Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:45

Nou Qimm dan zijn wij aan dezelfde dwaling ten prooi gevallen, want ik herinner me dat ook hoor! Maar misschien was het niet de standaard intro en hebben ze het toevallig voor een bepaalde film zo gedaan? Zo'n film als Fantasia bijvoorbeeld zat anders in elkaar dan de andere animatiefilms. En dat we dat dan hebben opgeslagen als "de intro"?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:20

Polar schreef:
We zien onszelf als heel intelligent, maar ik denk dat we daarin tegelijkertijd ook heel veel beperkingen hebben.

Er is een (complot?) theorie die zegt dat overheden daarom halucogenen (verlichting) gingen verbieden.. omdat mensen die dat gebruikten anders over het bestaan en het universum gingen denken en zich moeilijker lieten beperken.
Want waarom zou de overheid bepaald hebben dat bv alcohol en sigaretten wel mogen maar paddo’s, dmt, lsd etc niet …
“Just keep m stupid” :+

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:27

Ja, er zijn best veel mensen die Lsd hebben geprobeerd en daarna het idee hebben te begrijpen hoe 'alles' werkt, als in, het universum.
Psychedelische drugs wordt in bepaalde mate ook gebruikt bij mensen die al jaren ernstig depressief zijn of Ptss hebben en het schijnt ook echt te werken.
Er zijn videos op Youtube te vinden die het effect enigszins nabootsen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:40

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:42

Geniaal. _O- Ik vind dit dus echt interessant.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:44

Ik vind dat 'De Overheid' altijd zo bijzonder.

Veel kabinetten zitten er maar 4 jaar, ze bestaan uit mensen met verschillende achtergronden van diverse verschillende politieke partijen die het eens moeten worden, ze werken nauw samen met onafhankelijke adviesraden, hebben te maken met de 1e en 2e kamer en niet in het minst hun eigen achterban.

Ik zie de overheid, laat staan 'De Overheden' niet als een entiteit maar als toevallige bewindvoerders die er gekomen zijn omdat hun partij relatief veel stemmen kreeg en die in veel gevallen weer verdwijnen als er verkiezingen zijn, of op zijn minst weer in een heel andere samenstelling zullen doorgaan.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:31

De meerderheid, die alles gelooft wat de media en onze regering zegt.
Dat is juist de gevaarlijkste groep.
Deze kun je alles wijs maken.
Daar is de WO2 een groot voorbeeld van.
De meerderheid stond achter Hitler zijn ideeën om de Joden te vernietigen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 16:59

Wanneer je de weg ernaartoe niet herkend is dit ook nú mogelijk, zelfs in het o zo democratische Nederland.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 17:24

VuurVleugels schreef:
Nou Qimm dan zijn wij aan dezelfde dwaling ten prooi gevallen, want ik herinner me dat ook hoor! Maar misschien was het niet de standaard intro en hebben ze het toevallig voor een bepaalde film zo gedaan? Zo'n film als Fantasia bijvoorbeeld zat anders in elkaar dan de andere animatiefilms. En dat we dat dan hebben opgeslagen als "de intro"?

Ik kan het nergens vinden (wat ook al wat zegt denk ik dan) maar 'men' zegt dat Disney zegt dat die intro nooit bestaan heeft.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:14

OleJon schreef:
De meerderheid, die alles gelooft wat de media en onze regering zegt.
Dat is juist de gevaarlijkste groep.
Deze kun je alles wijs maken.
Daar is de WO2 een groot voorbeeld van.
De meerderheid stond achter Hitler zijn ideeën om de Joden te vernietigen.

Met de meerderheid bedoel je denk ik de meerderheid van de Duitse bevolking? Op Italië en Japan na was de rest van de wereld geen Hitler fan. (gelukkig maar want dan hadden we nu waarschijnlijk Duits gesproken en die naamvallen %) :+ )

De Duitse bevolking werd natuurlijk ook blootgesteld aan een fanatieke indoctrinatie campagne. Kinderen werden vanaf 10 jaar naar de hitlerjugend gestuurd en opgeleid naar het fuhrerprincipe. Het woord van hiltler was wet en ging boven alles. Mensen leren dan ook niet echt zelf na te denken of wat de overheid verkondigd wel klopt. In combinatie met extreem nationalisme en een zondebok (de joden) leverde dat inderdaad wel een heel gevaarlijke situatie op.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:14

BigOne schreef:
Wanneer je de weg ernaartoe niet herkend is dit ook nú mogelijk, zelfs in het o zo democratische Nederland.

