Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:57

De nieuwe Europese (politieke) gemeenschap is een signaal aan Moskou:
Dit nieuwe overlegorgaan is een initiatief van de Franse president Macron en lijkt succesvol te zijn. Alle Europese landen, behalve Rusland, zijn uitgenodigd voor deze vergadering en 44 landen hebben bevestigd deel te nemen aan de bijeenkomst vandaag.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/10/05/ni ... u-a4144273

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:43

irmaz schreef:
Voor mensen die nog steeds denken dat Rusland een stuk van Ukraïne geven vrede zal brengen. Kaja Kallas, PM Estland:
https://twitter.com/WhatADdoing/status/ ... 4904864768

Maar die gedachte is sowieso raar want Rusland had de Krim al 'gekregen' en nu vond hij het tijd heel Oekraïne maar eens toe te eigenen. Rusland kun je vergelijken met een klein kind dat in de supermarkt het op een krijsen zet omdat van de ouders niet mag pakken wat het wil.

BigOne

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:47

Ik liet ze vroeger gewoon krijsen en liep verder, één keer en klaar, hopen dat dit ook voor Putin gaat gelden maar dan een supermarkt op vier hoog met open ramen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:56

BigOne schreef:
Ik liet ze vroeger gewoon krijsen en liep verder, één keer en klaar, hopen dat dit ook voor Putin gaat gelden maar dan een supermarkt op vier hoog met open ramen.

Ik denk dat vier hoog niet voldoende is aangezien die man voor de helft uit plastic met veel weekmakers lijkt te bestaan...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 15:54

BigOne schreef:

Die krijsende kinderen waren dan alleen niet in staat en bereid om jou als ouder met de hele supermarkt erbij te doden. Dat is toch wel een belangrijk verschil als je die vergelijking zo nodig wilt maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:33

Soms moet je de humor er van in zien Oomens.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:41

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:46

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:03

pien_2010 schreef:
Babootje, ça va? Hoe gaat het met je?

Ben momenteel met vakantie haha dus weinig reactie; maar ik lees mee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:07

Babootje schreef:
pien_2010 schreef:
Babootje, ça va? Hoe gaat het met je?

Ben momenteel met vakantie haha dus weinig reactie; maar ik lees mee.

Fijn dat het goed gaat. Geniet ze!!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:42

Moeten we ons al zorgen gaan maken over een nucleaire dreiging?
Als dat zou gebeuren dan zijn we toch allemaal in 1 keer dood?

https://nos.nl/artikel/2447374-biden-nu ... ude-oorlog
link is van een artikel van de nos over Biden die uit spreekt dat de nucleaire dreiging net zo hoog is als tijdens de koude oorlog.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:53

Biden komt steeds vaker over als redelijk seniel, hopelijk heeft hij mensen die hem sturen/in toom houden (al is dat dan weer niet te merken aan z'n speeches...). Denk dat we er met Trump op dit moment beter voor hadden gestaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:10

elnienjo schreef:
Biden komt steeds vaker over als redelijk seniel, hopelijk heeft hij mensen die hem sturen/in toom houden (al is dat dan weer niet te merken aan z'n speeches...). Denk dat we er met Trump op dit moment beter voor hadden gestaan.

Met Trump aan het roer waren er twee opties: Of Putin had de Oekraïne op een presenteerblaadje gekregen of Trump had zelf een bom op Moskou gegooid.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:17

Trump was hoe dan ook geen betere optie geweest. Ik denk zo maar dat BigOne gelijk kan hebben.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:19

friezenfan2 schreef:

link is van een artikel van de nos over Biden die uit spreekt dat de nucleaire dreiging net zo hoog is als tijdens de koude oorlog.

Voor mijn gevoel klopt dat wel. De grootste kracht van die dingen zit 'm ook in de dreiging.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 09:31

friezenfan2 schreef:

Zolang het bij een dreiging blijft maak ik me geen zorgen. Als de dreiging net zo hoog is als tijdens de koude oorlog dan gebeurd er dus niets.
Indien wel…. ik kan er niets aan veranderen en dan is er altijd nog een optie om in paniek te raken.

