Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:denisesilver schreef:We zouden voor het goede eigenlijk veel meer schapenvlees moeten eten ipv rund en varken
Waarom is dat?
Kinke schreef:benieuwd hoe vegetariërs en veganisten het voor zich zien. Stel we gaan alleen nog maar plantaardig eten. Uiteraard in Nederland verbouwd, want...alleen lokaal en importeren is ook slecht voor het milieu. Dan tellen we daar nog even geen bestrijdingsmiddelen meer bij en het weer zoals we dat dit jaar hebben. Hoe gaan we iedereen in Nederland te eten geven?
denisesilver schreef:_San87_ schreef:
Waarom is dat?
Minder uitstoot, hebben qua eten makkelijkere behoeftes/kunnen ingezet worden op landbouwgrond die niet voor plantaardig voedsel ingezet kan worden, zijn textiel makers op pootjes, en je kan ze zelfs melken. Multi inzetbaar.
Citaat:GL-PvdA dicht gat met PVV - De prognose van de Europese verkiezingen, waar GL-PvdA de grootste partij lijkt te worden, laat zien dat de oppermachtige verkiezingswinst van de PVV in november vorig jaar vooralsnog eenmalig is.
_San87_ schreef:Het is maar 1 zetel. Ze zijn er 1 verloren ten opzichte van vorig jaar, PVV heeft er 6 bij.
Weet niet, maar vind het geen echte overwinning of zo. Ze zijn de grootste, maar echt net aan.
Roodvos schreef:Ik vind dit ook opvallend:
Groot deel kiezers coalitiepartijen bleef thuis bij Europese verkiezingen - https://nos.nl/l/2523459
Van de NSC stemmers bleef 59% thuis en van de PVV stemmers 56%.
Ik vind dat zo wonderlijk. Dan stem je op een partij, vervolgens ligt er een coalitie akkoord waar "jouw" partij aan deelneemt en waar veel in staat dat in Europa "geregeld" moet worden.
En dan kan je stemmen voor Europa en dan blijf je thuis.
Nou ja, zo ligt het excuus voor de volgende verkiezingen al wel weer klaar: "het mocht niet van Brussel".
Roodvos schreef:Ik vind dit ook opvallend:
Groot deel kiezers coalitiepartijen bleef thuis bij Europese verkiezingen - https://nos.nl/l/2523459
Van de NSC stemmers bleef 59% thuis en van de PVV stemmers 56%.
Ik vind dat zo wonderlijk. Dan stem je op een partij, vervolgens ligt er een coalitie akkoord waar "jouw" partij aan deelneemt en waar veel in staat dat in Europa "geregeld" moet worden.
En dan kan je stemmen voor Europa en dan blijf je thuis.
Nou ja, zo ligt het excuus voor de volgende verkiezingen al wel weer klaar: "het mocht niet van Brussel".