Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:13

GW schreeuwt veel maar komt niet met oplossingen.
Op twitter ook iemand die GW steunt. Maar die man heeft wel zorg nodig. Ben benieuwd hoe de PVV tegen PGB en uitkeringen voor mensen met een beperking staat

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:14

DuoPenotti schreef:
Kaag is een enorm slim mens. Beter gestudeerd zul je weinig mensen treffen.
Maar opgegroeid met de gouden paplepel. Functies die haar niet leerde wat er nu echt onder de mensen leeft.
Zij is mijn inziens geen persoon die ook maar ergens in de Nederlandse politiek past.
En heks is niet haar sexe maar haar hautain gedrag.

Hmmm - als iemand die tot rijkdom vervallen is
(vrij naar Bertold Brecht)
ik vind dat heel veel vvd'ers ook niets weten,
.... en vooral niets willen weten...
van de mensen aan de verkeerde kant van de kloof in de samenleving
- de kloof die ze zelf hebben veroorzaakt.

Ik heb ook liever politici die wel weten hoe het is om te sappelen-
maar het is wel verregaand om iedereen die dit niet weet buiten de politiek te houden....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:33

DuoPenotti schreef:
Ja. Dat snap ik wel. Hij vertegenwoordigd meer wat een groot deel van de mensen ervaart. Kaag snapt enkel de hoog gestudeerde en rijke mens.

Deze was dan niet voor Kaag.

Toch is het Kaag ( D66)die het energieplafond erdoor heeft gedrukt. Die gezorgd heeft dat de mensen met minder geld direct een bijdrage vorig jaar kregen.

Dus hoezo ze snapt alleen de hoog opgeleide en rijke mens?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:34

Tango1979 schreef:
Ik wil trouwens best positief vertellen wat ik ga stemmen en waarom.

Ik vind solidariteit in de maatschappij erg belangrijk. Niet de rijken worden steeds rijker, terwijl m'n oma de gasrekening niet meer kan betalen.

Ik vind het milieu en het klimaat belangrijk. Ik vind dat zowel de boeren, als de industrie en ook de burger zelf, zijn steentje bij moet dragen.

Ik heb een sterke mening over het recht op levensbeëindiging. Ik hoop heel erg dat ik tegen de tijd dat ik oud ben, zelf mag besluiten dat het goed is geweest en dat ik dan op een humane manier kan gaan.

Ik heb mijn hele leven links gestemd. Meestal GL maar ook wel eens strategisch PvdA

Eens, maar ik vind Europa ook heel belangrijk en daarom stem ik D66.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:42

Dat was toch het meeste te danken aan Gl en PvdA

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:48

Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen, maar ik weet wel waar ik niet op ga stemmen.
Ik ga niet op links stemmen. Ik zou ook niet willen zeggen dat ik op rechts ga stemmen... Maar ik ga opzoek naar een liberale partij die rekening houd met mijn portemonnee.
Denk dit keer geen VVD, want voor het eerst sinds ik mag stemmen, voel ik mij niet meer zo verbonden met de VVD, maar zeker wel een partij die er voor de ondernemers en mensen die boven modaal verdienen, is.

Ik ben er meer dan klaar mee om mijn zuurverdiende geld, waar ik elke week fiets hard voor werk, te zien verdwijnen in de bodemloze put die de werklozen heet.
Ben je ziek, prima, dan hoor je financiële hulp te krijgen, zit je tijdelijk zonder werk, ook prima, ook dan heb je recht op financiële hulp! Maar met het aantal vacatures van nu wat er open staat, het te kort aan personeel wat meerdere bedrijven ervaren, vind ik dat werkloos zijn een keuze is en als je die keuze dan maakt, betekend het niet dat ik die keuze dan maar moet gaan financieren.
Als je ziet wat ik elke maand moet inleveren aan belastingen, dat is bijna een maandsalaris voor sommige mensen, ik zou het veel eerlijker vinden als ik dat zelf mag houden, ik werk er immers wél zelf voor, en hard ook!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 20:52

Ah, ik wist niet dat belastingen enkel aan werklozen uitgegeven werd. Weer wat geleerd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:57

_San87_ schreef:
Ah, ik wist niet dat belastingen enkel aan werklozen uitgegeven werd. Weer wat geleerd.