Toon Hermans: De bom valt nooit
https://m.youtube.com/watch?v=CTClBuPesxo

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:36

Zijn kernwapens dan niet in staat om in 1 klap de mensheid weg te vagen?
Als dat zo is zijn we allemaal meteen dood en heb je niet eens tijd om in paniek te raken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 09:40

friezenfan2 schreef:
Als dat zo is zijn we allemaal meteen dood en heb je niet eens tijd om in paniek te raken

Precies mijn punt :D

Maar nee, de meeste bommen zijn niet bedoeld om de mensheid weg te vagen. Als er een bom op Oekraine valt dan is die omgeving meteen onleefbaar/dood. Daarna ligt het in eerste instantie aan de wind die er vervolgens met vertraging dood gaat. Daarna is er dan een hele lange tijd waarin je je altijd zal afvragen hoe erg je groente en je water besmet is.

Maar dan nog: wie dan leeft, wie dan zorgt.
Ik kan er toch niets aan veranderen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 07-10-22 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:42

Sizzle schreef:
friezenfan2 schreef:

Precies mijn punt :D

Maar nee, de meeste bommen zijn niet bedoeld om de mensheid weg te vagen. Als er een bom op Oekraine valt ligt het in eerste instantie aan de wind die er meteen dood gaat. Daarna is er dan een hele lange tijd waarin je je altijd zal afvragen hoe erg je groente en je water besmet is.

Maar dan nog: wie dan leeft, wie dan zorgt.
Ik kan er toch niets aan veranderen.

En wanneer er een bom valt op de Oekraïne hebben ze in Rusland ook geen tijd meer om te duiken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:52

friezenfan2 schreef:
Zijn kernwapens dan niet in staat om in 1 klap de mensheid weg te vagen?

Nee het directe gevaar zit hem niet in "doomsday devices".
Waar we ons nu direct zorgen om moeten maken is het gebruik van zg. tactische nucleaire wapens door Rusland. Ontworpen voor gebruik op het slagveld.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:58

elnienjo schreef:

Dat was Putin ongetwijfeld met je eens geweest. Hij heeft erg zijn best gedaan Trump in het zadel te krijgen/houden.
Afgezien daarvan en zelfs afgezien van de oorlog, Trump is het bijna gelukt het beetje democratie dat de VS heeft de nek om te draaien met een tweede termijn was hem dat waarschijnlijk gelukt En de schade die hij in zijn eerste termijn heeft toegebracht is ernstig, en zal nog decennia lang negatieve effecten hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 09:58

BigOne schreef:
En wanneer er een bom valt op de Oekraïne hebben ze in Rusland ook geen tijd meer om te duiken.

Als ze er eentje gooien dan neem ik aan dat ze wel eerst naar de windrichting kijken en wachten op een wind uit het oosten.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:13

Elnienjo, het is duidelijk dat jij voorstander bent van: geef Rusland alles ten oosten van de Elbe. Nu heeft iedereen recht op zijn of haar mening. Ik denk alleen, dat het daarbij niet stopt. Bovendien ga je dan voorbij aan het feit dat de landen zelf beschikkingsrecht hebben.

Zelfs al geef je de gebieden op, Rusland, rupsje nooit genoeg gaat dan gewoon verder omdat Europa dan zwak is.

Poetin heeft al een aantal keren duidelijk gemaakt, dat de wereldorde herschreven moet worden. Voor Europa is daar geen plaats ingeruimd.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 07-10-22 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:44

Kuggur schreef:
elnienjo schreef:

Dat was Putin ongetwijfeld met je eens geweest. Hij heeft erg zijn best gedaan Trump in het zadel te krijgen/houden.
Afgezien daarvan en zelfs afgezien van de oorlog, Trump is het bijna gelukt het beetje democratie dat de VS heeft de nek om te draaien met een tweede termijn was hem dat waarschijnlijk gelukt En de schade die hij in zijn eerste termijn heeft toegebracht is ernstig, en zal nog decennia lang negatieve effecten hebben.

Eens met Kuggur.

Daarbij Biden is alles behalve seniel. Ik heb jaren en jaren met demente bejaarden gewerkt. Iik vind dat je doet aan leeftijdsdiscriminatie en wat Kuggur zegt, Poetin is het vast met je eens.

Elnienjo verdiep je eens echt in dit conflict, ook jouw opvattingen doen er toe, en ik vinď ze niet onschuldig!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:48

Elnienjo verdiep je eens echt in dit conflict, ook jouw opvattingen doen er toe, en ik vinď ze niet onschuldig! Daar ben ik het helemaal mee eens. Aangezien er een aantal fundamentele waarden, zoals het zelfbeschikkingsrecht, overboord worden gezet.