US Capitol bestormd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:32

LieveLoes

Re: US Capitol bestormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:33

Ik heb ontzettend veel respect voor de verslaggevers. Bizar en dapper dat je je middenin zo’n menigte begeeft.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:35

cp112 schreef:
Jilletje schreef:
Ze werden gewoon binnen gelaten :=
https://9gag.com/gag/aeAjP4q

Gokje? Ze hebben opdracht van de president gehad hiervoor :j

Ja snap ik, maar toch te ziek voor woorden dit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:35

Verschil met Rusland en Noord-Korea is dat zij zich niet profileren als lichtend baken van democratie, hoop en welvaart.. Daar verwacht je dit soort dingen, niet in een democratisch (mwah..) land als de VS.

Ik ben ook heel erg blij dat het geen bloedbad is geworden. Verschillen met andere protesten knagen wel. Aan de andere kant, deze protestanten zijn gewapend, en niet bang om die wapens te gebruiken. Hard optreden was een bloedbad geworden. Maar ja, welk signaal geef je zo af... Moeilijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:39

Berdien schreef:
Verschil met Rusland en Noord-Korea is dat zij zich niet profileren als lichtend baken van democratie, hoop en welvaart.. Daar verwacht je dit soort dingen, niet in een democratisch (mwah..) land als de VS.

Ik ben ook heel erg blij dat het geen bloedbad is geworden. Verschillen met andere protesten knagen wel. Aan de andere kant, deze protestanten zijn gewapend, en niet bang om die wapens te gebruiken. Hard optreden was een bloedbad geworden. Maar ja, welk signaal geef je zo af... Moeilijk.

Dezelfde vragen en twijfels werden op ABC news ook al geuit. Ze noemen de groep die nu in het kapitool aan het rotzooien is ook als 'white supremacy'. Het vergelijk met de veel heftigere manier van neerslaan van andere rellen dit jaar klinkt ook in Amerika al.

Over Trump, een van de inner circle net: Iedere keer als men aan Trump vraagt wat hij gaat doen de 21e, hoe hij het vertek ziet, geeft hij geen antwoord. Ze kunnen nog niets voorbereiden daarvoor, omdat Trump weigert om antwoord te geven.

"Hij is er nog niet aan toe" zeiden de geinterviewden net. Jup. Zoveel was wel duidelijk ja...

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:41

Ik vraag me af wat er gebeurd om 6 pm. Het lijkt me niet dat al deze mensen zich aan de curfew zullen houden..?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:49

Ik zag dat het een paar keer was genoemd hier maar nog niet echt ontkracht, maar Pence' achtergrond is niet Biden (helaas).

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook heel benieuwd... Voor vandaag en voor 20 jan...
Dit beschadigt het vertrouwen in de democratie zo ontzettend, dat ik ook wel een beetje vrees voor over 4 jaar.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:50

We gaan het zien....

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:52

Ik denk dat hij gaat worden afgezet én er serieus geprobeerd gaat worden hem achter tralies te krijgen. Er staan nog wat rechtzaken op hem te wachten. Denk dat men in de US er inmiddels wel achter zijn dat een kat in het nauw hele rare sprongen maakt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:01

De neergeschoten vrouw is overleden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:01

IMANDRA schreef:
Ik zag dat het een paar keer was genoemd hier maar nog niet echt ontkracht, maar Pence' achtergrond is niet Biden (helaas).

[ [url=m/v7vG8c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Afbeelding ]

Ik ben ook heel benieuwd... Voor vandaag en voor 20 jan...
Dit beschadigt het vertrouwen in de democratie zo ontzettend, dat ik ook wel een beetje vrees voor over 4 jaar.

Pence heeft 2 accounts. Hij beheert op het moment het account van VicePresident, die is nog gewoon Trump. Maar zijn gewone account schijnt wel Biden te zijn.

Mizora schreef:
Mike Pence zijn gewone account: https://twitter.com/Mike_Pence
Het account van de VicePresident, nu Mike Pence: https://twitter.com/VP

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:02

Zonet op liveblog van NOS een patriot aan het woord. Deze gaf aan dat hij oud-militair/medic is en samen met anderen 'hun' gebouw is binnen gegaan. Hij gaf tevens aan dat hij bij zijn mede-binnendringers geen wapens heeft gezien. Volgens hem had de politie wapens met rubberen kogels. Daar is de mevrouw ook gewond door geraakt. Zijn getuigenverslag over mevrouw ga ik niet herhalen, want hij noemde enkele details.

Het is afwachten wat andere bronnen zeggen, maar ik vond het in ieder geval bijzonder om iemand aan het woord te zien die het politie-optreden ver buiten proportie vond. En ook gelooft in (een deel van) het verhaal van Trump. De persoon zegt militaire ervaring als medic te hebben. Die heeft waarschijnlijk genoeg meegemaakt qua (vuur)wapengeweld. Beste patriot, ik help je uit de droom, jullie hadden geen toestemming om het gebouw in te gaan. Klaar. En je weet als oud militair ook hoe politiek-gevoelig dit gebouw is. Dan mag je zeker op de blaren zitten van mij.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:06

daantjuhhh schreef:

Verschrikkelijk :(

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:07

Afbeelding

Afbeelding

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:09

daantjuhhh schreef:

Welke bron heb je daarvoor?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:10

Gemeld op NOS en CNN

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:11

Independence schreef:
daantjuhhh schreef:

Verschrikkelijk :(

Ze is neergeschoten terwijl ze een deur probeerde(n) te forceren, volgens de laatste berichten. Dat maakt het niet minder sneu, maar je weet dondersgoed dat je daar niks te zoeken hebt..

Kookaburra

Femke_Tweety

Helaas waar zo te zien

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:12

Het is gemakkelijk praten vanaf de zijlijn dat de politie steviger had moeten optreden, maar de politie vh Capitol was zwaar id minderheid. Ik vind het erg verdrietig vd overleden vrouw, ook al vind ik dat de politie deëscalerend heeft opgetreden waarvoor respect.
Zo'n optreden mogen ze van mij vaker doen, ook als het bruine mensen betreft. Ze kunnen het dus wel.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 07-01-21 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:13

Bush, voormalig president, zelfde partij als trump:

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:15

pien_2010 schreef:
Het is gemakkelijk praten vanaf de zijlijn, maar de politie vh Capitol was zwaar id minderheid. Ik vind het erg verdrietig vd overleden vrouw, ook al vind ik dat de politie deëscalerend heeft opgetreden waarvoor respect.
Zo'n optreden mogen ze van mij vaker doen, ook als het bruine mensen betreft. Ze kunnen het dus wel.

Jup, het is eigenlijk relatief geweldloos gegaan. En dat is heel goed. Moeten ze waar mogelijk vaker doen.

Ze lopen er nu - als ik goed alles bij elkaar opgeteld heb- met ongeveer 1700 personen handhaving. (Politie, national guard etc)

Zoveel overmacht werkt natuurlijk ook wel goed, je kunt rustig je ding doen, je weet dat je met een overmacht bent.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:18

Ik deel maar een screenshot, voordat Twitter ook deze post van Trump blokkeert. :=
Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:21

Het is zo onwaarschijnlijk dat hij dit zelf nog gelooft.

Ik doe het niet snel, uitspreken dat ik denk dat iemand psychologische of psychiatrische problematiek heeft.
Maar hoe in de wereld kan hij dit serieus nog denken?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:24

Ik vroeg me iets eerder vanavond zelfs af of hij het echt gelooft, of dat hij hiermee hoopt zijn onschendbaarheid langer te houden.

Het is wel heel bijzonder als iemand het letterlijk gelooft en de gevolgen niet ziet.
Edit: al is Trump zeker bijzonder.