Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:38

Kinke schreef:
soms vraag ik me af of het ooit verandert. zag op de fb pagina van BBB ook weer onzin voorbij komen over varkens in Nederland die met groeihormonen worden ingespoten. En zelfs op Bokt denken sommigen dit nog of dat er nog kistkalveren bestaan. Helaas....you can't argue with stupid

Kist kalveren bestaan nog hoor

BBB zeg wel wat ze willen maar hebben geen oplossing
Kunnen voor de boeren zijn is goed dat ze hun stem laten horen maar er zijn teveel boeren en ze zijn wel medeplichtig aan in N2 probleem

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:43

Silenna schreef:
onpaard schreef:
Ben er een beetje klaar mee dat er zo veel vluchtelingen hier heen komen. Opvang en hulp in eigen regio vind ik een beter plan.

Ik stem of ja21 of BBB.

Ik vraag me dan echt af waar je woont en wat exact het probleem is :') Ik woon in Arnhem aan de kade, waar op schepen nu zo'n 2000 vluchtelingen wonen. Nog geen 100 meter van mn deurpost dus. Werkelijk nooit last van, helemaal niks aan het handje :j Ook liggen de banen nogsteeds voor t oprapen hier in de binnenstad, dus ik ben benieuwd? :=

Kom maar een keer in Budel kijken, dan praat je wel anders :)
Permanente bewaking op het treinstation, 2 beveiligers in de dorpssupermarkt, de lijnbus stopt niet meer vanwege bedreiging en het lastig vallen van vrouwen, dagelijks 5 keer de politie laten komen omdat ze weer wat gejat hebben, elke week steekpartijen.

Maar ik ben trouwens niet tegen opvang van vluchtelingen, echter triggerde deze opmerking me wel omdat het daar echt een bizar groot probleem is.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:44

prugelpiet schreef:
lies schreef:
Er wordt nog steeds heel veel antibiotica gebruikt in de veehouderij. Het is wel dalend, maar zeker geen onzin.

Aangezien je ook niet weet dat koe en kalf scheiden echt beter is, vraag ik me af waar je deze informatie weg haalt.

Mijn opa was veehandelaar en mijn oom is nog steeds veehandelaar (koeien).
Verder lees ik wel eens wat. Zo ook over de antibiotica (https://www.agrimatie.nl/themaResultaat ... torID=2008)

En dat koeien en kalveren scheiden beter is voor de boer, begrijp ik wel.
Maar het is niet beter voor de koe en kalf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:46

Ik dacht nog, zal ik mij nog even netjes omkleden voor het stemmen maar besloot om toch gewoon gelijk de deur uit te gaan. Dus ik met mijn gatenbroek heen, had ik direct bij binnenkomst een camera op mijn snufferd *-:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:47

Als we koeien zo kapot hebben gefokt dat ze beter af zijn zonder hun kalf, kun je toch sowieso niet meer spreken van diervriendelijkheid? Mijn hemel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:50

Lies

Maar iemand heeft gestudeerd en scriptie geschreven en wellicht kan zij ook gevoel voelen van de koe :roll:

Tuurlijk is het onzin

Zelfde geldt voor varkens is beter dat mama vast ligt want ze kunnen bijten
Varken is het meest gevoelige moeder dier wat weg kwijnt omdat ze haar biggen niet kan verzorgen

Overigens vind ik die iglo dingen ook een kist is niks beters
Kennis van mij heeft opfok slacht kalveren ook daar is niks liefs en leuks aan

Jeetje Evamarie jouw leven is toch ook wonderbaarlijk hè in elk topic maak jij iets bijzonders mee

Kinke

Re: Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:54

lies, nu nog ff vergelijken met ab gebruik bij mensen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:55

Wat betreft koe en kalf scheiden, dat dit beter zou zijn, zit ik toch echt met grote vraagtekens. Is het beter voor de boer, ja. Is het beter voor koe en kalf in de situatie waarin vee in Nederland gehuisvest is; dat denk ik. Dat bedoel ik verder niet negatief overigens, maar het is gewoon zo dat we hier aan beperkte ruimte vast zitten. En eerlijk is eerlijk; vaak meer vee per vierkante meter dan natuurlijk ism

Ik heb in de VS een week op een longhorn ranch mogen helpen. Geen melkkoeien dus, maar dat weet het vee niet. Uiteindelijk is een koe een koe.
De koeien verbleven op enorme omheinde stukken grasland in kuddes. De kalveren blijven bij de moeder. Prachtig om te zien hoe de moeder-kalf band is. Het kalf wordt een groot deel van de dag verstopt, zodat de koe voldoende kan grazen, maar de koe is zich áltijd bewust van haar kalf.

Sinds ik dat heb gezien, kan ik al helemaal niet meer achter manieren staan van de grote veeteelt. Ik was daarvoor al sceptisch, maar argumenten die vaak voorbij komen gaan niet over het wezen "koe" maar het wezen "mens".

