(Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:14

Sinds wanneer is alcohol een excuus om je te misdragen?
Sinds wanneer is het oke om in een kroeg gegraaid te worden?

Maakt niet uit of het een M of een V is. Je hebt toch wel iets van fatsoen in de kolder of niet dan? Beetje persoonlijke ruimte...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:15

elnienjo schreef:
In een drukke kroeg tussen de dronken kerels staan zal idd wel 'ns een handtastelijkheidje opleveren. Dat is nu eenmaal een kroeg. Je kunt ook gewoon naar 'n gezellig restaurantje gaan waar je samen met je gezelschap aan tafel zit zonder dat je je door allerlei mannen die op de versiertoer zijn heen moet wringen.

Jij bent echt vreselijk aan het victim blamen in dit topic.. echt zo vreselijk slecht :(

Verander het woord ''vrouwen'' eens door het woord ''kinderen'' in gedachten.
Als mannen zich tegenover kinderen zo zouden gedragen zoals ze tegenover vrouwen doen, zou er veel sneller iets veranderen..
Laatst bijgewerkt door Monchou op 16-03-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:16

oji schreef:
Mars schreef:
Ik ook niet, heb ook nog nooit vrouwen mannen zien grijpen.

Echt niet??? Dan heb hij of een selectieve blik of leeft in een ander wereld als dat ik leef. Echt een clubje vrouwen met een drankje op in de kroeg zijn echt net zo erg als mannen. Ik denk alleen dat mannen gemiddeld genomen er minder een probleem en ophef van maken als een dronken vrouw in de kroeg een hand op hun borstkas of kont legt.

Ik vind het trouwens wel heel erg onsympathiek discussiëren als iemand met een andere mening meteen als onintelligent wordt weggezet.

Nee echt niet, nog nooit.
En zou ik t zien zeg ik er wat van, want ongewenst iemand aanraken is nooit okee. Ik weet niet m et wat voor clubjes vrouwen jij optrekt maar mijn vriendinnen en ik met een drankje op grijpen niet zomaar mannen en vallen ze ook niet lastig.

Winged

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:17

Ik moet toegeven dat ik wel eens heb teruggegrepen. Kerel kneep bij elke keer dat hij langs mij liep in mijn kont. Toen heb ik mij omgedraaid en zijn kroonjuwelen een zwengel gegeven. Vondtie niet leuk en hij begon mij uit te schelden voor prutsmuts. Tjah maat...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:18

Een man zal zich ook gewoon veel minder snel fysiek bedreigd voelen in zo'n situatie, dat is het verschil. Ik zeg niet dat het niet gebeurt of dat het niet erg is, maar het is niet hetzelfde.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:25

Een vrouw die iemand anders ongewenst aanraakt is even erg als omgekeerd.
Als vrouwen willen dat ze hetzelfde worden behandeld als mannen moet men daar geen onderscheid in maken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:28

Eulogy schreef:
Een man zal zich ook gewoon veel minder snel fysiek bedreigd voelen in zo'n situatie, dat is het verschil. Ik zeg niet dat het niet gebeurt of dat het niet erg is, maar het is niet hetzelfde.

Daar gaan we dus. "Het is niet hetzelfde".
Dat is het dus wél! Je kunt niet de olifant beschermen maar de neushoorn afschieten! Dat is hipocriet!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:30

elnienjo schreef:
Het is juist onintelligent om te denken dat een gelegenheid waar het merendeel van de bezoekers naartoe gaat om zich kacheltje lam te zuipen, een plaats is waar beschaving hoogtij zou moeten vieren.

Er zit nog een héél groot gebied tussen 'waar beschaving hoogtij viert' en 'waar het normaal is om vrouwen te betasten die daar niet om gevraagd hebben'...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:31

Eulogy schreef:

Heel eerlijk, dat weet je dus niet. Ongewenst aangeraakt worden is wel hetzelfde. Of vind je dat het ook anders is voor een hele sterke, forse, grote vrouw?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:35

Mars schreef:
En zou ik t zien zeg ik er wat van, want ongewenst iemand aanraken is nooit okee. Ik weet niet m et wat voor clubjes vrouwen jij optrekt maar mijn vriendinnen en ik met een drankje op grijpen niet zomaar mannen en vallen ze ook niet lastig.

