'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:54

xx_Horsiex schreef:
Appelflapje schreef:
Tja, ik hoorde het ook al vandaag. Scheve mond

Ik weet echt niet wat ik hiervan moet vinden.
Aan de ene kant is die man geweldig, hij durft ontzettend veel, heeft wel respect voor alle dieren en zet zich helemaal in voor de natuur.

Maar aan de andere kant:
- Hoe hij soms met dieren omging als krokodillen, giftige slangen, andere giftige dieren... "Look at that crocodile, it is one of the most DANGEROUS animals in the world.. Rolleyes en dan heeft ie hem zo vast alsof het zijn cavia is.. Nagelbijten / Gniffelen

Tja... Toch raar dat hij er niet meer is, maar het ergste vind ik dat hij dit zijn kind en vrouw (die zelf ook vaak met wilde dieren omging trouwens) aandoet... Scheve mond Zoontje groeit op zonder vader... Toch pijnlijk Verdrietig
Nouja, ik vind het toch een eigen schuld gevalletje, wat dus heel erg is voor zijn nabestaanden. Scheve mond

R.I.P Steve, en sterkte voor alle nabestaanden... Lachen

* Hij is gelukkig voor hem, wel gestorven in het harnas. Knipoog

Dat is wel erg crue, bijna zeggen dat hij het expres deed.

Je drukt je imo nog zwak uit horsie... imo is het naast crue ook nog eens een domme en respectloze opmerking. Maar goed, dat zegt mij meer over de poster van de opmerking dan over de situatie... Het valt me echt vies tegen dat er zoveel mensen op de wereld blijken te zijn die zo kortzichtig zijn en met allerlei -imo erg zotte- respectloze reacties komen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:55

Mariska_28 schreef:
Best cru dat ze dan niet even deze site aanpassen....
http://animal.discovery.com/fansites/cr ... unter.html

Discovery Communications, Inc. Mourns Tragic Loss of Steve Irwin

Statement from Billy Campbell, President, Discovery Networks, U.S. Discovery Communications, Inc.

Our entire company is deeply saddened by the tragic and sudden loss of Steve Irwin, the Crocodile Hunter. Steve was beloved by millions of fans and animal lovers around the world and was one of our planet's most passionate conservationists. He has graced our air since October 1996 and was essential in building Animal Planet into a global brand.

Steve was killed during a filming expedition on the Great Barrier Reef. While we are still collecting specific details, it was a rare accident in which Steve swam over a stingray and was stung by its barb in his chest. A doctor on board Croc One, Steve's research vessel, was unable to resuscitate Steve and by the time he was reached by the rescue helicopter he had passed away.

DCI Founder and Chairman, John Hendricks said, "Steve was a larger than life force. He brought joy and learning about the natural world to millions and millions of people across the globe. He was a true friend to all of us at Discovery Communications. We extend our thoughts and prayers to Terri, Bindi and Bob Irwin as well as to the incredible staff and many friends Steve leaves behind."

DCI CEO and President, Judith McHale said, "I don't think we will ever get over the loss of Steve Irwin, a human being of enormous heart, irrepressible enthusiasm and dedication to everything he touched."

Steve's loss has been felt around the world, evident by the hundreds of heartfelt condolences that have already flooded into Steve's fan site on AnimalPlanet.com.

To honor Steve and the enormous

wat is dit dan.
het staat er op Knipoog
het is idd heel sneu, maar had het ook verwacht.
wie gevaarlijke dieren opzoekt, vraagt er zelf om Bloos

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:59

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:01

Vreselijk, maar deze man had veel verstand van wilde dieren waaronder krodillen enz.
Het is altijd gevaarlijk als je ermee omgaat, maar er is altijd wel een risico aan verbonden, zo heb je het met paardrijden, maar ook met bijwijze van auto rijden.

Het is voer ieder met veel ervaring onverwacht als iets gebeurd, of het diertje zich wel of niet aangevallen voelde ze zijn net zoals andere dieren onvoorspelbaar. Zoals ik kan zeggen is het een risico van het vak.

