Ailill schreef:Ik zal vast een suikervrij glaasje cola en een bakje popcorn klaarzetten
Wel zelfgemaakte popcorn zonder verzadigde vetten dan hè

En misschien dan decaf suikervrije cola ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:OleJon schreef:Overgewicht is niet altijd gerelateerd aan suiker of ongezond.
Kan ook door bijwerkingen medicijnen en genetische bepaald zijn.
Ja alles kan. Echter is bij de meeste medicijnen waarvan je dik kunt worden verhoogde eetlust een bijwerking. Niet specifiek het niet meer goed kunnen verbranden van calorieën. Met andere woorden; ook dan is je eigen gedrag nog steeds onwijs van invloed.
Daarnaast zijn veel van die medicijnen bedoelt om andere welvaart ziektes te onderdrukken/behandelen. Kijken naar je eigen gedrag is dus altijd goed. Ook juist om proberen te voorkomen dat je dergelijke medicijnen in de toekomst nodig hebt.
Cer schreef:Ik geloof dat het meestal door teveel vreten komt ja
Er zullen altijd uitzonderingen zijn die de regel bevestigen
Goh, moet je eens in de overgang komen, dat helpt ook niet hoor..
Maar dan nog vind ik niet perse dat de overheid zich daar echt mee moet bemoeien ..
996981 schreef:Cer schreef:Ik geloof dat het meestal door teveel vreten komt ja
Er zullen altijd uitzonderingen zijn die de regel bevestigen
Goh, moet je eens in de overgang komen, dat helpt ook niet hoor..
Maar dan nog vind ik niet perse dat de overheid zich daar echt mee moet bemoeien ..
We betalen als gezamenlijke overheid wel enorm veel ziektekosten ivm overgewicht. In die zin snap ik dat ze er iets mee willen
Supervixen schreef:Cer, obesitas staat er dus niet apart in? Diabetes hoeft niet altijd te komen door te dik zijn of teveel suiker wegwerken.
Suzanne F. schreef:Niemand komt aan van lucht en water. Feit is wel dat je stofwisseling heel langzaam kan zijn en je dus heel weinig kan eten/je inname heel weinig moet zijn om op een gezond gewicht te blijven. Maar ze vallen op expeditie robinson allemaal af, er is er niet eentje die aankomt daar.
Ik vind het ook niet leuk dat ik nu minder kan eten als vroeger maar so be it. Ik weet echt wel dat elk pondje door het mondje gaat.
Ineke2 schreef:Ja mac.. Het zit daar altijd vol ( rij er dagelijks langs). Als ik er 2x per jaar kom is het veel, maar ik hoor genoeg dat mensen er dagelijks of meerdere keren per week komen. Dat vind ik bijzonder zeg maar.
Ineke2 schreef:Ik vind vooral dat de lijst met producten die nu extra worden belast zo random is gekozen en daarom is het totaal onlogisch en onduidelijk en bestaat deze discussie. Nog afgezien van de mensen die het niet meer kunnen betalen.
996981 schreef:Cer schreef:Nou ja ik drink geen frisdrank (onder andere) maar ik vind t ook heel random
En idd, jij moet meer betalen omdat andere mensen geen maat kunnen houden.. ofzo…
Maar we betalen al jaren omdat anderen geen maat kunnen houden…