Lekker sarcastisch, maar als je de strekking van mijn verhaal leest dan weet je best wat ik bedoel.
Echter door je sarcastische opmerking, en geen tegenargumenten sla je óf de discussie dood, óf weet je diep van binnen dat ik een punt heb...

Maar hey, ik snap dat het een unpopulair opinion is, daarom heb ik ook lang getwijfeld of ik dit zou zeggen, aangezien merendeel in dit topic voor links is.
Maar ik blijf bij mijn mening, ik werk verdomd hard, verdien boven modaal, maar aan het einde van mijn salarisstrookje blijft er bij mij maar 500 euro meer over dan bij mijn vriendin die ruim onder modaal verdient.
Dus ja, ik kies voor de partij die het beste bij mijn salarisstrookje past :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:57

... en dat leeftijd een keuze is, ook weer iets geleerd.

(50+ houdt in dat je ervaring hebt, maar na 1000 sollicitaties doorgaans nog steeds 'thuis'.)
(Die mensen zijn eerlijk gezegd GOUD waard in het verenigingsleven.)

Dat een werkloze zelf premie heeft betaald voor de WW laten we liberaal/ gemakshalve óók maar even buiten beschouwing.

Vroegah zou ik gezegd hebben:
stem op de Tegenpartij.
('Alles voor ons eige...!')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:04

M_D_H schreef:
Maar hey, ik snap dat het een unpopulair opinion is

... je zou ook aan fact checking kunnen doen.

En als gezegd: ik ben tot rijkdom vervallen.
Ik betaal ook een smak geld aan de belastingdienst.
... en ik vind sociale zekerheid een verworvenheid. (Met uiteraard een boel discussie, "dat hoort er ook bij".)

Citaat:
Maar ik blijf bij mijn mening, ik werk verdomd hard, verdien boven modaal, maar aan het einde van mijn salarisstrookje blijft er bij mij maar 500 euro meer over dan bij mijn vriendin die ruim onder modaal verdient.

Ja, dat is een prima regeling.
Het gaat hard, in die bovenste schijf. :j
Geld maakt niet gelukkig.
En de zwaarste lasten horen op de sterkste schouders, dus ik snap je punt maar half.

... mensen in de thuiszorg, die werken óók keihard.
Doen verantwoordelijk werk - en komen nauwelijks rond.

Fijn dat je werk hebt, goed dat je hard werkt -
maar hoezo krijg jij meer geld dan iemand in de thuiszorg....???

And please, er is vrijheid van meningsuiting, maar graag bliijf ik verschoond van alternatieve feiten, 'verkocht' als mening.

(... de Tegenpartij is niet meer, |()
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-07-23 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:06

Janneke2 schreef:
... en dat leeftijd een keuze is, ook weer iets geleerd.

(50+ houdt in dat je ervaring hebt, maar na 1000 sollicitaties doorgaans nog steeds 'thuis'.)
(Die mensen zijn eerlijk gezegd GOUD waard in het verenigingsleven.)

Dat een werkloze zelf premie heeft betaald voor de WW laten we liberaal/ gemakshalve óók maar even buiten beschouwing.

Vroegah zou ik gezegd hebben:
stem op de Tegenpartij.
('Alles voor ons eige...!')

Ik zeg toch ook, zit je tijdelijk zonder werk of ben je ziek is financiële ondersteuning meer dan logisch.
Maar zit je langdurig thuis, dan doe je dat in deze tijden echt wel zelf hoor.

Ik krijg wekelijks meerdere aanbiedingen in mijn inbox van Linked-In, wij hebben een enorme onderbezetting, dus kan je geen werk vinden, laat je omscholen en kom bij ons werken. In mijn branche zoeken ze een oliebol aan mensen en wordt niet gediscrimineerd op leeftijd (in ieder geval doet mijn werkgever dat niet) bovendien betaald het erg lekker.

