Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odetteke schreef:Precies, zoals ik al eerder zei: je kan beter spijt hebben van een kind dat je niet hebt, dan van een kind dat je wel hebt!
avanti4ever schreef:dan is er altyd nog de optie tot adoptie of n draag moeder zijn voor iemand die wel nadacht en wel kinderen wilde maar ze niet kan krijgen om medische redenen
manie schreef:avanti4ever schreef:dan is er altyd nog de optie tot adoptie of n draag moeder zijn voor iemand die wel nadacht en wel kinderen wilde maar ze niet kan krijgen om medische redenen
Sorry hoor, maar de meeste vrouwen die zelf geen kinderen kunnen krijgen willen helemaal geen adoptie kind!
Ze willen alleen een kind uit 'eigen genetische materiaal'
manie schreef:avanti4ever schreef:dan is er altyd nog de optie tot adoptie of n draag moeder zijn voor iemand die wel nadacht en wel kinderen wilde maar ze niet kan krijgen om medische redenen
Sorry hoor, maar de meeste vrouwen die zelf geen kinderen kunnen krijgen willen helemaal geen adoptie kind!
Ze willen alleen een kind uit 'eigen genetische materiaal'
Kafue schreef:Als je een beetje uitkijkt dan hoef je niet per ongeluk zwanger te raken.
Kafue schreef:Daarom moet je gewoon al bezinnen als je de daad begaat en niet pas als het leed geleden is.
Kinderen zijn iets kostbaars en ik denk dat de meeste mensen die kinderen hebben er net zo over denken.
Als je een beetje uitkijkt dan hoef je niet per ongeluk zwanger te raken.
>daarom pleit ik ook voor extreem goede voorlichting op scholen en thuis. En zorgen dat iedereen voorgelicht worden ook kinderen uit sociaal geisoleerde gezinnen. Iedereen moet weten waar hij of zij mee bezig is. En iedereen moet weten dat sex niet is om erbij te horen maar in eerste instantie ter voorplanting van het geslacht. Als je weet dat bij sex de voorplanting hoort dan kijk je neem ik aan wel uit.#
En nogmaals als je je oud genoeg voelt om de daad te begaan ben je ook oud genoeg om over de gevolgen na te denken.
Tenzij je natuurlijk zwanger raakt door incest want dat is echt een ander onderwerp.
Daarom ook dat soort dingen waar mogelijk snel registreren en snel aktie en geen kastje naar de muur verhaal.
Kafue schreef:>En iedereen moet weten dat sex niet is om erbij te horen maar in eerste instantie ter voorplanting van het geslacht.
Citaat:En nogmaals als je je oud genoeg voelt om de daad te begaan ben je ook oud genoeg om over de gevolgen na te denken.
roxiie schreef:als je een baby echt niet wilt je niet gaat wachten tot de 24ste maand..
odetteke schreef:roxiie schreef:als je een baby echt niet wilt je niet gaat wachten tot de 24ste maand..
Dat zou wel een hele late abortus zijn
Urielle schreef:Wat ik heel erg vind om te lezen: 'Als je oud genoeg bent voor seks ben je ook oud genoeg voor de consequenties ervan.' Afgezien van het feit dat je dus de ouders levenslang wil straffen met een ongewenst kind wil je ook het kind straffen met ouders die hem/haar niet willen (en dat hoeft niet goed te komen, zelfs bij gewenste kinderen is de moederliefde er zeker niet altijd gelijk!)
Zijn de kinderen daar dan beter mee af?!
kitag1rl schreef:Daarentegen vind ik wel dat abortus moet kunnen wanneer een vrouw is verkracht. Al vind ik het dan wel vreemd dat er geen morning afterpil is geslikt.