Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellenlouise schreef:Urielle schreef:Ik vind het niet kunnen. Ook met boerka is er sowieso wel werk te vinden imo, al doen ze voor mijn part thuiswerk dan, of zoals genoemd callcentre werk. Er is ook werk achter de schermen voor al die bekrompen zieltjes die geen contact willen hebben met vrouwen in boerka (als ze nu eens ergens aangenomen worden wordt het ook normaler in het straatbeeld en gaat het sekteachtige idee eraf...) Bijstand moet er als vangnet zijn voor iedere burger in Nederland. Ik probeer SGP-ers toch ook niet uit hun lange rok met kousen te kletsen (lees: dwingen met financiele maatregelen...)?
In elk geval trekken ze die kousen niet over hun kop! De vergelijking gaat dus mank.
Het wordt tijd voor een openbare burka-verbranding, net zoals de bh-verbranding in de jaren '70(niet dat ik daar bij was overigens).
Een burka is nog vele malen vrouw-onvriendelijker dan een hoofddoek. Geen werkgever in NL die ooit een wandelende tent zal inhuren dus groot gelijk. Je moet ergens beginnen om deze idiote vorm van vrouwenonderdrukking te doorbreken. Helemaal mee eens dus.
Citaat:Het wordt tijd voor een openbare burka-verbranding, net zoals de bh-verbranding in de jaren '70
Justy schreef:Het punt met emancipatie is dat je het niet kunt afdwingen. Ook in onze cultuur voelden de vrouwen zichzélf uiteindelijk niet meer prettig in de rol die de maatschappij ze toebedeelde, en toen zijn ze in actie gekomen. Een zelfde proces zal zich in de moslimcultuur moeten voltrekken en het kan best nog even duren totdat de vrouwen zelf iets gaan doen. De kunst is dan om dat niet te gaan forceren, dat werkt alleen maar averechts. Je kunt nou eenmaal niet zeggen 'emancipeer of ik schiet', dat probeert Bush nu door een land zijn regering te ontnemen en er vervolgens de verheerlijkte Amerikaanse democratie aan op te dringen. Dan krijg je chaos.
lies schreef:Tja, je kan ook appels met peren gaan vergelijken..
Schimmelig schreef:lies schreef:Tja, je kan ook appels met peren gaan vergelijken..
Als jij in Iran bent, verplichten ze jou toch ook een hoofddoek om te doen, op de werkvloer en daarbuiten! Het minste wat moslima's met boerka's in NL kunnen doen, is die dingen af doen op de werkvloer.
lies schreef:Waarom zou een vrouw mét burka minder respect verdienen dan een vrouw zonder?
ellenlouise schreef:Het spijt me zeer maar ik heb geen enkel respect voor mensen die een ander zoiets onzinnigs opleggen. En eigenlijk kan ik ook niet begrijpen dat vrouwen zich dat làten opleggen, maar dat zal het cultuurverschil zijn.
Ben trouwens erg benieuwd waar en hoe het gebruik van de burka in de koran omschreven staat.
Russel schreef:Waarom zou het niet verboden mogen worden? Die burka af is dat het einde van alles dan voor die vrouwen? Er is meer dan een burka en vrouwen die wel mee gaan met hun tijd kunnen nog steeds een diepgelovig iemand zijn.
Russel schreef:Bij ons ik kerk en staat gescheiden. Dat betekend dat ik niet geloving hoef te zijn om ergens te werken, maar als ik ergens werk en daar zit ene kern van bv jehova's pas ik mij ook aan om geen conflicten te veroorzaken, zij zullen mij ook niet stenigen als ik thuis mijn kerstdiner op tafel zet. Waarom moeten we het met die burka dan zo heftig opnemen?