Het offer "feest"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Het offer "feest"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:19

katiavl schreef:
Ik dood geen dieren (nee das gelogen, voor mijn opleiding worden er wel dieren voor mij gedood. En daar heb ik het er wel moeilijk mee gehad. Slechte karma)
En ben absoluut tegen de bio industrie waar ik honderd bladeren argumenten over kan schrijven.

Ja, jehova zeg nooit dat je in iets anders geloofd, en daarmee geen boekjes wilt hebben.
En als ze vragen wat.... Dan word je verwijt voor sektelid *LOL*

Ik heb nog geen terreur boeddhist gezien, Haha!

Dan zal ik een keer voor minimaal een half jaar naar India gaan. Wanr het gebeurd minder daar.. Maar het gebeurd.. Het gebeurd zeker.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:20

Geeft dan is een voorbeeld.

En ik ga niet naar india maar naar tibet Lovers

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:20

Ben jij boeddhist? Ik heb me daar een klein beetje in verdiept, maar wil er nog veel meer over lezen. Kun je me misschien een goed boek of een goede website aanraden daarover? Graag iets dat een beetje toegankelijk is, ik merk van mezelf dat ik zwaardere werken wat makkelijker naast me neerleg. Bloos

Overigens denk ik dat je in elk geloof en in elke overtuiging extremisten hebt. Extremistische dierenactivisten, extremistische groenlinksers, rechts-extremisten, extremistische moslims... Maar dat zijn de aanhangers van zo'n geloof, dat is niet iets dat inherent is aan het geloof zelf. Tegenover elke extremist staan weet ik het hoeveel mensen die hetzelfde idee aanhangen maar het heel anders zien.
Laatst bijgewerkt door Nimue op 15-01-07 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:21

Nathalie schreef:
Suus schreef:
Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb echt helemaal niks tegen moslims en hun geloof. Maar persoonlijk vind ik dat je rekening moet houden met de normen en waarden in het land waar je woont. Wij slachten dieren hier niet op zo'n manier. Omdat het dieronvriendelijk is. Ik snap niet dat hier mag, echt niet. Ik ga in Tunesië ook geen dingen doen die niet volgens hun normen en waarden zijn. Ik ga bijv. niet met een korte broek, mouwloos en diep uitgesneden truitje aan daar een kerk binnen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Jij niet, maar de gemiddelde toerist geeft er ook niks om wat er wel en niet kan in het vakantieland...

Hebben jullie je wel eens verdiept in de manier van slachten?
Denken jullie dat het voor de dieren prettig is om vervoerd te worden naar een slachthuis en daar een kogel door hun kop te krijgen?
JUIST omdat dat ook dieronvriendelijk is gebeurt dat niet in Islamitische landen.
Er word gebeden en bedankt voor het dier wat ze mogen slachten, en het zal NOOIT geslacht worden door een onervaren slachter. Bij ons worden er zelfs cursussen gegeven om te leren slachten. (op plastick dieren) voordat je voor het eerst een dier slacht.
De halsslachtader wordt doorgesneden waardoor het beest gelijk bewusteloos is en dus niets meer voelt.
Zo onvriendelijk is het dus helemaal niet.

Het ziet er niet leuk uit en Nederlanders kennen het niet, dus dan is het allemaal eng en slecht.
Ik zeg ook niet dat ik het leuk vind. Ik kijk thuis rond de tijd van het slachtfeest expres geen turkse zenders, want je ziet overal slachtingen etc. Ik hoef dat niet te zien.
Maar ik vind de gedachten erachter heel mooi, en ik vind dat ze juist heel respectvol tegenover het dier zijn.

Ik zal er nooit aan mee doen. Net zoals vorig jaar stond ik de geit van onze buren te voeren, en de volgende dag stonden ze met een zak vlees aan de deur. Ik kan dat dan niet meer op eten, als ik zo leuk bezig ben geweest met die geit.
Maar ze worden heel respectvol en goed behandelt voor dat ze geslacht worden. Bij ons zie je ook echt niet geiten ofzo in de kofferbak van een auto.
Maargoed, ik weet eigenlijk niet hoe dat in Nederland gebeurt.. Maar er zitten nou eenmaal regels aan vast, ik neem niet aan dat die in Nederland veranderen.

Om nog even iets toe te voegen aan je verhaal; hier het wetenschappelijke BEWIJS dat het juist niet diervriendelijk is!

