swatch schreef:pol013 schreef:En in jouw ogen kan dat niet?
Dat iemand in de basis niet fout is. Maar wel een fout of meerdere fouten heeft gemaakt en daarna zijn gedrag verbeterd?
Jij gaat er van uit dat als je een fout maakt je dat blijft doen? Of je gaat er van uit dat alleen slechte mensen fouten maken?
Toegegeven: ik zal een hele tijd anders aankijken tegen iemand die ik een heel duidelijke fout zie maken. Maar ik kan me wél voorstellen dat iemand zich verbeterd en daarna minder fouten zal maken en minder grove fouten zal maken.
En ik geloof ook wel in fouten mensen die gewoon foute dingen blijven doen. Die zijn er inderdaad ook. Maar ik denk dat ze er allemaal zijn.
Ik denk dat deze mensen wel balen dat ze betrapt zijn en voorzichtiger zijn. En ik denk ook dat bijv. Charlotte Dujardin echt niet altijd de paarden slaat en iets van jaren geleden komt boven en dan is ze ineens geen voorbeeld meer van harmonieus rijden. Terwijl ze dat wel in de ring laat zien in de jaren na het voorval.
Spijt en berouw zie je pas nadat het online verschijnt.
Het zal aan de persoon liggen, kijk naar die Deense die Kruth die geschorst is en haar paard sloeg in de lessen bij Helgstrand. Die heeft nooit spijt gehad..staat nog steeds compleet achter haar gedrag. Het mooie vind ik dat ze nu niet in Aken mag rijden..de organisatie wil haar daar niet. Dan denk ik: Yes! Prima om iemand te boycotten die zo duidelijk geen zelfreflectie heeft.
Dujardin heeft wel berouw getoond en ik geloof ook niet dat die normaal gesproken zo rond rijdt. Die gun ik het voordeel van de twijfel en ik denk niet dat die ooit weer zoiets zal doen na deze schandpaal.
Van Helgstrand weten we genoeg..dat gaat nooit veranderen..ik zie bij hem ook geen spijt en berouw, alleen maar ontkenning.