Maar los van dat, in tijden dat we zoveel te kort aan werknemers hebben in verschillende branches, denk ik niet dat werkgevers echt discrimineren op leeftijd (maar dat is een beetje een aanname, dat geef ik toe)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:08

M_D_H schreef:
Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen, maar ik weet wel waar ik niet op ga stemmen.
Ik ga niet op links stemmen. Ik zou ook niet willen zeggen dat ik op rechts ga stemmen... Maar ik ga opzoek naar een liberale partij die rekening houd met mijn portemonnee.
Denk dit keer geen VVD, want voor het eerst sinds ik mag stemmen, voel ik mij niet meer zo verbonden met de VVD, maar zeker wel een partij die er voor de ondernemers en mensen die boven modaal verdienen, is.

Ik ben er meer dan klaar mee om mijn zuurverdiende geld, waar ik elke week fiets hard voor werk, te zien verdwijnen in de bodemloze put die de werklozen heet.
Ben je ziek, prima, dan hoor je financiële hulp te krijgen, zit je tijdelijk zonder werk, ook prima, ook dan heb je recht op financiële hulp! Maar met het aantal vacatures van nu wat er open staat, het te kort aan personeel wat meerdere bedrijven ervaren, vind ik dat werkloos zijn een keuze is en als je die keuze dan maakt, betekend het niet dat ik die keuze dan maar moet gaan financieren.
Als je ziet wat ik elke maand moet inleveren aan belastingen, dat is bijna een maandsalaris voor sommige mensen, ik zou het veel eerlijker vinden als ik dat zelf mag houden, ik werk er immers wél zelf voor, en hard ook!

Wel eerlijk zo, daar kan ik respect voor hebben.

Ik verdien ook boven modaal. Maar ik ken een heleboel mensen die net zo hard (of harder) werken dan ik doe en nooit in hun leven mijn salaris gaan verdienen.

Maar ik kan goed leren, heb een goed stel hersenen en kan me sociaal goed redden. Dus ik heb vet geluk gehad daarmee.

Ik hou niet zo van de mening dat als je goed verdient, je ook wel harder zal werken dan anderen.

Ik ben het eens met je dat er profiteurs zijn. Maar ik vind dus niet dat de eerlijke mensen daaronder moeten lijden.

Mijn moeder werkte mee in de zaak van mijn ouders. Na 25 jaar en een scheiding was ze dik in de 40 en mentaal niet in staat om haar oude werk, waar ze dus al 10 jaar uit was, op te pakken.

Ik heb vanaf mijn 16e met mijn moeder gewoond, die in de bijstand zat. Ik heb dat dus van heel dichtbij meegemaakt en ik vind het sneu en bijna mensonterend.

Ik ben heel blij dat ik nu met mijn goede salaris de belasting kan betalen om iemand anders moeder die uitkering te geven

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:13

M_D_H schreef:
Ik zeg toch ook, zit je tijdelijk zonder werk of ben je ziek is financiële ondersteuning meer dan logisch.
Maar zit je langdurig thuis, dan doe je dat in deze tijden echt wel zelf hoor.

Eh, ja.

Dat zei je dat weet ik.

... en het is heerlijk om in dit sprookje te geloven.
"Ik word rijk...!
Oh, en als ik minder belasting betaal-
word ik NOG rijker...!
Joepie!!!"

Heb je wel eens gesproken met mensen die meer dan 1000x gesolliciteerd hebben?
Als lid van een vereniging ofzoiets...?

Citaat:
dus kan je geen werk vinden, laat je omscholen en kom bij ons werken.

... als jouw bedrijf de omscholing betaalt kan ik er nog mee uit de voeten - maar niet ieder bedrijf doet dit.
"Laat je omscholen" - voor wie in de WW of bijstand zit, kan dit een stevige hindernis zijn.

Citaat:
Maar los van dat, in tijden dat we zoveel te kort aan werknemers hebben in verschillende branches, denk ik niet dat werkgevers echt discrimineren op leeftijd (maar dat is een beetje een aanname, dat geef ik toe)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:16

Janneke2 schreef:
M_D_H schreef:
Maar hey, ik snap dat het een unpopulair opinion is

... je zou ook aan fact checking kunnen doen.

