Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:47

Wat jij wil (geloven) 8nnemiek. Fijn voor jou dat jij er blij bent met hoe goed NL het allemaal doet +:)+

Ondertussen is er onrust op de beurs over de geluiden over een ban op olie uit Rusland.
Krijgen de verschillende overheden en NL in het bijzonder (hogere belasting én gasverkoper) nóg meer financiële meevaller. De burger kan toch weinig structureels doen aan minder verbruiken dus kassaaaa!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:04

Cer schreef:
maar ook met woon-werk wordt al aangestuurd op andere middelen dan de auto ,toch? Voor Covid was in de auto naar je werk gewoon een uurtje file staan, op veel plekken :)

Ik snap het ook wel want ook op bokt is het vaak dat als je je paard verder weg moet zetten, voor een betere stal, dan moet je dat doen.. maar als je dan 45min moet autorijden om bij je paard te komen (en dan niet eens gesproken over een oudere vervuilende dieselauto ofzo) dan is dat niet echt 'minder kms maken'..
maar, dit is wel off topic hier :)

Ik doe er met de auto 50-60 minuten over.
OV, 120 minuten minstens en 4x overstappen.

Dus dan is de keuze wel snel gemaakt. De eerste bus gaat om die tijd nog niet eens volgens mij :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:12

Wat grappig dat mensen hier een auto een luxe noemen.
Een auto is, net als internet, allang geen luxe meer (het soort auto wel).

Ik woon in het uiterste puntje van mijn werkgebied, op zich waren de reistijden redelijk tot prima.
Tot mijn werkgever ging fuseren en mijn werkgebied ineens 3 keer zo groot werd.

OV werkt niet als je nachtdiensten werkt en in een groot gebied. Zeker kwa OV staan ze niet met elkaar in verbinding wat betekent dat je een halve dag onderweg bent om naar je werk te gaan. Laat staan dat het OV 24 uur doorrijdt. Als mijn cliënt halverwege de nacht overlijdt (of tijdens reizen) dan kan ik niet naar huis.

Kwa paarden, genoeg stallingen, maar dan wordt dat extreem duur of minder goed.
Zelfde probleem met OV is de bereikbaarheid, ze staan in een buitengebied, ik zou met de trein kunnen, die rijdt daar in de buurt, maar dan aan de noodrem moeten trekken en uitstappen.
Hoe ik dan terug in moet stappen weet ik niet.

Nee een auto is geen luxeproduct maar zeker buiten de randstad noodzakelijk.

Laat de randstad maar stoppen met autorijden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:18

Onali schreef:
Laat de randstad maar stoppen met autorijden.

Dat scheelt niks in de benzineprijs voor mensen buiten de randstad, denk ik zomaar

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:20

Cer schreef:
maar ook met woon-werk wordt al aangestuurd op andere middelen dan de auto ,toch?

´Aangestuurd´ ja, maar wat doét de overheid om die ´andere middelen´ uit te breiden?

Dat is hier idem. Er gaat niet één realistisch OV alternatief vanuit het dorp met 5.000 inwoners en veel werkzaam in Malaga.
Wel allerlei ontmoediging om met de auto te rijden en aan de horizon een verbod om met een ICE de stad in te gaan.
En thuiswerken? Als het toerisme aan de kust weer op gang komt voor het seizoen, willen die graag bediening door een persóón. Idem van keuken t/m schoonmaken. Alleen de admin kan ook van afstand.
Dat is in NL niet anders en als er meer nationaal, minder in verweggistan op vakantie gegaan wordt, zijn er méér aanwezigen nodig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:26

Onali schreef:
Een auto is, net als internet, allang geen luxe meer (het soort auto wel).

Flintstone-mobiel lease plan via het werk?

En, serieus, er zijn geen echt niet luxe autos meer te koop. Daarbij streven de overheden naar van de weg halen van oudere, minder luxe, basisautos onder het mom van milieu. Wéér zoón voorbeeld avn dat de burger van alles moet zonder dat er een praktische alternatief ís.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:05

En weer de VS die de zaak totaal over de kling jaagt.

