Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:24

Dat de woke cultuur tegenwoordig te ver doorslaat ben ik het mee eens.
Maar in dit geval heeft het niets met woke te maken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:48

Ik ben blij dat de houding nu heel anders is. Die laconieke manier van reageren van vroeger was traumatisch voor slachtoffers.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:55

Er zijn ook al radiozenders die Derksens zijn programma('s) in de ban doen.

Citaat:
"We kunnen zijn uitspraken, die zeer gevoelig liggen, ontzettend vrouwonvriendelijk en denigrerend zijn en die ook nog in een lacherige sfeer worden gedaan, inmiddels niet meer los zien van de persoon die bij ons elke week een programma presenteert", licht de redactieleiding het besluit toe tegenover NH Nieuws.

https://www.nu.nl/metoo/6197802/toto-st ... ramma.html

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:00

Dit hele gebeuren is te bizar voor woorden om heel veel redenen…

Iemand die verkrachting openlijk op tv bekend

De tafelgasten die daar om lachen

Het feit dat de dader het onder een “jeugdzonde” schaart (de beste man was 24 tijdens het delict. Dan zijn je hersenen volgroeid en wordt je geacht de consequenties van je daden te zien…)

Mensen die het voorval wegwuiven, omdat ze het programma wat de dader presenteert zo leuk vinden.

Victim blaming

Het proberen te afzwakken van de bekentenis om imago schade te beperken

Het fatsoen niet eens hebben om oprechte excuses aan te bieden

Doen alsof dit vroeger normaal was en alsof mensen nu woke zijn en niks meer kunnen hebben

Echt, ik vind dit heel bizar…

Ik hoop dat de betreffende vrouw zich niets van het voorval herinnerd. Mocht dat wel zo zijn hoop ik dat ze de kracht vindt om aangifte te doen. De bak stront die ze door de fans over zich heen zal krijgen is niet mals ben ik bang.

Daarnaast hoop ik dat dit onsympathieke, empathieloze schepsel z.s.m. van de buis verdwijnt en op alle mogelijke manieren consequenties van zijn daad en de manier waarop hij daarmee omgaat ondervindt…

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:24

Ik verbaas me er ook over hoe het kan dat een programma als The voice per direct van de buis is gehaald maar dat er in het geval van VI nog niet over wordt gesproken.
Wellicht dat het komt omdat het bij VI niet gaat om een incident dat op de werkvloer heeft plaatsgevonden maar de manier waarop er ín het betreffende programma over het voorval wordt gesproken mag voor mij al reden genoeg zijn om de stekker eruit te trekken.

Ik hoop echt van harte dat John de Mol heeft geleerd van de voorvallen bij The Voice en de daad bij het woord voegt, om eens een stevige babbel aan te gaan met Derksen. En laat dan direct ook die andere clown erbij aanschuiven om eens duidelijk te maken dat dit geen zaken zijn om grapjes over te maken.
Deze mannen hebben nu eenmaal een voorbeeldfunctie, zo blijkt ook uit de vele reacties van mensen die ook vinden dat dit heel normaal is en maar gewoon moet kunnen 'omdat de heren van VI dit nu eenmaal vinden én het is zo'n leuk programma'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:39

Jolien87 schreef:
Ik verbaas me er ook over hoe het kan dat een programma als The voice per direct van de buis is gehaald maar dat er in het geval van VI nog niet over wordt gesproken.
Wellicht dat het komt omdat het bij VI niet gaat om een incident dat op de werkvloer heeft plaatsgevonden maar de manier waarop er ín het betreffende programma over het voorval wordt gesproken mag voor mij al reden genoeg zijn om de stekker eruit te trekken.

Ik hoop echt van harte dat John de Mol heeft geleerd van de voorvallen bij The Voice en de daad bij het woord voegt, om eens een stevige babbel aan te gaan met Derksen. En laat dan direct ook die andere clown erbij aanschuiven om eens duidelijk te maken dat dit geen zaken zijn om grapjes over te maken.
Deze mannen hebben nu eenmaal een voorbeeldfunctie, zo blijkt ook uit de vele reacties van mensen die ook vinden dat dit heel normaal is en maar gewoon moet kunnen 'omdat de heren van VI dit nu eenmaal vinden én het is zo'n leuk programma'.

Als John de mol ballen had gehad dan had hij het programma van de buis moeten halen. Maar kijkcijfers zijn belangrijker voor deze pannenkoek.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:59

Berryz schreef:
Trigger warning.