En met het huidige kabinet meer dan ooit, vrees ik.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:18

Qimm schreef:
VuurVleugels schreef:

Ik kan het nergens vinden (wat ook al wat zegt denk ik dan) maar 'men' zegt dat Disney zegt dat die intro nooit bestaan heeft.

Inmiddels bestaat de intro wel, er komt alleen geen film achteraan. :D

https://youtu.be/Cs4scbR1-dw?si=i4G7g56_QsfwX0hG

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:19

Die moet nep zijn tbh. Die Tinkerbell is veel te digitaal, dat deden ze nog niet in de 80's

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:23

Qimm schreef:
Die moet nep zijn tbh. Die Tinkerbell is veel te digitaal, dat deden ze nog niet in de 80's

Ik zie idd vaag voor me wat je bedoelt. Dat ze op het eind een punt zet met haar toverstokje toch?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:37

Tiggs schreef:
BigOne schreef:

En met het huidige kabinet meer dan ooit, vrees ik.

Ik denk dat dat wel meevalt. Ook tijdens de 2e wereldoorlog heeft Nederland als enige fel geprotesteerd tegen de anti joodse praktijken. Helaas heeft dit de joden geen goed gedaan. Omdat openlijk razzia's tot felle protesten leiden, werden in Nederland de joden voortaan via slinkse manieren het land uit gebracht. Hierdoor waren joden in Nederland minder op hun hoede en kon een veel groter percentage joden vanuit Nederland worden gedeponeerd, dan uit landen zoals België en Frankrijk waar men door de openlijke razzia's veel sneller tot onderduiken besloot.

Tegenwoordig zijn mensen nog mondiger dan vroeger en zullen veel Nederlanders zonodig zeker opstaan om dit soort zaken te voorkomen.

https://www.annefrank.org/nl/anne-frank/verdieping/nederland-het-hoogste-aantal-joodse-slachtoffers-west-europa/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:39

Nou ja ik zeg niks over mensen die hun buren gingen verklikken als er meer dan 4 mensen op visite waren toen dat zogenaamd niet mocht B-)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:44

Qimm schreef:
VuurVleugels schreef:

Dan zijn we allen ten prooi gevallen aan een massa conspiracy, _/-\o_ want ik kan het me ook herinneren. :') En dat puntje op de I zetten met het toverstafje ook. Ook ik heb helaas de videobanden niet meer, maar misschien mijn moeder nog wel en die heeft volgens mij ook nog een videorecorder.. Ik ga het eens vragen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:49

Qimm schreef:
VuurVleugels schreef:

Hier ook twee mensen met een tinkerbell fantasieën haha. Alleen wel een klein beetje anders dan wat ik zie op gemaakte animaties van andere. Voor ons was het een silouette van tinkerbell en dan met een toverstokje een puntje maken op de i.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 19:08

Tiggs schreef:
Qimm schreef:

Ik zie idd vaag voor me wat je bedoelt. Dat ze op het eind een punt zet met haar toverstokje toch?

Jup.
Yavanna schreef:
Dan zijn we allen ten prooi gevallen aan een massa conspiracy, _/-\o_ want ik kan het me ook herinneren. :') En dat puntje op de I zetten met het toverstafje ook. Ook ik heb helaas de videobanden niet meer, maar misschien mijn moeder nog wel en die heeft volgens mij ook nog een videorecorder.. Ik ga het eens vragen

Ik ben heel nieuwsgierig :D

Renee schreef:
Hier ook twee mensen met een tinkerbell fantasieën haha. Alleen wel een klein beetje anders dan wat ik zie op gemaakte animaties van andere. Voor ons was het een silouette van tinkerbell en dan met een toverstokje een puntje maken op de i.

Ja, ik herinner me ook niet als gedetailleerd figuurtje. Silhouette lijkt beter te passen bij wat ik me herinner.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 23:40

Een nieuwe complottheorie (waarvan ik nog niet weet aan welke kant ik sta): de aanslag op trump zou nep zijn geweest en gestaged.