Eerst de boel aan de grens lekker opfokken en nu de beurzen onderuit..
En nog snapt denk geen drie procent van de mensen wat een enorme ramp dit kan worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:18

Sunnda schreef:
En nog snapt denk geen drie procent van de mensen wat een enorme ramp dit kan worden.

Mwah, ik heb wat meer vertrouwen in de intelligentie van het plebs ;)
Ik denk dat de meerderheid het best door heeft maar wat kan je er aan doén? Proberen te negeren is wellicht struisvogel, maar wel beter voor je gevoel van welzijn.

Ik heb vorige week een alternatieve bron van (bio) brandstof toegezegd gekregen, maar ja, dat is nú. Heeft ook twee jaar mijn ralley-auto mede gesponsord dus énig vertrouwen heb ik er wel in, maar als de poep in ventilator vliegt is het hemd nader dan de rok.

Overigens, las een aantal reacties terug over moderne dieselmotoren en qualiteit van de brandstof. Alle diesel uit de pomp heeft dezelfde eigenschappen mbt de moderne inspuittechnologie. De toevoegingen zijn puur marketing.
Bij benzine ligt dat wat complexer vanwege de klopvastheid en het % ethanol.
Mbt moderne diesels is het wél kritisch wat betreft de viscositeit waardoor er niet zomaar bio-diesel o.i.d. in kan, maar alle normale diesel bij de pomp voldoet aan de huidige normen en is +:)+
Vertrouw je dat niet en kies je voor je gemoedsrust voor meer uitgeven. prima.

palousa_boy

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:06

En anders gooi je gewoon een flesje injectie reiniger door je diesel :+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:26

8nnemiek schreef:
Huertecilla schreef:

Prima zorgstelsel? Dat schrijf je na de ontluisterende covid-klucht met droge ogen????

In Denemarken hoeft een werknemer een zieke maar drie weken door te betalen, en na 120 dagen mogen ze diegene ontslaan. Daar is alles ook niet perfect.

En ja, ons zorgstelsel en vooral de manier waarop ze corona hebben bestreden daar is echt weinig op aan te merken, hoe hard je ook je best blijft doen.
Bekijk deze tabel eens, en vergelijk eens hoe Nederland het doet tov al die andere landen met veel besmettingen.. Hier zijn véél minder mensen overleden, allemaal te danken aan de goede aanpak en de hoge vaccinatiegraad: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Droom maar lekker verder. Kennelijk heb jij niets mee gekregen van de documenten die opgedoken zijn na een Wob-verzoek aan onze landelijke regering, waarin gelogen en bedrogen wordt en bewust weggetjes worden verzonnen om mensen zover te krijgen dat ze zich laten vaccineren, etc. Doe onderzoek en wees geen schaap.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:34

Zet dat soort berichtjes maar fijn in het complottheorieën-topic :evaw:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:45

palousa_boy schreef:
En anders gooi je gewoon een flesje injectie reiniger door je diesel :+

Terechte :+ inderdaad.

Hoe minder meuk hoe schoner.
Ook hoe minder toevoegingen per liter, hoe meer díesel/Euro _O-

@8nnemiek dat kan die van jou ook als ´gelovige´ :P
NL heeft met afstand het laagste aantal bedden/inwoner en moest bij de buren aankloppen. Ook was de overbelastinsgraad relatief hoog tov EU gemiddelde, code rood, zwart et al.
Het is maar net wat je verkiest te geloven want alle cijfers van alle landen zijn hoogst verdacht al was het alleen al vanwege het niet scheiden van met covid en door covid.
Maar goed, ander onderwerp.

Mbt de brandstof zijn wederom de overheden bepaald niet bezig met óns belang te dienen. Niet hier en nog minder in NL want de NL regering wil de ontkoppeling niet vanwege de gasinkomsten.

