Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:27

lies schreef:

Als mijn baby die bv. net kan kruipen in de buurt van de hond komt en hij trekt zijn lip op, waarschuw ik de hond op mijn beurt. Hij weet dan snel genoeg dat de baby boven hem staat.

Sjonge zeg, hoe dom kun je zijn?
Nee, die hond weet dan niet dat de baby boven hem staat, maar hij weet dat JIJ boven hem staat en dat JIJ hem bepaald gedrag t.o.v. de baby verbiedt.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:28

door_ schreef:
@ freialover: De mens staat boven de hond als zijn baas, degene die hem eten geeft, uitlaat, knuffelt, en ook op vriendelijke dochkordate wijze uitlegt dat de baby ook off limits is voor hond...

Inderdaad, maar de Alfaleider in een groep staat ook boven de hond als zijn baas. Dat houdt in dat een normale hond de Alfaleider geen kwaad zou doen, maar een puppie dat zijn plaats dreigt in te nemen? Ja hoor...

Precies Orptalj

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:29

Ups schreef:
Welshcobfan schreef:
Als mijn kat op mijn stoel zit, dan moet ie maar oprotten: ik ben de baas, ik bepaal wat er gebeurd en niet de dieren! als hij me een klauw geeft omdat hij moet oprotten kan die een trap na krijgen. Gebeurt in de dierenwereld ook. Ik haat mensen die hun hond zien als gelijkwaardig aan de mens, want dat mag en kan niet! Daar komen gevaarlijke praktijken van.

WOW meisje.... Wat heeft de wereld jou aangedaan dat je durft te spreken van haat jegens mensen die het anders doen dan jij? En dan hebben we het nog maar over het houden van honden...

Niets verkeerd, maar het is verkeerd als je dieren een gelijke rol geeft als jezelf, dus dat dieren ook de baas mogen zijn. Dat is tegen de regels van de natuur in. Anders doen dan mij, prima maar wél in consistentie met de wetten der natuur

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:33

Oprtalj schreef:
lies schreef:

Als mijn baby die bv. net kan kruipen in de buurt van de hond komt en hij trekt zijn lip op, waarschuw ik de hond op mijn beurt. Hij weet dan snel genoeg dat de baby boven hem staat.

Sjonge zeg, hoe dom kun je zijn?
Nee, die hond weet dan niet dat de baby boven hem staat, maar hij weet dat JIJ boven hem staat en dat JIJ hem bepaald gedrag t.o.v. de baby verbiedt.

Hoe dan ook, hij blijft van haar af en daar ging het om nietwaar?
Bedankt voor de belediging overigens.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:35

*PS Lies,: Ik was het niet eens met die eerste zin hoor, maar met wat daarna kwam...en dan nog niet als reactie op iets dat jij had gezegd, maar gewoon in het algemeen...*

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:37

Welshcobfan schreef:
Dat is tegen de regels van de natuur in. Anders doen dan mij, prima maar wél in consistentie met de wetten der natuur

Het is alleen verschrikkelijk jammer dat het grootste gedeelte van de hondenbezitters geen flauw benul heeft hoe de wetten der natuur er voor wat betreft roedelgedrag onder honden uitzien.
Er wordt veel te veel aangenomen dat rangorde een vaststaand feit is dat in alle situaties gelijk is. En die rangorde wordt er of met geweld ingeramd, of men probeert het à la Jan Fennel op een vriendelijke wijze. Alleen jammer dat ook díe vrouw nog niet heeft begrepen hoe het echt zit.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:38

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 16:43

Quellian schreef:

Ik behandel mijn honden (al mijn dieren overigens) met respect, komen niets tekort, zijn blije dieren. Maar toch moeten ze doorhebben (en dat hebben ze) dat zij niets in te brengen hebben.

Mijn hond (witte herder) krijgt ook vrijheid, maar hij weet prima tot hoever hij mag gaan. Ik hoef alleen mijn stem maar te verheffen en hij weet dat hij te ver ging, en nee, hij wordt niet mishandeld

stardust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:51

vooral husky's (en alaska malamoet's) staan heel erg dicht bij de natuur, hun oorsprong om het zo maar te zeggen. (lees de wolf) en aangezien honden in roedels leven, is het gezin dus eigenlijk de plaatsvervanger voor de roedel. met de hond (als het goed is) onderaan in de rangorde. maar helaas komt het in het wild ook wel eens voor dat lager geplaatste wolven (als ze de kans krijgen) met de pups (lees baby) gaan "spelen" gewoon omdat ze het besef niet hebben dat de pups daar totaal niet op berekend zijn en uiteindelijk gewoon van shock doodgaan. Miss. heeft deze husky ook geprobeerd waar zijn plaats was in zijn "roedel"en zo het kind gedood.
Uiteraard vreselijk voor de ouders, onbeschrijfelijk hoe erg. maar wel iets om bij stil te staan dat dieren hun natuur volgen, ook al is dat in mensenogen nog zo wreed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:52

Cowboy55

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:52

Elke86 schreef:
Dus Cowboy, jij zou je honden dan wegdoen gewoon omdat er een baby komt? Dat is pas respectloos .

Theoretisch, ja.
Feitelijk ben ik dat voor en komt er gewoon geen hond in. Makkelijker voor alle betrokkenen, inclusief de hond.

En of dat respectloos is boeit me niet (ALS het al respectloos zou zijn): de veiligheid van mijn kind gaat voor alles. En ik neem klaarblijkelijk minder risico's dan anderen daarin.....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:56

En terrecht als je geen hond neemt uit voorzorg voor de kinderen.
Wij hebben ook een hond gehad die wat vals was, zeker in combinatie met jonge kinderen (en er lopen er hier nogal wat..) was dat gewoon ronduit gevaarlijk. Die hond is dan ook verkocht.
Respectloos? Misschien wel, maar ik zou het niet op m'n geweten willen hebben dat de hond een kind dusdanig verwond of dood bijt..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:57

stardust schreef:

vooral husky's (en alaska malamoet's) staan heel erg dicht bij de natuur, hun oorsprong om het zo maar te zeggen.
(lees de wolf) en aangezien honden in roedels leven, is het gezin dus eigenlijk de plaatsvervanger voor de roedel. met de hond (als het goed is) onderaan in de rangorde. maar helaas komt het in het wild ook wel eens voor dat lager geplaatste wolven (als ze de kans krijgen) met de pups (lees baby) gaan "spelen" gewoon omdat ze het besef niet hebben dat de pups daar totaal niet op berekend zijn en uiteindelijk gewoon van shock doodgaan. Miss. heeft deze husky ook geprobeerd waar zijn plaats was in zijn "roedel"en zo het kind gedood.
Uiteraard vreselijk voor de ouders, onbeschrijfelijk hoe erg. maar wel iets om bij stil te staan dat dieren hun natuur volgen, ook al is dat in mensenogen nog zo wreed.

Waarom staan nou vooral die honden zo dicht bij de natuur? Ze komen gewoon bij een fokker weg hoor, en hun voorouders zijn misschien wat vaker met wolven gekruisd, maar dit gebeurd ook al tientallen jaren niet meer. Dus ik denk dat dit soort honden echt niet dichter bij de natuur staan als andere honden, ookal lijken ze meer op wolven.

Citaat:

Hier ben ik het mee eens!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:57

stardust schreef:
vooral husky's (en alaska malamoet's) staan heel erg dicht bij de natuur, hun oorsprong om het zo maar te zeggen. (lees de wolf) en aangezien honden in roedels leven, is het gezin dus eigenlijk de plaatsvervanger voor de roedel. met de hond (als het goed is) onderaan in de rangorde. maar helaas komt het in het wild ook wel eens voor dat lager geplaatste wolven (als ze de kans krijgen) met de pups (lees baby) gaan "spelen" gewoon omdat ze het besef niet hebben dat de pups daar totaal niet op berekend zijn en uiteindelijk gewoon van shock doodgaan. Miss. heeft deze husky ook geprobeerd waar zijn plaats was in zijn "roedel"en zo het kind gedood.

Nou, dat brengt me op een ander punt. Geen (zinnig) mens zou het in zijn hoofd halen om een wolf in huis te halen. Waarom niet? De wolf is wild blijft elke keer weer de strijd om de heerschappij aangaan. Vroeg of laat verlies je dat als mens en dus beginnen we er niet aan. Da's logisch.

Waarom schaffen mensen waarvan je WEET dat ze niet dominant genoeg zijn voor een hond met een sterk karakter dan vaak juist zo'n dominant beest aan? Compensatiegedrag? "Ik heb amper persoonlijkheid dus koop ik maar een hond die dat wel heeft. Lijkt het met zijn 2-en tenminste nog ergens op?" Dat snap ik niet......

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:58

Brr wat erg .. Moet er niet aan denken ..
Een paar maanden geleden .. Was er oiok een baby uit de kinderwachen getrokken
Gatsie

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:58

Mazzel-meid schreef:
Wij hebben ook een hond gehad die wat vals was, zeker in combinatie met jonge kinderen (en er lopen er hier nogal wat..) was dat gewoon ronduit gevaarlijk. Die hond is dan ook verkocht.
Respectloos? Misschien wel, maar ik zou het niet op m'n geweten willen hebben dat de hond een kind dusdanig verwond of dood bijt..

Dank u

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:00

Ik blijf erbij dat je een pup niet kunt vergelijken met een baby, en dat je als ouders dat ook heel duidelijk maakt aan de hond...

Ik zou er ook voor zorgen dat de baby nooit alleen is met de hond, en dat de hond weet dat hij niet in de babykamer mag, absoluut niet!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:01

Bron de Telegraaf:

Citaat:
Binnenland

vr 9 jun 2006, 15:17

Hondenbescherming: kindvriendelijke hond bestaat niet

DEN HAAG - Een kindvriendelijke hond bestaat niet. Dat zegt Sabine Zinsmeister van de Hondenbescherming in Den Haag. „Soms heeft een hond nog nooit agressief gedrag vertoond, maar kan hij in een nieuwe situatie anders reageren dan verwacht.” Vrijdag beet in Gorredijk een Husky een acht dagen oude baby dood. „Het hoeft niet altijd fataal af te lopen, maar veel mensen onderschatten de reactie van een hond.”

