Waarom er mensen op PVV hebben gestemd? Was het vorige kabinet niet vastgelopen op migratie? En is migratie niet het hoofdpunt van de PVV? Zomaar een ideetje hoor...
En PVV kiezers laag opgeleid? Laag opgeleid betekent niet automatisch dom. Ken veel mensen die misschien minder hoog zijn opgeleid maar die zich met doorzettingsvermogen hebben opgewerkt tot hoge posities in het bedrijfsleven of zelfstandig ondernemen. Daar heb je toch echt een goed verstand bij nodig.
Eerder vroeg iemand welke geldboom gebruikt ging worden om dit rechtse beleid uit te voeren. Daar heb ik antwoord op! Dat is dezelfde geldboom waar de linkse partijen het mee moeten doen.

Ik moet zeggen, ik ben blij dat ik niet links en niet rechts ben, maar gewoon ben voor democratie.
Moeten rechtse kiezers nu een feestje bouwen omdat PVV de grootste partij is? Of linkse kiezers zich zorgen maken om het komende kabinet?
Volgens mij is er nog helemaal niets zeker en beslist. Mocht er een rechtse coalitie gevormd worden, dan stemmen er nog andere partijen mee. Het is dus heel onwaarschijnlijk dat er extreme beslissingen worden genomen en voor ongrondwettelijke zaken zal überhaupt geen andere partij medewerking verlenen, ongeacht wat Wilders in het verleden heeft geroepen. Bij een linkse coalitie precies zo. De ene keer zal de regering meer naar links hellen en de de andere keer wat meer naar rechts. Zoveel mensen, zoveel wensen en Nederland heeft nu eenmaal heel veel inwoners.
In 1950 heeft Juliana al geroepen dat Nederland te vol was. In reactie hierop werd er geld gegeven aan mensen die wilden emigreren en dit werd ook gestimuleerd. In 1979 heeft zegt Juliana wederom dat Nederland vol is, op sommige plekken zelfs overvol en dat met een bevolking van zo'n 14 miljoen inwoners.
Nu zal ik niet direct zeggen dat Nederland vol is. Maar Nederland kan niet alles hebben: en meer mensen toelaten (dus meer huizen/ winkels/ scholen/enz) en meer natuurgebied zijn dingen die haaks staan op elkaar, dus er zullen altijd keuzes moeten worden gemaakt.
Idem waar het belastinggeld aan wordt uitgegeven. En nee, je kunt nooit iedereen tevreden krijgen helaas. Maar alleen een poging doen om er voor zoveel mogelijk mensen te zijn. En ik hoop oprecht dat dit de komende regering gaat lukken, ongeacht de samenstelling.