pien_2010 schreef:Niets is een excuus voor wat in Amsterdam is gebeurd. Maar zeker is voor mij, dat als de regering van Israël niet zo vreselijk Gaza om zeep had gebracht plus dat tot op de dag van vandaag de wereld toekijkt en dit mogelijk is, deze rellen in Amsterdam, dit antisemitisme nooit gebeurd zou zijn.
Niet iedereen is als emotie zo groot is in staat om rationeel te blijven denken en het onderscheid te maken tussen de regering van Israël en onze Nederlandse bewoners (die toevallig joods zijn).
Deze reactie van mij komt voort uit de minachtende woorden die ik net zag op TV over het optreden van de politie in Amsterdam door Netanyahu.
Waarbij ik dacht:" gast als jij Gaza niet volledig kapot had gebombardeerd, als jij niet al die vrouwen kinderen en baby's had vermoord , net als vele onschuldige mannen, dan hadden wij deze toestanden niet gehad in Nederland".
Ik heb zo'n enorme hekel aan die smerige man.
De levens van Israëliërs zijn belangrijk net zo als de levens van iedereen inclusief de levens van de mensen in Gaza die niet eens zoals de Oekraïners konden vluchten en als ratten in de val zaten en zitten en alsmaar worden gebombardeerd. Die geen toegang hadden tot water en voedsel. Walgelijk !
Deze boosheid zit er bij al maanden. Maar nogmaals Nederlanders/ Amsterdammers hebben hier niets mee te maken. Heel heel verdrietig.
Ruitje Wilders is gewoon een viezerik die net als Trump vooral alle gebeurtenissen zal vertalen in eigen voordeel.
Die is echt niet begaan met de Joodse Gemeenschap. Dan zou hij niet zo bevriend zijn met Orban.
Mooi gesproken Pien.
Daarbij de banden van Wilders met Vlaams Belang en AFD, die toch ook bekend staan om een deel van hun rechts-extremistische aanhang c.q. neo-nazi's.
Maar lekker alleen wijzen naar moslims, omdat dit jouw partij/beleid vooral goed uitkomt.
De Israëlische veiligheidsdienst had trouwens gewaarschuwd?
Waarom is dit niet serieus genomen of goed gecommuniceerd?
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 08-11-24 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt