Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:00

[quote="Nimmy"]
eh nee... maar ten eerste t is niet mn tante maar schoonzusje, ook ik wil op t moment zelf geen kinderen... maar omdat er tegenwoordig genoeg mogelijkheden zijn om zwangerschap te voorkomen... zou een abortus alleen in extreme gevallen nogig zijn, bij de eerder genoemde 4 op 1000... of iemand die na verkrachting zwanger is....
en er zijn idd ook andere mogelijkheden zoals adoptie (door die mensen die er alles aan doen om een kind te krijgen en t niet lukt)...
en de abortus is een keus die je maakt... maar als je de verkeerde maakt is die niet terug te draaien!![/quote]

Maar de vetgedrukte zin kun je andersom ook zeggen als je besluit het kind te houden en je komt erachter dat je het kind eigenlijk liever niet had willen hebben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:04

Precies, zoals ik al eerder zei: je kan beter spijt hebben van een kind dat je niet hebt, dan van een kind dat je wel hebt!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:19

odetteke schreef:
Precies, zoals ik al eerder zei: je kan beter spijt hebben van een kind dat je niet hebt, dan van een kind dat je wel hebt!

en dan heel ongelukkig door de abortus niet meer zwanger kunnen worden, want die kans is er

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:22

Tja, die kans is er, maar zou dat een reden moeten zijn geen abortus te ondergaan? Zo zou ik nog wel honderden reden kunnen bedenken om dingen te doen of niet te doen, omdat het straks misschien niet meer kan.
Kijk, dat je er misschien achteraf spijt van kan krijgen, is natuurlijk aanwezig en klote als je daarmee te maken krijgt, maar dat kan andersom net zo.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:29

Ik blijf er bij als t geen verkrachting,incest e.d is ben ik tegen abortus,,na de pagina'ss te hebben door gelezen zie ik niks waardoor ik daaraan twijfel
als je je zelf oud genoeg acht om te vrijen zonder condoom en/of pil moet je daarvan de consequenties overzien
En nee dan wil ik niet dat t kindje daar de dupe van wordt dr zijn al genoeg trieste dingen in de wereld maar dan is er altyd nog de optie tot adoptie of n draag moeder zijn voor iemand die wel nadacht en wel kinderen wilde maar ze niet kan krijgen om medische redenen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:32

Maar adoptie is ook niet niks avanti, de meeste mensen die geen kinderen willen, willen ook niet zwanger zijn. Dus 9 maanden het kind dragen om het vervolgens af te staan, is voor vele gewoon geen optie.

Ik ben blij dat abortusklinieken bestaan, dat het hier mogelijk is om zelf te mogen kiezen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:33

Ik ben voor abortus. Maar ik vind wel dat mensen goede voorzorgsmaatregelen moeten nemen als ze (bewust, niet gedwongen) aan seks beginnen. Niet je kop in het zand steken en dan zeggen dat je het niet aan zag komen.

manie

avanti4ever schreef:
dan is er altyd nog de optie tot adoptie of n draag moeder zijn voor iemand die wel nadacht en wel kinderen wilde maar ze niet kan krijgen om medische redenen

Sorry hoor, maar de meeste vrouwen die zelf geen kinderen kunnen krijgen willen helemaal geen adoptie kind!
Ze willen alleen een kind uit 'eigen genetische materiaal'

Kafue

Daarom moet je gewoon al bezinnen als je de daad begaat en niet pas als het leed geleden is.
Kinderen zijn iets kostbaars en ik denk dat de meeste mensen die kinderen hebben er net zo over denken.
Als je een beetje uitkijkt dan hoef je niet per ongeluk zwanger te raken.

>daarom pleit ik ook voor extreem goede voorlichting op scholen en thuis. En zorgen dat iedereen voorgelicht worden ook kinderen uit sociaal geisoleerde gezinnen. Iedereen moet weten waar hij of zij mee bezig is. En iedereen moet weten dat sex niet is om erbij te horen maar in eerste instantie ter voorplanting van het geslacht. Als je weet dat bij sex de voorplanting hoort dan kijk je neem ik aan wel uit.#
En nogmaals als je je oud genoeg voelt om de daad te begaan ben je ook oud genoeg om over de gevolgen na te denken.
Tenzij je natuurlijk zwanger raakt door incest want dat is echt een ander onderwerp.
Daarom ook dat soort dingen waar mogelijk snel registreren en snel aktie en geen kastje naar de muur verhaal.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:40

manie schreef:
avanti4ever schreef:
dan is er altyd nog de optie tot adoptie of n draag moeder zijn voor iemand die wel nadacht en wel kinderen wilde maar ze niet kan krijgen om medische redenen

