Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Askja schreef:Maargoed, dit is verder misschien een discussie die beter in een ander topic gevoerd kan worden.
Dat denk ik wel. Ik kijk daar anders nl tegen aan. Waarbij het wel duidelijk is voor mij, dat de islam dringend aan een verlichting toe is, zoals ook het Chirstendom heeft ondergaan, want dat was in de middeleeuwen even barbaaars en alles wat god verboden heeft werd toen ook gedaan door mannen in lange jurken in naam van die God.
Pandora2 schreef:Een bus met mensen die door België geëvacueerd werd, is tegengehouden door de Taliban voor ze de luchthaven konden bereiken. Er is ook geschoten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat op internationaal vlak de extreem-islamitische partijen zoals IS en Al Qaeda gaan inperken. Integendeel. Het zit wereldwijd zo wijd verspreid en vertakt onder de radar dat het alleen maar erger kan worden.
IMANDRA schreef:Als dit jouw afdronk is van de discussie hier in het topic dan kleurt jouw mening van Biden&Trump héél erg hoe je reacties van andere opvat.
enzino schreef:(...) mensen die Biden proberen te beschermen door schuld naar Trump te schuiven (...)
IMANDRA schreef:(...) niemand legt de schuld hoofdzakelijk bij Trump. (...)
Kinke schreef:Dat zegt genoeg, jouw afkeer van Biden is zo groot dat je dit soort kleuterschoolniveau commentaar goed vindt.
Popstra schreef:Ja en dat is nu nog niet veel anders...wat die mannen doen in hun lange jurken!
Dat christendom mag zich nog wel verder verlichten want als je het over vrouwen onderdrukking hebt moet je hier eens op de biblebelt komen. Vrouwen hebben maar 1 recht en dat is het aanrecht!
Ik heb er nog nooit 1 zien lachen hier
enzino schreef:Je bent het er blijkbaar niet mee eens, maar ik kan geen argumentatie vinden. Het lijkt erop dat je daar voor probeert te compenseren met beledigingen.
Kinke schreef:enzino schreef:Je bent het er blijkbaar niet mee eens, maar ik kan geen argumentatie vinden. Het lijkt erop dat je daar voor probeert te compenseren met beledigingen.
Beledigingen? ik zeg niet dat je een kleuter bent toch? ik zeg dat die zin bij die foto niveautje kleuterschool is. Hoe sneu is het om zoiets bij een foto waarbij Biden wegloopt te zetten. Of moet die man gewoon blijven staan tot iedereen de ruimte heeft verlaten? Het is gewoon enorme onzin om zoiets te plaatsen.
Zo zijn er ontelbare dingen te verzinnen bij foto's. Biden lacht? Zie...hij lacht om de toestand in Afghanistan. Beetje dat niveau.
Cer schreef:Oh ik dacht dat dat commentaar kwam omdat hij geen antwoord gaf over de Amerikanen in Afghanistan toen hem daar naar gevraagd werd.. ?
enzino schreef:IMANDRA schreef:Als dit jouw afdronk is van de discussie hier in het topic dan kleurt jouw mening van Biden&Trump héél erg hoe je reacties van andere opvat.
Haha, mooi.
Wat ik schrijf:enzino schreef:(...) mensen die Biden proberen te beschermen door schuld naar Trump te schuiven (...)
Jouw reactie:IMANDRA schreef:(...) niemand legt de schuld hoofdzakelijk bij Trump. (...)
Het lijkt erop dat jouw mening van Biden&Trump héél erg kleurt hoe je mijn reacties leest. Je verzint er zelfs woorden bij... En dat is niet de eerste keer binnen dit topic. Iets met een stropop.
Kinke schreef:wat er in die video gezegd wordt maakt toch helemaal niet nodig om zo'n zin bij een foto te zetten. Is gewoon de anti-Biden club opstoken en totaal onnodig, daar gaat het om.
