verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke politieke partij ga jij stemmen 22 november?

VVD
110 (11%)
D66
54 (5%)
Groenlinks/PvdA
179 (18%)
PVV
209 (21%)
CDA
8 (0%)
SP
34 (3%)
FvD
24 (2%)
PvdD
35 (3%)
CU
8 (0%)
Volt
57 (5%)
JA21
2 (0%)
SGP
3 (0%)
DENK
2 (0%)
50Plus
2 (0%)
BBB
116 (11%)
BIJ1
6 (0%)
Piratenpartij
3 (0%)
BVNL
7 (0%)
NSC
66 (6%)
Splinter
11 (1%)
LP
1 (0%)
LEF
Geen stemmen
Samen voor Nederland
Geen stemmen
Andere kleine partij
3 (0%)
Ik stem niet/mag nog niet stemmen/blanco
35 (3%)

Totaal aantal stemmen: 975

Wintu

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:53

PVV heb ik wel aan gedacht, maar ik zie een Nexit niet zitten. Toch vind ik wel dat we als netto betaler veel geld betalen aan de EU, vind het ook niks dat de EU het een en ander bepaald hier. Denk dat we zelf ook over sommige zaken moeten kunnen beslissen.

Immigratie mag om mij flink aan banden. Dat de bevolkingsgroei in nederland voornamelijk komt door immigratie ben ik geen voorstander van. Het past ook gewoon niet meer, met de woningnood die hier heerst.

Ik vind het niet ok dat het MKB als melkkoe wordt gebruikt, dat zwaardere schouders meer lasten kunnen dragen ala, maar 60 procent van je loon aan de DB vind ik echt absurd.

Graag meer geld naar de jeugdzorg, naar onderwijs en zorg en ouderen.

Minder geld over de grenzen

Wel een vermindering van de veestapel, maar niet ten koste van alles

En ik ben op zoek naar een diervriendelijke partij.

Nou is bij elke partij wel iets dat me aanstaat, maar ik zit toch wel overduidelijk in de rechterhoek. PVV en FvD worden het niet, VVD heb ik ook geen trek in, dus geen idee waar ik op moet stemmen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:07

germie schreef:
Raineri schreef:
[
Bedoel je Baudet of de kiezer?

Op bokt beiden. Maar in realiteit zijn in ieder geval de kiezers geen racisten. Van Baudet weet ik het niet, soms denk ik dat hij gewoon schreeuwt om aandacht. Het is zo jammer dat van Haga weggegaan is bij de fvd. Wybren vind ik nog steeds de beste politicus, maar zijn nieuwe partij zal geen zoden aan de dijk zetten helaas.

Dat idee heb ik ook. Ik denk dat hij goed weet hoe hij aandacht op zich kan vestigen. Die man is zeker niet op zijn achterhoofd gevallen. Ik denk dat het toneel is.

Zonde, ik ben het nooit met eens geweest maar hij was voorheen niet voor niets aanstormend talent. Hij had soms echt wel goede ideeën en ik vind een mooie variatie als er een soort “ultra liberale” partij in de kamer is. Jammer dat hij zo doorgeslagen is, ondanks dat ik me totaal elders bevind in het spectrum. Het is jammer hoe zij zich positioneren gewoon. Dat kan echt wel een stuk chiquer en inhoudelijker. Ik snap wel dat je dat vertrek een verlies vindt.
Ik ben in alle eerlijkheid, wat meer “tegen” de fvd. Maar dat heb ik met meer partijen ongeacht welke hoek ze zich bevinden. Maar goed, wie ben ik. Nog altijd voor een parlementaire democratie. Ik las gisteren daar nog een mooi stuk over in relatie tot strategisch stemmen. Het komt de parlementaire democratie niet ten goede, het hoort een afspiegeling van de samenleving te zijn en niet een drietal reuzen. Ik kan mij om die reden nooit ergeren aan een aanwezigheid van een partij die mijn visie niet deelt. Jammer dat deze afspiegeling steeds minder zichtbaar is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:13

Waar ik bang voor ben is dat we een kabinet straks krijgen met BBB-VVD-PVV en dan is het helemaal gedaan met het milieu in Nederland voor mijn gevoel. Maar goed, volgens de huidige peilingen krijgen we dan een minderheidskabinet.

