Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FCSA schreef:Goed topic! Ik begeef me ook steeds meer op dit gebied (zowel werk als prive).
Dit vinden jullie vast ook interessant: 'lokaal' eten zet niet zoveel zoden aan de dijk qua duurzaamheid:
https://www.linkedin.com/posts/holleman ... HsYXtDcG38
Telpeva schreef:Ik snap je punt hoor.Begrijp mij niet verkeerd he, ik wil niemand veroordelen voor het kopen uit China, het mag gewoon en het is over het algemeen goedkoper, daarom vind ik op het ook volkomen logisch dat mensen daar gebruik van makenik heb zelf ook spul van AliExpress.
Badeendje schreef:Carpoolen aanmoedigen. Verkeer uit de stad weren (autovrije gebieden). Hogere accijnzen op brandstoffen. Subsidies voor (electrische) fietsen. Salarisbonus bij met de fiets komen.
Telpeva schreef:Hebben jullie misschien leuke tips voor handzeep?
Ik zoek vloeibaar, en geschikt voor een mafkees die zo vaak de handen wast dat ze er kapot van gaan.
Mijn huidige zijn de zeeppompjes van palmolive, daarvan heb ik wel elke keer de refills maar alsnog vind ik het voelen als een verspilling, elke keer nieuwe kleine plastic flesjes.
Telpeva schreef:Hebben jullie misschien leuke tips voor handzeep?
Ik zoek vloeibaar, en geschikt voor een mafkees die zo vaak de handen wast dat ze er kapot van gaan.
Mijn huidige zijn de zeeppompjes van palmolive, daarvan heb ik wel elke keer de refills maar alsnog vind ik het voelen als een verspilling, elke keer nieuwe kleine plastic flesjes.
Telpeva schreef:Begrijp mij niet verkeerd he, ik wil niemand veroordelen voor het kopen uit China, het mag gewoon en het is over het algemeen goedkoper, daarom vind ik op het ook volkomen logisch dat mensen daar gebruik van makenik heb zelf ook spul van AliExpress.
Achterom schreef:Telpeva schreef:Begrijp mij niet verkeerd he, ik wil niemand veroordelen voor het kopen uit China, het mag gewoon en het is over het algemeen goedkoper, daarom vind ik op het ook volkomen logisch dat mensen daar gebruik van makenik heb zelf ook spul van AliExpress.
Het is goedkoper omdat het té goedkoop is, ze dumpen het gewoon hier.... wat mij betreft gaan ze importheffingen toepassen en idd zoals eerder gezegd: reële verzendkosten rekenen.
Gitana schreef:Ik heb laatst ergens een zeephouder met drukknop gezien waar je een blok zeep in kunt doen en waar dan bij drukken op die druk knop schaafsels van het zeepblok afgehaald wordt. Dat schaafsel valt dan in je hand. Eens kijken of ik die nog kan vinden. Het zag er wel makkelijk uit!
Edit; https://www.amazon.nl/Zeepmolen-rasp-zeepdispenser-zeepstukken-zeepschaaf-wandbevestiging/dp/B0D48N786G/ref=asc_df_B0D48N786G/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=720490331737&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=14665008780784239310&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9103465&hvtargid=pla-2327613971652&psc=1&mcid=18b4874e2f76337db313d329273b18d4&gad_source=1