Ondertussen kunnen we er nauwelijks wat meer mee dan de ´onnodige´ kilometers voor de lol te beperken.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:46

8nnemiek schreef:
Zet dat soort berichtjes maar fijn in het complottheorieën-topic :evaw:

Als je onderzoek zou doen, zou je weten dat het waar is wat ik zeg. Weet je wel wat een Wob-verzoek is ? Dan kun je overheidsdocumenten opvragen tot mail en Whatsapp aan toe (even heel kort). Wet openbaarheid bestuur. En daar is heel wat vuiligheid uit gekomen. Wil je je ogen sluiten uiteraard ook prima hoor, dat zeg ik, droom lekker verder.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:32

Tiggs schreef:
Eve_16 schreef:
Ik werk in de buitendienst, paard staat op 30 minuten en ga ik 2x per dag heen ivm zelf binnen/buiten zetten. Stallen hier in de omgeving komen ze in de winter niet buiten, zomer max een uurtje.
Ik heb een pup, dus die gaat mee in de auto, dan is de fiets of scooter sowieso geen optie.
Idem voor zakelijke afspraken door heel Nederland. Tijdens COVID hebben we dit heel veel vanuit huis gedaan maar klanten willen je soms toch echt zien en de situatie daar inschatten is toch wel belangrijk. Dat gaat nu eenmaal niet vanuit huis altijd.

Mijn werk zit in Nijmegen, daar ben ik maar 1x per 2 weken, is ruim drie uur rijden heen en terug.

Familie woont deels in het oosten, ook minimaal 2 uur rijden. Daarnaast heb ik ook vrienden aan die kant.

Met het openbaar vervoer is het bij allemaal geen optie, dan ben ik en dubbel zo lang onderweg en er zijn niet eens lijnen.

Geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Nu heb ik een leaseauto, dus dat scheelt enorm. Maar de prijzen, echt absurd.

Maar dat is toch grotendeels luxe? Een paard en een pup?

Ik woon en werk in de randstad en hier is het ov gelukkig extreem goed. Ik ben met de auto langer onderweg dan met het ov, zodra er een klein beetje file staat.

Ik werk toch voor mijn paard en pup? Of mag ik die niet meer hebben omdat het luxe is? Daarvoor laat ik namelijk een hoop andere dingen.
Ik vind dit echt totaal niet relevant. Als ik daar niet was heen gegaan was ik ook niet elke avond thuis geweest hoor.

Daarnaast woon ik ook in de Randstad. Maar wel in het gebied waar er net aan OV is, met totaal niet logische kunnen. Naar stal zou ik er 2 uur over doen, enkele reis. Dus 8 uur per dag. Nee bedankt. Die tijd heb ik niet.

Daar tegenover zijn er misschien mensen die 28x per maand naar de supermarkt gaan en uit eten gaan, ik ga 2x per maand naar de supermarkt dus allicht scheelt dat genoeg.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:56

Eve_16 schreef:
Ik werk toch voor mijn paard en pup? Of mag ik die niet meer hebben omdat het luxe is? Daarvoor laat ik namelijk een hoop andere dingen.

Neen dat mag niet. Dat mag alleen voor vakantie ver weg en virussen importeren :Y)

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:21

Ik vlieg ook nog 1x per jaar ja. Nog even en zelfs daar wordt een fietsplan voor gemaakt :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:38

Nou bij de tinq is wel wat verspeelde moeite of je moet er een halve nacht van te voren al gaan staan.

Dikke files terwijl enkele tientallen maar daadwerkelijk hebben kunnen tanken.

Dus als er al een hele rij staat bespaar je de moeite....

Wel jammer van zo'n actie schiet denk ik niet heel veel op

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:51

Citaat:
Citaat:
Nou ja, ik vind het toch wel gek dat iemand gedurende covid wel thuis kon werken (omdat het moest) en dat werkgevers nu weer willen dat die mensen op kantoor gaan zitten...
Of mensen moeten thuis de kantjes eraf gelopen hebben...

Ik rij momenteel ook veel met de auto, dat is omdat ik zelf een keus gemaakt heb. Die dure benzinekosten betaal ik dus ook... Maar ik ga wel kijken hoe ik dat straks weer kan minderen..

Maar dat is toch grotendeels luxe? Een paard en een pup?