Wow wat een aanname dat ik en mijn vriendinnen dat doen. Net zoals niet alle mannenclubjes dat doen doen niet alle vrouwenclubjes het, maar van beide heb je clubjes die dat doen en normaal vinden en als je je ogen de kost geeft, zal je het van beiden zien. Van beiden is het niet okay of goed te praten.

Drank is geen excuus, maar het is een feit dat drank remmingen wegneemt en dat dit bij bepaalde types dan wel gebeurt.

Eulogy schreef:

Het is wel hetzelfde. Het is net zo erg en net zo slecht. Wat maakt dat jij vrouwen zo bijzonder vindt dat hun lichaam heilig is en dat van een man niet? Het is ook tijd dat vrouwen uit die slachtoffer rol kruipen en gewoon zich beseffen dat ze net zoveel macht hebben, zeker in een drukke kroeg denk ik zelfs eerder meer macht hebben. Als een vrouw een scene maakt dan wordt die kerel aangepakt, hetzij door andere mannen in de kroeg, hetzij door de uitsmijters. Als een man een scene maakt wordt het weggelachen is mijn ervaring.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:51

elnienjo schreef:
Maar in 'n kroeg wordt er nu eenmaal flink gezopen en dan vervagen normen en waarden. Net zoals je nu in coronatijd geen kroegen kunt open doen terwijl op 'n gegeven moment een restaurant prima weer zal kunnen. Het is een ander soort ambiance waar men zich anders gedraagt.

De grootste onzin. Ging vroegah veel stappen, weekenden door gehaald en me zeker ook veel in de gay scene begeven. En weet je wat grappig is? Dan zijn veel mensen van de leg door drank en/of drugs maar ik en mijn vriend werden nooit betast. Nou snap ik dat ze niet aan mij zitten, maar mijn vriend raakten ze ook niet aan.

Kan dus prima, ook als je niet onder invloed bent. Is gewoon een gebrek aan fatsoen en opvoeding.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:08

elnienjo schreef:
In een drukke kroeg tussen de dronken kerels staan zal idd wel 'ns een handtastelijkheidje opleveren. Dat is nu eenmaal een kroeg. Je kunt ook gewoon naar 'n gezellig restaurantje gaan waar je samen met je gezelschap aan tafel zit zonder dat je je door allerlei mannen die op de versiertoer zijn heen moet wringen.

Kijk en dit is dus precies het geïnternaliseerd gewoon vinden van dit soort gedrag. Niet ok vind ik dit.

Inderdaad ben je gauw een trut, of een prutsmuts of een bitch etc als je er iets van zegt. Mijn zoon zo zag ik, was ah bedienen, en werd in zijn kont geknepen door een jonge vrouw . Onmiddelijk draaide hij zich om en zei dat hij daar niet van gediend is. Het hield gelijk op. Terwijl als een vrouw daar iets van zegt (blijven doen goor meiden) kan ze een reactie verwachten die zeer vrouw onvriendelijk is.

Zo heb ik hier onze buuf ooit verteld dat mijn man graag naakt zwemt, dus als hij langs rijdt met de tractor kan hij dat zien. En jij Pien, was de wedervraag. "Nee dus, want mijn man is stoer volgens de mensen en ik loop het risico uitgemaakt te worden voor een prutsmuts" , hij keek me geschokt aan (fransman) en zei dat hij daar nog nooit bij nagedacht had dat bij hetzelfde gedrag de man positief wordt gezien en de vrouw negatief, maar dat ik zeker gelijk had. Toen kwam hij zelf met andere voorbeelden bv een man die overspel speelt wordt eerder geaccepteerd als een vrouw.