De islamitische methode om dieren te slachten is beter

Shaddaad Ibn Aws heeft overgeleverd dat de profeet

(Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd heeft

"Allah heft voorgeschreven dat je alles op de

beste wijze moet doen…en als je slacht, slacht

dan op de beste wijze".

Er zijn veel uithalen gemaakt tegen de slachtwijze van

Moslims. Het zou dieronvriendelijk zijn. Toch heeft ene

Professor Schultz en zijn collega Dr. Hazim van het

Hannover Universiteit in Duitsland, bewezen door middel van

een experiment, gebruik makende van een EEG en ECG, dat

'onze' wijze van slachten JUIST diervriendelijk is, en de wijze

zoals de Westerse het doen, het dier ontzettend veel pijn

lijd. Het onderzoek verbaasde veel mensen.

Experimentelen details:

1. Er zijn verschillende elektroden aangebracht, op de

hersenen van het dier, om de reacties van het dier te

meten tijdens de slachtprocedure.

2. De dieren hebben een paar weken rust gekregen na

het operationeel inbrengen van die elektrodes.

3. Sommige dieren zijn op onze manier geslacht. Dat wil

zeggen dat hun keel open gesneden wordt en dat

daarbij de halsslagaders en andere belangrijke vaten,

waarvan ik de vertaling niet van weet. (De Halalmethode).

4. Andere dieren zijn in de kop geschoten? De Westerse

manier.

5. Tijdens het experiment zijn op alle dieren de

resultaten van de EEG en ECG vastgelegd tijdens het

proces van slachten/schieten.

Resultaat:

I . Toegestane methode

1. De eerste 3 seconden vanaf het moment van

slachten, heeft de EEG niks anders waargenomen dan

van VOOR de slachting.(EEG registreert

hersenactiviteiten) Dus het dier heeft geen pijn

gevoeld tijdens of vlak na het snijden.

2. De 3 seconden daarna, gaf de EEG weer, een

toestand die gelijk was aan 'slapen', bewusteloosheid.

Dit komt omdat het dier een grote hoeveelheid bloed

verliest ik korte tijd.

3. Na de zogenoemde periode, toonde de EEG aan

activiteit niveau van 0. Dit betekent dat het dier

absoluut geen gevoel waarneemt, dus ook geen pijn.

4. Op het moment dat de hersenactiviteit 0 nul werd,

klopte het hart nog. Daarbij maakte het lichaam

heftige stuiptrekkingen. Dit als gevolg van een reflex

van het ruggenmerg. Het ruggenmerg zit IN je

ruggenwervels. Door deze stuiptrekkingen wordt er

nog zoveel mogelijk bloed uit het lichaam gespuwd.

Dit resulteert weer in hygiënischer vlees.

Westerse methode, door 'Schot in hoofd'

1. De dieren waren al snel na het schot bewusteloos.

2. EEG registreerde HEVIGE pijn direct na het schot.

3. Het hart hield sneller op met kloppen (pompen),

zodat dit resulteert in minder bloedafvoer. Dit houdt in

dat het vlees dus ook onhygiënische is voor de

consument

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:22

Nimue schreef:
Maar dat is toch ook zo? Er wórdt ook gewoon vreselijk veel over de islam gezegd terwijl andere geloven dan vaak buiten schot gelaten worden. Dat ís toch ook heel erg scheef?

Natuurlijk handelen gelovigen uit naam van hun god. Wat verwacht je anders? Dat is het hele idee van een geloof, dat je doet dat die god van je wil. Als je dat veroordeelt, veroordeel je het hele idee 'geloof'. Dat kán, maar pas dat dan niet alleen op de Islam toe.

Daar word ík nu zo moe van...

Vind je het heel erg gek dat erzoveel over word gezegd?
En dan word er zo mooi verteld, ja dat is makkelijk alleen het slechte in het nieuws brengen.
Het gbeurt toch ook? er word geen onzin verteld.
kijk eens naar naar al het terorisme ik weet zeker dat meer dan 90% moslim is.
En dan kunnen jullie heel boos worden dat ik daarmee aankom en zeggen dat dat ook het enige is wat je kan zeggen.
Nou dat enige is al erg zat.
Die stromingen die uit de islam voort komen vind ik gevaarlijk en kan ik geen enkel respect voor opbrengen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:26

Ik ben geen boeddhist. Ik geloof ik God maar hecht me niet aan 1 bepaald geloof omdat ik met alle geloven te minste 1 punt heb waar ik het niet mee eens ben.

