Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:21

het is interessant om te zien hoe de politieke spelletjes gespeeld worden. Het wordt volgens mij expres zo scherp gespeeld.

Als het CDA kiest voor uitvoering van dit beleid krijgen ze links over zich heen EN wordt de kabinetsformatie daardoor beinvloed. Als ze er niet in mee gaan , gaat de VVD bleren dat het CDA geen woord houdt.

Hahaha, het CDA zit nu klem tussen links en rechts Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:21

nee maar er wordt in dit topic vaak gedaan alsof uitzetting van deze groep mensen de criminaliteit in nl oplost.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:22

Sundancer schreef:
Euh, je vergeet de partij voor de dieren ook nog....

XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
2 zetels.
dan vergeet ik wewl meer partijen he. ik pak hier de grote partijen.

en van die grote vergeet ik CU nog, aangezien die wel met beide kunnen regeren...

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:23

youngster schreef:
Caira... autotonen zijn soms net zo crimineel.. die mogen ze van mij ook opsluiten. Maar daar gaat het hier niet om volgens mij Knipoog

idd. het gaat hier om uitgeprocudeerde asielzoekers.

Echt compleet alles wordt hier door elkaar gegooit :p

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:23

Caira schreef:
nee maar er wordt in dit topic vaak gedaan alsof uitzetting van deze groep mensen de criminaliteit in nl oplost.

Niet alles, dat absoluut niet. Maar door de grenzen open te gooien lok je dit wel uit ( en natuurlijk lijden de goede onder de kwaden, maar dat is overal zo).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:25

youngster schreef:
Caira schreef:

Niet alles, dat absoluut niet. Maar door de grenzen open te gooien lok je dit wel uit ( en natuurlijk lijden de goede onder de kwaden, maar dat is overal zo).

Wie had het over grenzen opengooien? ik niet in elk geval. Volgens mij ging deze discussie over het wel of niet toepassen van een generaal pardon voor allochtonen die al lange tijd in nl verblijven.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:27

youngster schreef:
Met het bijlezen is het mij wel duidelijk geworden dat als je een stop wilt op de asielaanvragen dat je gelijk associaal en een racist bent.
Nee dat is niet zo, maar nederland wordt gewoon overvol.
Waar denken jullie dat die intollerantie vandaan komt?? Van dat overbevolkte.
En sja we kunnen een kinderstop inlassen ala china, of de grenzen een poos wat dichter doen.

Nederland overvol: laat me niet lachen. We zijn een van de rijkste landen van de wereld en het is onze morele plicht om mensen in nood te helpen.

Dat gezanik over gescheiden vrouw met kinderen krijgt niet eens een huis en asielzoeker wel. Misschien (maar dat is weer een ander verhaal) kan de vader en ex-echtgenoot gewoon zijn plicht doen en betalen voor zijn ex en bloedjes of zélf uit huis gaan zodat vrouw en kinderen kunnen blijven wonen.

Ook het gezeur van: dan komen die 200000 uitgezette mensen weer terug. Ten eerste zijn de regels verscherpt en kunnen ze niet terug komen en ten tweede: het gebeurt wel vaker dat er beslissingen worden genomen die niet op 'oude' gevallen van toepassing zijn (WAO/WIA bijv.).

Er wordt nu gezegd: Rita voert het beleid uit en nee als ze nu 24 wacht met uitzetten dan verloochent ze haar beleid. Waarom heeft ze het dan wél een hele week stopgezet (afgelopen week) en kunnen die 24 uur er niet bij: over starheid en egotripperij gesproken !!
Laatst bijgewerkt door Netje op 13-12-06 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:28

Het zijn vaak de antilianen, marokanen e.d. die bekend staan om de criminaliteit hoor, vaker nog dan de asielzoekers. Als je die al niet eens uit elkaar kunt houden...
Asielzoekers die hier een strafblad hebben, die mag Rita van mij persoonlijk op het vliegtuig terug zetten hoor, hoor je mij ook niet over. Ik wil alleen uitstel en op den duur een Generaal Pardon voor goed geïntergreerde asielzoekers met kinderen die al heel lang in Nederland wonen en geen strafblad hebben.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:28

Caira schreef:
Wie had het over grenzen opengooien? ik niet in elk geval. Volgens mij ging deze discussie over het wel of niet toepassen van een generaal pardon voor allochtonen die al lange tijd in nl verblijven.