Eerder keek ik altijd na dit programma, vind het prachtig, en vond hem toch met veel liefde de dieren behandelen voor wat wij zagen als documentair of als film reportage.

Heel erg schokkend nieuws voor zijn vrouw en kinderen, vooral als je beide ergens op een deel zit waar je niet makkelijk contact kan krijgen om iemand in te lichten.
Erg, maar het klinkt hard, maar het was toch een tikje risico voller om een ongelukje op te lopen.

Erg en veelste jong.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:13

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:19

animals schreef:
Vreselijk, maar deze man had veel verstand van wilde dieren waaronder krodillen enz.
Het is altijd gevaarlijk als je ermee omgaat, maar er is altijd wel een risico aan verbonden, zo heb je het met paardrijden, maar ook met bijwijze van auto rijden.

Het is voer ieder met veel ervaring onverwacht als iets gebeurd, of het diertje zich wel of niet aangevallen voelde ze zijn net zoals andere dieren onvoorspelbaar. Zoals ik kan zeggen is het een risico van het vak.

Eerder keek ik altijd na dit programma, vind het prachtig, en vond hem toch met veel liefde de dieren behandelen voor wat wij zagen als documentair of als film reportage.

Heel erg schokkend nieuws voor zijn vrouw en kinderen, vooral als je beide ergens op een deel zit waar je niet makkelijk contact kan krijgen om iemand in te lichten.
Erg, maar het klinkt hard, maar het was toch een tikje risico voller om een ongelukje op te lopen.

Erg en veelste jong.

wat vertaal je het mooi.
ben het met je eens.
met alles wat je doet, zit een risico.
je weet alleen 1 ding
als je geboren wordt, ga je ook dood.
meer niet.
helaas kunnen we het niet in de toekomst kijken want dan hadden we het kunnen voorkomen Knipoog

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:20

ik vind het zo raar. het ene moment is hij er nog en het andere moment is hij dood. volgens mij is hij heel snel dood gegaan door die 'prik'.

ik keek heel veel naar zijn programma's op animal planet en vond het altijd leuk, ookal werd ik soms zijn 'whoohoo' een beetje zat Nagelbijten / Gniffelen

voind het ook heel erg voor zijn vrouw + kinderen en natuurlijk de rest van zijn familie.

op zich kun je zeggen dat het wel te verwachten was, maar dit was wel erg plotseling.

Rest In Peace Steve ...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:22

niemand overleeft het leven Knipoog

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:22

Op mijn scheurkalender stond laatst:

"Als het je tijd nog niet is, kan zelfs een dokter je niet doden."

Dit is gewoon zo toevallig allemaal, alsof het gewoon zijn tijd nu was...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:23

Bleh. Het begin nu pas een beetje door te dringen oid.
Ik ben echt opgegroeit met deze man. Zag hem bijna dagelijks op tv. Onderhand m'n persoonlijke held. Tsjee. En dan nu... Scheve mond

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:25

ik vond steve echt een toppertje! keek altijd naar zijn programma`s.. en je zag echt dat hjij ervan genoot.
had alleen verwacht dat hij door een giftige slang zou worden gegrepen..omdat zo n pijlstaartrog niet eens zo gevaarlijk is..

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:27

Charlotjuuh schreef:
MelanieS schreef:
Ik vond hem altijd superirritant. Hij viel dieren gewoon lastig door ze zo op hun huid te zitten. Je moet gewoon niet aan wilde dieren zitten. Ik had ook altijd gedacht dat er een dag zou komen dat een croc of slang genoeg zou hebben van dat geblaat en zou toeslaan. Ik zag hem vanmorgen nog met z'n zoontje tijdens het voeren van krokodillen, wat een verhaal. Hoe haal je het in je hoofd. Boos! Ik gun niemand zo'n dood, maar ik was er niet verbaasd over.