Ik ben voor een hele tijd ( bijna 8 maanden) naar India gegaan. Om meer te leren over de cultuur van het land.
Het is een land met veel vrede en liefde om je heen. Maar dat wil echt niet zeggen dat er geen haat en moorden zijn.
Wel minder dan onder christenen/moslims maar het is zeker zeker wel.
Ook daar is in de tijd dat ik er was een autobom geplaatst. Weliswaar ( gelukkig) zonder doden. Maar dat was puur geluk.
Er is veel sprake van mensen die jaloers zijn.
Mensen die rijk zijn hebben (even krom) 5 miljoen, mensen die arm zijn hebben 1 cent en een echte tussen weg is er eigenlijk nauwelijks. Dat zorgt voor veel haat en men gaat dan ook dingen met het geloof gooien.

Wel moet ik gewoon eerlijk zeggen.. Dat ik dit wel een erg mooi geloof vindt.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:28

Moniek, meer dan 90%? Hoe heb jij dat geteld? Kom nou, dat is toch een volledig ongefundeerde bewering die je absoluut niet kunt bewijzen. Dat is puur jouw interpretatie van de nieuwsberichten die jij te zien hebt gekregen, en als je dat als feit gaat presenteren en dat 'zeker weet' zijn we gauw uitgepraat, denk ik.

Nessah, ik poste direct achter Katiavl, en mijn vraag was dan ook aan haar gericht maar jij poste ertussen. Ik begreep uit haar post dat zij boeddhist was, sorry voor de onduidelijkheid. Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:28

extremisten zijn geen moslims.. maar roepen dat ze moslim zijn. Dat veel mensen dat geloven betekend maar weer dat ze zich niet in het geloof verdiept hebben.

Moslims mogen niet doden, net als christenen. Dus een autobom plaatsen en vervolgens 10 mensen doden is fout en mag niet volgens het geloof.

Veel jongens worden geboren en van af dat moment al gehersenspoeld. Die weten niet beter en zijn helemaal gek gepraat. Ja, die plaatsten een bom in naam van Allah.. Maar die weten niet beter.. Die hebben hun hele leven lang dat gehoord dat dat goed is.
Het is te vreselijk dat dit gebeurd.

terroristen mogen zich zelf geen moslim noemen want die doen vaak alles wat de koran verbied.

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:29

Moniek schreef:
Nimue schreef:
Maar dat is toch ook zo? Er wórdt ook gewoon vreselijk veel over de islam gezegd terwijl andere geloven dan vaak buiten schot gelaten worden. Dat ís toch ook heel erg scheef?

Natuurlijk handelen gelovigen uit naam van hun god. Wat verwacht je anders? Dat is het hele idee van een geloof, dat je doet dat die god van je wil. Als je dat veroordeelt, veroordeel je het hele idee 'geloof'. Dat kán, maar pas dat dan niet alleen op de Islam toe.

Daar word ík nu zo moe van...

En dan word er zo mooi verteld, ja dat is makkelijk alleen het slechte in het nieuws brengen.
En dan kunnen jullie heel boos worden dat ik daarmee aankom en zeggen dat dat ook het enige is wat je kan zeggen.
Die stromingen die uit de islam voort komen vind ik gevaarlijk en kan ik geen enkel respect voor opbrengen.

Dat is niet waar wat jij daar zegt! Terrorisme komt op vele gebieden voor; wat dacht je van de ETA? Wat dacht je van de IRA? En van wat de moslims wordt aangedaan in bijv. Bosnie Herz.? Of de moslims die door de Joden uit PALESTINA zijn verdreven terwijl dat helemaal niet het land van de Joden is (maar zijn opgenomen sinds de 2e wereldoorlog uit gastvrijheid)? Het heette niet voor iets eerst Palestina (en nu Israel)! En die smerige olie-spelletjes van Bush?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:29

Nimue schreef:
Ben jij boeddhist? Ik heb me daar een klein beetje in verdiept, maar wil er nog veel meer over lezen. Kun je me misschien een goed boek of een goede website aanraden daarover? Graag iets dat een beetje toegankelijk is, ik merk van mezelf dat ik zwaardere werken wat makkelijker naast me neerleg. Bloos

Overigens denk ik dat je in elk geloof en in elke overtuiging extremisten hebt. Extremistische dierenactivisten, extremistische groenlinksers, rechts-extremisten, extremistische moslims... Maar dat zijn de aanhangers van zo'n geloof, dat is niet iets dat inherent is aan het geloof zelf. Tegenover elke extremist staan weet ik het hoeveel mensen die hetzelfde idee aanhangen maar het heel anders zien.

