Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:11

Maartje1990 schreef:
Is DIT al het ergste van de hele wereld? Zitten we hier nou te ZEUREN over het blootte dat op TV komt? De wereld wordt verwoest door aparaten die Co2 uitstoten. Arme mensen sterven door hongersnood en oorlog, en hier wordt gezanikt over wat er wél en níet op TV moet komen? Ach kom nou zeg! Als jullie dít al erg vinden dan moeten jullie maar nooit op het internet gaan. Wat je dáar al niet ziet! Vandaag heb ik zelf nog een programma gezien waarin een jongen werd geïnterviewd over de tijd dat die werdt verleid en misbruikt door pedofielen. Wil je weten hoe dit begint? Met een webcam. Dat ze die dingen dan maar afschaffen! Dat is veel ernstiger dan té veel bloot op TV! Kinderen worden daar verleid om de meest rare seksueele dingen te doen voor de webcam! En hier zitten we te klagen over te veel bloot op TV. Mensen wordt wakker kijk om je heen. Is dit nou werkelijk het ergste dat er is?

dat zei ik dus ook al

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:27

Gelukkig krijg je bij de meeste TV's tegenwoordig zo'n klein kastje met allemaal knopjes erop, heel handig apparaatje. Als er iets voorbij komt op de TV wat ik niet wil zien dan druk ik op één van de knopjes en dan krijg ik wat anders te zien... En als er echt helemaal niks te zien is wat ik leuk vind, dat zit er ook nog een knopje op (die zit trouwens ook op mijn TV!) waarmee ik 'm uit kan zetten....
pffff, waar mensen zich niet allemaal druk om maken zeg!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:30

Beste Hahaatje, Maartje1990 en bonney4ever: verschillende mensen hebben al uitgelegd wat ze het probleem vinden.
Ik vind het jammer dat jullie niet de moeite nemen dat even door te lezen. Op deze manier is er van een discussie niet echt sprake...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:58

Shadow0 schreef:
Beste Hahaatje, Maartje1990 en bonney4ever: verschillende mensen hebben al uitgelegd wat ze het probleem vinden.
Ik vind het jammer dat jullie niet de moeite nemen dat even door te lezen. Op deze manier is er van een discussie niet echt sprake...

AMen!

Natuurlijk vind ik het erg wat er ook aan de andere kant van de wereld gebeurt zoals het neerknuppelen van zeehondjes. Zijn onderwerpen die hier op bokt dan ook te pas en te onpas aan de orde komen. En er zijn zat mensen die per email hun handtekening zetten dat ze er tegen zijn. WAt kun je daar nog meer tegen doen?

MAar nu gaat het even hier over: de maatschappij waar wij MIDDEN in staan. Mogen we even stil staan bij bepaalde dingen en er over nadenken? DAt is namelijk het begin van alle moraal!!!!!!!!!! De manier waarop vrouwen in de media worden neergzet ZEGT iets over de manier waarop tegen vrouwen aan gekeken wordt en heeft daar ook invloed op. DAt dat sommigen niets interesseert is hun zaak (misschien verandert dat wel als ze in het openbaar een keer lastig gevallen worden), maar ik vind dit belangrijk. Het heeft namelijk gevolgen en het zal de zaak voor veel vrouwen en meisjes ZEKER niet verbeteren. EN dan krijgen we NOG meer van deze toestanden, lees hier maar eens!
viewtopic.php?f=2&t=524294

