Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Kaag is een enorm slim mens. Beter gestudeerd zul je weinig mensen treffen.
Maar opgegroeid met de gouden paplepel. Functies die haar niet leerde wat er nu echt onder de mensen leeft.
Zij is mijn inziens geen persoon die ook maar ergens in de Nederlandse politiek past.
En heks is niet haar sexe maar haar hautain gedrag.
DuoPenotti schreef:Ja. Dat snap ik wel. Hij vertegenwoordigd meer wat een groot deel van de mensen ervaart. Kaag snapt enkel de hoog gestudeerde en rijke mens.
Deze was dan niet voor Kaag.
Tango1979 schreef:Ik wil trouwens best positief vertellen wat ik ga stemmen en waarom.
Ik vind solidariteit in de maatschappij erg belangrijk. Niet de rijken worden steeds rijker, terwijl m'n oma de gasrekening niet meer kan betalen.
Ik vind het milieu en het klimaat belangrijk. Ik vind dat zowel de boeren, als de industrie en ook de burger zelf, zijn steentje bij moet dragen.
Ik heb een sterke mening over het recht op levensbeëindiging. Ik hoop heel erg dat ik tegen de tijd dat ik oud ben, zelf mag besluiten dat het goed is geweest en dat ik dan op een humane manier kan gaan.
Ik heb mijn hele leven links gestemd. Meestal GL maar ook wel eens strategisch PvdA
_San87_ schreef:Ah, ik wist niet dat belastingen enkel aan werklozen uitgegeven werd. Weer wat geleerd.
M_D_H schreef:Maar hey, ik snap dat het een unpopulair opinion is
Citaat:Maar ik blijf bij mijn mening, ik werk verdomd hard, verdien boven modaal, maar aan het einde van mijn salarisstrookje blijft er bij mij maar 500 euro meer over dan bij mijn vriendin die ruim onder modaal verdient.
Janneke2 schreef:... en dat leeftijd een keuze is, ook weer iets geleerd.
(50+ houdt in dat je ervaring hebt, maar na 1000 sollicitaties doorgaans nog steeds 'thuis'.)
(Die mensen zijn eerlijk gezegd GOUD waard in het verenigingsleven.)
Dat een werkloze zelf premie heeft betaald voor de WW laten we liberaal/ gemakshalve óók maar even buiten beschouwing.
Vroegah zou ik gezegd hebben:
stem op de Tegenpartij.
('Alles voor ons eige...!')
M_D_H schreef:Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen, maar ik weet wel waar ik niet op ga stemmen.
Ik ga niet op links stemmen. Ik zou ook niet willen zeggen dat ik op rechts ga stemmen... Maar ik ga opzoek naar een liberale partij die rekening houd met mijn portemonnee.
Denk dit keer geen VVD, want voor het eerst sinds ik mag stemmen, voel ik mij niet meer zo verbonden met de VVD, maar zeker wel een partij die er voor de ondernemers en mensen die boven modaal verdienen, is.
Ik ben er meer dan klaar mee om mijn zuurverdiende geld, waar ik elke week fiets hard voor werk, te zien verdwijnen in de bodemloze put die de werklozen heet.
Ben je ziek, prima, dan hoor je financiële hulp te krijgen, zit je tijdelijk zonder werk, ook prima, ook dan heb je recht op financiële hulp! Maar met het aantal vacatures van nu wat er open staat, het te kort aan personeel wat meerdere bedrijven ervaren, vind ik dat werkloos zijn een keuze is en als je die keuze dan maakt, betekend het niet dat ik die keuze dan maar moet gaan financieren.
Als je ziet wat ik elke maand moet inleveren aan belastingen, dat is bijna een maandsalaris voor sommige mensen, ik zou het veel eerlijker vinden als ik dat zelf mag houden, ik werk er immers wél zelf voor, en hard ook!
M_D_H schreef:Ik zeg toch ook, zit je tijdelijk zonder werk of ben je ziek is financiële ondersteuning meer dan logisch.
Maar zit je langdurig thuis, dan doe je dat in deze tijden echt wel zelf hoor.
Citaat:dus kan je geen werk vinden, laat je omscholen en kom bij ons werken.
Citaat:Maar los van dat, in tijden dat we zoveel te kort aan werknemers hebben in verschillende branches, denk ik niet dat werkgevers echt discrimineren op leeftijd (maar dat is een beetje een aanname, dat geef ik toe)
Janneke2 schreef:M_D_H schreef:Maar hey, ik snap dat het een unpopulair opinion is
... je zou ook aan fact checking kunnen doen.
En als gezegd: ik ben tot rijkdom vervallen.
Ik betaal ook een smak geld aan de belastingdienst.
... en ik vind sociale zekerheid een verworvenheid. (Met uiteraard een boel discussie, "dat hoort er ook bij".)Citaat:Maar ik blijf bij mijn mening, ik werk verdomd hard, verdien boven modaal, maar aan het einde van mijn salarisstrookje blijft er bij mij maar 500 euro meer over dan bij mijn vriendin die ruim onder modaal verdient.
Ja, dat is een prima regeling.
Het gaat hard, in die bovenste schijf.![]()
Geld maakt niet gelukkig.
En de zwaarste lasten horen op de sterkste schouders, dus ik snap je punt maar half.