En als gezegd: ik ben tot rijkdom vervallen.
Ik betaal ook een smak geld aan de belastingdienst.
... en ik vind sociale zekerheid een verworvenheid. (Met uiteraard een boel discussie, "dat hoort er ook bij".)

Citaat:

Ja, dat is een prima regeling.
Het gaat hard, in die bovenste schijf. :j
Geld maakt niet gelukkig.
En de zwaarste lasten horen op de sterkste schouders, dus ik snap je punt maar half.

And please, er is vrijheid van meningsuiting, maar graag bliijf ik verschoond van alternatieve feiten, 'verkocht' als mening.

(... de Tegenpartij is niet meer, |()

Ik doe aan fact checking, ik weet dat niet al mijn geld naar de werkloze gaat, dat heb ik volgens mij ook nergens gezegd.
Wat ik wel gezegd heb, is dat ik er klaar mee ben om mijn zuurverdiende geld in de bodemloze put van de werklozen te zien verdwijnen.
Nergens heb ik gezegd "al" mijn geld.

En de werkloze zijn een bodemloze put.
En nee, het is geen prima regeling om zoveel geld te moeten afstaan aan belastingen, zo wordt niemand gemotiveerd om hard te werken.

Ik heb de luxe dat ik uit een ondernemersgezin kom en inderdaad die gouden lepel heb gehad...
Maar mijn SO komt uit een arbeiders gezin waar het er heel anders aan toe is gegaan, ik zie beide kanten, de arbeiders en werklozen én de ondernemers en boven modaal verdienende mensen.
Maar waar de arbeiders en werklozen allemaal toeslagen krijgen, krijg ik dat niet. Waar sommige mensen lekker in de zon hebben kunnen genieten van het weer vandaag, was ik vandaag weer keihard aan het werk omdat mijn werk nooit stopt.

Ik snap dat de mensen die de sterkte schouders hebben, de zwaarste lasten moeten dragen, maar ook wij hebben last van de inflatie en ik zie niet in waarom ik bepaalde dingen moet laten, om andere juist meer dingen te zien ondernemen door toeslagen en andere voordeeltjes die zij wel krijgen en ik niet, door mijn hoge salaris.
Ik ben ook geen voorstander van het afschaffen van ons sociale stelsel, ik ben diep van binnen een enorm voorstander van het sociale stelsel... Maar ik vind wel dat werken veel meer aangemoedigd mag worden, en ik ga dan ook echt niet stemmen op een partij die nog meer wil graaien van mijn salaris.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 21:20

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:

Lekker sarcastisch, maar als je de strekking van mijn verhaal leest dan weet je best wat ik bedoel.
Echter door je sarcastische opmerking, en geen tegenargumenten sla je óf de discussie dood, óf weet je diep van binnen dat ik een punt heb...

Maar hey, ik snap dat het een unpopulair opinion is, daarom heb ik ook lang getwijfeld of ik dit zou zeggen, aangezien merendeel in dit topic voor links is.
Dus ja, ik kies voor de partij die het beste bij mijn salarisstrookje past :j

Mja, ik vind het vooral heel kort door de bocht en wars van enige nuance :).

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:21

Maar vind je dan serieus dat een arbeider ( bouw? schoonmaak? zorg? kapster?) minder hard werkt dan jij?

Of heeft die persoon gewoon bij z'n geboorte andere dingen meegekregen dan jij of ik, waardoor hij/zij gewoon in een beroep terecht komt dat veel minder goed betaalt?

Nogmaals super hoe eerlijk je bent hoor. Maar ik zie een stuk van mijn goede financiele situatie echt als geluk en niet als een prestatie waardoor ik (veel) meer salaris dan een ander verdien.

Mbt dingen laten door de inflatie: ik let wat op m'n boodschappengeld en ga misschien wat minder duur op vakantie.

Een ander heeft de hele winter de verwarming op 16 graden moeten zetten. Dat vind ik nogal een verschil.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:23

Tango1979 schreef:
M_D_H schreef:

Wel eerlijk zo, daar kan ik respect voor hebben.

Ik verdien ook boven modaal. Maar ik ken een heleboel mensen die net zo hard (of harder) werken dan ik doe en nooit in hun leven mijn salaris gaan verdienen.