Ik ben geen tegenstander van rechts maar heb wel grote moeite met de groene kant van die partijen.

We zullen het zien, morgen maar eerst heen stemmen en dan wordt het nog een hele lange weg naar een nieuw kabinet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:14

MarliesV schreef:
Waar ik bang voor ben is dat we een kabinet straks krijgen met BBB-VVD-PVV en dan is het helemaal gedaan met het milieu in Nederland voor mijn gevoel. Maar goed, volgens de huidige peilingen krijgen we dan een minderheidskabinet.

Ik ben geen tegenstander van rechts maar heb wel grote moeite met de groene kant van die partijen.

We zullen het zien, morgen maar eerst heen stemmen en dan wordt het nog een hele lange weg naar een nieuw kabinet.

Ik denk dat we dan weer heel snel naar de stembus moeten. En de achterban van de PVV gaat doorkrijgen dat het grootste gedeelte wat hij wil gewoon niet mogelijk is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:17

MarliesV schreef:

Weet niet, denk dat ze geen keus hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:27

Janneke2 schreef:
Telpeva schreef:
Weet niet of ik de vraag hier mag stellen of dat die in een ander topic hoort. Maar anyway, politiek daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Weet iemand of er partijen zijn die de bijstand weer willen opbreken in verschillende uitkeringen, want nu is het een verzamelplek waar iedereen in terecht komt. Ik zou bijvoorbeeld graag de Wajong en arbeidsongeschiktheid uitkeringen weer terug zien, met bijpassende regelgeving en mogelijkheden voor die groep om de armoedegrens te kunnen ontstijgen. Ik zou graag zien dat werken weer gaat lonen voor die groep, want voor iemand die niet WIL werken is het een keuze om in de armoede te leven, voor mensen die niet meer KUNNEN is het leven vooral een uitzichtloze toekomst.

Wajong en WIA bestaan gewoon nog steeds.
Je kunt werken naast een uitkering.

En iemand die pertinent niet wil werken kan de bijstand worden uitgegooid. (Na -tig keer gesprekken, sollicitatie training etc geen actie, dan is het klaar.)

In principe is de bijstand ook ontworpen als 'verzamelbak': wat er ook misgaat met wie dan ook, we laten mensen niet creperen.

En die verzamelbak is dus tegenwoordig een heel erg groot deel chronisch zieken. Want het uwv is heel trots dat zij steeds minder uitkeringsgerechtigden erbij krijgen, ze vermelden alleen niet dat die mensen dus kn de bijstand belanden en daar niet meer uitkomen. Of zelfs niet in de bijstand, want hebben een partner die inkomen heeft.

En dat is niet omdat die mensen zelf vinden dat ze niet kunnen werken. Dat zijn artsen, maar zelfs ook oud medewerkers van uwv die nu onafhankelijke keuringsarts zijn en noem maar op die dat allemaal op papier zetten wat het uwv van tafel veegt.
Of hetzelfde uwv wat gewoon zegt dat je maar moet liegen bij sollicitatie, want als je nu gaat werken en weer uitvalt krijg je wel die uitkering.....

Ik kom telkens op CU of CDA uit qua standpunten, telpeva. Maar daar heb ik op andere vlakken weer bezwaar tegen. Ga ik egoïstisch voor mezelf terwijl ik sommige standpunten echt niet oké vind? Of ga ik voor iets wat minder goed voor mezelf is, maar niet die standpunten heeft waar ik zo tegen ben maar niet mee te maken heb?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:48

@wintu: JA’21 nog een optie? Ik vind Joost Eerdmans ook wel een sympathieke politicus. Het is jammer dat ze niet echt veel stemmen trekken, dat geeft je het idee dat je stem ‘verloren’ gaat.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:06

Janneke2 schreef:
Telpeva schreef:
Weet niet of ik de vraag hier mag stellen of dat die in een ander topic hoort. Maar anyway, politiek daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Weet iemand of er partijen zijn die de bijstand weer willen opbreken in verschillende uitkeringen, want nu is het een verzamelplek waar iedereen in terecht komt. Ik zou bijvoorbeeld graag de Wajong en arbeidsongeschiktheid uitkeringen weer terug zien, met bijpassende regelgeving en mogelijkheden voor die groep om de armoedegrens te kunnen ontstijgen. Ik zou graag zien dat werken weer gaat lonen voor die groep, want voor iemand die niet WIL werken is het een keuze om in de armoede te leven, voor mensen die niet meer KUNNEN is het leven vooral een uitzichtloze toekomst.

