Omdat dingen veranderen... door de tijden heen...
en als je niet oplet wat er in de media aan de hand is, dan heb je gewoon een paar jaar zitten slapen...
En wellicht dat het voor de happy few beschikbaar blijft, dus bijv alleen voor mensen die een weidegang met schuilstal kunnen bieden minimaal. Dat betekent wellicht dat het onbetaalbaar gaat worden voor de meeste mensen, omdat de plekken waar de juiste huisvesting geboden kan worden, schaars zijn.
Geld verdienen met paarden dat staat ter discussie.. net als de dierentuin dieren die een kunstje deden. Dressuurpaarden doen ongeveer hetzelfde, qua uitvoering.. in de ogen van het grote publiek is het een kunstje..
en daar kan je als sportruiter van alles over zeggen, maar in basis komt het daar gewoon op neer. Paarden doen kunstjes omdat mensen dat willen, en dat gaat steeds meer uitgeplozen worden..
De rol die paarden in het leven van mensen hadden, is er niet meer. die noodzaak is er niet meer. We hebben geen koetsen meer hier, geen trekploegen of trekschuiten.. die vergelijking gaat niet op denk hoor.
Er is een tendens om dieren te houden in hun natuurlijke omgeving met hun natuurlijke gedragingen, en hoe je het went of keert, wedstrijdsport is niet natuurlijk..
En, let wel, ik wil niks he.. ik lees gewoon media

en als het door meer mensen zoals Lubach opgepakt wordt, dan is er vanzelf een actiegroep die ermee aan de haal gaat (meer dan nu al het geval is)
Ja maar dat soort mensen staat imo enorm ver van de realiteit af, want het is zo hypocriet als de pest. Wel vlees eten iedere dag en dat soort dingen..paarden die een uurtje per dag werken, mensen die 8 uur per dag werken. Kinderen die gedwongen worden naar school te gaan, maar een paard moet in een glazen kooitje.
Ik zeg er is niks mis met paardensport mits het paard met respect getraind wordt, en er aan de natuurlijke behoefte van een paard wordt voldaan.
MOeten andere dieren dan ook maar werken voor de kost? Dat is toch net zo'n rare vergelijking? Mensen moeten werken dan het paard ook maar.
Misschien moeten we katten dan ook maar gaan dresseren. Die l iggen hier de hele dag maar lui te zijn.