Hahaha en i can't blame you *LOL* ze zijn eigelijk allemaal een beetje zo Bloos

ik vind boeddhisme in alle eenvoud goed van steve hagen
en de boeken van dalai lama open je hart, de weg naar nirwana

Maar er is ook een boeddhisme for dummies die is wel leuk *LOL*
Jonathan Landaw, J. Landaw & Stephan Bodian

Edit of volgende keer naar het sportpaleis mee gaan, als dalai lama er is Ja
Laatst bijgewerkt door lesilla op 15-01-07 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:30

Ja, maar toch vinden zij zichzelf de beste moslims van allemaal. Net als christenen die op kruistocht gingen... van het christelijk geloof mag je ook niet doden, maar zij vonden zich toch christenen.

Of ze het dan wel of niet zijn? Ik denk dat alleen een persoon zelf kan beslissen tot welke religie hij behoort; als wij gaan zeggen 'jij bent geen echte moslim' of 'jij bent geen goede christen'... tsja, mogen wij dat wel?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:32

Nimue schreef:
Ja, maar toch vinden zij zichzelf de beste moslims van allemaal. Net als christenen die op kruistocht gingen... van het christelijk geloof mag je ook niet doden, maar zij vonden zich toch christenen.

Of ze het dan wel of niet zijn? Ik denk dat alleen een persoon zelf kan beslissen tot welke religie hij behoort; als wij gaan zeggen 'jij bent geen echte moslim' of 'jij bent geen goede christen'... tsja, mogen wij dat wel?

Oke, daar geef ik je gelijk in. Ik verander het dan ook. En zeg bij deze: ik vind dat zij geen moslim zijn.

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:32

Nessah schreef:
extremisten zijn geen moslims.. maar roepen dat ze moslim zijn. Dat veel mensen dat geloven betekend maar weer dat ze zich niet in het geloof verdiept hebben.

Moslims mogen niet doden, net als christenen. Dus een autobom plaatsen en vervolgens 10 mensen doden is fout en mag niet volgens het geloof.

Veel jongens worden geboren en van af dat moment al gehersenspoeld. Die weten niet beter en zijn helemaal gek gepraat. Ja, die plaatsten een bom in naam van Allah.. Maar die weten niet beter.. Die hebben hun hele leven lang dat gehoord dat dat goed is.
Het is te vreselijk dat dit gebeurd.

terroristen mogen zich zelf geen moslim noemen want die doen vaak alles wat de koran verbied.

Afgod Amen! Moslims mogen zich alleen verdedigen op het moment dat zij zelf verdreven/aangevallen worden en dat is ook wat zij doen... Dit is Jihad, het verdedigen van jezelf!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:53

[

[/quote]

Dat is niet waar wat jij daar zegt! Terrorisme komt op vele gebieden voor; wat dacht je van de ETA? Wat dacht je van de IRA? En van wat de moslims wordt aangedaan in bijv. Bosnie Herz.? Of de moslims die door de Joden uit PALESTINA zijn verdreven terwijl dat helemaal niet het land van de Joden is (maar zijn opgenomen sinds de 2e wereldoorlog uit gastvrijheid)? Het heette niet voor iets eerst Palestina (en nu Israel)! En die smerige olie-spelletjes van Bush?
[/quote]

dat is dus onzin.
Terroristen plegen hun aanslagen in de naam van de heilige oorlog.
Kan me niet herinneren dat de eta of de ira dit doen en deden.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:58

Ik weet wel zeker dat de Noord-Ierland kwestie wel deels een geloofsprobleem is. Het protestantse noorden wil bij het Verenigd Koninkrijk blijven, maar een minderheidsdeel van de bevolking wil bij het katholieke Ierland horen. Protestanten vs. katholieken dus. Er speelt meer mee dan alleen het geloof, maar het is wel een héél belangrijk punt. Bij jonge moslims die geronseld worden voor de jihad speelt ook meer mee dan het geloof alleen, en bij westerse moslimterroristen zéker: onvrede over de manier waarop ze behandeld worden, armoede, problemen met de botsing tussen de cultuur van hun land van herkomst en hun nieuwe land...