Wajong en WIA bestaan gewoon nog steeds.
Je kunt werken naast een uitkering.

En iemand die pertinent niet wil werken kan de bijstand worden uitgegooid. (Na -tig keer gesprekken, sollicitatie training etc geen actie, dan is het klaar.)

In principe is de bijstand ook ontworpen als 'verzamelbak': wat er ook misgaat met wie dan ook, we laten mensen niet creperen.

Dit is in theorie de informatie ja, in de praktijk is het anders. Ik ben een wandelend voorbeeld van falende Wajong, namelijk vanaf mijn 14 bewezen chronisch kapot (artsen en een advocaat op het uwv af sturen heeft 0 effect gehad!) en WIA is een tijdelijk vangnet van 2 jaar voor mensen die bovengemiddeld verdienen. Voorbeeld: een pizzabezorger en een bankdirecteur struikelen allebei over het stoepje en belanden allebei in een rolstoel. De pizzabezorger krijgt geen WIA, de bankdirecteur wel, omdat zijn inkomen zo veel hoger was (waarom men daar onderscheid in wil maken is mij al een raadsel, hoezo zou invalide raken voor de ene persoon erger zijn als voor de ander, waarom zit daar een geldbedrag aan gekoppeld). En de WIA duurt 2 jaar, na die 2 jaar zit zitten de pizzabezorger en de bankdirecteur allebei met hetzelfde inkomen in hetzelfde vergeet en verdomhoekje van de maatschappij.

Werken kan in theorie, daar heb ik zeer slechte ervaring mee omdat het zo ontzettend slecht geregeld is, de controledwang op de cliënt is enorm en de controle op de controlerende partij is dat weer helemaal niet. Bij het uwv worden zo veel fouten gemaakt... Elke keer weer, ik ging er financieel op achteruit (soms honderden euro's per maand doordat hun hun werk niet goed deden, je moet als cliënt meteen betalen en zij konden fouten maken en maanden doen over terugbetalingen, die stress is echt niet te doen als je in de bijstand zit). Mijn ervaring? Doodeng, je bestaanszekerheid komt in de knel. Niet te doen...
Ps, mijn mening is dat men mensen in de bijstand wel degelijk heeft laten creperen.

Bonuspunten voor iedereen die mijn lange teksten doorleest trouwens :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:23

Je maakt een foutje, telpeva. De ziektewet is maximaal 2 jaar. Daarna word je gekeurd voor de wia. Die is wel langer, tot je weer goed gekeurd wordt voor werk of dus erin blijft. Maar wel afhankelijk van inkomen, ja.

En idd, advocaat en artsen erop af sturen heeft vaak geen zin. Kost wel veel geld en echt onderzoek doet uwv ook niet, ze gokken maar wat.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:38

Dat is zo bizar tegenwoordig omdat er bij het keuren andere criteria dan vroeger genomen worden.
Nu kijkt men naar rest-verdien-capaciteit, en niet naar hoe ziek is iemand.

Alles met een lager inkomen gaat dus, ondanks ziek zijn, tegenwoordig de bijstand in.
Hoe krom wil je het hebben...dat zou echt anders moeten.
Hier iets meer uitleg erover: https://labre.nl/2005/12/01/wao-wordt-w ... uari-2006/

Net als het toeslagen systeem trouwens.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:50

Je hebt gelijk MWM!

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:27

Ook al krijg je een WIA toegekend zoals ik, zelfs een Iva-uitkering, is het alles behalve gemakkelijk. Ik ben heel blij en dankbaar dat de artsen en arbeidsdeskundigen van het UWV mij wel serieus namen maar het is, afgezien van mijn gezondheidsproblemen, erg pijnlijk als ik zie wat er aan inhoudingen van mijn inkomen af gaat. Tot ik zoek werd, heb ik altijd fulltime gewerkt. Ook een tijd lang 2 banen gecombineerd, een in stad A in de ochtend en dan door naar stad B voor de middag. Eten moest ik in de auto terwijl ik naar stad B reed want daar moest ik meteen beginnen. Maar nu heb ik geen recht op arbeidskorting bij mijn IVA en betaal ik 3x!! zoveel belasting. En aangezien het inkomen bij aanvang al 25% is verminderd doordat je 75% van het WIA-maandloon krijgt, blijft er schrikbarend weinig over netto. Het is net iets meer dan het minimumloon wat ik overhoud dus op van alles en nog wat geen recht omdat het bruto inkomen een stuk hoger is. Maar wat daadwerkelijk op de rekening komt, stemt me elke maand treurig.
Dus wel een inkomen gelukkig, maar ook dat is lang niet zo rooskleurig als veel mensen denken...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:40