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:29

Je 'krijgt' niet zomaar een eetstoornis. Er zijn meerdere factoren nodig om een eetstoornis te veroorzaken (net zoals psychische stoornissen), één factor geeft niet de doorslag.
Het is niet bewezen dat topmodellen, sterren of reclames met 'perfecte' vrouwen invloed hebben op het ontwikkelen van eetstoornissen.
Citaat:
De etiologie van eetstoornissen is vooralsnog onbekend. Wel is duidelijk dat eetstoornissen het gevolg zijn van een combinatie van meerdere factoren. Zo zijn er factoren die in aanleg al aanwezig zijn (genetische achtergrond en persoonlijkheid). Verder kunnen er ongunstige omgevingsfactoren zijn, zoals sociale, culturele en familiale factoren (bijvoorbeeld een goede vriendin met anorexia nervosa), seksueel misbruik, in een groep verkeren waarin uiterlijk en gewicht zeer belangrijk zijn of meer algemeen het wonen in een westers land, in de puberteit zijn, etc. Tenslotte zijn er factoren die ervoor zorgen dat de stoornis blijft voortbestaan (bijvoorbeeld biologische veranderingen in het lichaam) (zie tabel 1).

Veelgenoemde risicofactoren voor eetsstoornissen:
- grote mate van onvrede met het eigen lichaam
- overgewicht of ondergewicht in de voorgeschiedenis
- dieet houden in voorgeschiedenis
- gezinscultuur met overmatige aandacht aan voedsel, gewicht of figuur
- gezinsleden met een eetstoornis of overgewicht
- depressie in de voorgeschiedenis
- depressie en/of verslavingen in gezin
- persoonskenmerken: overmatig inschikkelijk, introvert, competitief, perfectionistisch, impulsief
- lage zelfwaardering, faalangst
- seksueel misbruik

Bron: www.rivm.nl

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:33

Dat zijn risicofactoren dus je hoeft ze sowieso niet allemaal te hebben.
Volgens mij is elk mens wel ergens ontevreden over en ZEKER in de puberteit, je gaat je vergelijken met de mensen hoe jij er uit wilt zien en hier is dat idd geen dikke matrone met dikke borsten, billen en buik maar slanke vrouwen (liefst wel met grote borsten). Dus ga je dieeten.
Dan heb je dus al een aantal factoren te pakken die voor praktisch iedere jonge meid gelden.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:39

Hallo,
Ja ik vind ook dat er in de avond veel bloot op tv is. En daarvoor zet ik niet de tv aan, ik vind dit erg vervelend. Vooral op mtv,tmf en box zitten er in de clips veel bloot. Het lijkt net een vrouwenhandel. Maar ook op rtl en dat soort netten dat vrouwen naakt met hun telefoonnummer op beeld komen. Ik weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Het is zeker waar wat Urielle zegt dat je je gaat vergelijken met de vrouwen in de clips. Die vaak ook wel geholpen worden door de plastiche chirurg.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:54

Urielle schreef:
Dat zijn risicofactoren dus je hoeft ze sowieso niet allemaal te hebben.
Volgens mij is elk mens wel ergens ontevreden over en ZEKER in de puberteit, je gaat je vergelijken met de mensen hoe jij er uit wilt zien en hier is dat idd geen dikke matrone met dikke borsten, billen en buik maar slanke vrouwen (liefst wel met grote borsten). Dus ga je dieeten.
Dan heb je dus al een aantal factoren te pakken die voor praktisch iedere jonge meid gelden.

Niet echt waar, er staat grote mate onzekerheid. Dat iedereen persoon wel onzeker is (geweest), wordt als 'normaal' beschouwd. Je hoeft inderdaad niet alle factoren te hebben om een eetstoornis te ontwikkelen, maar zoals in de bron al staat: die risicofactoren zorgen er voor dat de stoornis blijft voortbestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:24

Het doet mij goed te lezen dat er mensen zijn die wel
de moeite nemen zich in dit fenomeen te verdiepen. Zelf irriteer ik me er ook mateloos aan,
dusdanig dat ik ook geen zin meer heb om hem nog aan te zetten.
De politiek is er niet voor niets mee bezig, ze zien steeds meer in dat dit vertsrekte gevolgen kan
hebben op de jeugd en andere lagen van de maatschappij.

Denk dat het een probleem op zichzelf staant is, en dat we dat n iet moeten gaan vergelijken
met het doodslaan van zeehondjes, ieder fenomeen is uniek.
Laten we elkaar in de waarde laten hierin.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:28

urselin schreef:
Niet echt waar, er staat grote mate onzekerheid. Dat iedereen persoon wel onzeker is (geweest), wordt als 'normaal' beschouwd.

