rien10 schreef:Dus wel wat roepen, maar als het erop aankomt een dubbele moraal hebben. Wat maakt jouw standpunten dan "beter" dan die van anderen, die zeggen "er is geen plek voor de wolf"? Want als het puntje bij paaltje komt, is er in jouw ogen ook geen plek voor de wolf. Alleen wel plek zolang jij niet persoonlijk geraakt wordt. Ik vind dat dubbel en niet juist.
Helemaal geen dubbele moraal. Ik zeg hoe ik DENK dat ik reageer als een wolf mijn shetlander opvreet (wat ik nog steeds niet denk dat gebeurt).
Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, eigenlijk..
Plus, ik geef al meerdere keren aan dat ik ook niet blij ben met het beest. Maar ze doodschieten vind ik niet de oplossing.
Citaat:
Het is op zich wel interessant hoe vele geromantiseerde voorstellingen van wolfgedrag niet overeenstemmen met de werkelijkheid. Nóg interessanter is hoe dat geen enkele invloed heeft op de meningen van (de meeste) mensen.
In plaats van een mening aan te passen wordt liever de interpretatie van de werkelijkheid gemanipuleerd..
In mijn ogen is het precies andersom. De werkelijkheid is vertroebeld (kom niet op het juiste woord) door het slechte imago dat de wolf heeft, dankzij onder andere sprookjes als ‘roodkapje’ e.a. Als kind leer je al dat de wolf een levensgevaarlijk dier is. Onterecht in mijn ogen. Niet voor de mens in ieder geval.
Ja, het doodt schapen en ander kleinvee, maar er is nog steeds geen ernstig incident geweest tussen een mens en een wolf
in nederland. Dit is het eerste incident en is met een sisser afgelopen. Niet voor de schapen trouwens, maar er loopt wel meer niet goed af voor schapen..