Maar goed... jij bent vast zo iemand die vindt dat de kruistochten ook de schuld van de moslims waren. En de orkaan Katrina. En de vuurwerkramp in Enschede. En het smelten van de poolkappen.
Laatst bijgewerkt door Nimue op 15-01-07 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:59

In antwerpen zie ik vaak dingen die niet kunnen, mensen die de grootste discriminatie roepen...
En daarna blikjes naar joodse mensen gooien, verwijten en dan zijn ze nog braaf bezig....
Zo een dingen gebeuren dus vaak, en dan krijg je wel eens een slechte naam.
Erg voor degene die het goed bedoelen spijtig genoeg.

En dan nog in tibet gebeurt helemaal hetzelfde, iemand daar al over horen roepen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:00

Moniek schreef:
Nessah schreef:

dat is dus onzin.
Terroristen plegen hun aanslagen in de naam van de heilige oorlog.
Kan me niet herinneren dat de eta of de ira dit doen en deden.

Ehm, volgens mij moet jij de definitie van terrorist even opzoeken..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:03

Religieus terrorisme
Religieuze terroristen gebruiken terreur om te streven naar doelen die zij vanuit hun religie als opdracht ervaren.

Voorbeelden van religieuze terroristische groeperingen:

Abu Sayyaf, Filipijnen
Al Qaida, wereldwijd
Ananda Marga, Australië, India, Noorwegen, Thailand
Asbat al-Ansar, Libanon
Groupe Islamiste Armee (GIA), Algerije
Aum Shinrikyo, Japan
Egyptische Islamitische Jihad (EIJ), Egypte
Great Eastern Islamic Raiders' Front (IBDA-C), Turkije
Groupe Islamique Combattant Marocain (GICM), België, Nederland & Spanje
Groupe Salafiste pour la Prédication et le Combat, Algerije
Hamas, Palestijns
Harakat ul-Mujahidin (HUM), Pakistan
Hezbollah, Libanon (door Israël, de VS en andere landen als terroristisch beschouwd maar door de EU niet)
Islamitische Beweging van Centraal Azië, Centraal Azië
Islamitische Beweging van Oezbekistan, Oezbekistan
Jemaah Islamiyah (JI), Indonesië (en omstreken)
Kach, Israël
Lords Resistance Army, Oeganda
Moro Islamitic Liberation Front, Filipijnen
Palestijnse Islamitische Jihad (PIJ), Palestijns
The Order, Verenigde Staten
Army of God, Verenigde Staten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:05

Dat wil toch niet zeggen dat de IRA en de ETA géén terroristische bewegingen zijn?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:06

lies schreef:
Dat wil toch niet zeggen dat de IRA en de ETA géén terroristische bewegingen zijn?

Die zitten in een andere lijst een momentje Haha!

Nationalistisch terrorisme
Nationalistische terroristen willen een eigen staat voor hun bevolkingsgroep. Ze trachten de overheersende macht te verslaan of te demoraliseren en aandacht te trekken voor hun "nationale bevrijding".

Voorbeelden met het gebied dat afhankelijk moet worden:

Armenian Secret Army for the Liberation of Armenia (ASALA), voor Armenië
Euskadi Ta Askatasuna, (ETA) voor onafhankelijk Baskenland
Basken, (EPA) voor onafhankelijk Baskenland
Corsica Nazione voor onafhankelijk Corsica
Eritrea People Liberation Front (EPLF), voor Eritrea
Front de Libération du Québec (FLQ), voor onafhankelijk Québec
Irish Republican Army (IRA), voor onafhankelijk Noord-Ierland / aansluiting bij Ierland
Maumau, de beweging voor de onafhankelijkheid van Kenia, geleid door de latere president Jomo Kenyatta
Congres voor Vrijheid en Democratie in Koerdistan, voor Koerdistan (vroegere PKK)
Joods ( zionistisch) terrorisme in de periode 1933-1948 tegen de Britten en Arabieren in Palestina voor de vestiging van een nieuw Israël
Palestine Liberation Front (PLF) voor onafhankelijk Palestina
Palestijnse Bevrijdingsorganisatie(PLO), voor onafhankelijk Palestina
Tamil tijgers, voor een onafhankelijk Tamil thuisland in het noord-oosten van Sri Lanka
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP), voor onafhankelijk Palestina
Pkk
Laatst bijgewerkt door lesilla op 15-01-07 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:06

Nimue schreef:
Ik weet wel zeker dat de Noord-Ierland kwestie wel deels een geloofsprobleem is. Het protestantse noorden wil bij het Verenigd Koninkrijk blijven, maar een deel daarvan wil bij het katholieke Ierland horen. Er speelt meer mee dan alleen het geloof, maar het is wel een héél belangrijk punt. Bij jonge moslims die geronseld worden voor de jihad speelt ook meer mee dan het geloof alleen.