(Overigens is het in de VS ook zeker niet rooskleurig en jubelend hoor, zeker niet, maar dat gaat me puur om het voorbeeld koe-kalf en zogenaamd ontbrekend oerinstinct bij (melk)koeien.)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:58

Kinke schreef:
lies, nu nog ff vergelijken met ab gebruik bij mensen

Hoe is dat relevant? Rizette zegt dat het onzin is dat er veel antibiotica wordt gebruikt bij vee.
Ik bestrijd die bewering. Hang er verder geen oordeel aan.

Maar als je het leuk vindt; hier kun je het lezen hoe het zit bij mensen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/06 ... -verstrekt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:00

Och dat zien we hier in Nl toch ook bij de vleeskoeien? Die zorgen zelfs na een keizersnede zelf voor hun kalf. En een ks is echt geen pretje.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:01

Moeder instinct weg-mendelen is heel erg moeilijk. Zoniet onmogelijk.

Maar er zijn heel veel dierproeven waaruit blijkt dat moeder zijn ook iets is wat je moet leren.
Dus dat onze huidige melkkoeien niet direct overlopen van 'oerinstinct' geloof ik grif.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 15-03-23 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:02

Dat snap ik ook zeker, want dat raakt er vanzelf uitgefokt als generatie op generatie niet door de moeder wordt grootgebracht.
En dat maakt het een ontzettend ingewikkeld vraagstuk waar geen echt goed passende oplossing is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:06

Inmiddels zijn de stembureaus gesloten (tenzij er een rij was) - ik hoop dat we boven het opkomstpercentage van 56 % uitkomen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:37

De eerste polls zijn binnen…ik heb niet gelezen wat de opkomst was ..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:44

Genieten van de exit polls :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:45

Tjonge die BBB :+

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:48

Cer schreef:
De eerste polls zijn binnen…ik heb niet gelezen wat de opkomst was ..

Om 2050 uur was de opkomst 48 procent. Opkomst is groter dan 4 jaar geleden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:50

juval schreef:
Genieten van de exit polls :D

Dit is toch fantastisch! *\o/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:50

Hoop toch dat andere provincies anders hebben gestemd...

Net het programma van BBB gelezen, ze zijn vooral over tegen wat nu gedaan wordt en niet heel duidelijk in positieve punte

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:51

Blij dat FvD zo grandioos door het ijs zakt.

Ben wel heel erg benieuwd hoe de BBB het gaat invullen. Waar haal je als beginnende partij in hemelsnaam zoveel goede bestuurders vandaan. Hoop echt voor ze dat ze dit gaan redden zonder schandalen en interne ellende in de partij. Heb niet op ze gestemd omdat ik mij niet in hun programma kan vinden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:52

kosseh schreef:
Hoop toch dat andere provincies anders hebben gestemd...

Net het programma van BBB gelezen, ze zijn vooral over tegen wat nu gedaan wordt en niet heel duidelijk in positieve punte

Vind vooral 300000 woningen in de oostvaardersplassen echt zorgelijk. Dag natuur. Zonder paarden of herten is toch prima.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:53

sjow die exit polls *\o/* *\%/*

Bam bam bam met die gevestigde orde! Ben benieuwd naar de reactie van kaag _O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:55

Citaat:
Wakkerdier maakt een radio spotje over een koe die van geen kant klopt. Een deel van Nederland weet dat het onzin is, want die weet hoe het er ongeveer aan toe gaat bij melkkoeien. Een ander deel van Nederland, die eigenlijk totaal geen kijk hebben erop, denken "ohnee wat zielig dat kan echt niet!!!"
Et voilà, discussie gecreeërd en een hoop mensen zijn weer wat onzin rijker.

Er klopt helaas meer van dan je zou willen denken.
Uiteraard ziet niet de hele koppel er zo uit als de betreffende magere koe uit het filmpje.
Maar er zijn echt heel erg veel koeien die er slechter uitzien als op dat filmpje als ze worden afgevoerd naar de slacht. En als het aan de handelaars ligt, gaan die dan ook nog op transport naar België, want daar is de kans op afkeur lager dan in Nederland.

Daarnaast is nog niet zolang geleden door een dierenarts een promotie-onderzoek gedaan en het percentage kreupele koeien is schrikbarend hoog.
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2022/ ... ar-geleden

Maar dat is een beeld dat men toch niet zo graag naar buiten wil laten komen...
En dan ben ik absoluut niet anti-boer, in tegendeel. Maar men kan echt wel eens iets beter de hand in eigen boezem steken, in plaats van alleen maar naar anderen te wijzen als schuldigen van alle problemen, of de stikstof crisis ontkennen.

Maar soit, verder is dat eigenlijk behoorlijk off-topic in dit topic.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:58

karrij schreef:
sjow die exit polls *\o/* *\%/*

Bam bam bam met die gevestigde orde! Ben benieuwd naar de reactie van kaag _O-

Ben meer benieuwd naar de reactie van Thierry :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:58

Het is een signaal naar de huidige partijen en beleid, maar niet echt in mijn richting. En ik vrees vooral een stem tegen en niet een waar we veel van kunnen verwachten. Omwille van oa ‘goede bestuurders’ en omwille van ‘realistische punten’. Het populisme druipt er van sf en dat trekt een bepaald volk blijkbaar (weg bij FvD nu).

Ik ben ook benieuwd naar de uitslag over de waterschappen, want die laten hier al jaren een linkse voorkeur zien.