Stel je voor dat ie aangevallen word door een hysterische moeder,die ineens zeker weet dat de jouwe verkeerd keek...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CherokeeChum schreef:@L.G Yep, je moet toch iets he, om met je vechthond van de straat te blijven.....![]()
Stel je voor dat ie aangevallen word door een hysterische moeder,die ineens zeker weet dat de jouwe verkeerd keek...
KsVrPy schreef:Ach dat is zielig!
Arm meisje...
Sorry hoor maar ik snap zo ie zo niet waarom je een pitbull neemt.
heeft niet het hele topic doorgelezen, 15 pagina's is me te veel.![]()
Roane schreef:De incredible journey was toch met die Birmees, Golden Retriever en de Amerikaanse Bulldog?Die stuiterballen slikte?
Ylana schreef:Sjonge jonge!
Geloof me maar, wanneer er een kindje van 5 doodgebeten wordt door een Jack lees je het gelijk in de krant hoor!
Navidad schreef:Het had net zo goed een goldenretriever kunnen zijn. Waarom zijn er mensen die gelijk het ras de schuld geven?
Snoevie schreef:KsVrPy schreef:Ach dat is zielig!
Arm meisje...
Sorry hoor maar ik snap zo ie zo niet waarom je een pitbull neemt.
heeft niet het hele topic doorgelezen, 15 pagina's is me te veel.![]()
waar slaat dat nu weer op?
mensen moeten niet direct op het ras gaan afgeven,want als het een schattige golden retriever was geweest dan hoor je er ineens niks over.
Gitta schreef:Navidad schreef:Het had net zo goed een goldenretriever kunnen zijn. Waarom zijn er mensen die gelijk het ras de schuld geven?
Laten we nu eerlijk blijven tuurlijk had het net zo goed een ander ras kunnen zijn maar eerlijk is eerlijk bepaalde rassen zijn wel wat moelijker te stoppen als ze eenmaal aanvallen . Puur omdat ze geen angst kennen wat ook logisch is omdat ze daar nu eenmaal in het verleden op gefokt zijn . Dus hier ligt de schuld dan ook niet bij het ras maar bij de schade die ze toebrengen in vergelijking met een ander ras.
LimaGentle schreef:inderdaad... de mensen van de media halen maar al te graag verhaaltjes van de andere kant van de wereld... vooral als het om de pitbull gaat.. puur sensatie zoeken![]()
er worden dagelijks mensen gebeten door honden van andere rassen maar daar hoor je nooit wat over
Navidad schreef:Het had net zo goed een goldenretriever kunnen zijn. Waarom zijn er mensen die gelijk het ras de schuld geven?
FlynnlOver schreef:Vreselijk zeg...
Me vader heeft vroeger ook iets meegemaakt.
een vriend van hem had een hond en die had ook een jong meisje gebeten. ze was niet dood maar had wel grote wond.
de vader van dat meisje wou de hond af laten maken terwijl die hond nooit eerder een vlieg kwaad heeft gedaan.
Mijn vader zei; laat hem eerst onderzoeken voordat je 'm laat afmaken...
In eerste instantie wou hij dat niet maar toen had ie 'm toch maar laten onderzoeken...
en wat bleek;
Die hond had allemaal nietjes in zijn vacht zitten...
en inderdaad lach er thuis ook inneens het nietmachine van die vader op de grond.
Dus dat meisje heeft met nietjes in die hond zitte schieten, en die hond zou wel eens hebben gedacht van 'Hou nou eens op'
En toen mocht hij toch weer terug naar huis
Nadya schreef:
een pitbull is nooit gefokt op agressie naar mensen toe maar van hond tot hond
daarbij komt dat de pijngrens van een pitbull hoger ligt dan die van bv een golden retriever
dus met andere woorden: een pitbull bijt minder snel dan een golden omdat de pitbull meer kan hebben
Lest schreef:Nadya schreef:
een pitbull is nooit gefokt op agressie naar mensen toe maar van hond tot hond
daarbij komt dat de pijngrens van een pitbull hoger ligt dan die van bv een golden retriever
dus met andere woorden: een pitbull bijt minder snel dan een golden omdat de pitbull meer kan hebben
Maar als de pitbull bijt heb je wel een heel groot probleem... groter dan de meeste andere hondenrassen. Elke hond wordt vals als hij verkeerd opgevoed wordt, maar een valse pitbull is nou eenmaal gevaarlijker.
Daarnaast wil ik wel eens een onderzoek echt zien wat gehouden is onder verschillende hondenrassen die bijten. Is er gekeken naar de verhoudingen? Of is er gewoon uit het onderzoek gebleken dat er vaker retrievers/labradors bijten dan pitbulls?? Want dat is natuurlijk logisch, op elke straathoek vind je wel een retriever dan is het ook logisch dat er vaker mensen gebeten worden door retrievers dan door pitbulls.
Daarnaast vind ik het wel erg makkelijk om meteen van alles te gaan bedenken wat het kind wel niet bij de hond gedaan zou kunnen hebben zodat de hond vals werd. Of wat de oma allemaal verkeerd heeft gedaan. We kennen het verhaal niet, dus laten we er ook niet vanalles zelf bijverzinnen.