Zeedraakje schreef:
Ook al krijg je een WIA toegekend zoals ik, zelfs een Iva-uitkering, is het alles behalve gemakkelijk. Ik ben heel blij en dankbaar dat de artsen en arbeidsdeskundigen van het UWV mij wel serieus namen maar het is, afgezien van mijn gezondheidsproblemen, erg pijnlijk als ik zie wat er aan inhoudingen van mijn inkomen af gaat. Tot ik zoek werd, heb ik altijd fulltime gewerkt. Ook een tijd lang 2 banen gecombineerd, een in stad A in de ochtend en dan door naar stad B voor de middag. Eten moest ik in de auto terwijl ik naar stad B reed want daar moest ik meteen beginnen. Maar nu heb ik geen recht op arbeidskorting bij mijn IVA en betaal ik 3x!! zoveel belasting. En aangezien het inkomen bij aanvang al 25% is verminderd doordat je 75% van het WIA-maandloon krijgt, blijft er schrikbarend weinig over netto. Het is net iets meer dan het minimumloon wat ik overhoud dus op van alles en nog wat geen recht omdat het bruto inkomen een stuk hoger is. Maar wat daadwerkelijk op de rekening komt, stemt me elke maand treurig.
Dus wel een inkomen gelukkig, maar ook dat is lang niet zo rooskleurig als veel mensen denken...

Wellicht een stomme vraag, maar welke partijen hebben goede en concrete plannen dit beter in te richten. Ik ben door best wat programma’s gespit maar dit kon ik zo snel niet vinden. Dit is voor mij een ver van m’n bed show maar zou wel graag een positieve bijdrage willen leveren op dit vlak.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:43

Zelfde vraag als Raineri, dat heb ik ook nog niet boven water kunnen krijgen?
En dan nog, iets beloven in verkiezingstijd is iets anders dan het nog uitvoeren ook, iets met meerdere partijen waar je mee moet samenwerken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:48

Dat is nu sowieso lastig, Raineri. Het is niet zo'n hip onderwerp dus weinig partijen benoemen er echt iets nuttigs over.
Wat je vooral tegenkomt is dat het deel van werkgever verkort moet worden. Dus als werknemer ziek wordt niet meer 2 jaar doorbetalen, maar een jaar of korter. Over de werknemer die in uitkering terecht komt, welke dan ook, zie je veel minder tot niks.
Behalve werken lonender maken, dat komt regelmatig naar voren.

Alleen ben ik bij een heel aantal partijen dan juist bang dat de mensen die dat werken niet kunnen weer de dupe worden. Mensen die niet willen aanpakken, ja! Ook degene die al wel in een ziekte uitkering zitten bijvoorbeeld. Maar wel opletten dat degene die niet kunnen niet de dupe worden zoals ze dat wel zijn tegenwoordig bij het uwv. En dan degene die nog maar gedeeltelijk kunnen zoals hierboven zouden wel die gelegenheid moeten houden en niet extra zorgen door hoog bruto, maar netto veel minder. Ziek zijn is al erg genoeg en op zo'n manier gaat het bijna voelen alsof je nog extra gestraft wordt. Als je begrijpt wat ik bedoel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:55

Voorheen SP wel. nu weet ik niet

https://www.nu.nl/economie/6290177/uwv- ... erken.html
Hier zakte van de week mijn broek wel van af.

Ze hebben capaciteit te weinig.
Maar als ik zie hoe mijn traject is gegaan in 6 jaar tijd...daar hadden ook andere in gekeurd kunnen worden. (en ook in de jaren ervoor al wia aangevraagd omdat telkens uitviel)
Bij mij gaf een klinisch neuropsycholoog aan dat werken niet mogelijk was. Incl onderbouwing.
Dat werd aan de kant geschoven want de uwv arts weet alles beter.
Re-integratie die alles doorgeeft aan uwv gaf aan aan dat er een 100% inzet was maar client niet te plaatsen.
Zelfs de uwv coach was erg begripvol tegen mij maar gaf ook aan dat hij niets anders kon dan mee moeten in het oordeel van de arts. Enige wat hij wel kon en ook deed was het verplichte aantal sollicitaties omlaag zetten.
En nooit heeft hij me voor blok gezet iets te moeten gaan doen. Echt zo fijn!