Sorry hoor, maar de meeste vrouwen die zelf geen kinderen kunnen krijgen willen helemaal geen adoptie kind!

dat kan maar veel ook wel.... hoe dan ook er is in nl voldoende voorlichting voldoende anticonceptie lijkt mij

maar dat is MIJN mening en iemand anders heeft n andere mening en gelukkig kan en mag dat Lachen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:41

manie schreef:
avanti4ever schreef:

Dat is ook niet helemaal waar Manie, maar goed, dat is een ander discussie Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:42

Kafue schreef:

Nee, dan moet je een spiraaltje nemen, aan de pil gaan, een nuvaring nemen, een condoom gebruiken, de man moet aan de mannenpil en na elke vrijpartije een MAP halen...... dan is de kans zo goed als afwezig op zwangerschap. Ookal ben je nog zo voorzichtig, je kunt gewoon pech hebben!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:43

Kafue schreef:
Daarom moet je gewoon al bezinnen als je de daad begaat en niet pas als het leed geleden is.
Kinderen zijn iets kostbaars en ik denk dat de meeste mensen die kinderen hebben er net zo over denken.

>daarom pleit ik ook voor extreem goede voorlichting op scholen en thuis. En zorgen dat iedereen voorgelicht worden ook kinderen uit sociaal geisoleerde gezinnen. Iedereen moet weten waar hij of zij mee bezig is. En iedereen moet weten dat sex niet is om erbij te horen maar in eerste instantie ter voorplanting van het geslacht. Als je weet dat bij sex de voorplanting hoort dan kijk je neem ik aan wel uit.#
En nogmaals als je je oud genoeg voelt om de daad te begaan ben je ook oud genoeg om over de gevolgen na te denken.
Tenzij je natuurlijk zwanger raakt door incest want dat is echt een ander onderwerp.
Daarom ook dat soort dingen waar mogelijk snel registreren en snel aktie en geen kastje naar de muur verhaal.

Ik vind dat jij het nogal makkelijk over doet komen!
Zo lang je weet wat de gevolgen van seks zijn raak je niet zwanger!NOT!
Soms is een samenloop van omstandigheden genoeg om een kind te verwekken, hoe goed voorgelicht ook!

Ook vind ik de reactie als je aan seks begint moet je ook instaan voor de gevolgen dubbel!
Voor jezelf realiseren dat je een kind niets te bieden hebt en het daarom weg laten halen is ook instaan voor de gevolgen!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:44

Je vergeet de sterlisatie Odetteke Haha! Maar het is wel zo, het kan nog steeds want geen enkele middel is 100% veilig, als is de kans wel zo goed als weg als je alles gebruikt! Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:57

Kafue schreef:
>En iedereen moet weten dat sex niet is om erbij te horen maar in eerste instantie ter voorplanting van het geslacht.

Dat is een moreel oordeel waar ik het niet mee eens kan zijn. Het biologisch / genetische doel is misschien voortplanting, maar dat is niet de hoofdzaak voor de mensen (karakters, individuen) die ermee te maken hebben. Wel ben ik het er uiteraard mee eens dat iedereen moet weten dat voortplanting een gevolg is van sex.

Citaat:

Had ik al gezegd dat het niet zo is? Goed, het is niet zo.

Het zou misschien wel zo moeten zijn, maar het is niet zo. Dat zijn 2 heel verschillende dingen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:00

Ik ben voor abortus, en dan niet gebonden aan weken. want ik denk dat als je een baby echt niet wilt je niet gaat wachten tot de 24ste maand..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:02

Vrouw 21
Ben voor abortus als je niet in staat bent een kind een goede thuisbasis te kunnen bieden. Liever een keer te vaak laten aborteren, dan 2 kids hebben die geen stabiele thuishaven hebben.
Wat moet je dan? een onverantwoorde 15 jarige een kind laten opvoeden?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:04

roxiie schreef:
als je een baby echt niet wilt je niet gaat wachten tot de 24ste maand..

Dat zou wel een hele late abortus zijn Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:06

Wat ik heel erg vind om te lezen: 'Als je oud genoeg bent voor seks ben je ook oud genoeg voor de consequenties ervan.' Afgezien van het feit dat je dus de ouders levenslang wil straffen met een ongewenst kind wil je ook het kind straffen met ouders die hem/haar niet willen (en dat hoeft niet goed te komen, zelfs bij gewenste kinderen is de moederliefde er zeker niet altijd gelijk!)
Zijn de kinderen daar dan beter mee af?!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:06

odetteke schreef:
roxiie schreef:
als je een baby echt niet wilt je niet gaat wachten tot de 24ste maand..

