Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nienke_92 schreef:Maar het afschaffen van bijv. hoofddoekjes vind ik weer wat anders. Dat hoort bij hun geloof en cultuur en als hun beweren dat ze dat willen houden, moeten ze dat doen. Daar zit tenminste iets van betekenis achter!!
runningkawa schreef:Whiz
Ga eens in de tuinbouw werken, en schrik van de mensen die geen nederlands spreken.
Dat is 90 %.
En na een jaar spreekt 70% nog geen nederlands
Bij veel tuinbouw bedrijven word ook huisverkoop gedaan.
En dan merk je hetzelfde
corine1981 schreef:Whiz, sorry hoor, maar krijg een beetje: uit welk ei kom jij gekropen gevoel...(en dat bedoel ik niet zo banketstaaf als dat het eruit komt)
Ze zijn op basisscholen bezig met taalprogramma's voor onze allochtone kleuters.. Dat is niet omdat pa en ma het nog niet snappen maar zij met sprongen vooruit gaan hoor. Bij deze groep kinderen zal er thuis ook wat aan gedaan moeten worden en dat is meteen ook de reden waarom het generatie op generatie misschien wel beter, maar bij lange na nog niet goed gaat!!
Whiz schreef:corine1981 schreef:Whiz, sorry hoor, maar krijg een beetje: uit welk ei kom jij gekropen gevoel...(en dat bedoel ik niet zo banketstaaf als dat het eruit komt)
Ze zijn op basisscholen bezig met taalprogramma's voor onze allochtone kleuters.. Dat is niet omdat pa en ma het nog niet snappen maar zij met sprongen vooruit gaan hoor. Bij deze groep kinderen zal er thuis ook wat aan gedaan moeten worden en dat is meteen ook de reden waarom het generatie op generatie misschien wel beter, maar bij lange na nog niet goed gaat!!
Ja maar het is niet dat ze totaal onbekend zijn met de taal. Ze spreken het dan wel niet vloeiend en accentloos en de spelling is helemaal om te huilen.
Maar ze kunnen zich wel verstaanbaar maken.
runningkawa schreef:Azielzoekers, verwijwilligers werk?
geen 1
Azielzoekers met een tewerkstellings vergunning wel.
Maar dat is geen vrijwilligers werk.
En die waren er vaak maar een paar, veel te veel papierwerk
Dus je info klopt niet
Verder werk ik met alle nationaliteiten, maar geen asielzoekers.
Allemaal mensen die hier langer zijn.
En als sommige gaan naar ander werk, en dat kan bijv best na een paar jaar zijn, spreken ze niets beter dan toen ze de eerste dag kwamen.
stef_sweety schreef:ik denk eigenlijk dat ik hier 1 van de weinigen ben die dit schrijft
maar ik vind kijk nederland is al zo klein landje.. en dan komen ze met ze alle hierheen..ze krijgen vervolgens een nederlands paspoort en zijn dan nederlanders
maar echte nederlanders zijn blank en hebben geen andere kleur
ze spreken echt geen 1woord nederlands en denken dat ze alles zijn
wij mogen geen pet op in de klas.. maar hun wel zo hoofddoekje
kijk ik weet hun hebben hun geloof.. maar als hun geloof zo belangerijk is waarom gaan ze dan niet terug naar hun eigenland??
rebeltje schreef:Tuurlijk. Als ik naar een ander land zou verhuizen zou ik me ook moeten aanpassen. De taal leren is wel het minste wat je kan doen.
Citaat:Zich aan zekere gebruiken en gewoonten van Nederland moeten aanpassen.
Citaat:Het idee wat ze mee brengen dat vrouwen en mannen niet gelijkwaardig zijn is voor mij toch wel het grootste ergerpunt.
runningkawa schreef:Maar daar heb je denk ik geen groepen hang jongeren van
En ik heb nog nooit gehoord dat criminaliteit bij ze zwarte kousen hoger is dan bij de allochtonen