Ik ben tot aan het hooggerechtshof moeten vechten met echt een geweldige advocate die ik had via de rechtsbijstand en dan vrije advocaatleuze.
Maar die zitten ook aan een max bedrag en dat was behaald.
Maar zij was zo boos...zo boos!! Dat er echt geen recht werd gesproken niet door UWV niet door rechtbank dat zij op eigen kosten door ging tot aan de hoge raad. Ja echt als ik het schrijf zit ik nog vol ongeloof.

Maar wat dat aan tijd heeft gekost, aan geld heeft gekost. Omdat die omhooggevallen artsen een hoop info naast zich neer leggen. Als dat naast wat je restverdiencapaciteit is al eens zou veranderen, zou dat al veel leed schelen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:59

Fitzroy schreef:
@wintu: JA’21 nog een optie? Ik vind Joost Eerdmans ook wel een sympathieke politicus. Het is jammer dat ze niet echt veel stemmen trekken, dat geeft je het idee dat je stem ‘verloren’ gaat.

Zit ik ook aan te denken, maar ook met het idee inderdaad dat je stem verloren gaat. Bij mij komt steeds JA21 en de 50plus partij eruit :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:23

DuoPenotti schreef:
Voorheen SP wel. nu weet ik niet

https://www.nu.nl/economie/6290177/uwv- ... erken.html
Hier zakte van de week mijn broek wel van af.

Ze hebben capaciteit te weinig.
Maar als ik zie hoe mijn traject is gegaan in 6 jaar tijd...daar hadden ook andere in gekeurd kunnen worden. (en ook in de jaren ervoor al wia aangevraagd omdat telkens uitviel)
Bij mij gaf een klinisch neuropsycholoog aan dat werken niet mogelijk was. Incl onderbouwing.
Dat werd aan de kant geschoven want de uwv arts weet alles beter.
Re-integratie die alles doorgeeft aan uwv gaf aan aan dat er een 100% inzet was maar client niet te plaatsen.
Zelfs de uwv coach was erg begripvol tegen mij maar gaf ook aan dat hij niets anders kon dan mee moeten in het oordeel van de arts. Enige wat hij wel kon en ook deed was het verplichte aantal sollicitaties omlaag zetten.
En nooit heeft hij me voor blok gezet iets te moeten gaan doen. Echt zo fijn!

Ik ben tot aan het hooggerechtshof moeten vechten met echt een geweldige advocate die ik had via de rechtsbijstand en dan vrije advocaatleuze.
Maar die zitten ook aan een max bedrag en dat was behaald.
Maar zij was zo boos...zo boos!! Dat er echt geen recht werd gesproken niet door UWV niet door rechtbank dat zij op eigen kosten door ging tot aan de hoge raad. Ja echt als ik het schrijf zit ik nog vol ongeloof.

Maar wat dat aan tijd heeft gekost, aan geld heeft gekost. Omdat die omhooggevallen artsen een hoop info naast zich neer leggen. Als dat naast wat je restverdiencapaciteit is al eens zou veranderen, zou dat al veel leed schelen.

Dit is dus typisch wantrouwend VVD beleid, we zeggen op alles nee tenzij we gerechtelijk gedwongen worden om ja te zeggen. Stel je voor dat er eentje op de honderden tussendoor glipt en onterecht een uitkering krijgt, daar kun je je toch zo kwaad om maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:29

BigOne schreef:
Dit is dus typisch wantrouwend VVD beleid, we zeggen op alles nee tenzij we gerechtelijk gedwongen worden om ja te zeggen. Stel je voor dat er eentje op de honderden tussendoor glipt en onterecht een uitkering krijgt, daar kun je je toch zo kwaad om maken.

