Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BloemBloem schreef:Hier is helemaal geen discussie over geweest, daarbij is het gewoon
een feit. Ongezond voedsel is vele male goedkoper dan een verantwoorde keuze.
Kan je wel zeggen dat wij westerlingen teveel (vr)eten, maar feit blijft dat mensen die het
zwaar hebben niet eens een fatsoenlijke maaltijd op tafel kunnen zetten.
Daar ben ik klaar mee! En nee, dat heeft niets met vluchtelingen of asielzoekers te maken, maar het is toch te zot voor woorden dat sommige van "onze eigen" medelanders niet normaal een AVGtje op tafel kunnen zetten.
Dorine92 schreef:Avalanche schreef:Ik vind het echt een bevrijding. Het is ook fijn om het gewoon oneens te kunnen zijn met mensen zonder gelijk ruzie te hebben
Sowieso. Maar ik denk dat dat ook een beetje het probleem is hier in Nederland. Als jij het op de ene manier wilt doen, en ik op de andere manier, en we hebben geen last van elkaar... top.
Maar we zitten zo vol in elkaars space dat je het bijna niet meer kunt voorkomen dat je last van elkaar hebt. Denk dat je op dat punt in een ander land zeker wel beter af kunt zijn
Dorine92 schreef:fransje23 schreef:Wat is er überhaupt mis met geluk zoeken?
Is toch eigenlijk wat ts ook wil?
Ja maar moet dat dan allemaal hier? Terwijl er niet eens genoeg plek is?
Dorine92 schreef:fransje23 schreef:Wat is er überhaupt mis met geluk zoeken?
Is toch eigenlijk wat ts ook wil?
Ja maar moet dat dan allemaal hier? Terwijl er niet eens genoeg plek is?
Suliko schreef:Wat is er überhaupt mis met geluk zoeken?
Is toch eigenlijk wat ts
Niet genoeg plek? Wist je dat er momenteel 39 miljoen vierkante meter aan gebouwen leeg staat in Nederland? Waaronder 180.000 woningen, de rest zijn kantoorpanden, die prima omgebouwd kunnen worden tot appartementencomplexen. Maar de bouw is gefocust op nieuwbouw, in plaats van herbouwen.
De woningnood kan in één klap opgelost worden als er benut wordt wat er al is. En als je alles benut, is er zelfs meer dan genoeg ruimte voor de opvang en integratie van vluchtelingen.
Janneke2 schreef:Goede informatie is natuurlijk nooit weg.
Een asielzoeker een gelukszoeker noemen is onterecht.
... en misschien schrijft de Telegraaf die leugens wel, hoor, "dat ze alles gratis krijgen".
(Geen idee waar deze nonsens vandaan komt, maar het is nonsens. Vluchtelingen krijgen echt niets voor niets. We zijn erg Hollands krenterig kan ik je zeggen.)
Dus nee, ik zie jou als gelukszoeker.
Op zich je goed recht.
Maar niet te vergelijken met een vluchteling - jij hebt het goed.
En dingen gratis krijgen, tja, 'voor niets gaat de zon op'.
Janneke2 schreef:Dorine92 schreef:... en andermaal geen kennis van zaken.
Driekwart van de vluchtelingen op de wereld WORDT AL opgevangen in de regio.
Om allerlei redenen -
ik ben de beelden van het eiland Lesbos nog niet vergeten, tien kilometer uit de kust van Klein-Azië -
komt dus een kwart naar de rijke landen zoals de EU.
En dan roepen sommigen 'dat ze allemaal hierheen komen'.
Niet bepaald een correcte inschatting van het probleem....
Avalanche schreef:De keren dat ik in Zwitserland was, was dat idd mijn ervaring. Je kon het grondig met elkaar oneens zijn maar omdat we niet op elkaar zaten was dat helemaal geen probleem en blijf je wel praten en elkaar leuk vindenik vond dat heel prettig.
Janneke2 schreef:... en andermaal geen kennis van zaken.
Driekwart van de vluchtelingen op de wereld WORDT AL opgevangen in de regio.
Om allerlei redenen -
ik ben de beelden van het eiland Lesbos nog niet vergeten, tien kilometer uit de kust van Klein-Azië -
komt dus een kwart naar de rijke landen zoals de EU.
En dan roepen sommigen 'dat ze allemaal hierheen komen'.
Niet bepaald een correcte inschatting van het probleem....
Citaat:Nouja laten we eerlijk zijn... in bijvoorbeeld Amsterdam red je het tegenwoordig niet meer met Nederlands. Daar vind ik wel wat van.
Citaat:Ik zei niet DAT ze allemaal hierheen komen... ik zei alleen dat ze niet allemaal hierheen hoeven.
