Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Sorry, maarre.....dit topic gaat toch over een bijzondere hypotheekvorm? Een hypotheekvorm die in het financiele nadeel van degene is die de hypotheek afsluit? En die de Staat der Nederlanden geld bespaart? Wat is nou het probleem?
klomp schreef:waarschijnlijk had je dan ook niemand erover gehoort, omdat dit niet direct geassioseerd werd met de islam idd. iemand poste eerder al een mooiere naam; rentevrij-hypotheek...of zoeits
klomp schreef:waarschijnlijk had je dan ook niemand erover gehoort, omdat dit niet direct geassioseerd werd met de islam idd. iemand poste eerder al een mooiere naam; rentevrij-hypotheek...of zoeits
Barmat schreef:klomp schreef:waarschijnlijk had je dan ook niemand erover gehoort, omdat dit niet direct geassioseerd werd met de islam idd. iemand poste eerder al een mooiere naam; rentevrij-hypotheek...of zoeits
renteloze-hypotheek
Schimmelig schreef:Cowboy55 schreef:Sorry, maarre.....dit topic gaat toch over een bijzondere hypotheekvorm? Een hypotheekvorm die in het financiele nadeel van degene is die de hypotheek afsluit? En die de Staat der Nederlanden geld bespaart? Wat is nou het probleem?
Die hypotheekvorm is prima. Ik ben ervoor. Ze hadden hem misschien beter 'anders' kunnen noemen zonder betrekkingen tot de Islam.
Cowboy55 schreef:
Maar dan belt volgens mij heel Nederland. Een renteloze hypotheek, dat willen we toch allemaal? En dan komen we erachter dat deze hypotheek in feite gewoon financieel helemaal niet aantrekkelijk is.....tenzij je minister van Financien bent.
Heet die hypotheek trouwens ECHT Hallal-hypotheek? Of heeft 'men' dat er maar van gemaakt?
Cer schreef:Wat ik niet zo goed snap is dat er allerlei oplossingen gezocht worden voor 'problemen' mbt allochtonen, en dat de bejaarde autochtonen er nog steeds bekaaid vanaf komen..
Cer schreef:bij een islamitisch gebedshuis kan ik me wel wat voorstellen, qua invloed.
Ook een islamitisch ziekenhuis is niet bevordelijk voor de integratie. Maar als het particulier opgezet wordt misschien?
Wat ik niet zo goed snap is dat er allerlei oplossingen gezocht worden voor 'problemen' mbt allochtonen, en dat de bejaarde autochtonen er nog steeds bekaaid vanaf komen..
Schimmelig schreef:Cer schreef:Wat ik niet zo goed snap is dat er allerlei oplossingen gezocht worden voor 'problemen' mbt allochtonen, en dat de bejaarde autochtonen er nog steeds bekaaid vanaf komen..
Er komen zoveel groepen er 'bekaaid' vanaf. Deze groepen hebben i.m.o. recht op extra voordeel.
Ik vind dan wel dat je AL deze groepen dat voordeel moet geven, dus geen uitzonderingen
klomp schreef:nou ja niet directe invloed, maar meer op de samenleving.
als je alles apart gaat houden, dan creeer je naar mijn idee apartheid. eigen dit, eigen dat..snap je wat ik bedoel? net als wat eerder aangekaart werd over het nederlands kunnen spreken en het onder elkaar leven. dat gaat niet want dit wordt tegengehouden. alle info/ brochures worden vertaald in eigen taal en dus waarom de moeite nemen om nederlands te leren.
klomp schreef:dat ben ik niet met je eens schimmelig, want ook de oudere generatie heeft zijn eigen verantwoording...niet enkel wij..bovendien was ik er toen nog niet bij
zij hadden ook eigen initiatief kunnen tonen, al was het maar om hun kinderen te begeleiden in de nederlandse samenleving..ofwel; opvoeding. zij kunnen hun kids niet eens helpen bij het maken van huiswerk bijvoorbeeld. deze kinderen moeten leven tussen nederlandse regels en hun ouders (eigen) regels..dat trekt ook een kloof en maakt het des te zwaarder voor de generatie die erna is gekomen. daaruit bestaat onbegrip..plus het feit dat er weinig wordt gepraat tussen ouders en kinderen...
klomp schreef:maar dat is niet enkel taak van de vader..ook de moeder kan zich daarin verdiepen, die kan dan weer tolken met de rest van de familie...
Schimmelig schreef:klomp schreef:maar dat is niet enkel taak van de vader..ook de moeder kan zich daarin verdiepen, die kan dan weer tolken met de rest van de familie...
Moeder werkte met vader mee in de zaak á 60u per week. Ik overdrijf niet
Waar vind je de tijd?
Er is nooit een tolk nodig geweest hoor. Ze konden zich altijd duidelijk verstaanbaar maken.
Whiz schreef:IndianLady schreef:En wat moet ik uit hun liedje halen dan? Niet dat ik iets tegen de Vliegende Panters heb, ze zijn geweldig.
Ik kom misschien kort door de bocht, maar ik vind het schandalig dat voor de Moslims alles binnen een zucht en een scheet geregeld kan worden maarvoor de 'gewone' mens niet. Ik werk in de gezondheidszorg en maak daar binnenkort allemaal zeer achterlijke dingen mee. Dat vind ik niet kunnen, laat de regering eerst eens Nederland op orde maken voordat ze de allochtonen hun zin geven. Dit is echt een schoolvoorbeeld maar ik werk me rot maar met mijn salaris kan ik dus lang zal ik leven niet op mezelf wonen. Huurprijzen zijn te hoog, om maar van de koophuizen te zwijgen. En dan zie je 'hun' met dure auto's, nieuwe telefoons, stereo en Home Theatre Dolby Surround Systems lekker thuis zitten.
Sorry hoor daar kan ik echt niet tegen. Ik weet dat je niet alles over 1 kam kan scheren, er zijn heus wel mensen die niet zo uitbundig leven.
Wat wordt er voor de moslim's binnen een zucht en een luchtje geregeld dan? Wat voor de ''gewone mens'' niet geregeld wordt? En jij maakt daar binnenkort allemaal zeer achterlijke dingen mee??? Wauw.. je bent helderziend???
Aaah je ziet ''hun'' met ''hun'' nieuwe telefoons, stereo's etc etc etc. Je bent dus gewoon jalours. Misschien in je opgekomen dat deze mensen gewoon meer geld verdienen dan jij? Of ben je ook jalours op elke autochtoon die die spullen heeft. Of ben je extra jalours omdat jij vindt dat allochtonen eigenlijk minder zijn dan jij en daarom hebben zij minder recht op dingen?????? Ook al zijn zij gewoon nederlanders?