Sinds ik aan het trutten ben met uitvallen zaten die niet alleen, die zaten er samen met Pvda, CDA, D66, ChristenUnie

Maar het gaat er idd wel om, stel toch voor, dat er een bij zit die het onterecht krijgt... dat is idd waar het op gebaseerd is....
Terwijl er ook een boel niet zieken hier binnen zijn gewandeld...ach laat ik het verder maar niet hardop zeggen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:57

Ik vermoed dat de SP het beste is voor mensen met een uitkering. Maar het kan best momenteel anders zijn dan vroeger, ik heb de partijen niet allemaal doorgespit.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:00

De SP is bij uitstek de partij die voor de zwakkeren in de samenleving opkomt, maar ik heb zelf het idee dat ze toch geen voet aan de grond krijgen. Niet laten doorrekenen helpt daar natuurlijk ook niet bij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:01

Cowboy55 schreef:
fransje23 schreef:
Maar ik gok dat de PVV niet wil regeren. Het is makkelijker de roepen vanuit de zijliniem

Bij de huidige peilingen kom je er al bijna niet omheen, of je wil of niet. Tenzij VVD en PvdA/GL elkaar ineens aardig gaan vinden.....en dat kost dan (minstens) 1 van beiden de kop bij de verkiezingen NA deze verkiezingen.

Eerlijk gezegd denk ik dat er zo een scenario komt :j
Wederom een houtje-touwtje kabinet na lang onderhandelen omdat PVV te weinig compromissen wil sluiten en vast zal houden aan iets waarvan ze weten dat de rest niet akkoord zal gaan.

Voor de handelsbetrekkingen zal een kabinet zonder Wilders misschien ook wel gunstiger zijn. Hij ligt natuurlijk niet zo goed in de islamitische wereld.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:06

DuoPenotti schreef:
Niet dat ik voor een nexit ben.
Maar Nederland mag wel eens met de vuist op tafel slaan.
Vluchtelingen bijvoorbeeld. Komen er 1000 per jaar in Portugal. Per jaar!
Daar is het ook veilig.
Laat Europa maar eens gaan verdelen.

Ik heb ook wel eens gezegd. Maak 1 grote Europese vluchtelingen pot. En betaal daar alles uit! Alles. Van opvang zorg woningen politie enz...
Een land houd zijn rekeningen bij en krijgt dat terug uit de pot.

En elk land betaald evenveel per inwoner. Ja zijn wij duur uit als land maar niet meer als burger tegenover een ander Europees bewoner.

En zo is het met veel meer dingen niets te merken van 1 Europa.

Je weet dat veel van je punten overeen komen met punten van Volt?

Die zijn uiteraard wel pro-EU omdat je dat soort dingen alleen kunt regelen in een samenwerkingsverband.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:09

Sansevieria schreef:
De SP is bij uitstek de partij die voor de zwakkeren in de samenleving opkomt, maar ik heb zelf het idee dat ze toch geen voet aan de grond krijgen. Niet laten doorrekenen helpt daar natuurlijk ook niet bij.

En ik vind het deze verkiezingen dus tegen vallen. Ze roepen een hoop, maat veel zie ik niet in hoe dat gaat werken.

Toeslagen afschaffen en minimumloon omhoog. Maar zelfs met de verhoging die zij voorstellen is mijn uitkering zonder toeslagen niet genoeg om vaste lasten te betalen. Dan ga je dus achteruit en ze zeggen wel dat dat nooit mag, maar hoe en wat staat niks over.

Ik heb het serieus nog nooit zo moeilijk gevonden en zoveel partijen uit geplozen :') elke keer zijn bepaalde dingen voor mij goed, maar andere dingen waar ik echt niet op wil stemmen.

De topics blijven wel fijn om door te lezen, soms wat verheldering te krijgen en soms lees ik iets wat ik zelf niet als belangrijk in hoofd had geregistreerd en wel belangrijk vind.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:29

@raineri en Sansevieria: er zijn niet echt partijen die daar specifiek op gericht zijn maaaarrrr Pieter Omtzigt heeft dit jaar n.a.v. een brief van het CNV hierover, Kamervragen gesteld. Dit is mede ingediend door ook andere partijen maar Omtzigt was de aanjager zoals ik het begrijp. Het heeft tot op heden nog geen resultaat opgebracht maar dat het kabinet is gevallen, zal niet geholpen hebben het op de kaart te houden. Maar hopelijk blijven CNV en enkele politieke partijen er de aandacht op vestigen als een nieuwe regering is gevormd.