Ik wou niet reageren, maar na enkele pagina's te lezen waar dit gedrag goedgekeurd wordt door sommige kan ik niet anders.

Ik ben zelfs slachtoffer van sexueel misbruik en in mijn geval was er geen sprake van penetratie, maar door de politie werd dit wel als sexueel geweld bekeken.
Ik had met de persoon in questie een relatie, dus voor sommige mensen zoals deze man is dit al genoeg reden om het niet als verkrachting te zien.

En ook als je geen 'neen' zegt is dit geen reden dat je het wel mag doen. Enkel als je 'ja' zegt is het concentueel. En een dronken persoon die bewustenloosn is kan nooit 'ja' zeggen.

Dit inderdaad. Ik heb zelf geen nee gezegd omdat ik totaal overrompeld was, en weet daarom tot op de dag van vandaag nog steeds niet zeker of ik nu wel of niet verkracht ben.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:02

Soepblik schreef:
Berryz schreef:
Trigger warning.

Ik wou niet reageren, maar na enkele pagina's te lezen waar dit gedrag goedgekeurd wordt door sommige kan ik niet anders.

Ik ben zelfs slachtoffer van sexueel misbruik en in mijn geval was er geen sprake van penetratie, maar door de politie werd dit wel als sexueel geweld bekeken.
Ik had met de persoon in questie een relatie, dus voor sommige mensen zoals deze man is dit al genoeg reden om het niet als verkrachting te zien.

En ook als je geen 'neen' zegt is dit geen reden dat je het wel mag doen. Enkel als je 'ja' zegt is het concentueel. En een dronken persoon die bewustenloosn is kan nooit 'ja' zeggen.

Dit inderdaad. Ik heb zelf geen nee gezegd omdat ik totaal overrompeld was, en weet daarom tot op de dag van vandaag nog steeds niet zeker of ik nu wel of niet verkracht ben.

Als het tegen jou zin was zeg ik ja, je bent niet de enige die door overrompeling niet reageert zoals ze eigenlijk zou willen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:19

Soepblik schreef:
Berryz schreef:
Trigger warning.

Als je niet enthousiast "ja" hebt gezegd, was het verkrachting.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:22

purny schreef:
Jolien87 schreef:

Als John de mol ballen had gehad dan had hij het programma van de buis moeten halen. Maar kijkcijfers zijn belangrijker voor deze pannenkoek.

Uiteindelijk draait het allemaal maar om één ding: :$ :$ :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:38

Krijg nu een melding van nu.nl dat Johan Derksen zegt te stoppen met VI. Wel alleen maar 'omdat hij deze oorlog niet kan winnen". Idioot. :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:42

naomiiiii schreef:
Krijg nu een melding van nu.nl dat Johan Derksen zegt te stoppen met VI. Wel alleen maar 'omdat hij deze oorlog niet kan winnen". Idioot. :+

Wedden dat het zo afgesproken is? Om toch nog een beetje van zijn personage in stand te houden?

Maar goed, weer een irritatie minder. Ik vond die lui echt niets, en hoe zij dit oppakten bevestigd wel dat het geen programma voor mij is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:43

naomiiiii schreef:

Lol.

Er is geen oorlog. Er is een man die walgelijke dingen heeft gedaan en dacht dat het een goed idee was erover op te scheppen....... ja, dat krijg je ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:45

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:52

Nu.nl, quoting Johan Derksen schreef:
"Mensen cancelen links en rechts anderen. Voor het eerst in mijn leven stel ik me kwetsbaar op en dat is totaal uit de hand gelopen. Als je één keer uitglijdt in al die jaren en iedereen over je heen valt, is er dus misschien geen plaats meer voor Johan Derksen."

Ik heb een ander idee over je kwetsbaar opstellen. Wat een lamzak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:57

Wat een zwaktebod zeg..
Niet dat er nou een intellectuele aanwinst verloren gaat :') Maar dit is wel echt de weg van de minste weerstand kiezen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 23:13

Avalanche schreef:
Nu.nl, quoting Johan Derksen schreef:
"Mensen cancelen links en rechts anderen. Voor het eerst in mijn leven stel ik me kwetsbaar op en dat is totaal uit de hand gelopen. Als je één keer uitglijdt in al die jaren en iedereen over je heen valt, is er dus misschien geen plaats meer voor Johan Derksen."

Ik heb een ander idee over je kwetsbaar opstellen. Wat een lamzak.