Ik woon en werk in de randstad en hier is het ov gelukkig extreem goed. Ik ben met de auto langer onderweg dan met het ov, zodra er een klein beetje file staat.
[/quote]
Sommigen NL zouden zich best fijn voelen in het communisme denk ik altijd. :7

Mag je geen luxe hebben? Alles afstaan voor een ander? Alles gelijk..dat is nu precies communisme namelijk.

Maar als ik sommigen mag geloven moet je gewoon werken om je vaste lasten te betalen en verder niet zeiken. Dan denk ik: er zijn een hoop landen waar de overheid dat allemaal voor je regelt..hoef je alleen maar elke dag naar je werk met het ov en terug naar huis, eten en slapen..de rest is allemaal luxe.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 07-03-22 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:52

Eve_16 schreef:
Ik vlieg ook nog 1x per jaar ja. Nog even en zelfs daar wordt een fietsplan voor gemaakt :')

Electrisch meetrapvliegtuig :)*
Prijs op basis van gewicht en korting achteraf op basis van je bijdrage :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:11

Dabbe Dabbe doooeeee. Flintstone!!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:11

Huh, ik zeg niet dat je geen luxe mag hebben? Heb ik zelf ook, werk ik voor.
Maar ik vind het wel wat anders of je geld moet toeleggen om naar je werk te gaan of dat er (nog) wat extra geld naar je hobby's gaat.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:04

Pfff ik vind het vooral bizar dat mensen vinden dat een ander maar een fiets aan moet schaffen of maar gaan verhuizen of minder de auto moet pakken. De laatste 2 jaar vind iedereen dat ze zich moeten bemoeien met een ander dat een ander hun mening moet delen of hetzelfde moeten doen. Je “moet” thuis werken want dat kon met Corona ook nou ben blij dat mensen weer aan het werk kunnen. Hierdoor zijn er weer meer banen beschikbaar denk aan schoonmakers van kantoren, onderhoudsmonteurs voor airco’s, meer treinen enz. Er wordt aangedrongen om minder te rijden ja fijn mijn leven ik rij wanneer ik dat wil en dat gaat niemand voor mij bepalen. Ik vind het vooral heel erg dat er mensen zijn die het straks niet meer kunnen omdat ze het niet kunnen betalen. Hier in NL wordt er steeds meer nadruk gelegd op het buitensluiten van mensen. Bv door levensonderhoud zo duur te maken. Ouderen kunnen straks niet meer deel nemen aan de maatschappij want ze kunnen het niet betalen ov is verschrikkelijk duur. Kinderen kunnen straks niet meer naar school omdat ouders geen auto hebben of kunnen niet meer mee doen met sporten omdat het te ver is. Ik rij ook ruim 600km in de week voor mijn werk en kies er bewust voor dit niet door te rekenen naar mijn klanten want die moeten ook meer betalen maar dit kan lang niet iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:45

Ik denk dat iedereen zelf moet weten hoe vaak die rijdt, maar dan hoef je ook niet te klagen dat het zo duur is.

Dat is nu eenmaal zo en gaat voorlopig niet veranderen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:48

Mensen hebben altijd wat te klagen over een ander, het zou de sfeer beter maken als dat eens ophield.

Thuiswerken is leuk als je werk dat toelaat. Net als je dat je werk hebt wat overal beschikbaar is versus maar op enkele plekken. En je ook nog een partner hebt die gebonden is aan een plaats qua werk.

Dus ofwel simpel zeggen "niet zeuren dat het zo duur is want je rijdt nu eenmaal veel" vind ik best een bijzondere uitspraak. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:51

Daar is in de basis natuurlijk ooit zelf voor gekozen he om ver van je werk te wonen :)

De corona situatie heeft al doen inzien dat veel werk toch best thuis bleek te kunnen.

Maar wat is dan je voorstel? Klagen en zeuren dat het duur is wordt het namelijk niet goedkoper van helaas.

We kunnen er helemaal niks aan veranderen.... Behalve dus vaker OV/fiets/thuiswerken als dat kan.

Net op de radio zeiden ze dat morgen de benzine weer 6 cent stijgt en de diesel 8 cent. En dat het voorlopig stijgen blijft.