En wie beslist dat? De ondervraagde personen beoordelen zichzelf naar hoe ze denken dat andere mensen denken. De psychologen kunnen zich alleen baseren op hoe iemand zich uit, wat heel bedrieglijk kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:32

Chiqa schreef:
De politiek is er niet voor niets mee bezig, ze zien steeds meer in dat dit vertsrekte gevolgen kan hebben op de jeugd en andere lagen van de maatschappij.

Ook zenders als TMF zijn er mee bezig hoor.
Ik heb laatst op TV Ja een stukje gezien waarin een opperhoofd van TMF of MTV aangaf dat 'de invloed op de maatschappij nader onderzocht zou worden' of zoiets. Dit was overigens voordat dit topic gestart was, anders had ik wel naam, zender, datum enz. gegeven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-06 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:34

Urielle schreef:
urselin schreef:
Niet echt waar, er staat grote mate onzekerheid. Dat iedereen persoon wel onzeker is (geweest), wordt als 'normaal' beschouwd.

En wie beslist dat? De ondervraagde personen beoordelen zichzelf naar hoe ze denken dat andere mensen denken. De psychologen kunnen zich alleen baseren op hoe iemand zich uit, wat heel bedrieglijk kan zijn.

Dat kan voorkomen, maar er is een verschil tussen 'normale' onzekerheid en 'abnormale' onzekerheid. Vraaglijsten bevatten verschillende aspecten over onzekerheid, niet alleen hoe de proefpersonen zichzelf zien, maar ook hoelang ze er mee bezig zijn en hoe (on)tevreden ze over hun lichaam zijn. Met de bedrieglijkheid houden psychologen wel rekening mee, maar waterdicht is een onderzoek nooit en er is altijd vervolgonderzoek nodig.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:35

Maartje1990 schreef:
Jammer dat je zo respectloos reageert, ik zal toch de moeite nemen waarom ik dit belangrijk vind.

Respectloos? Nee, ik ben niet respectloos hoor ik heb er best respect voor dat sommige het niet eens zijn met wat er wel een niet op tv komt. Maar ik vindt het wat te overdreven als er al veel ergere dingen in de wereld zijn dan wat er op tv komt.

Ik vind het respectloos als je het letterlijk gezeur (met hoofdletters!) en gezanik noemt.
Citaat:

Sex op tv (en op internet, daar heb je gelijk in, maar daar zit hier in huis een goed werkend filter op en een webcam hebben we principieel niet) is gedegradeerd tot iets ranzigs.

een goed werkende filter? Tegenwoordig groeien kinderen op met computers, internet etc. ze komen er uiteindelijk heus wel achter hoe ze zo'n programma moeten omseilen en uiteindelijk toch in aanraking komen met site's en dergelijke dat je als ouder juist zo angstvallig probeert te voorkomen.

Naturlijk, wij zijn ook niet simpel! Maar dat wil nog niet zeggen dat wij dat soort ranzigheid in huis willen hebben. Tegen de trucs van een professionele ICT'er (mijn man) zijn ze niet opgewassen, dus dat kunnen we ook nog tegenhouden. Als ze een bepaalde pagina toch willen zien, dan mag dat over het algemeen. Maar dan weten we dat (werkt al heel selectief) en hebben we toezicht. En de ongevraagde pop-ups zijn we kwijt. En dat is het belangrijkste voor ons: dat ze niet ongewenst en ongewild die bagger over zich heengestort krijgen.
Citaat:
Oh trouwens, ik kijk zelf naar programma's als temptation island en the villa enzo en ik wil gewoon wachten met seks totdat ik echt de ware gevonden heb (heb nu geen behoefte om te trouwen dus wachten totdat ik trouw doe ik niet omdat ik gewoon niet persee hoef te trouwen) en nu vraag je je af van wanneer heb je nu de waren gevonden? Moet je niet denken dat ik na 3 weken al met de waren het bed deel (als je begrijpt wat ik bedoel) wat ik dus duidelijk wil maken is dat op mij deze hoeveelheid aan blood geen effect heeft op mijn uh seksleven Verward

