Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Raineri schreef:[
Bedoel je Baudet of de kiezer?
Op bokt beiden. Maar in realiteit zijn in ieder geval de kiezers geen racisten. Van Baudet weet ik het niet, soms denk ik dat hij gewoon schreeuwt om aandacht. Het is zo jammer dat van Haga weggegaan is bij de fvd. Wybren vind ik nog steeds de beste politicus, maar zijn nieuwe partij zal geen zoden aan de dijk zetten helaas.
MarliesV schreef:Waar ik bang voor ben is dat we een kabinet straks krijgen met BBB-VVD-PVV en dan is het helemaal gedaan met het milieu in Nederland voor mijn gevoel. Maar goed, volgens de huidige peilingen krijgen we dan een minderheidskabinet.
Ik ben geen tegenstander van rechts maar heb wel grote moeite met de groene kant van die partijen.
We zullen het zien, morgen maar eerst heen stemmen en dan wordt het nog een hele lange weg naar een nieuw kabinet.
MarliesV schreef:Waar ik bang voor ben is dat we een kabinet straks krijgen met BBB-VVD-PVV en dan is het helemaal gedaan met het milieu in Nederland voor mijn gevoel. Maar goed, volgens de huidige peilingen krijgen we dan een minderheidskabinet.
Ik ben geen tegenstander van rechts maar heb wel grote moeite met de groene kant van die partijen.
We zullen het zien, morgen maar eerst heen stemmen en dan wordt het nog een hele lange weg naar een nieuw kabinet.
Janneke2 schreef:Telpeva schreef:Weet niet of ik de vraag hier mag stellen of dat die in een ander topic hoort. Maar anyway, politiek daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Weet iemand of er partijen zijn die de bijstand weer willen opbreken in verschillende uitkeringen, want nu is het een verzamelplek waar iedereen in terecht komt. Ik zou bijvoorbeeld graag de Wajong en arbeidsongeschiktheid uitkeringen weer terug zien, met bijpassende regelgeving en mogelijkheden voor die groep om de armoedegrens te kunnen ontstijgen. Ik zou graag zien dat werken weer gaat lonen voor die groep, want voor iemand die niet WIL werken is het een keuze om in de armoede te leven, voor mensen die niet meer KUNNEN is het leven vooral een uitzichtloze toekomst.
Wajong en WIA bestaan gewoon nog steeds.
Je kunt werken naast een uitkering.
En iemand die pertinent niet wil werken kan de bijstand worden uitgegooid. (Na -tig keer gesprekken, sollicitatie training etc geen actie, dan is het klaar.)
In principe is de bijstand ook ontworpen als 'verzamelbak': wat er ook misgaat met wie dan ook, we laten mensen niet creperen.
Janneke2 schreef:Telpeva schreef:Weet niet of ik de vraag hier mag stellen of dat die in een ander topic hoort. Maar anyway, politiek daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Weet iemand of er partijen zijn die de bijstand weer willen opbreken in verschillende uitkeringen, want nu is het een verzamelplek waar iedereen in terecht komt. Ik zou bijvoorbeeld graag de Wajong en arbeidsongeschiktheid uitkeringen weer terug zien, met bijpassende regelgeving en mogelijkheden voor die groep om de armoedegrens te kunnen ontstijgen. Ik zou graag zien dat werken weer gaat lonen voor die groep, want voor iemand die niet WIL werken is het een keuze om in de armoede te leven, voor mensen die niet meer KUNNEN is het leven vooral een uitzichtloze toekomst.
Wajong en WIA bestaan gewoon nog steeds.
Je kunt werken naast een uitkering.
En iemand die pertinent niet wil werken kan de bijstand worden uitgegooid. (Na -tig keer gesprekken, sollicitatie training etc geen actie, dan is het klaar.)
In principe is de bijstand ook ontworpen als 'verzamelbak': wat er ook misgaat met wie dan ook, we laten mensen niet creperen.
Zeedraakje schreef:Ook al krijg je een WIA toegekend zoals ik, zelfs een Iva-uitkering, is het alles behalve gemakkelijk. Ik ben heel blij en dankbaar dat de artsen en arbeidsdeskundigen van het UWV mij wel serieus namen maar het is, afgezien van mijn gezondheidsproblemen, erg pijnlijk als ik zie wat er aan inhoudingen van mijn inkomen af gaat. Tot ik zoek werd, heb ik altijd fulltime gewerkt. Ook een tijd lang 2 banen gecombineerd, een in stad A in de ochtend en dan door naar stad B voor de middag. Eten moest ik in de auto terwijl ik naar stad B reed want daar moest ik meteen beginnen. Maar nu heb ik geen recht op arbeidskorting bij mijn IVA en betaal ik 3x!! zoveel belasting. En aangezien het inkomen bij aanvang al 25% is verminderd doordat je 75% van het WIA-maandloon krijgt, blijft er schrikbarend weinig over netto. Het is net iets meer dan het minimumloon wat ik overhoud dus op van alles en nog wat geen recht omdat het bruto inkomen een stuk hoger is. Maar wat daadwerkelijk op de rekening komt, stemt me elke maand treurig.