Vrouwen worden te vaak verweten dat ze een prutsmuts zijn, lellebel, het zelf hebben uitgelokt, die klappen verdienden etc etc. Dat is zo geïnternaliseerd .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:15

Palmera schreef:
Eulogy schreef:

Daar gaan we dus. "Het is niet hetzelfde".
Dat is het dus wél! Je kunt niet de olifant beschermen maar de neushoorn afschieten! Dat is hipocriet!

En hierin ben ik het eens met Palmera.

Ik heb ooit een weekje mogen nablijven inclusief een woensdag namiddag (ja, BE dus vaste schooluren) omdat ik hetzelfde bij een klasgenote deed, als zij bij mijn mannelijke klasgenoot had gedaan. :+ Mannelijke klasgenoot durfde niets terug doen want: Je slaat als man geen vrouwen.
Mijn puberbrein dacht: "maar ik ben geen man...." :o

Dus neen. Dit is gewoon ook niet oké. En het is gewoon hetzelfde. Geen "maren".

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:15

oji schreef:
Eulogy schreef:

Het is wel hetzelfde. Het is net zo erg en net zo slecht. Wat maakt dat jij vrouwen zo bijzonder vindt dat hun lichaam heilig is en dat van een man niet? Het is ook tijd dat vrouwen uit die slachtoffer rol kruipen en gewoon zich beseffen dat ze net zoveel macht hebben, zeker in een drukke kroeg denk ik zelfs eerder meer macht hebben. Als een vrouw een scene maakt dan wordt die kerel aangepakt, hetzij door andere mannen in de kroeg, hetzij door de uitsmijters. Als een man een scene maakt wordt het weggelachen is mijn ervaring.
Dat zei ik niet :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 12:19

Dat laatste Pien is helaas heel erg waar.

Dat vrouwen zich altijd maar perfect gedragen is ook niet helemaal waar. Ik ben ook wel eens betast door vrouwen met een borrel op. Dat was echter op 1 hand te tellen. Hoe vaak mannen dat hebben gedaan kan ik niet meer op mijn handen tellen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:23

Ik denk dat we het er over het algemeen wel over eens zijn dat een vrouw net zomin ongewenst aan een man mag zitten als een man aan een vrouw.

Wat wél een verschil is, is dat de ''onveiligheid'' voor mannen grotendeels zit in potentiele valse beschuldigingen of ongewenste aanrakingen.

Voor vrouwen is dat ongewenste aanrakingen, verkrachting, of zoals Sarah Everard, van straat geplukt worden en een paar dagen later dood in een bos gevonden worden. Daar zit wel een wezenlijk verschil.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:38

oji schreef:
Ik vind het trouwens wel heel erg onsympathiek discussiëren als iemand met een andere mening meteen als onintelligent wordt weggezet.

Gedeeltelijk eens. Ik heb meerdere keren aangegeven hoe ik over Elnienjo's overtuigingen dacht, als zijnde minstens zo onsympathiek. En als dan een heel forum tegen je zegt dat je opvattingen (die anderen schaden!!) nergens op slaan, maar dan stug doorgaan dat vrouwen niet moeten zeiken om het maar even heel kort door de bocht te zeggen? Dan ben ik er wel een beetje klaar mee. Het was dus zéker niet 'meteen', zoals je aandraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:41

elnienjo schreef:

Pardon? Sinds wanneer is het in welke omgeving dan ook normaal om een ander te betasten? M of V maakt niet uit, beide niet oké, nergens en nooit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:45

Ik denk ook dat het verschil zit in het fysieke overwicht wat de meeste mannen hebben op de meeste vrouwen, waarbij mannen dus bedreigender overkomen..

