Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Anoniem

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:54

veronoz schreef:
Lovely1 schreef:
www.katholieknederland.nl --> is een ethische kieswijzer.. meer over abortus enz. bij mij kwam er VVD uit..

CU....Beetje apart.

Bij mij ook CU (en VVD) . CDA 10 % en alle andere partijen 16 en 14%, oftewel bijna alles ongeveer gelijk Nagelbijten / Gniffelen

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:57

Geen idee, maar anders wordt het strategisch stemmen op CDA.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:29

veronoz schreef:
volgend jaar zijn er toch geen verkiezingen lets

Ja sorry dat was een beetje raar geformuleerd Knipoog Ik bedoelde: Ik ben nu 17 dus de verkiezingen komen voor mij net een jaar te vroeg Knipoog

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:58

Ik had bij 4 partijen 16 %, vvd, pvda, sp en cu Clown

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 20:24

x_Katja_x schreef:

Dan stem je toch op D66? Clown

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:43

Wranglerbutt schreef:
x_Katja_x schreef:

Dan stem je toch op D66? Clown

Haha ja die is van alles wat *LOL*

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:43

annepanne schreef:
Grappig dat er zoveel mensen op sp willen stemmen. Ben benieuwd hoeveel mensen nog kunnen blijven paardrijden/ een eigen paard kunnen hebben als sp aan het regeren is! Als we het van die circa 20.000 rijken in Nederland moeten hebben, lijkt het me duidelijk dat het geld vooral weer bij de middensector vandaan moet komen! De mensen die nu nog een eigen paard kunnen betalen ja!

Wat een ontzettend kortzichtige reactie zeg! Zeg nu zelf, waar is bij het huidige kabinet het meeste geld vandaan gekomen? Niet bij de rijken, maar met name mensen met lagere inkomens zijn flink aangepakt. Er zijn echt wel meer dan 20.000 'rijken' in Nederland, weet niet wat je bron is voor dit getal, maar ik vind het behoorlijk laag. We hebben het over eerlijke verdeling van geld, het gat tussen armen en rijken is de laatste jaren gestegen, is dat dan eerlijkheid? Je moet toch toegeven dat de middenklassen beter wat geld kunnen missen dan de lagere inkomens, die hadden al niks.

Verder vind ik het een beetje apart dat je beweerd dat mensen die nu SP stemmen straks geen paard meer kunnen houden. Het lijkt mij dat dit probleem speelt bij mensen met lagere inkomens. Mocht hier nog meer aan gesleuteld worden houden ze niks over voor een paard. De middenklassen kunnen denk ik nog wel wat missen. Misschien kan je het nog wat beter onderbouwen? Kan zijn dat ik je verkeerd begrijp Knipoog

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 02:36

Stem al jaren SP,
maar die komen toch wel in de Kamer.
Daarom gaat deze keer mijn stem naar de Partij voor de Dieren,
al is het maar om één stem te kunnen laten horen voor dierenwelzijn.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 02:37

We shall see of het kortzichtig van mij is of gewoon sp!

Bovendien is lezen ook een vak, heb ik ergens gezegd dat mensen die op de sp stemmen geen paard meer kunnen houden? Nee hoor! Iedereen zal er last van krijgen als er zoveel mensen op de sp stemmen!

Dus de middenklasse moet volgens jou betalen om de lagere klasse evenveel te kunnen geven? Dat is kortzichtig, want hoe komt het dat de ene in een middenklasse zit en de andere in een lagere klasse? Als ik zie wat er in mijn omgeving in de lagere klasse zit (en nee ik heb het niet over mensen die er echt niets aan kunnen doen) dan ga ik er echt mijn zuurverdiende centen niet aan besteden..

Maar goed een verschil in mening blijven we toch houden, we hebben niet voor niets een links deel en een rechts deel! En misschien maar beter ook!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 02:49

Uit één van de eerste bladzijdes:
Citaat:
1 CDA, 2 Wilders, 3 SP

Knap! Clown

Ik stem sowieso niet op iets christelijks, en voor de rest weet ik zelf nog niet zeker wat ik ga stemmen.
Ik heb de stemwijzer meerdere malen gedaan, en kwam steeds weer uit op de SP.
Op zich vind ik ze wel steeds fijner worden.
Maar ik wil eerst de partijprogramma's nog even doornemen.

Verder ben ik wel benieuwd, waar gaan jullie op stemmen?
Lijsttrekkers? Eerste vrouw op de lijst? Of wat?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:17

TurdusMerula schreef:
Verder ben ik wel benieuwd, waar gaan jullie op stemmen?
Lijsttrekkers? Eerste vrouw op de lijst? Of wat?

Het liefst de eerste allochtone vrouw op de lijst Haha! en anders de eerste vrouw.
Ik neig de laatste tijd steeds meer naar GroenLinks (eerst SP) dus ga steeds meer twijfelen... Bij de stemwijzer stond GroenLinks op één en SP op twee, bij kiescompas SP op één en GroenLinks op 2, dus ik ben hard op zoek naar HET verschil waardoor ik op de één of de ander zou willen stemmen...

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:48

Mijn stemadvies is SP, had ik nooit verwacht, daar ben ik eigenlijk helemaal niet voor. Clown Daarna komt Wilders en dan GroenLinks.

(Mag nog niet stemmen, had de test wel even gedaan. Als ik wel zou mogen stemmen had ik GroenLinks of Partij van de Dieren gedaan).

