Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janouk schreef:Zo goed als Gertje gisteren avond was, vanochtend is het weer een stuk minder.
Hij kijkt wel helder uit zijn ogen. Hij loopt rond en drinkt wel zelf. Geen koorts. Geen blaren in de mond. Maar hij wil niets eten![]()
Pppfff onvoorspelbaar
Mousmous schreef:Wij hebben 2 schapen, een klein oud ouissantje en een heel groot heideschaap, dat is Joris. En Joris heeft nu ook blauwtong. Hij wil niet zelf eten of drinken, maar ik krijg alles er wel goed in met een grote spuit. Ik doe zijn brokjes wellen en maak er een soort pap van. Zijn aspirine (Acetylsalicylzuur) krijgt ie 2x daags , gemengd met appelmoes. Hij krijgt novacam gewoon zo met een klein spuitje. Ik maak , omdat ie dat erg lekker vindt, ook een papje van speculaas. Ben blij als er eten in gaat. en maak ook een soort van smoothie, van appel en groente. De tip van weegbree en paardenbloem is een goede, die ga ik ook door zijn smoothie doen. Hij is wel wakker in zijn kop, en reageert wel op eten, maar trekt meteen terug, omdat zijn mond en neus zo'n zeer doen, ziet er uit als hele grote koortslip, van die korsten. Daar doe ik wat uierzalf op zodat de korsten zacht blijven. Het is zo triest om ze zo te zien. Ik ben blij dat ie de nacht goed is doorgekomen, maar ik besef wel, ook door dit topic, dat er nog een lange weg te gaan is. Als ie het al gaat redden.
Mousmous schreef:Super, dank je wel voor de tip. Honingwater bedoel je denk ik gewoon honing oplossen in water? Ik heb goede honing staan van de imker. daar maak ik zelf honingzalf mee. Dat heeft de beste werking denk ik ?
janouk schreef:Vanochtend is stoere eigenwijze Gertje ingeslapen. Zijn lijf kon het niet meer aan. Inwendig te veel stuk. Zaterdag leek het even de goede kant op te gaan en at hij weer.
Vanochtend was het op.
Zo hard gevochten maar het mocht niet zo zijn.
Dag Gertje![]()
[ [url=m/Qa82AK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto was zaterdag nog......
Berriepi schreef:Ach Janouk, wat ontzettend zuur, sterkte!!![]()
Hier komt de dierenarts ook om het lam met zere pootjes in te laten slapen.de voorpootjes recht doet haar zoveel pijn. Ik hoop dat de dierenarts nog een andere oplossing heeft, maar ik ben bang dat dit het meest humaan is..