Citaat:"none of the main domestic generators of growth — notably mineral reserves — have been significantly tapped, aside from illegal mining"
CharleyT schreef:Kromme vergelijking. Woon ook in de 'biblebelt'en geloof me, 90% van de vrouwen in het dorp vermaken zich prima, laten zich echt niet alles zeggen door mannen. En buiten dat is het geen vergelijking met islam fundamentalisme, dat is toch echt van een andere orde.
enzino schreef:Zoiets heet een strawman argument, geen interpreteren. Verder voel ik me vereerd dat 9 van je 9 reacties binnen dit topic reacties zijn op mijn posts. Misschien is on-topic over Afghanistan interessanter: lees je eigen reacties nog eens door en zie hoeveel daadwerkelijk over Afghanistan of de huidige situatie daar gaat... niets. Alleen maar mijn bronnen, mijn woorden, en hoe Trump mede-verantwoordelijk is.
enzino schreef:Je redenatie veranderd per post, net maakte je nog het argument dat hij niet gewoon kan blijven staan tot iedereen de ruimte heeft verlaten maar nu is het opeens onnodig de anti-Biden club opstoken.
Het is een objectief feitelijke beschrijving van wat er gebeurde en geeft natuurlijk impliciet commentaar op zijn leiderschapscapaciteiten. De momenten van crisis zijn de momenten dat mensen naar een leider zoeken, en de president is per definitie de leider van het Amerikaanse volk. Het feit dat hij de huidige acties niet coherent kan verdedigen en de pers niet te woord wil staan zijn natuurlijk een groot probleem. Hij loopt weg zonder een vraag te beantwoorden, als hij toch vragen beantwoord dan weet hij vantevoren al wie welke vraag gaat stellen en mocht iemand een vraag stellen die niet eerst gescreend is dan zetten ze snel zijn microfoon uit terwijl hij nog praat. Dit is toch gewoon treurig dat de leider van de vrije wereld hier zo'n hopeloos beeld neer zet? En waar is zijn VP? Die zit in Azië want die ziet dit schip ook al zinken (toespeling op het feit dat de Harris-club binnen het Witte Huis naar Biden en zijn club refereert als "de Titanic" ).
IMANDRA schreef:Maar ik besef me weer goed dat er met jou geen fatsoenlijke discussie te voeren valt, helaas.
Kinke schreef:Je begrijpt het nog steeds niet. Dit soort onzinnige opmerkingen bij een foto zijn gewoon niet nodig. Voor geen enkele anti-vulmaarinpresident.
Ik vind het wel bijzonder dat je het hebt over de leiderschapscapaciteiten van Biden en dan vooral het stukje over het niet te woord staan van de pers. Volgens mij was de vorige president juist een expert in specifieke journalisten de mond snoeren?
enzino schreef:En omdat het Westen logischerwijs geen zaken zal doen met het (op)nieuw gevestigde Taliban-regime, zal China binnen no-time gaan onderhandelen met de Taliban over toegang tot deze grondstoffen. Zoals ze dat ook in diverse Afrikaanse landen hebben aangepakt.Interessante analyse van de Financial Times over de Afghaanse economie, wat vooral weergeeft hoe afhankelijk het land was van giften:
[ [url=m/rMtlHE.jpg]Afbeelding[/url] ]
In 2009 waren de giften gelijk aan het GDP, in 2020 was het minder dan de helft van het GDP. En die grote giften zijn mede verantwoordelijk voor de corruptie daar. Ondanks dat er meer en meer geld naartoe ging, is het GDP per inwoner nauwelijks meer vooruit gegaan sinds rond 2012 toen corruptie echt uit de hand begon te lopen:
[ [url=m/ysR1TN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met de Taliban daar aan de macht zullen de giften hoogst waarschijnlijk opdrogen, maar een nieuwe bron van inkomsten zijn de grondstoffen:Citaat:"none of the main domestic generators of growth — notably mineral reserves — have been significantly tapped, aside from illegal mining"
enzino schreef:Pandora2 schreef:België stopt met evacueren na het incident met de bus hoorde ik net op de radio.
Ik vrees dat er nog veel landgenoten achterblijven.
Uhm, wat gaan ze dan doen? Helemaal niets meer of ze kunnen het gewoon nog niet delen uit veiligheidsoverwegingen?