Nee een vrouw mag ook niet aan een man zitten, uiteraard niet. Maar een vrouw kan wellicht makkelijker meegesleurd worden door een man, dan omgekeerd. Dat is denk ook wat het onveilige gevoel geeft, io 'geweld'.. ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:46

elnienjo schreef:

Nee, nee, nee, nee, nee. Het is nu eenmaal een kroeg betekent niet dat je handtastelijkheid/aanranding maar moet accepteren. Ben je gek. Het hoort er niet bij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:47

Wat vinden jullie de grens? Ik fietste net namelijk langs een pand in steigers en die mannen gingen vanachter dat doek wat er omheen zit naar mij schreeuwen. Nu hoorde ik niet zo goed (want oortjes) maar hoorde iets van “hallo” en nog wat. Maar is dit acceptabel of niet? Ik vind het zelf heel irritant want ik heb überhaupt geen behoefte aan sociaal contact op dit moment. Maar is het oké en is het alleen kwalijk als mannen “vieze” dingen schreeuwen?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:49

Ik denk dat dat per persoon verschilt. Als iemand bijvoorbeeld tegen mij zegt "wat een tieten!" vind ik dat soms minder erg dan als iemand heel erg blijft opdringen met vragen hoe het is. Dat eerste ben ik toch al gewend :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:49

pien_2010 schreef:
elnienjo schreef:

Kijk en dit is dus precies het geïnternaliseerd gewoon vinden van dit soort gedrag. Niet ok vind ik dit.

Inderdaad ben je gauw een trut, of een prutsmuts of een bitch etc als je er iets van zegt. Mijn zoon zo zag ik, was ah bedienen, en werd in zijn kont geknepen door een jonge vrouw . Onmiddelijk draaide hij zich om en zei dat hij daar niet van gediend is. Het hield gelijk op. Terwijl als een vrouw daar iets van zegt (blijven doen goor meiden) kan ze een reactie verwachten die zeer vrouw onvriendelijk is.

Zo heb ik hier onze buuf ooit verteld dat mijn man graag naakt zwemt, dus als hij langs rijdt met de tractor kan hij dat zien. En jij Pien, was de wedervraag. "Nee dus, want mijn man is stoer volgens de mensen en ik loop het risico uitgemaakt te worden voor een prutsmuts" , hij keek me geschokt aan (fransman) en zei dat hij daar nog nooit bij nagedacht had dat bij hetzelfde gedrag de man positief wordt gezien en de vrouw negatief, maar dat ik zeker gelijk had. Toen kwam hij zelf met andere voorbeelden bv een man die overspel speelt wordt eerder geaccepteerd als een vrouw.

Vrouwen worden te vaak verweten dat ze een prutsmuts zijn, lellebel, het zelf hebben uitgelokt, die klappen verdienden etc etc. Dat is zo geïnternaliseerd .

Mede mogelijk gemaakt door de Katholieke kerk *\o/*.

Ik herken dit trouwens wel echt. Ik zon (bijna) altijd topless, ook in openbare gebieden, maar ben daarom dus ook wel meermaals scheef aangekeken, er werd naar me gefloten, gesist, alles. Terwijl mijn vriend nergens last vsn heeft als ie in z'n blote bast ligt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:50

MarlindeRooz schreef:
Wat vinden jullie de grens? Ik fietste net namelijk langs een pand in steigers en die mannen gingen vanachter dat doek wat er omheen zit naar mij schreeuwen. Nu hoorde ik niet zo goed (want oortjes) maar hoorde iets van “hallo” en nog wat. Maar is dit acceptabel of niet? Ik vind het zelf heel irritant want ik heb überhaupt geen behoefte aan sociaal contact op dit moment. Maar is het oké en is het alleen kwalijk als mannen “vieze” dingen schreeuwen?

Beetje lastig, omdat je dus niet hoorde wat ze zeiden. Wie weet viel er net iets van je fiets en wilden ze je daarop attenderen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:52

_San87_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Beetje lastig, omdat je dus niet hoorde wat ze zeiden. Wie weet viel er net iets van je fiets en wilden ze je daarop attenderen.

Ik kon aan de toon (+ de blik) wel horen dat dat het niet was. Ze zeiden zeker geen volledige zin. Ze stonden op een rij en riepen wat. :P