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:54

Ik ben even benieuwd wat de motivatie is om te kiezen voor de Partij voor de Dieren? Wat hebben zij nog meer op de agenda staan, anders dan dierenwelzijn? En is er in die partij (éénvrouwsfractie?) ook bestuurlijke ervaring aanwezig? Ondanks dat ik ook absoluut vind dat er meer en betere rechten voor dieren moeten komen, is het ene partij waar ik zelf nooit op zou stemmen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:38

Ronja schreef:
Het liefst de eerste allochtone vrouw op de lijst Haha! en anders de eerste vrouw.
Ik neig de laatste tijd steeds meer naar GroenLinks (eerst SP) dus ga steeds meer twijfelen... Bij de stemwijzer stond GroenLinks op één en SP op twee, bij kiescompas SP op één en GroenLinks op 2, dus ik ben hard op zoek naar HET verschil waardoor ik op de één of de ander zou willen stemmen...

Herkenbaar, in wezen ben ik iets meer een GL-er maar ik stem dit keer SP. Ik wil graag dat zij heel groot worden en ik kan me vooral in hun zorgplannen goed vinden (blijft toch mijn vakgebied). Ik vind de SP plannen ook wat realistischer dan de GL plannen. Ik stem op Agnes Kant trouwens.

Iemand het radiospotje van Pastors al gehoord? Lips are sealed

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:02

Citaat:
Dus de middenklasse moet volgens jou betalen om de lagere klasse evenveel te kunnen geven? Dat is kortzichtig, want hoe komt het dat de ene in een middenklasse zit en de andere in een lagere klasse? Als ik zie wat er in mijn omgeving in de lagere klasse zit (en nee ik heb het niet over mensen die er echt niets aan kunnen doen) dan ga ik er echt mijn zuurverdiende centen niet aan besteden..

hier ben ik het helemaal mee eens!
vandaar dat ik ook nooit pvda of sp zal stemmen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:05

Citaat:
Het liefst de eerste allochtone vrouw op de lijst en anders de eerste vrouw.
Ik neig de laatste tijd steeds meer naar GroenLinks (eerst SP) dus ga steeds meer twijfelen... Bij de stemwijzer stond GroenLinks op één en SP op twee, bij kiescompas SP op één en GroenLinks op 2, dus ik ben hard op zoek naar HET verschil waardoor ik op de één of de ander zou willen stemmen

Oh ja, eerste allochtone vrouw, kan ook nog. Clown

Kun je niet gewoon de partijprogramma's naast elkaar leggen, of denk ik nu te simpel?
Ik heb er overigens nog niet zo goed over nagedacht, moet dat dus nog doen voordat ik tot een keuze kom, dus ik kan je niet helpen. Tong uitsteken

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:09

Hmmmmmmmmmm........

Als ik hierboven de onderbouwing van de keuzes lees, vraag ik mij af wie van deze bokkers daadwerkelijk de leeftijd van 18 heeft bereikt......... (of een IQ dat dat 81 overtreft)

Wel humor trouwens dat verscheidene bokkers die ik van reacties ken, inderdáád gaan stemmen zoals ik had verwacht........ Ja

BTW..... CGJ12 stemt CGJ12 Knipoog

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:35

Zomaar nieuwsgierigheid.. Wie bedoel je daarmee?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:39

Geen idee of je mij bedoeld, maar ík ben stemgerechtigd!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:57

Let op: partij van de dieren wilt ook bepaalde facetten van de paardensport aan banden leggen dat voor vele van ons in het nadeel kan werken

Ik heb wat internet testen gedaan en wat stelingen vergeleken en ik kom uit op CDA of PvdA. Ik denk dat het PvdA gaat worden ivm hun mening op het gebied van zorg, integratiebeleid, natuur en dierenwelzijn

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:59

Ja inderdaad. Partij voor de dieren is tegen bepaalde facetten in de paardensport.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:11

napie schreef:
Let op: partij van de dieren wilt ook bepaalde facetten van de paardensport aan banden leggen dat voor vele van ons in het nadeel kan werken

Dat is in ieder geval een opmerking waarover is nagedacht.........

Who's next?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:22

PvdD lijkt me een partij die inspeelt op de Disney cultuur. Persoonlijk vind ik het ook dieronterend hoe een tijger zijn prooi verscheurt, maar ik ga ook een tijger geen heropvoeding geven hoe hij zijn prooi eerst moet verdoven voordat die dan om zeep wordt gebracht. De natuur is kei en keihard. Als mensen worden we dan geacht om ver boven en buiten de natuur te gaan staan en het dan maar diervriendelijk te doen.

Neemt niet weg dat we met zijn allen wel ons best moeten doen om onnodig leed te veroorzaken, maar een gepast onderscheid moet mogelijk blijven. Een mens is nu eenmaal een omnivoor en we eten dieren. Daarnaast is de mens ook zo ver ontwikkeld juist doordat we dieren voor ons kunnen laten werken. Te klinisch met dieren omgaan is echter ook weer iets te ver van de natuur.

Overigens ben ik nog zwevende kiezer, ik heb wel al veel partijen uitgesloten van mijn stem. Ik geloof dat er nog maar twee partijen over zijn aan wie ik mijn stem waarschijnlijk zou geven.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:26

joostvangestel schreef:
Ik geloof dat er nog maar twee partijen over zijn aan wie ik mijn stem waarschijnlijk zou geven.

Gonny doet niet mee Joost. Dus ik denk dat er dan nog maar één overblijft....... Haha!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:30

PvdD Haha!

Imo wordt het tijd dat er wat meer gedaan wordt voor het welzijn van onze dieren.
Al krijgen ze maar een paar zetels,ze hebben dan wel iets in te brengen in de politiek.