De Hondenbescherming heeft over de omgang tussen honden en kinderen een speciale DVD uitgebracht met als titel 'Hond en kind'. Op het schijfje geven deskundigen informatie over de relatie tussen die twee. „Veel mensen hebben er geen idee van hoe een hond tegen een kind aankijkt. Als het mis gaat is het vaak een kwestie van communicatiestoornis tussen kind en hond”, aldus Zinsmeister.

Volgens het NIPO nemen steeds meer gezinnen een hond. Een derde van de Nederlandse gezinnen met kinderen heeft een trouwe viervoeter in huis. „Maar het is niet altijd leuk en aardig met een hond in je midden”, aldus de medewerkster van de Hondenbescherming.

Volgens de organisatie hadden in het specifieke geval van vrijdag de ouders ervoor moeten zorgen dat de hond niet bij hun pasgeboren zoontje kon komen. „We kunnen niet genoeg benadrukken dat kinderen en honden nooit alleen mogen worden gelaten.”
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 09-06-06 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:01

Cowboy55 schreef:
Mazzel-meid schreef:

Hier ben ik het mee eens. Maar als je al een hond hebt, en je doet je hond weg omdat er kinderen komen, vind ik stom. Denk dan wat beter na vòòrdat je een hond koopt!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:06

Ik neem bij voorbaat al geen hond omdat ik bang voor een beet ben

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:08

Sorane schreef:
Desiree het wordt eens tijd dat ook jij gaat inzien dat er honden zijn die gewoonweg vals zijn en het in zich hebben een kind of mens te doden.

Het lijkt me verschrikkelijk om je kindje zo te vinden. Ik denk dat ik in staat was geweest die hond zelf een doodschop te verkopen.

Ik vind mijn vraag erg terecht anders hoor. Ik snap niet dat jij dat niet inziet. Ik snap niet dat jij het normaal vindt dat een hond 's nachts door het huis rond zwerft. Dat is eigenlijk ook niet gebruikelijk, maar dat kun jij niet weten, want jij hebt nooit een hond gehad. Het is ook niet gebruikelijk dat een hond zomaar de trap oploopt naar boven, zomaar de kinderkamer naar binnen kan, en zomaar de baby uit de wieg graait en dood bijt. Het klopt gewoon niet.

ALS dit al echt zo gebeurd is, zal de hond eerder hebben aangegeven het kind niet te accepteren. Hoe kunnen die ouders dan het risico nemen om de hond de mogelijkheid te geven naar het kind toe te gaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 17:10

Mijn hond blijft de hele nacht in zijn mand, soms hoor ik hem water drinken en dan is het terug de mand in. Hij moet het niet in zijn hoofd halen s'nachts door het huis te gaan spoken zeg.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:11

Maar het lijkt op voorbedachte rade. De hond zou bewust naar boven zijn gegaan om het kind te doden. MAar hoewel ik geloof dat dieren kunnen denken, geloof ik niet dat een dier in staat is met voorbedachte rade een actie te ondernemen.

hns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:17

Ik zou iedereen eens aan raden om 'living with wolves' te gaan kijken op animel planet.
Ieder dier is anders en heeft een ander karakter.
Net zoals wij mensen heb je mensen die kindvriendelijk zijn en de ander weer niet.
Te concluderen dat kindvriendelijke honden niet bestaan is pure onzin.
Er bijt een hond in de zoveel tijd en daar worden er meteen al levensgevaarlijke beesten van gemaakt.
Een haai valt aan in de zoveel tijd en meteen zijn ze al levensgevaarlijk.
Een marokkaan vermoord iemand en meteen zijn alle marokkanen slecht.
Is het zo of is het zo?

Ik word toch langzaam echt een beetje boos over de onwetendheid en de conclusies die hier genomen worden.
waar gaat dit heen?
Gaan we weer zoals vroeger denken?
Als een slecht is zijn alle slecht?
Dat je voorzichtig moet zijn met dieren is een ding, het slecht maken van een diersoort wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:18

Desiree jij wil alleen maar het goede van de hond zien. In jouw ogen is de mens het kwade en de hond heilig!
WAKE UP!!!!!!! Wordt eens realistisch mens

Ik nooit een hond gehad? Hmm toch eens met de foto's van mijn herder naar een dierenarts om te vragen wat voor beest dat dan was. Aangezien ik hem altijd voor hond aangezien heb.
Hij had trouwens wel alle hondse kenmerken:
- vier poten
- kwispel staat
- mooie snuit
- zacht vachtje
- hij at pedigree
- en ook niet onbelangrijk hij blafte

Aangezien ik nooit een hond heb gehad volgens jou, mag jij me uitleggen wat dat dan voor beest is geweest.