Quellian schreef:Eliane; jij hebt ook zeer zeker goede punten. Maar heel eigenlijk zie ik het hele probleem niet zo.. Het gaat al jaren goed, dus vanwaar ineens die switch? Dit is niet zozeer tegen jou hoor
Omdat mensen met astma en andere longproblemen dan ook gewoon normaal uit kunnen gaan. Dat alleen al vind ik méér dan reden genoeg, helemaal als je bedenkt hoeveel mensen er eigenlijk zijn met astma oid.
Ik heb zelf niets eens echt iets heel ernstigs met m'n longen maar ik kan nog steeds nauwelijks uitgaan omdat ik echt enorm benauwd wordt en regelmatig dagen ziek ben na 1 avondje uit. Laat staan hoe dat is voor mensen die écht ernstige astma hebben.
Uiteraard rookt niemand expres om mij te pesten (

Daarnaast heb je ook nog het punt dat het het stinkt, dat rook blijft hangen en dat veel mensen het onsmakelijk vinden bij het eten.
Het punt is dus gewoon de rook en ik vind dat daar een oplossing voor moet worden gevonden. Als goede afzuiging werkt vind ik dat ook prima, maar als er geen andere oplossing te vinden is vind ik een rookverbod op zijn plaats. Een andere oplossing waarbij iedereen die wil kan roken en niemand daar last van heeft is uiteraard veel beter omdat dan iedereen blij is maar ik weet niet of dat kan

Citaat:
Maar ik heb niet echt het idee dat ik iemand lastigval met roken
, maar ik heb ook niet echt het idee dat ik een moeilijk persoon ben *uche*. Je zal mij niet snel horen klagen over mensen, of ze nou roken, aan de drugs, alhocol of snoep zijn. Ik heb alles van dichtbij meegemaakt en ik denk dat ik roken nog het minst vreselijk vind van alles.
Ik snap jouw punt wel, maar ik denk dat als je zelf rookt het best moeilijk is in te schatten hoeveel last iemand daar fysiek van kan hebben. Zelfs van 1 sigaret soms al.
Als je in een dichte ruimte rookt is er dus best kans dat je anderen daar wél mee lastig valt. Het is natuurlijk irritant als mensen er té overdreven op reageren alsof de wereld instort omdat jij zou durven te roken

Citaat:Vandaar ook onlangs mijn zeer serieuze vraag wanneer ze voor een alcoholvrije horeca gaan.
Maar alcohol is een product dat wordt verkocht in de horeca en bovendien niet iets dat uitwaaiert in de lucht, dus ik vrees dat dat een totaal andere zaak is. Hoewel het mij persoonlijk best een goed idee lijkt als er bepaalde beperkingen zouden komen op alcoholgebruik