Maar ik kan goed leren, heb een goed stel hersenen en kan me sociaal goed redden. Dus ik heb vet geluk gehad daarmee.

Ik hou niet zo van de mening dat als je goed verdient, je ook wel harder zal werken dan anderen.

Ik ben het eens met je dat er profiteurs zijn. Maar ik vind dus niet dat de eerlijke mensen daaronder moeten lijden.

Mijn moeder werkte mee in de zaak van mijn ouders. Na 25 jaar en een scheiding was ze dik in de 40 en mentaal niet in staat om haar oude werk, waar ze dus al 10 jaar uit was, op te pakken.

Ik heb vanaf mijn 16e met mijn moeder gewoond, die in de bijstand zat. Ik heb dat dus van heel dichtbij meegemaakt en ik vind het sneu en bijna mensonterend.

Ik ben heel blij dat ik nu met mijn goede salaris de belasting kan betalen om iemand anders moeder die uitkering te geven

Maar is het niet vreemd dat mensen die net zo hard werken als jij, of ik, niet hetzelfde salaris verdienen?
Ik ben erg goed met mijn koppie, maar niet met mijn handen, heb ik lekkage, dan ben ik de loodgieter heel dankbaar dat hij er is en het voor mij repareert, en ik ben echt bereid om daar dan goed voor te betalen hoor :j

Een zijsprongetje daarop; Ik vind dat we af moeten van de termen hoger en lager opgeleid. Je bent opgeleid, klaar!

Bijstand is sneu en mensonterend, daar ben ik het mee eens. Maar werken zou op een bepaalde manier toch gestimuleerd moeten worden.

In de ideale wereld: Als je minder werkloze hebt, heb je meer geld over voor de mensen die het echt nodig hebben, zoals de langdurig zieken.

@Janneke2, ja, ik heb gesproken met mensen die meer dan duizend keer gesolliciteerd hebben, ik ken ze, ze zitten in mijn schoonfamilie.
Wat ik hoor is: Ik wil dit werk niet doen, want dat is saai. Ik wil dit werk niet doen, want dat is niet in mijn branche. Ik wil dit werk niet doen, want dan moet ik te vroeg op.
Ik wil dit werk niet doen, want dan zit ik de hele dag.
Moet ik nog even doorgaan?
Geld is geld, ga werken en zoek ondertussen naar werk wat je beter ligt, maar zorg in ieder geval dat je geen gat in je cv hebt en lekker verdient.

En ja, mijn werk betaald het omscholen. Wij hebben een enorm te kort aan werknemers, wij bezuinigen daar niet op.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:29

MDH ik ken ook iemand die de bijstand wel prima vond. Die wilde sowieso geen 36u werken en het verschil tussen 28 uur minimumloon en de bijstand, vond ze de moeite niet. Daar vind ik wat van, net als jij.

Ook een keer een date gehad met een volledig afgekeurde (na bedrijfsongeval), die zwart gewoon nog bijwerkte. Was ik ook geen fan van.

Maar dan denk ik ook aan mensen zoals mijn moeder, die gewoon echt niet kunnen. Moeten we die dan straffen voor de profiteurs?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:31

Dorine92 schreef:
Eleeke schreef:

Ohhhh ja dat maakt veel uit. :D
Geen probleem met mensen die Kaag een slechte politicus vinden, maar wel met het afmaken op haar gender en dan nog wel met het toxische heks.

Wat heeft gender hier nou in hemelsnaam weer mee te maken? Omg

Uit onderzoek is gebleken dat:
-vrouwelijke politici meer bedreigingen ontvangen dan mannelijke politici
-bij die bedreigingen/haatmail wordt bij vrouwen significant vaker verband gelegd met hun gender dan bij mannen.

Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat als een vrouw hetzelfde gedrag/leiderschap toont als een man er in positieve bewoording wordt gesproken over de man. En negatief over de vrouw.

Dus ja, helaas heeft gender er heel veel mee te maken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:37

Tango1979 schreef:
MDH ik ken ook iemand die de bijstand wel prima vond. Die wilde sowieso geen 36u werken en het verschil tussen 28 uur minimumloon en de bijstand, vond ze de moeite niet. Daar vind ik wat van, net als jij.