Valt iets voor te zeggen, gezien o.a. het oor dat binnen twee weken volledig geheeld was, het slechte optreden van de beveiliging (trump met z'n vuist laten poseren terwijl nog niet duidelijk was of er wellicht een tweede schutter was) en dat trump blijkbaar niet in het ziekenhuis is geweest, alleen bij die vage eigen dokter. Wat ik alleen moeilijk te geloven vind daarbij is dat er gewoon mensen overleden zijn. Dat lijkt mij wat ver gaan voor een act.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 00:19

mylittlejoy schreef:
Een nieuwe complottheorie (waarvan ik nog niet weet aan welke kant ik sta): de aanslag op trump zou nep zijn geweest en gestaged.

Valt iets voor te zeggen, gezien o.a. het oor dat binnen twee weken volledig geheeld was, het slechte optreden van de beveiliging (trump met z'n vuist laten poseren terwijl nog niet duidelijk was of er wellicht een tweede schutter was) en dat trump blijkbaar niet in het ziekenhuis is geweest, alleen bij die vage eigen dokter. Wat ik alleen moeilijk te geloven vind daarbij is dat er gewoon mensen overleden zijn. Dat lijkt mij wat ver gaan voor een act.

Er zitten wel wat rare kantjes aan die aanslag en ik vond het ook opmerkelijk dat we op de NLse televisie niet veel analyses hebben gezien. Wat was het pad van de kogels en waar stonden de mensen die dodelijk geraakt zijn? Eerlijk gezegd heb ik er ook niet naar gezocht, maar je bent ook gewend dat dit bij de talkshows vanzelf wel langs komt. Er is naderhand relatief weinig aandacht aan besteed, dat viel mij dan weer op.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 05:18

mylittlejoy schreef:

Ik ga niet beweren dat de aanslag door trump zelf in elkaar gezet is. Maar het komt hem campagne technisch wel enorm goed uit. Die vuist zou er misschien nog wel ingetraind kunnen zijn (alsin een over de top media training die hem heeft leren reageren ook in dit soort situaties). Wonderlijk vind ik vooral dat er nog geen motivatie voor de schutter is gevonden (of ik heb het gemist). Als het gepland zou zijn vind ik het wel walgelijk dat je onschuldige mensen risico laat lopen voor politiek gewin. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je zover zou willen gaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:25

Majabeestje schreef:
sanne1221 schreef:
Satanistisch kindermisbruik blijft oppoppen, meer dan eens.
Maakt niet uit wie dit zegt.
Ik weet niet of dit waar is, maar ik weet dat incest en aanverwanten bestaat.
Wat ik gevaarlijk vind is dat iedereen met een alternatieve mening zwart gemaakt wordt.
Wat autoriteiten zeggen hoeft niet per se de waarheid te zijn.
Integendeel.

Sorry hoor, maar als je daadwerkelijk ook maar iets gelooft van satanistisch kindermisbruik door de 'elite' of overheid in zijn algemeenheid dan heb je het écht niet op een rijtje in je bovenkamer.

Voor zover je kindermisbruik Satanisch wil noemen (dat is het eigenlijk wel). Ooit van Jeffrey Epstein gehoord? Prins Albert van Engeland i.r.t Epstein, Trump, Clinton en nog wat andere grote jongens waarover een boekje open gaat als Ghislaine Maxwell dr schrijfkunsten openbaart? Dat is/was wel degelijk elite.
Gebeurt ook in oorlogssituaties. Mensen die ongestraft denken te kunnen blijven zijn tot veel ernstigs in staat blijkbaar.
Maar voor de Bodegravenzaak is geen flinter bewijs ooit gevonden. Dus mw Besselink is in de fabeltjesfuik terecht gekomen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:27

Goof schreef:
Recent nog (volgens mij in de afgelopen week) plaatste deze persoon een bericht dat Rusland in Oekraïne (of andersom, ik weet niet meer) een soort 'kinderfokkerij' had gevonden, waar kinderen dus werden gefokt voor hun bloed, want dat wordt dan weer gebruikt in bepaalde kringen en rituelen.

Dat was Rusland die dat beweerde over Oekraine.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:56

Babootje schreef:
Ooit van Jeffrey Epstein gehoord? Prins Albert van Engeland i.r.t Epstein, Trump, Clinton en nog wat andere grote jongens waarover een boekje opengaat...

Ja maar dat het in een boek staat, maakt het nog niet waargebeurd he..
Voor een aantal van deze mensen is geen bewijs dat zij er daadwerkelijk iets mee van doen hadden, volgens mij moet dat allemaal nog bewezen/uitgezocht worden?
Maar, dat er zoiets was, ja.. dat is wel duidelijk bewezen volgens mij