Ik zeg ook niet meteen dat een beetje bloot je meteen de koffer in doet duiken. Ik zeg dat het beeld dat (grotere) kinderen hebben van sexualiteit maar ook hoe je met vrouwen omgaat, wordt beinvloed door hoe het in de media wordt geschetst. Het gaat ook in bed alleen maar om presteren, niet meer om intimiteit.
Voorbeeld: je hebt tegenwoordig sexcursussen op tv. Dan leren stellen hoe ze vaker klaar kunnen komen, andere standjes etc. Ja, ik heb er een kwart aflevering van gezien. Nou dan heb ik gegeten en gedronken. De vrouw in kwestie kreeg de opdracht een bak ijsklontjes naast het bed te zetten en op het moment dat haar man kwam, moest ze een ijsklontje in zn anus drukken. Vork Wat denk je dat een meisje van 13 daarvan vindt? Misselijk Ik wil niet dat ze een opgeblazen idee van sex krijgt. En wees nou eerlijk, hoeveel meisjes denken bijvoorbeeld niet dat je niet normaal bent als je niet minstens 2 x een orgasme krijgt? of minimaal 3 standjes per keer afwerkt? En dat soort denkbeelden moeten we niet gaan kweken in de media.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:49

Ik reageer voor sommige mensen misschien een beetje kort door de bocht, maar de reden daarvan is dat je niet HOEFT te kijken naar de TV, je kunt 'm gewoon uitzetten en dan ben je er van af.
Er is zoveel ellende op de wereld en dat kun je niet zo even uitzetten, denk aan kindermishandeling, dierenmishandeling, rascisme en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar bestaat geen AAN en UIT knop voor. Ga daar dan actie voor voeren dat vind ik veel nuttiger dan actie voeren tegen bloot op TV...

En wat betreft de programma's die kinderen te zien krijgen, dat vind ik de verantwoordelijkheid van de betreffende ouders. Deze programma's zijn echt niet voor 22.00 uur op de buis te zien en dan hoort een kind van 13 wat mij betreft allang in bed te liggen.
Laatst bijgewerkt door Hahaatje op 10-07-06 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:51

Hahaatje schreef:
Ik reageer voor sommige mensen misschien een beetje kort door de bocht, maar de reden daarvan is dat je niet HOEFT te kijken naar de TV, je kunt 'm gewoon uitzetten en dan ben je er van af.
Er is zoveel ellende op de wereld en dat kun je niet zo even uitzetten, denk aan kindermishandeling, dierenmishandeling, rascisme en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar bestaat geen AAN en UIT knop voor. Ga daar dan actie voor voeren dat vind ik veel nuttiger dan actie voeren tegen bloot op TV...

Je reageert niet kort door de bocht, je reageert gewoon ontzettend DOM omdat je nu NOG steeds niet begrijpt waar het om gaat hier, hoewel hier al tig x staat aangegeven WAT mensen er nu aan stoort. Lees je dat wel of praat je gewoon tegen jezelf? Het gaat er niet om dat mensen dat niet willen zien, het gaat erom dat mensen het zien die onder invloed daarvan staan en dat meenemen in de maatschappij zodat uiteindelijk iedereen ermee te maken kan krijgen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 10-07-06 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:52

Dan heb je dus niet het hele topic gelezen. Het probleem zit hem nl. niet alleen op de tv, maar ook op radio, reclamefolders, tijdschriften, billboards langs de kant van de weg. Daarnaast is het ronduit belachelijk imo dat je dus als je geen behoefte hebt aan zulke beelden 'maar geen tv meer moet kijken'. Ik wil gewoon Friends kunnen kijken zonder die flauwekul er tussendoor en ik vind het idioot dat je jezelf buiten de maatschappij moet plaatsen om te kunnen ontkomen aan seksueel getinte beelden.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:56