Ja precies. Die man heeft het empatisch vermogen van een doperwt en vindt zichzelf heel wat. Kan zich absoluut niet inleven in anderen en kan zich niet inbeelden hoe een opmerking op iemand anders kan overkomen. 0 zelfreflectie

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 23:26

naomiiiii schreef:

1 troost voor allen die vinden dat deze man ‘niet meer kan’: hij is 73. Over 10-15 jaar lost dit probleem zich vanzelf op.

Lompe opmerking? Zeker.
Waar? Zeker.

Hij is nu, vandaag, de Evolutietheorie in de praktijk. Aanpassen of verdwijnen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 28-04-22 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 23:32

Johan Derksen doet nu enorm calimero over de ''woke'' cultuur van tegenwoordig. Zo'n zwaktebod om het daar op te gooien. Het betasten of penetreren of op welke manier ook de lichamelijke integriteit van iemand die bewusteloos is schenden is nooit okee geweest. Nu niet en in de jaren 70 ook niet.
Meer dan terecht dat er nu eens opgetreden wordt tegen dit soort hautaine boomers met opvattingen die kant noch wal raken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 23:36

Het verbaast hem nog gewoon ook dat dit zo'n lading heeft gekregen... Die man lijkt wel in een heel andere realiteit te leven. Ik mag aannemen dat hij dan ook echt gaat.

En die andere Pipo's, hebben die wel een excuus gemaakt voor hun wangedrag?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 23:50

Het stomme is dat ik bijna echt medelijden hem had toen hij vertelde dat hij overal ontslagen is. Je zou haast vergeten wat een enorme viespeuk hij is.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 00:02

Ik heb best getwijfeld of ik hier moest reageren, maar wil het toch doen.
Ik heb dit topic meegelezen en een aantal reacties heeft mij erg gekwetst. Ik heb ook de sociale media gevolgd en het feit dat ik me gekwetst voel, maakt mij volgens sommige mensen een azijnzeiker.
Ik was 15 toen ik verkracht werd. Bij mij is het nu bijna 9 jaar geleden. 9 jaar waarin ik bijna als kluizenaar heb geleefd: ik durfde nergens meer heen, want ik zag overal gevaar. Met behulp van exposure therapie moet ik weer stapjes zetten: uit eten gaan, naar een cafe, de bioscoop etc.
Als ik dan reacties lees dat wij vrouwen er gewoon voor moeten zorgen dat we niet in een situatie komen waarin seksueel geweld plaats kan vinden, dan denk ik: hoe dan? Wat mij is overkomen, had iedereen kunnen overkomen en het was niet te voorkomen. Ik was niet dronken, was niet op een donkere enge plek (om even standaard vooroordelen te noemen, ook al was ik wel dronken had het nog niet mogen gebeuren). Ik ben niet onvoorzichtig geweest. Maar die reacties zorgen ervoor dat ik ervan overtuigd ben dat het wél mijn schuld was. En dat ik beter niet meer naar een café ga, want dan breng ik mezelf in gevaar.
Dat is toch geen wereld om in te leven?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 00:03

:Y)
Soepblik schreef:
Berryz schreef:
Trigger warning.

:knuffel:
Een hele dikke knuffel voor jullie beiden. Wat dapper dat jullie het zo durven zeggen
Wel “fijn” dat de cultuur er steeds meer naar wordt dat dit meer en meer gezegd wordt. Nog belangrijker: mensen worden zich er bewuster van. Hopelijk zal hiermee ook seksueel geweld afnemen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 00:07

En ik hoop dat het ook normaler wordt om mensen in het dagelijks leven aan te spreken op ongewenst gedrag. Wat dat betreft nog wel een lange weg te gaan vrees ik.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 00:13

Ook dat Mars. Maar we hebben nog een lange weg te gaan. Dinsdagavond was ik uit met een vriend van mij. Hij was net naar het toilet en toen zag ik een oude bekende. Ik liep naar hem toe om even hoi te zeggen. Hij vroeg of ik een relatie had en ik was een beetje verbaasd en zei: ja ik heb een vriend maar je hebt echt totaal groen licht :roll: “ (inclusief eye roll). Hij greep echt m’n billen vol maar echt op zo’n ranzige manier dat ik dacht dat een endoscopie was. Ik doe er lollig over maar het is smerig. Ik liep weg want ik werd woest. Uiteindelijk hem geconfronteerd en hij deed er vrij lacherig over maar hij en z’n vrienden leken het allemaal vrij normaal te vinden :r