BrankaZ schreef:Maar een moeilijke jeugd is voor mij nog steeds geen excuus voor het maken van verkeerde gewelddadige keuzes.
Hier ben ik het 100% mee eens.
Want niet iedereen met een slechte jeugd maakt verkeerde keuzes...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Petpa schreef:BrankaZ schreef:Maar een moeilijke jeugd is voor mij nog steeds geen excuus voor het maken van verkeerde gewelddadige keuzes.
Hier ben ik het 100% mee eens.
Want niet iedereen met een slechte jeugd maakt verkeerde keuzes...
Polar schreef:Omdat bewezen is dat het één in verband staat met het ander.
Als in; mensen uit een bepaald milieu lopen een veel groter risico om op het verkeerde pad te belanden.
DuoPenotti schreef:Citaat:Daarbij moet je soms wel als je anders geen geld hebt
Nee je moet helemaal niet!
dan ga je vakken vullen, tomatenplukken, in de horeca werken, weet ik veel wat.
Maar ja dat gaat niet zo snel nee, dat niet.
Maar dat is wel wat de rest doet om aan een fatbike te komen.
Getup schreef:Weet niet of hij zo'n gebrek aan hulp en begeleiding had ?
Hij had een fijne pleegmoeder , lijkt het. Wijze woorden spreekt ze ook.
Ik wens niemand de dood toe , maar ben ook van mening dat je toch echt verantwoordelijk bent voor je eigen daden en dit het gevolg daarvan is.
En pffff je zou maar politieman ( of vrouw) zijn. Je doet het nooit goed.
chanicha schreef:Wat ook een ding is, geef je kinderen niet alles wat ze willen want daardoor krijg je ook dat ze zich alles toe eigenen want zij willen dat ook.
Niks mis mee om ze te laten wachten of klusjes laten doen oid maar ze moeten niet denken dat alles maar kan.
smurffie schreef:Vuurvleugels, we zijn al een eind gevorderd he. We begonnen bij de agent die anders had moeten handelen, twijfel of er een wapen vastgehouden werd en dat het vanuit racisme of politiegeweld kwam.
We zijn nu zonder enige feiten op dat hij vast een slechte jeugd had, slachtoffer van het systeem of zijn omgeving was.
Ik weet dondersgoed dat een 15jarige zijn acties niet volledig kan overzien, maar op de een of andere manier lijken degene die een slachtoffer in de jongen zien in alle bochten te willen wringen om de schuld buiten de jongen te leggen.
En ( buiten bokt op social media) vooral veel schuld te willen zoeken bij hulpverleners: politie, jeugdzorg, systeem.
Dat externaliseren van zijn gedrag is wat zorgt dat dit soort gedrag goed gepraat wordt. Als het zijn schuld niet volledig is, dan hoeft het ook niet te veranderen maar alles eromheen zich aan te passen.
Wat je aanhaalt over bepaalde kringen in rotterdam: je kunt je afvragen of je dan een pleegkind moet opvoeden in Rotterdam? Of überhaupt of dat de beste plek is?
Kennis heeft haar toen 9 jarige zoon die toch wel erg brutaal werd uit Rijswijk naar Pijnacker mee genomen. Niet gek verweg, op taekwondo gegaan samen met zoonlief.
Nu met 15 schat van een jongen, die zelf ook ziet dat die stap hem goed deed.
Als ouder kies je ervoor je kind op te laten groeien in bepaalde gebieden. En ook met weinig geld is dat echt een keuze.
Marlinderooz tot slot: het grootste probleem met die beroepen is niet dat het te weinig verdiend, mensen lopen niet bij de zorg en het onderwijs weg door het geld. Maar het gebrek aan respect voor zorgverleners. Huisartsen tekort niet omdat mensen het niet willen maar omdat een huisarts tegenwoordig doodsbedreigingen krijgt als ze pietje niet verwijzen voor een medische neuscorrectie. Ziekenhuizen zijn geld kwijt aan beveiliging, onderwijs is altijd het pispaaltje wat deze was ook op school niet goed opgevoed want thuis is die altijd een schatje ( ja daar slaapt hij alleen).
purny schreef:Als we dan toch onnodig met een vinger gaan wijzen naar bepaalde dingen laten we dan vooral de fabrikant van de fatbikes niet vergeten. Zij zijn er immers schuldig aan dat deze jongen iemand anders heeft beroofd van een fatbike, de fabrikant van het gaspistool, want hij kon hem immers ombouwen.![]()
Hier is rechts absoluut niet schuldig aan.
purny schreef:Als we dan toch onnodig met een vinger gaan wijzen naar bepaalde dingen laten we dan vooral de fabrikant van de fatbikes niet vergeten. Zij zijn er immers schuldig aan dat deze jongen iemand anders heeft beroofd van een fatbike, de fabrikant van het gaspistool, want hij kon hem immers ombouwen.![]()
Hier is rechts absoluut niet schuldig aan.