Homoseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jvmhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:36

ik accepteer mensen die gelovig zijn......terwijl die heel erg provocerend zijn....

verwacht van hen ook mij te accepteren zoals ik ben, terwijl ik juist helemaal niet provocerend ben......

jongens jongens jongens (en meisjes) leven laten leven.....!! zou alles een stuk makkelijker maken lijkt mij.....

heb er zelf geen moeite mee....."anders te zijn" waarom zou een ander wel moeilijk doen omdat IK anders ben........ is hun probleem toch niet....

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:53

stefoo schreef:
ik vind het een beetje dubbelop, ze vind het goed maar eigenlijk ook weer niet, ik zou toch een beetje helderheid willen zien.

Ik ook Maar nu geef ik ook eerlijk toe dat de band met me moeder dus absoluut niet hecht is, kan er geen helderheid over krijgen. Blij dat ze altijd werken is, dadelijk iets voor mezelf zoeken aangezien ons pappe geen kamer meer heeft

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:05

@ Navidad: Dat bedoel ik dus. Het is allemaal zo tegenstrijdend. Als je op mensen van het zelfde geslacht valt, dan "hoor je er niet bij en wordt je niet geaccepteerd", maar " iedereen is gelijk". Als God er echt problemen mee had, had ie die mensen toch niet op deze aardbol gezet?

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:07

Sisco4life schreef:

Nou GEWELDIG dat mensen zo zichzelf durven te zijn in een wereld waar er raar tegenaan gekeken word.

Niets aan toe te voegen!

Vind het alleen jammer dat sommige het provoceren (zo heet dat geloof ik)

Dus express laten zien dat ze op een ander geslacht vallen zeg maar.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:13

klaasjuhhh schreef:
@ Navidad: Dat bedoel ik dus. Het is allemaal zo tegenstrijdend. Als je op mensen van het zelfde geslacht valt, dan "hoor je er niet bij en wordt je niet geaccepteerd", maar " iedereen is gelijk". Als God er echt problemen mee had, had ie die mensen toch niet op deze aardbol gezet?

Ik vraag me af waarom God mensen op de wereld zou zetten die zelf denken te kunnen bepalen wat acceptabel is binnen deze wereld. De bijbel is op meerdere manieren te interpreteren, er zijn een aantal 'voorname' mensen binnen een groep die een levensvisie willen delen, die zich voordoen als DE kenners van de wil van God. En dan zie je er nog duizenden volgelingen bij... ik kan dat niet begrijpen. Hoe typisch is het... om altijd de makkelijkste weg te volgen?

ps: voor bijbel en God zijn bijv ook koran en Allah etc in te vullen. Als je er goed naar kijkt, heeft alles dezelfde basis.

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:41

Ik geloof niet, Ik vind dat niks met de bijbel of koran te maken heeft. Mensen verzinnen zelf de domste dingen over onderwerpen en wordt door iedereen verdraait

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:44

Elaine schreef:
Sisco4life schreef:

Nou GEWELDIG dat mensen zo zichzelf durven te zijn in een wereld waar er raar tegenaan gekeken word.

Niets aan toe te voegen!

Vind het alleen jammer dat sommige het provoceren (zo heet dat geloof ik)

Dus express laten zien dat ze op een ander geslacht vallen zeg maar.

Ben het hier ook mee eens.
Misschien dat sommige mensen het juist express laten zien omdat ze vinden dat de wereld er normaal over moet doen?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:49

stefoo schreef:
Ik geloof niet, Ik vind dat niks met de bijbel of koran te maken heeft. Mensen verzinnen zelf de domste dingen over onderwerpen en wordt door iedereen verdraait

Leg eens uit als je wilt... Wat heeft het feit dat mensen geloven te maken met het feit dat dingen verzonnen worden/verdraait worden?

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:50

wat doen ze dan om het express te laten zien?

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:51

snowdon schreef:
stefoo schreef:

Leg eens uit als je wilt... Wat heeft het feit dat mensen geloven te maken met het feit dat dingen verzonnen worden/verdraait worden?

In de koran of bijbel staat niet dat je niet homo mag zijn, maar als ooit iemand dat gaat zeggen, Bijvoorveeld in de kerk, dan denkt iedereen opeens dat homo zijn slecht is.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:52

Ja ok, dan zeggen wij dus eigenlijk tzelfde

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:53

Homo zijn mag volgends mij wel van die geloven, maar omdat mensen vroeger zeggen dat het niet mag, en de paus ook. gaat iedereen die dat geloof heeft denken dat het niet mag. en dat is erg jammer

osfrie

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:33

dubbel op vind ik het niet, mijn ouders stonden ook echt niet te juichen toen ik ze het vertelde. En begrijpelijk vind ik zelf. Ouders hebben toch een andere toekomst in gedachten voor hun kinderen. (normaal) gesproken ga je trouwen ,gezinnetje dat is waar veel ouders op hopen. En in een klap is dat voor hun van de baan. Kijk als je er voor uitkomt ben je daar zelf aan lang mee bezig, en heb je het geaccepteerd. Voor hun komt het dan pas. Maar je blijft toch hun kind hoe je het ook wend of keert. Gelukkig hebben mijn ouders het super opgevangen, daar ben ik ze erg dankbaar voor. Ik wil tegen iedereen zeggen twijfel niet en vertel het thuis, het is even moeilijk, maar uiteindelijk komt alles weer goed.. Onthoud 1 ding je kan het ze beter zelf vertellen dan dat ze het ergens op straat te horen krijg,,, Voor mij was het een op luchtig ik kon eindelijk echt me zelf zijn.

osfrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:37

stefoo schreef:
ik vind het een beetje dubbelop, ze vind het goed maar eigenlijk ook weer niet, ik zou toch een beetje helderheid willen zien.

sorry mijn vorige berichtje sloeg hier een beetje op

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:42

Mijn vader zij ook ' dan krijg ik geen kleinkind van je' nou als dat alles is waar je aan denkt, dan geef je wel erg veel om je eigen kind, maar gelukkig is alles goed nu

jvmhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:24

vergeet niet dat de bijbel door mensenhanden is geschreven.....en fouten maken is menselijk....

de bijbel, koran etc is allemaal uiteindelijk tot stand gekomen uit mond op mond doorvertelde verhalen.....

in de 10 geboden staat heel duidelijk heb je naaste lief zoals je zelf !!! wat maakt het dan uit of iemand ho, he, bi of wat dan ook is....

iedereen moet leven zoals die zelf gelukkig meent te zijn. zolang je niemand er mee stoort maakt het toch allemaal niet uit....lijkt mij

en idd als god de wereld zou geschapen hebben, dan heeft hij ook de homo's geschapen, waarom zou hij er dan tegen zijn ? als hij dat niet had gewild dan had hij bij het schapen van de wereld het knopje "homo's" toch wel overgeslagen.....

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:27

mond en mond voorvertelde verhalen zijn aan het eind heel anders dan in het begin..

jvmhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:29

precies wat ik bedoel stef...

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:45

vertel dat maar eens aan de mensen die de bijbel/koran zien als het woord van god, en naar de letter er van leven

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:46

alex66 schreef:
tja ik kan piet alleen maar gelijk geven ik wil ook niet wakker worden met een vent naast me in bed

hehe ik ook niet

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:59

heb zo wat het hele dingens zitten lezen. en ik woon ook in een dorp, men vrienden en al weten dat ik gay ben. maar in het dorp weet het niemand, alsook men ouders. omdat het dorp en men ouders zo ouderweds zijn zeg ik het liever nog niet. want ik weet toch dat het negatief ga zijn. en kan da momenteel nog niet aan...

maar ik leef gelukkig verder. soms is het wel moeilijk altijd zwijgen in je nabije omgeving. maar ik ben blij dat men vrienden en al het weten. die heb ik graag en zij aanvaarden me tenminste. ik ben er zo ook men echte vrienden leren kennen

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:01

charlotvanre schreef:
heb zo wat het hele dingens zitten lezen. en ik woon ook in een dorp, men vrienden en al weten dat ik gay ben. maar in het dorp weet het niemand, alsook men ouders. omdat het dorp en men ouders zo ouderweds zijn zeg ik het liever nog niet. want ik weet toch dat het negatief ga zijn. en kan da momenteel nog niet aan...

maar ik leef gelukkig verder. soms is het wel moeilijk altijd zwijgen in je nabije omgeving. maar ik ben blij dat men vrienden en al het weten. die heb ik graag en zij aanvaarden me tenminste. ik ben er zo ook men echte vrienden leren kennen

Als je maar gelukkig bent toch, Het vertellen aan je ouders komt vanzelf wel..

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:03

uhu
ik wacht zeker nog tot men studies af zijn, das nog 2 jaar. en dan kan ik weggaan moesten ze me niet aanvaarden wat het geval gaat zijn.
mja ik zit daar nu al nt mee in ze! dat zijn zorgen voor later

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:04

Ik heb er helemaal niets op tegen. Heb zelf een moeder die lesbisch is en die heeft al 12 jaar een vriendin sinds 2 jaar getrouwd. En ik begeleid sinds kort een kamp voor jongeren van 12 t/m 21 met een homo-ouder 2x per jaar. Hier ben ik zelf 6 jaar deelnemer van geweest.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:05

charlotvanre schreef:

Hier ongeveer hetzelfde. Heel veel vrienden weten het wel, volgens mij m'n broer ook wel. Maar m'n ouders en zus nog niet. Ze zouden het zowieso niet erg vinden, m'n moeder zou het wel leuk vinden zelfs, zegt ze vaak. M'n vader zou er ook geen probleem van maken, evenals m'n familie.
En anders maar wel, ik ben wie ik ben, en wie ik ben hebben ze maar te accepteren, en anders lekker niet