Dus wel een inkomen gelukkig, maar ook dat is lang niet zo rooskleurig als veel mensen denken...
Fitzroy schreef:@wintu: JA’21 nog een optie? Ik vind Joost Eerdmans ook wel een sympathieke politicus. Het is jammer dat ze niet echt veel stemmen trekken, dat geeft je het idee dat je stem ‘verloren’ gaat.
DuoPenotti schreef:Voorheen SP wel. nu weet ik niet
https://www.nu.nl/economie/6290177/uwv- ... erken.html
Hier zakte van de week mijn broek wel van af.
Ze hebben capaciteit te weinig.
Maar als ik zie hoe mijn traject is gegaan in 6 jaar tijd...daar hadden ook andere in gekeurd kunnen worden. (en ook in de jaren ervoor al wia aangevraagd omdat telkens uitviel)
Bij mij gaf een klinisch neuropsycholoog aan dat werken niet mogelijk was. Incl onderbouwing.
Dat werd aan de kant geschoven want de uwv arts weet alles beter.
Re-integratie die alles doorgeeft aan uwv gaf aan aan dat er een 100% inzet was maar client niet te plaatsen.
Zelfs de uwv coach was erg begripvol tegen mij maar gaf ook aan dat hij niets anders kon dan mee moeten in het oordeel van de arts. Enige wat hij wel kon en ook deed was het verplichte aantal sollicitaties omlaag zetten.
En nooit heeft hij me voor blok gezet iets te moeten gaan doen. Echt zo fijn!
Ik ben tot aan het hooggerechtshof moeten vechten met echt een geweldige advocate die ik had via de rechtsbijstand en dan vrije advocaatleuze.
Maar die zitten ook aan een max bedrag en dat was behaald.
Maar zij was zo boos...zo boos!! Dat er echt geen recht werd gesproken niet door UWV niet door rechtbank dat zij op eigen kosten door ging tot aan de hoge raad. Ja echt als ik het schrijf zit ik nog vol ongeloof.
Maar wat dat aan tijd heeft gekost, aan geld heeft gekost. Omdat die omhooggevallen artsen een hoop info naast zich neer leggen. Als dat naast wat je restverdiencapaciteit is al eens zou veranderen, zou dat al veel leed schelen.
BigOne schreef:Dit is dus typisch wantrouwend VVD beleid, we zeggen op alles nee tenzij we gerechtelijk gedwongen worden om ja te zeggen. Stel je voor dat er eentje op de honderden tussendoor glipt en onterecht een uitkering krijgt, daar kun je je toch zo kwaad om maken.
Cowboy55 schreef:fransje23 schreef:Maar ik gok dat de PVV niet wil regeren. Het is makkelijker de roepen vanuit de zijliniem
Bij de huidige peilingen kom je er al bijna niet omheen, of je wil of niet. Tenzij VVD en PvdA/GL elkaar ineens aardig gaan vinden.....en dat kost dan (minstens) 1 van beiden de kop bij de verkiezingen NA deze verkiezingen.
DuoPenotti schreef:Niet dat ik voor een nexit ben.
Maar Nederland mag wel eens met de vuist op tafel slaan.
Vluchtelingen bijvoorbeeld. Komen er 1000 per jaar in Portugal. Per jaar!
Daar is het ook veilig.
Laat Europa maar eens gaan verdelen.
Ik heb ook wel eens gezegd. Maak 1 grote Europese vluchtelingen pot. En betaal daar alles uit! Alles. Van opvang zorg woningen politie enz...
Een land houd zijn rekeningen bij en krijgt dat terug uit de pot.
En elk land betaald evenveel per inwoner. Ja zijn wij duur uit als land maar niet meer als burger tegenover een ander Europees bewoner.
En zo is het met veel meer dingen niets te merken van 1 Europa.
Sansevieria schreef:De SP is bij uitstek de partij die voor de zwakkeren in de samenleving opkomt, maar ik heb zelf het idee dat ze toch geen voet aan de grond krijgen. Niet laten doorrekenen helpt daar natuurlijk ook niet bij.