Ook een keer een date gehad met een volledig afgekeurde (na bedrijfsongeval), die zwart gewoon nog bijwerkte. Was ik ook geen fan van.

Maar dan denk ik ook aan mensen zoals mijn moeder, die gewoon echt niet kunnen. Moeten we die dan straffen voor de profiteurs?

Ja, en die eerste 2, daar ken ik er nogal wat van...

Vind ik dat mensen gestraft moeten worden voor de profiteurs...
Nee, heel eerlijk niet... Maar de selectie mag wel een stuk beter, eerlijker ook, zonder onderscheid tussen de gemeentes (wist je dat elke gemeente zijn eigen selectieprocedure heeft voor de bijstand?)
Ik vind ook dat we mensen meer moeten motiveren om op eigen benen te staan, niet afhankelijk te zijn van de overheid, maar gewoon te werken.

En om op je eerdere vraag terug te komen, want ik weet niet of ik dit nou echt duidelijk had gemaakt: Nee, ik vind niet dat ik harder werk dan een kapper, iemand in de bouw, iemand in de zorg of schoonmaak. Waar zij lichamelijk harder werken, doe ik dat met mijn hoofd. Het is werken op een andere manier en ik vind dat deze beroepsgroepen een eerlijker salaris zouden moeten krijgen. Zeker, omdat deze mensen dit werk niet kunnen blijven doen tot hun 67ste, daarom zou hun salaris hoger moeten zijn, zodat zij eerder met goed fatsoen kunnen stoppen met werken, zonder hier financieel nadeel aan te ondervinden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:41

Het zou imo al een verbetering zijn als mensen die domweg niet (meer) kunnen werken, ook gewoon niet in de bijstand zouden komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:45

M_D_H schreef:

... en ach, misschien ben je zelf wel eens toe aan een andere baan.

Bedenk, je moet tot je 67ste, en ook daarna (thuiszorg is erg beperkt) moet je vooral voor jezelf zorgen.

Elke week fiets hard werken - allah.
... maar zodra het gaat voelen als 'zuur verdiend', is het wellicht tijd om jezelf eens achter de oren te krabben.

Juist in de hogere reguonen is er doorgaans wel ruimte om intern te solliciteren, part time te werken en anderszins er voor te zorgen dat je je 67ste gezond gaat halen.

(Bijna niemand in Nederland met een lager inkomen haalt de 67 in goede gezondheid.)

Citaat:
En ja, mijn werk betaald het omscholen. Wij hebben een enorm te kort aan werknemers, wij bezuinigen daar niet op.

Hiephoi.
(Als in: meteen in dienst en een salaris, want bij omscholing stopt de uitkering 'want niet beschikbaar voor arbeid'.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-07-23 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:45

Telpeva schreef:
Het zou imo al een verbetering zijn als mensen die domweg niet (meer) kunnen werken, ook gewoon niet in de bijstand zouden komen.

Mee eens :j

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:47

Telpeva schreef:

Helemaal mee eens maar verdomd lastig. Zeker bij psychische klachten, want hoe toon je aan dat je niet kan ipv niet wilt.

Degene die niet willen (die zijn er natuurlijk gewoon) gaan dat echt niet eerlijk toegeven bij de gemeente

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:49

M_D_H schreef:
Telpeva schreef:

Mee eens :j

Ook mee eens.

Die mensen hebben premie voor de WIA betaald en daar hoor je dan thuis,
niet in de bijstand.

Kleine instinker: voor wie op of bij het minimumloon zat, maakt het financieel niet uit.
(En niet alle minima kunnen
... het is Godgeklaagd...
een advocaat betalen als het UWV raar doet, en belanden onterecht in de bijstand.)
(... al kun je je afvragen, waarom je als ziek mens een advocaat moet huren om te zorgen dat je je minimum inkomen krijgt via het juiste kanaal.)

De WIA en vroeger de WOA zijn er in wezen ten behoeve van de hogere inkomens.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-07-23 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt