Berdien schreef:Ik zag iets van BIJ1 voorbij komen door iemand op FB, en heb hun programma er eens bij gepakt. Nou![]()
Iedereen een 30-urige werkweek met behoud van loon. Menstruatieverlof voor vrouwen. Onbetaald werk dat nu nog als 'vrouwenwerk' wordt gezien zoals huishoudelijke taken wordt betaald werk. Bedrijven die na 2025 mannen voor dezelfde functie meer betalen dan vrouwen worden vervolgd.
Hou even op met meWat een waanzinnig programma, wie trapt daar in? Er staat overigens niet bij door wie dit allemaal betaald gaat worden, en ook hoe dingen geregeld kunnen gaan worden. Maar het trekt vast stemmers..
Alleen hier ben ik wel voor, gelijke functies moeten gelijk betaald worden of je nu man, vrouw, geel, paars of zwart bent.
Voor de rest, menstruatieverlof..er zijn vrouwen die heel erg last hebben deze zouden best ontzien mogen worden in die tijd van de maand lijkt me. (in overleg met bedrijfsarts oid zodat ze niet ontslagen worden als ze zich iedere maand ziek moeten melden maar werk anders ingepland kan worden oid)