Dat zou wel een hele late abortus zijn Clown

Olifantsdracht *LOL*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:08

Urielle: daar doelde ik idd ook op, moet je het kind straffen voor een onverantwoorde moeder? Vooral als de leeftijd van de moeder erg laag is, kun je toch niet verwachten dat zij zelfstandig het kindje kan opvoeden? Moet je dan maar haar ouders (opa en oma van baby) lastig vallen met die taak?

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:21

vrouw, 19 (bijna 20)

Ik ben in princiepe tegen abortus, met uitzondeirngen daar gelaten.

Een mens is een mens, ook al is hij/zij pas 8 of 10 weken in de maak.. Ik vind het verschrikkelijk dat een kindje weg word gehaald dmv abortus. En al helemaal tot de 24e week! Het kind is vanaf 26 weken levensvatbaar en doen ze er in het ziekenhuis alles aan om het te redden. Maargoed, ik kan me hierover kwaad blijven maken, maar dat heeft geen enkele zin.

Daarentegen vind ik wel dat abortus moet kunnen wanneer een vrouw is verkracht. Al vind ik het dan wel vreemd dat er geen morning afterpil is geslikt.

Ik zeg nu dat ik nooit geen abortus zou laten plegen, maar je weet het nooit totdat jezelf in zo'n situatie zit..

Zo, ik lees dit topic nou al een paar dagen en kon het toch neitlaten om te reageren

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:40

Urielle schreef:
Wat ik heel erg vind om te lezen: 'Als je oud genoeg bent voor seks ben je ook oud genoeg voor de consequenties ervan.' Afgezien van het feit dat je dus de ouders levenslang wil straffen met een ongewenst kind wil je ook het kind straffen met ouders die hem/haar niet willen (en dat hoeft niet goed te komen, zelfs bij gewenste kinderen is de moederliefde er zeker niet altijd gelijk!)
Zijn de kinderen daar dan beter mee af?!

wat ik al eerder schreef; ik zou echt absoluut niet willen dat t kind wordt gestraft zoals ik eerder schreef er zijn al genoeg probleemsituaties met en rondom kinderen en ook genoeg kids die geen liefde krijgen en daar later hinder van ondervinden,,, ik denk dan dus aan afstaan oid aan wel liefdevolle mensen die er wel n veilige basis hebben.. ik bedoel dus als je geen pil slikt geen condoom gebruikt en /of andere voorbehoedsmiddelen gebruikt maar wel met iemand of meerdere vrijwillig t bed in duikt dan kan je weten dat je zwanger kan worden en dan vindt ik laat die maar consequenties ervan dragen mijn mening hoor

moeilijk moeiijk misschien zijn er andere manieren om mensen te laten inzien dat als je een kids wil je veilig moet vrijen,,

edit moest er ff wat bijzetten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:47

kitag1rl schreef:
Daarentegen vind ik wel dat abortus moet kunnen wanneer een vrouw is verkracht. Al vind ik het dan wel vreemd dat er geen morning afterpil is geslikt.

Dit komt (bijvoorbeeld) voor als de vrouw niet wil/kan toegeven dat ze verkracht is. Of dat ze stelselmatig slachtoffer is van misbruik... in die gevallen durven vrouwen soms niet direkt stappen te ondernemen, en proberen ze in eerste instantie vooral door te gaan met hun normale leven en het gebeurde te vergeten. (Soms - dit geldt zeker niet voor alle, maar het komt wel voor en is treurig genoeg op zich)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:04

Avanti, ik weet niet of jij zelf kinderen hebt (zal vast ergens in het topic staan) maar voor mij, en mijn kind was enorm gewenst, was zwanger zijn een groot drama. Ben nog nooit zo moe, ziek en mottig geweest, fysiek en mentaal, als toen. Ik kon 9 maanden lang NIKS doen, niet naar school, niet naar de paarden, alleen maar plat liggen en slapen, me rottig voelen en heel geisoleerd en eenzaam thuis zitten. Het was heel wat als ik op een dag me had gedouchet en aangekleed. Dat zou ik nooit iemand aan willen doen die niet zo graag haar baby wil.

Dan nog erger, want die schade gaat levenslang duren: je zwangerschap gaat geweldig goed, je krijgt een band met je kindje, geniet van het zwanger zijn en je bevalt. Je kijkt in die oogjes, wordt op slag verliefd, maar ze halen het kind gelijk bij je weg en het gaat naar de adoptieouders want helaas: jij hebt niet de mogelijkheden om het kindje op te voeden.