Als dat het geval is moeten we ook maar meteen actie voeren tegen alle films op TV waar geweld in voorkomt, toch...??? En die zogenaamd leuke "home video" programma's waar kleine kindjes van de schommel vallen en pa gewoon lekker staat te filmen, stel je voor, straks gaan mensen express hun kindjes van de schommel duwen om een leuk filmpje te krijgen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:58

Geweld wordt meestal veel later uitgezonden want daar wordt goed op gelet. Omdat dit de OOK maatschappij beinvloedt. Maar al dat bloot krijg je de hele dag door te pas en te onpas door je neus geboord, in reclames etc. Onfunctioneel bloot noemt men dat (er is ook nog een term voor uitgevonden).

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:05

Desiree schreef:
Geweld wordt meestal veel later uitgezonden want daar wordt goed op gelet. Omdat dit de OOK maatschappij beinvloedt. Maar al dat bloot krijg je de hele dag door te pas en te onpas door je neus geboord, in reclames etc. Onfunctioneel bloot noemt men dat (er is ook nog een term voor uitgevonden).

Dat vind ik dus niet, de gemiddelde tekenfilm op televisie bevat genoeg geweld en die worden al vanaf 07.00 uur 's ochtends uitgezonden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:12

In dat opzicht ben ik het met Hahaatje eens: ook het geweld is op tv (te) prominent aanwezig. En ook dat heeft denk ik negatieve gevolgen voor onze samenleving.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:16

Dat is mijn punt ook, ik zap ook verder als de volgende rondborstige dame in beeld komt en mij met hese stem vraagt als alsjeblieft toch snel eens te bellen maar ik wordt af en toe ook misselijk van de reality programma's van ongelukken en weet ik veel wat, maar blijkbaar zijn er mensen die hier wel naar willen kijken. Ik niet, dus zet ik een andere zender op of ik zet de TV uit en pak een lekker boek o.i.d...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:18

Maar weet je dat al dat vrouwennaakt op tv ook tot (seksueel) geweld kan leiden? Want vrouwen zijn immers maar stukken vee. Zo worden ze tenminste afgebeeld. Krijg je dat ook nog er bij.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:25

hebben jullie die reclame om MTV al gezien?
ik vond hem echt wel schokkend. dat werd van te voren al aangeven, maargoed. vrouw die naakt over het voetbalveld heenrent, en alle mannen joelen en juichen en lachen.
dan zie je haar backstage, met twee mannen die haar dwingen alles uit te trekken en het veld op te rennen. ze huilt en smeekt: 'no, no...'

dan komt er een tekst die zegt dat duizenden vrouwen met het WK in duitsland de prostitutie in gedwongen worden.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:27

Desiree schreef:
Maar weet je dat al dat vrouwennaakt op tv ook tot (seksueel) geweld kan leiden? Want vrouwen zijn immers maar stukken vee. Zo worden ze tenminste afgebeeld. Krijg je dat ook nog er bij.

Dat is misschien jouw perceptie (en die van vele anderen blijkbaar, als ik dit topic lees). Ik voel dat niet zo. Ik heb dus ook niet het idee dat bloot op TV lijdt tot seksueel geweld in het echte leven en dat heb ik dus wel met films en programma's waar geweld in voorkomt. Programma's als Jackass, Dirty Sanchez, etc. (die ook gewoon overdag worden uitgezonden op MTV), hoeveel kinderen (én volwassenen) denken niet dat het lollig is dat thuis na te doen.?!

Begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft al dat bloot op TV ook niet, maar worden we nou echt slechter van die beelden op TV terwijl half Nederland 's avonds in de slaapkamer precies hetzelfde doet...???

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:28

Je snapt er ook niets van he. JIJ wordt er niet slechter van, IK niet, maar die ene mafkees die het allemaal te letterlijk opvat en JOU en MIJ als een stuk vee gaat beschouwen die er alleen is voor zijn plezier. Hehe......... Snap je niet dat het stikt van de idioten?