Citaat:Kantoorpanden volproppen, ja kan. Maar blijkbaar sluiten vraag en aanbod niet op elkaar aan. Ga dat eerst fixen dan, ipv de eigen bevolking kwaad maken door eveneens kwade asielzoekers overal op de grond te pleuren
Citaat:Maargoed, schijnbaar stel ik me aan en valt het allemaal reuze mee.
Goof schreef:Aangezien goede informatie nooit weg is;
Ik heb een tijd vrijwilligerswerk gedaan bij Vluchtelingenwerk als jobcoach. Ik kwam ook bij cliënten thuis.
Ik kan je vertellen dat ze, zodra ze statushouder zijn, wel degelijk van alles (gratis) krijgen. Ze krijgen een budget voor aankoop van eerste behoeften (denk aan meubels en keukengerei etc) en krijgen een woning toegewezen. Er wordt wel degelijk een tegenprestatie verwacht in de vorm van een inburgeringscursus en uiteindelijk (hopelijk) een baan of minimaal vrijwilligerswerk.
Maar tot die tijd wordt er niets terugverdiend en krijgen zij dus een 'gratis' budget ja.
DuoPenotti schreef:Ik heb als beveiliger gewerkt bij een azc toen Somaliërs in grote getalen hierheen kwamen.
Hun brutaliteit en vanzelfsprekendheid en neerbuigende houding dat iedereen naar hun pijpen moet dansen heeft mijn mening over asielzoekers zodanig veranderd dat ik vind dat hulp daar geboden moet worden.
Daar doe je met 1 euro ook 10 keer zoveel dan hier.
En daar zitten de mensen die het echt nodig hebben. Hier is dat maar een handjevol.
Maar dat neemt bokt mij nooit in dank af. Meestal uitgesproken door de mensen die nog nooit een azc binnen zijn geweest.
Janneke2 schreef:Goof schreef:Aangezien goede informatie nooit weg is;
Ik heb een tijd vrijwilligerswerk gedaan bij Vluchtelingenwerk als jobcoach. Ik kwam ook bij cliënten thuis.
Ik kan je vertellen dat ze, zodra ze statushouder zijn, wel degelijk van alles (gratis) krijgen. Ze krijgen een budget voor aankoop van eerste behoeften (denk aan meubels en keukengerei etc) en krijgen een woning toegewezen. Er wordt wel degelijk een tegenprestatie verwacht in de vorm van een inburgeringscursus en uiteindelijk (hopelijk) een baan of minimaal vrijwilligerswerk.
Maar tot die tijd wordt er niets terugverdiend en krijgen zij dus een 'gratis' budget ja.
Het budget is een lening.
Toch net iets anders dan gratis geld...
Suliko schreef:Wat is er überhaupt mis met geluk zoeken?
Is toch eigenlijk wat ts
Niet genoeg plek? Wist je dat er momenteel 39 miljoen vierkante meter aan gebouwen leeg staat in Nederland? Waaronder 180.000 woningen, de rest zijn kantoorpanden, die prima omgebouwd kunnen worden tot appartementencomplexen. Maar de bouw is gefocust op nieuwbouw, in plaats van herbouwen.
De woningnood kan in één klap opgelost worden als er benut wordt wat er al is. En als je alles benut, is er zelfs meer dan genoeg ruimte voor de opvang en integratie van vluchtelingen.
Dorine92 schreef:Fly_high schreef:Discussie over ongezond eten en farmaceutische industrie is al helemaal merkwaardig. In het westen vreten we allemaal vooral veel te veel (omdat we deze enorme overconsumptie allemaal makkelijk kunnen betalen) ik hoor graag hoe dit de schuld is van de roverheidDe roverheid betaalt inmiddels mee aan allerlei behandelingen om mensen minder te helpen consumeren, zo arm zijn we.
Heb je wel eens naar die nutriscores gekeken? Pizza’s met nutriscore B. Sorry hoor, maar dat moet gewoon verboden worden. En de overheid kan er prima voor zorgen dat de gezonde dingen heel goedkoop worden en de ongezonde dingen heel duur. Dus de overheid hoeft niet zozeer de behandelingen te betalen, maar het hele probleem voorkomen. Dat begint al bij de babyvoeding. Er moet veel betere voorlichting zijn en er moet actief geprobeerd worden van slecht voedsel een uitzondering ipv regel te maken.
Janneke2 schreef:BloemBloem schreef:Klinkt misschien anders, maar van een kale kip kan je niet plukken he
Volgende vooroordeel: ze blijven lekker in een uitkering hangen en doen niets,
dus van terugbetaling komt niets.