And please, er is vrijheid van meningsuiting, maar graag bliijf ik verschoond van alternatieve feiten, 'verkocht' als mening.
(... de Tegenpartij is niet meer,)
M_D_H schreef:_San87_ schreef:Ah, ik wist niet dat belastingen enkel aan werklozen uitgegeven werd. Weer wat geleerd.
Lekker sarcastisch, maar als je de strekking van mijn verhaal leest dan weet je best wat ik bedoel.
Echter door je sarcastische opmerking, en geen tegenargumenten sla je óf de discussie dood, óf weet je diep van binnen dat ik een punt heb...
Maar hey, ik snap dat het een unpopulair opinion is, daarom heb ik ook lang getwijfeld of ik dit zou zeggen, aangezien merendeel in dit topic voor links is.
Maar ik blijf bij mijn mening, ik werk verdomd hard, verdien boven modaal, maar aan het einde van mijn salarisstrookje blijft er bij mij maar 500 euro meer over dan bij mijn vriendin die ruim onder modaal verdient.
Dus ja, ik kies voor de partij die het beste bij mijn salarisstrookje past
Tango1979 schreef:M_D_H schreef:Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen, maar ik weet wel waar ik niet op ga stemmen.
Ik ga niet op links stemmen. Ik zou ook niet willen zeggen dat ik op rechts ga stemmen... Maar ik ga opzoek naar een liberale partij die rekening houd met mijn portemonnee.
Denk dit keer geen VVD, want voor het eerst sinds ik mag stemmen, voel ik mij niet meer zo verbonden met de VVD, maar zeker wel een partij die er voor de ondernemers en mensen die boven modaal verdienen, is.
Ik ben er meer dan klaar mee om mijn zuurverdiende geld, waar ik elke week fiets hard voor werk, te zien verdwijnen in de bodemloze put die de werklozen heet.
Ben je ziek, prima, dan hoor je financiële hulp te krijgen, zit je tijdelijk zonder werk, ook prima, ook dan heb je recht op financiële hulp! Maar met het aantal vacatures van nu wat er open staat, het te kort aan personeel wat meerdere bedrijven ervaren, vind ik dat werkloos zijn een keuze is en als je die keuze dan maakt, betekend het niet dat ik die keuze dan maar moet gaan financieren.
Als je ziet wat ik elke maand moet inleveren aan belastingen, dat is bijna een maandsalaris voor sommige mensen, ik zou het veel eerlijker vinden als ik dat zelf mag houden, ik werk er immers wél zelf voor, en hard ook!
Wel eerlijk zo, daar kan ik respect voor hebben.
Ik verdien ook boven modaal. Maar ik ken een heleboel mensen die net zo hard (of harder) werken dan ik doe en nooit in hun leven mijn salaris gaan verdienen.
Maar ik kan goed leren, heb een goed stel hersenen en kan me sociaal goed redden. Dus ik heb vet geluk gehad daarmee.
Ik hou niet zo van de mening dat als je goed verdient, je ook wel harder zal werken dan anderen.
Ik ben het eens met je dat er profiteurs zijn. Maar ik vind dus niet dat de eerlijke mensen daaronder moeten lijden.
Mijn moeder werkte mee in de zaak van mijn ouders. Na 25 jaar en een scheiding was ze dik in de 40 en mentaal niet in staat om haar oude werk, waar ze dus al 10 jaar uit was, op te pakken.
Ik heb vanaf mijn 16e met mijn moeder gewoond, die in de bijstand zat. Ik heb dat dus van heel dichtbij meegemaakt en ik vind het sneu en bijna mensonterend.
Ik ben heel blij dat ik nu met mijn goede salaris de belasting kan betalen om iemand anders moeder die uitkering te geven
Dorine92 schreef:Eleeke schreef:
Ohhhh ja dat maakt veel uit.![]()
Geen probleem met mensen die Kaag een slechte politicus vinden, maar wel met het afmaken op haar gender en dan nog wel met het toxische heks.
Wat heeft gender hier nou in hemelsnaam weer mee te maken? Omg
Tango1979 schreef:MDH ik ken ook iemand die de bijstand wel prima vond. Die wilde sowieso geen 36u werken en het verschil tussen 28 uur minimumloon en de bijstand, vond ze de moeite niet. Daar vind ik wat van, net als jij.
Ook een keer een date gehad met een volledig afgekeurde (na bedrijfsongeval), die zwart gewoon nog bijwerkte. Was ik ook geen fan van.
Maar dan denk ik ook aan mensen zoals mijn moeder, die gewoon echt niet kunnen. Moeten we die dan straffen voor de profiteurs?
M_D_H schreef:Ik ben er meer dan klaar mee om mijn zuurverdiende geld, waar ik elke week fiets hard voor werk, te zien verdwijnen in de bodemloze put die de werklozen heet.
Citaat:En ja, mijn werk betaald het omscholen. Wij hebben een enorm te kort aan werknemers, wij bezuinigen daar niet op.
Telpeva schreef:Het zou imo al een verbetering zijn als mensen die domweg niet (meer) kunnen werken, ook gewoon niet in de bijstand zouden komen.
M_D_H schreef:Telpeva schreef:Het zou imo al een verbetering zijn als mensen die domweg niet (meer) kunnen werken, ook gewoon niet in de bijstand zouden komen.
Mee eens