Maar goed... jij bent vast zo iemand die vindt dat de kruistochten ook de schuld van de moslims waren. En de orkaan Katrina. En de vuurwerkramp in Enschede. En het smelten van de poolkappen.

Ik kan hier denk ik niet serieus op ingaan.
ja ik geloof dat de moslims de ondergang van de wereld betekenen of in ieder geval daar een gebedje aan meebrengen.
Even het terrorisme achter gelaten,ik kan hun geloof niet begrijpen of een groot deel daarvan.
En dat heb ik met meerdere geloven.
ik geloof niet in die dingen waarom zou ik het wel doen? omdat het geschreven staat?
nee kan er geen begrip voor opbrengen.
Maar dat kan waarschijlijk niet gezegd worden.
Als je iets tegen het moslim geloof hebt en dat ook zegt dat kan niet je bent een racist en je moet je er maar eens in verdiepen.
Nou weet er genoeg van om het er niet nog meer van te weten.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:10

Nimue schreef:
En in andere geloven nooit zomaar in de naam van Jezus, de paus of Jehovah natuurlijk. Clown

Ik vind elk geloof waanzin! Dus zeker ook niet uit naam v god of andere naam waarvan niemand t bestaan v aan kan tonen. Elk geloof is opdringerig!

Maar ik vind niet dat ik me eerst moet verdiepen in een geloof, daar ik elk geloof onzinnig vind, voor ik er iets van mag zeggen. Het kan mij persoonlijk niets schelen dat er een geloof bij is gekomen met de moslims, maar wel dat een geloof het excuus blijkt van onverdoofd slachten! Het is nl elke keer maar goed als t om n geloof gaat: onzin! En niet ok want er zijn veel mensen die geen geloof hebben en zich dus wel aan regels moeten houden....

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:11

katiavl schreef:
Religieus terrorisme
Religieuze terroristen gebruiken terreur om te streven naar doelen die zij vanuit hun religie als opdracht ervaren.

Voorbeelden van religieuze terroristische groeperingen:

Abu Sayyaf, Filipijnen
Al Qaida, wereldwijd
Ananda Marga, Australië, India, Noorwegen, Thailand
Asbat al-Ansar, Libanon
Groupe Islamiste Armee (GIA), Algerije
Aum Shinrikyo, Japan
Egyptische Islamitische Jihad (EIJ), Egypte
Great Eastern Islamic Raiders' Front (IBDA-C), Turkije
Groupe Islamique Combattant Marocain (GICM), België, Nederland & Spanje
Groupe Salafiste pour la Prédication et le Combat, Algerije
Hamas, Palestijns
Harakat ul-Mujahidin (HUM), Pakistan
Hezbollah, Libanon (door Israël, de VS en andere landen als terroristisch beschouwd maar door de EU niet)
Islamitische Beweging van Centraal Azië, Centraal Azië
Islamitische Beweging van Oezbekistan, Oezbekistan
Jemaah Islamiyah (JI), Indonesië (en omstreken)
Kach, Israël
Lords Resistance Army, Oeganda
Moro Islamitic Liberation Front, Filipijnen
Palestijnse Islamitische Jihad (PIJ), Palestijns
The Order, Verenigde Staten
Army of God, Verenigde Staten

tel eens even voor de gein hoeveel handelen vanuit de islam.

_xpipo_macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:15

arans schreef:
Hoi. Omdat dit er aan komt onder de moslims.

Mijn buren hebben dus een dood,gevilt schaap in hun schuur hangen. met ene groote bak d'r onder die het bloed op vangt. Dit vind ik dus niet noormaal . Op de waslijn hangt een vies dierlijkvlies. Ik woon tussen de Moslims dus de konijntjes worden binnegehouden. Scheve mond

Wat vinden jullie van het offer"feets"?

meissy het is vreselijk het is verboden zelf een schaap te slachten in NL en dat halal gezeik vind ik ook niet nodig ik vind het ook vreselijk

als ik jou was zal ik aangivte gaan doen bij me politie

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:16

Nessah schreef:

Dat geloof ik ook! Geen enkel geloof zou dit goed kunnen keuren! Zo zijn er uit naam v allah en god vele doden gevallen, die niet passen in t geloof. Zonde want zo krijgt een geloof een verkeerde naam.