Die man weet wel wat hij doet... Of wist... Hij zal heus niet z'n kind laten opvreten door krokodillen Scheve mond

En dat over 'eigen schuld' , komaan zeg , bij alles heb je een risico , je mag blij zijn dat deze man er is geweest voor de beesjes! En idd wij kunnen ook een trap krijgen van een paard... Of vallen... Of gebeten worden... Paarden zijn tenslotte ook dieren.

Alleen zijn krokodillen en slangen wilde roofdieren, dat vind ik toch wel iets anders hoor. Dat gedoe met z'n kind was net zo achterlijk als Michael Jackson die z'n kind uit het raam hing.

Je kan best veel interesse in dieren hebben en er veel van afweten, maar hoe die man er altijd aan moest zitten en dat geblaat van die vent, vreselijk.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:28

vindt het echt verschrikkelijk erg. vond die man echt geweldig,dit was zijn werk en hij was er goed in.kritiek over een gestorven iemand hoort niet.heb er verder ook geen woorden voor.

_SPLASH_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:29

Erg jammer, hij had veel passie voor zijn hobby/werk, jammer dat dit hem fataal is geworden

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:41

Echt vreselijk.. Ik keek heel graag naar zijn programma, hebecht keiveel respect voor die man.. hij was zó goed met die dieren!
R.I.P Steve.. Verdrietig

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:50

indd zielig , het was te verwachten en eh die vrouw deed net zo hard mee hoor alleen je zag het
niet.. zelfs de hond was regelmatig mee(een zwarte vrij ouwe hond), en soms indd de kinderen !
had ook krokodil verwacht of slang of iets dergelijks , maar dit niet

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:07

steve,hij was appart,maar toch ook erg grappig om naar te kijken,ik keek graag naar zijn programma's.

en tja,of het te verwachten was,dan is het ook logisch dat elke auto- coureur of motor- coureur zich te pletter rijdt.

ik vind het erg jammer,vond het wel iemand die bij deze tijd hoorde,en nu is hij er niet meer... Verdrietig

laatst was er een docu op animal planet,waarbij hij vertelde hoe vreselijk hij zijn moeder miste,hopenlijk is hij nu bij haar...

R.I.P. steve.... Huilen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:09

komt er op tv dan nog een special van hem, en hoe hij te werk ging soms.
als nagedachtenis.

ik had het niet verwacht eerst, toen een vriendin het tegen me zei

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:11

Ik vind het ook best gek dat hij er niet meer is..
maar ja...
hij schijnt wel ooit gezegd te hebben dat hij bij wijze van liever opgegeten zou worden door een krokodil dan dat hij overlijd aan een hartaanvaal of iets dergelijks.

maar hij zal toch niet zomaar daar gezwommen hebben? hij zal toch wel iets gedaan hebben?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:13

IvysToeter schreef:
maar ja...
hij schijnt wel ooit gezegd te hebben dat hij bij wijze van liever opgegeten zou worden door een krokodil dan dat hij overlijd aan een hartaanvaal of iets dergelijks.

maar hij zal toch niet zomaar daar gezwommen hebben? hij zal toch wel iets gedaan hebben?

dat zal hij zeggen omdat hij dan bij zijn favoriete dieren is misschien.
je hebt ook mensen dat als ze overlijden liever op zee uitgestrooid willen worden.
misschien dat hij ook zoiets dacht

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:18

met bovenstaande zin bedoeld hij dus dat hij liever in het harnas tenonder gaat dan aan een hartaanval... bij wijze van spreken is hij ook in het harnas ten onder gegaan..alleen was t geen krokodil maar een pijlstaartrog die even zijn hart doorboorde,,klinkt hard mar denk dat hij er weinig van gevoeld heeft.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:27

Inderdaad denk ik ook dat hij niet zoveel gevoelt zal hebben.
Ik hoop ook dat er nog een special komt over deze man op animal planet.

Maar ik vind dat deze man ECHT geleeft heeft, hij heeft al zijn dingen waar kunnen maken, al zijn dromen die waren uitgekomen en dat kunnen maar weinigen hem nadoen!!

Wat was hij een super man, zo triest dat hij al zo vroeg is gestorven.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:29

IvysToeter schreef:
maar ja...

Een pijlstaartrog kan een diameter van
ongeveer 2,5 meter bereiken. Het dier heeft staartstekels
met een sterk gif. Pijlstaartroggen zijn niet agressief in
hun gebruik van het gif. Volgens deskundigen steken zij
alleen als zij zich in het nauw gebracht voelen.

stond bij 1 van die site's die op pagina 1 stonden

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:36

De wereldberoemde Australische 'krokodillenjager' Steve Irwin is dood.

Afbeelding

De 44-jarige Irwin - bekend door zijn tv-programma's over dieren - stierf maandagmiddag (plaatselijke tijd) nadat hij tijdens het duiken voor de Australische noordoostkust bij Port Douglas in zijn borstkas werd gestoken door een giftige pijlstaartrog.

Onderwaterdocumentaire
Irwin was bezig met het maken van een onderwaterdocumentaire toen het ongeluk gebeurde. Kort nadat de pijlstaartrog hem had aangevallen, arriveerde een helikopter met medische hulp, maar het was te laat, meldde de nieuwszender ABC.

Vrouw
Irwins vrouw Terri, die vaak te zien was in zijn programma's, is volgens de Australische media nog niet op de hoogte van de dood van haar man. Zij maakt momenteel een trektocht door afgelegen bergachtig gebied in Tasmanië.

Vader Bob
Irwin, die in 1962 in de Australische provincie Victoria werd geboren, kreeg de liefde voor reptielen mee van zijn vader Bob. Die opende in 1970 een reptielenpark in Queensland. Irwin nam dat in 1991 over en ontwikkelde het tot Australia Zoo.

Tv-programma's
In 1992 begon hij met het maken van televisieprogramma's. Hij maakte toen de eerste reeks van 'Crocodile Hunter', waarin hij na al die jaren nog steeds te zien is in hetzelfde 'uniform': khaki shorts en laarzen. Nadat het programma op de Amerikaanse televisie was verschenen, werd hij beroemd in de hele wereld. Zijn fans roemen zijn enthousiaste en vaak ook wel roekeloos lijkende benadering van roofdieren, zelfs de gevaarlijkste. Zijn uitroep 'Crikey' maakte het Australische dialect populair.

Kritiek
Behalve zijn vrouw Terri waren ook zijn kinderen - de nu acht jaar oude Bindi en de bijna drie jaar oude Bob - te zien in Irwins tv-programma's. In 2004 kreeg hij kritiek van zelfs zijn ferventste aanhangers toen hij zijn een maand oude zoontje Bob op de arm had terwijl hij een krokodil in zijn dierenpark voederde. Het feit dat hij daarvoor zijn excuses maakte op Amerikaanse nieuwszenders was een bewijs van zijn internationale populariteit.

Sterk gif
Een pijlstaartrog kan een diameter van ongeveer 2,5 meter bereiken. Het dier heeft staartstekels met een sterk gif. Pijlstaartroggen zijn niet agressief in hun gebruik van het gif. Volgens deskundigen steken zij alleen als zij zich in het nauw gebracht voelen.

edit: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/entertainment/)/components/actueel/rtlboulevard/2006/09_september/entertainment/060904_krokodil.xml

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:38

Mariska_28 schreef:

Ik zat er al tijden op te wachtten. Zoals hij met extreem giftige slangen omging, en met krokodillen, was het echt een kwestie van tijd. Had alleen echt verwacht dat het 1 van die 2 zou zijn geweest, en niet zo iets als dit. Sneu voor zijn kinderen en vrouw. Maarja ik vind het toch wel een geval van "eigen schuld" toch?

er zijn nog meer mensen die 'gevaarlijke' beroepen uitoefenen.
Voor iemand die bijvoorbeeld brandweerman of een ander gevaar uitoefend roep je toch ook niet "eigen schuld"