Jij had het over criminaliteit.. Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:29

Overigens is een groot percentage van de achterban van het CDA ook voor een pardon en wat te denken van bvb. de Twentse burgemeesters. Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:31

youngster schreef:
Caira schreef:

Jij had het over criminaliteit.. Knipoog

als reactie op iemand die dat erbij haalde!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:32

Netje schreef:

Nederland overvol: laat me niet lachen. We zijn een van de rijkste landen van de wereld en het is onze morele plicht om mensen in nood te helpen.

Dat gezanik over gescheiden vrouw met kinderen krijgt niet eens een huis en asielzoeker wel. Misschien (maar dat is weer een ander verhaal) kan de vader en ex-echtgenoot gewoon zijn plicht doen en betalen voor zijn ex en bloedjes of zélf uit huis gaan zodat vrouw en kinderen kunnen blijven wonen.

Ook het gezeur van: dan komen die 200000 uitgezette mensen weer terug. Ten eerste zijn de regels verscherpt en kunnen ze niet terug komen en ten tweede: het gebeurt wel vaker dat er beslissingen worden genomen die niet op 'oude' gevallen van toepassing zijn (WAO/WIA bijv.).

Er wordt nu gezegd: Rita voert het beleid uit en nee als ze nu 24 wacht met uitzetten dan verloochent ze haar beleid. Waarom heeft ze het dan wél een hele week stopgezet (afgelopen week) en kunnen die 24 uur er niet bij: over startheid en egotripperij gesproken !!

Juist, en daar heb ik ook niks op tegen. Daar hoor je mij toch ook niet over??
Dat bedoel ik met ben je gelijk asociaal.

Wanneer zijn mensen in nood? Ja door natuurrampen bijvoorbeeld, of oorlog..
Maar wanneer het land weer veilig is moeten deze mensen weer terug. Wij zijn dan niks meer geweest dan een opvang en geen vaste verblijfplaats.
En ja de regering moet hier sneller mee zijn en dit kan ook, maar ze doen te weinig waardoor mensen hier soms 11 jaar zitten te wachten.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:33

mensen in nood helpen PRIMA!!!!!
een hoop hulp bieden in eigen land,

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:34

youngster schreef:
Netje schreef:

Er wordt nu gezegd: Rita voert het beleid uit en nee als ze nu 24 wacht met uitzetten dan verloochent ze haar beleid. Waarom heeft ze het dan wél een hele week stopgezet (afgelopen week) en kunnen die 24 uur er niet bij: over startheid en egotripperij gesproken !!

Juist, en daar heb ik ook niks op tegen. Daar hoor je mij toch ook niet over??
Dat bedoel ik met ben je gelijk asociaal.

Wanneer zijn mensen in nood? Ja door natuurrampen bijvoorbeeld, of oorlog..
Maar wanneer het land weer veilig is moeten deze mensen weer terug. Wij zijn dan niks meer geweest dan een opvang en geen vaste verblijfplaats.
En ja de regering moet hier sneller mee zijn en dit kan ook, maar ze doen te weinig waardoor mensen hier soms 11 jaar zitten te wachten.

Dus jij weet kennelijk dat alle mensen die hier nu al die tijd al wachten allemaal uit een land komen dat weer veilig is en dat deze mensen dus niet in nood zijn (na 10 jaar in een asielzoekersverblijf zou je dat vanzelf al worden!).

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:35

Netje schreef:

Dat is idd een ander verhaal.. nooit van dichtbij een scheiding meegemaakt?? Dit wordt soms harder gespeeld dan je durft te denken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:35

@Terorita; Stuur jij je familie graag naar Afghanistan om een hoop hulp te bieden in eigen land..??

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:37

Netje schreef:
Dus jij weet kennelijk dat alle mensen die hier nu al die tijd al wachten allemaal uit een land komen dat weer veilig is en dat deze mensen dus niet in nood zijn (na 10 jaar in een asielzoekersverblijf zou je dat vanzelf al worden!).

Hoor je mij dat zeggen?? Jij verdraaid mijn woorden.
Ik zeg dat ALS het veilig is. Niet dat ik weet dat het nu veilig is.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:37

Mas schreef:
Ik sta he-le-maal achter Rita,
heb ook op haar gestemd bij de verkiezingen.
Heerlijk iemand die eindelijk eens lekker consequent is in het uitzetten
en die zich ook aan het vooraf aangekondigde beleid houdt en niet gaat lopen draaikonten.
Ze heeft gelijk als ze zegt dat je óf iedereen óf niemand uit moet zetten.
We hebben zelf al genoeg problemen in Nederland op te lossen zonder het leed van mensen uit een ander land
er ook nog eens bovenop te nemen.
Politieke vluchtelingen die gevaar lopen? Oké
Maar gelukszoekers/criminelen/mensen die weigeren zich aan te passen? Doei!

