Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:In een drukke kroeg tussen de dronken kerels staan zal idd wel 'ns een handtastelijkheidje opleveren. Dat is nu eenmaal een kroeg. Je kunt ook gewoon naar 'n gezellig restaurantje gaan waar je samen met je gezelschap aan tafel zit zonder dat je je door allerlei mannen die op de versiertoer zijn heen moet wringen.
oji schreef:Mars schreef:Ik ook niet, heb ook nog nooit vrouwen mannen zien grijpen.
Echt niet??? Dan heb hij of een selectieve blik of leeft in een ander wereld als dat ik leef. Echt een clubje vrouwen met een drankje op in de kroeg zijn echt net zo erg als mannen. Ik denk alleen dat mannen gemiddeld genomen er minder een probleem en ophef van maken als een dronken vrouw in de kroeg een hand op hun borstkas of kont legt.
Ik vind het trouwens wel heel erg onsympathiek discussiëren als iemand met een andere mening meteen als onintelligent wordt weggezet.
Eulogy schreef:Een man zal zich ook gewoon veel minder snel fysiek bedreigd voelen in zo'n situatie, dat is het verschil. Ik zeg niet dat het niet gebeurt of dat het niet erg is, maar het is niet hetzelfde.
elnienjo schreef:Het is juist onintelligent om te denken dat een gelegenheid waar het merendeel van de bezoekers naartoe gaat om zich kacheltje lam te zuipen, een plaats is waar beschaving hoogtij zou moeten vieren.
Eulogy schreef:Een man zal zich ook gewoon veel minder snel fysiek bedreigd voelen in zo'n situatie, dat is het verschil. Ik zeg niet dat het niet gebeurt of dat het niet erg is, maar het is niet hetzelfde.
Mars schreef:En zou ik t zien zeg ik er wat van, want ongewenst iemand aanraken is nooit okee. Ik weet niet m et wat voor clubjes vrouwen jij optrekt maar mijn vriendinnen en ik met een drankje op grijpen niet zomaar mannen en vallen ze ook niet lastig.
elnienjo schreef:Maar in 'n kroeg wordt er nu eenmaal flink gezopen en dan vervagen normen en waarden. Net zoals je nu in coronatijd geen kroegen kunt open doen terwijl op 'n gegeven moment een restaurant prima weer zal kunnen. Het is een ander soort ambiance waar men zich anders gedraagt.
elnienjo schreef:In een drukke kroeg tussen de dronken kerels staan zal idd wel 'ns een handtastelijkheidje opleveren. Dat is nu eenmaal een kroeg. Je kunt ook gewoon naar 'n gezellig restaurantje gaan waar je samen met je gezelschap aan tafel zit zonder dat je je door allerlei mannen die op de versiertoer zijn heen moet wringen.
Palmera schreef:Eulogy schreef:Een man zal zich ook gewoon veel minder snel fysiek bedreigd voelen in zo'n situatie, dat is het verschil. Ik zeg niet dat het niet gebeurt of dat het niet erg is, maar het is niet hetzelfde.
Daar gaan we dus. "Het is niet hetzelfde".
Dat is het dus wél! Je kunt niet de olifant beschermen maar de neushoorn afschieten! Dat is hipocriet!
oji schreef:Dat zei ik nietEulogy schreef:Een man zal zich ook gewoon veel minder snel fysiek bedreigd voelen in zo'n situatie, dat is het verschil. Ik zeg niet dat het niet gebeurt of dat het niet erg is, maar het is niet hetzelfde.
Het is wel hetzelfde. Het is net zo erg en net zo slecht. Wat maakt dat jij vrouwen zo bijzonder vindt dat hun lichaam heilig is en dat van een man niet? Het is ook tijd dat vrouwen uit die slachtoffer rol kruipen en gewoon zich beseffen dat ze net zoveel macht hebben, zeker in een drukke kroeg denk ik zelfs eerder meer macht hebben. Als een vrouw een scene maakt dan wordt die kerel aangepakt, hetzij door andere mannen in de kroeg, hetzij door de uitsmijters. Als een man een scene maakt wordt het weggelachen is mijn ervaring.
oji schreef:Ik vind het trouwens wel heel erg onsympathiek discussiëren als iemand met een andere mening meteen als onintelligent wordt weggezet.
pien_2010 schreef:elnienjo schreef:In een drukke kroeg tussen de dronken kerels staan zal idd wel 'ns een handtastelijkheidje opleveren. Dat is nu eenmaal een kroeg. Je kunt ook gewoon naar 'n gezellig restaurantje gaan waar je samen met je gezelschap aan tafel zit zonder dat je je door allerlei mannen die op de versiertoer zijn heen moet wringen.
Kijk en dit is dus precies het geïnternaliseerd gewoon vinden van dit soort gedrag. Niet ok vind ik dit.
Inderdaad ben je gauw een trut, of een prutsmuts of een bitch etc als je er iets van zegt. Mijn zoon zo zag ik, was ah bedienen, en werd in zijn kont geknepen door een jonge vrouw . Onmiddelijk draaide hij zich om en zei dat hij daar niet van gediend is. Het hield gelijk op. Terwijl als een vrouw daar iets van zegt (blijven doen goor meiden) kan ze een reactie verwachten die zeer vrouw onvriendelijk is.
Zo heb ik hier onze buuf ooit verteld dat mijn man graag naakt zwemt, dus als hij langs rijdt met de tractor kan hij dat zien. En jij Pien, was de wedervraag. "Nee dus, want mijn man is stoer volgens de mensen en ik loop het risico uitgemaakt te worden voor een prutsmuts" , hij keek me geschokt aan (fransman) en zei dat hij daar nog nooit bij nagedacht had dat bij hetzelfde gedrag de man positief wordt gezien en de vrouw negatief, maar dat ik zeker gelijk had. Toen kwam hij zelf met andere voorbeelden bv een man die overspel speelt wordt eerder geaccepteerd als een vrouw.
Vrouwen worden te vaak verweten dat ze een prutsmuts zijn, lellebel, het zelf hebben uitgelokt, die klappen verdienden etc etc. Dat is zo geïnternaliseerd .
MarlindeRooz schreef:Wat vinden jullie de grens? Ik fietste net namelijk langs een pand in steigers en die mannen gingen vanachter dat doek wat er omheen zit naar mij schreeuwen. Nu hoorde ik niet zo goed (want oortjes) maar hoorde iets van “hallo” en nog wat. Maar is dit acceptabel of niet? Ik vind het zelf heel irritant want ik heb überhaupt geen behoefte aan sociaal contact op dit moment. Maar is het oké en is het alleen kwalijk als mannen “vieze” dingen schreeuwen?
_San87_ schreef:MarlindeRooz schreef:Wat vinden jullie de grens? Ik fietste net namelijk langs een pand in steigers en die mannen gingen vanachter dat doek wat er omheen zit naar mij schreeuwen. Nu hoorde ik niet zo goed (want oortjes) maar hoorde iets van “hallo” en nog wat. Maar is dit acceptabel of niet? Ik vind het zelf heel irritant want ik heb überhaupt geen behoefte aan sociaal contact op dit moment. Maar is het oké en is het alleen kwalijk als mannen “vieze” dingen schreeuwen?
Beetje lastig, omdat je dus niet hoorde wat ze zeiden. Wie weet viel er net iets van je fiets en wilden ze je daarop attenderen.