Helemaal mee eens!

Rita trekt 1 lijn en is heerlijk consequent.
Heb ook op haar gestemt.
Zij is de enige in dat hele strontkabinet die DOET wat ze zegt.
Ik vind het een ijzersterke vrouw, iemand waar je op kunt bouwen.
Vluchtelingen moeten we inderdaad helpen... maar ze wéten al voordat ze hier na toe komen dat ze toch ook eens weer terug moeten.
Je bied OPVANG, geen nieuwe woonplek.
Als het weer veilig in hun land is moeten ze gewoon weer terug.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:39

Hoezo ongenuanceerd... Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:40

hulp bieden door een land weer op poten te zetten, is dat zo vreemd
Afghanistan is dacht ik redelijk rustig.
mijn ouders naar afghanistan sturen??? mijn ouders hebben bijde de 2de wereld oorlog meegemaakt, en weten bijde dus donders goed, hoe het is om in een oorloggebeid te zitten,
om dan meteen te roepen stuur jij he ouders naar afghanistan, vind ik een beetje ver gezocht.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:41

Yvonnelind schreef:

Ja en?
Je moet toch ergens een streep trekken.
Knipoog

Anoniem

youngster schreef:
Netje schreef:

Dat is idd een ander verhaal.. nooit van dichtbij een scheiding meegemaakt?? Dit wordt soms harder gespeeld dan je durft te denken.

Afgezien van het feit dat het vaak voorkomt dat het voor beide partijen financieel niet op te brengen is om in het huis te blijven wonen. Bovendien is alimentatie niet voor de huur maar voor de verzorging van de kids. Jij kan het gezanik noemen, ik vind het gezanik dat een asielzoeker een huis moet krijgen, en al helemaal gezanik dat het met subsidie moet plus voorzieningen.

Sundancer

Yvonnelind schreef:

Pfff, laat mensen hun mening uitspreken, en begin niet bij elke die voor rita is, af te zeiken.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:43

Wanneer het land écht weer veilig is, dan heb ik er in principe ook niks op tegen dat ze weer terug moeten. Maar wanneer blijkt dat er mensen worden uitgezet en dat die een paar dagen later gewoon vermoord worden....dan is dat niet veilig! Ik heb geen idee waar wat dat betreft de fout zit, hoe het kan dat de IND die landen als veilig bestempeld terwijl het niet zo is (en mensenrechtenorganisaties ook zeggen dat het daar echt niet veilig is voor deze mensen), maar er moet wel wat aan gebeuren!

Het hoeft wat mij betreft allemaal niet zo zwart wit als het vaak gesteld wordt: óf al die 26000 eruit, of een generaal pardon. Generaal pardon lijkt me overdreven, er zijn er bij die zonder problemen terug kunnen. Maar allemaal uitzetten lijkt me echt gevaarlijk, zoals ook al is gebleken.

Ik snap ook wel, dat het heel moeilijk is om te bepalen wanneer het veilig is, maar omdat het moeilijk is, kan het toch nog wel geprobeerd worden? En dan kan je wat mij betreft beter iets te voorzichtig zijn: bij twijfel niet zomaar terug sturen dus.

Ik denk vast te makkelijk, dikke kans dat dit onuitvoerbaar is en veel te duur ofzo Clown Maar ik vind het gewoon vreemd dat het 1 van de twee is: of allemaal weg of allemaal blijven.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:44

@ Terorita: Familie zei ik; geen ouders...
Lezen is moeilijk. Neven, nichten, broers en zusters zijn óók famillie. Wie wil jij dan naar het 'rustige' afghanistan sturen om de boel weer op te bouwen?

Ja, wat denken jullie nu, dat alle asielzoekers asociaal, crimineel en on- aangepast zijn?? Je hebt het wel over mensen die je terug stuurt naar de hel hoor, niet over beesten. Spaanse windhonden halen we hier wel heen (heb ik niks op tegen overigens, maar even ter vergelijk) en de asielzoekers uit afghanistan kunnen wel weer terug 'want daar is het redelijk rustig', pfff.
Laatst bijgewerkt door Lante op 13-12-06 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt