Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:59

Hier in het buurdorp is er tot 2 x toe zwaar vuurwerk door een brievenbus gegooid afgelopen week. De huizen hebben grote schade.

Vannacht ging hier ergens op straat ook een zwaar stuk vuurwerk af om 4 uur 's nachts. 8)7

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:08

Ik hoor hier nog helemaal geen vuurwerk.

Vorig jaar ook nog niet rond deze datum.

Pas de laatste 3 weken ofzo.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:14

Ik ben mei dit jaar verhuisd. Ik woonde eerst in Ede. Daar begonnen ze begin oktober al met knallen. Dit jaar zijn ze daar nog eerder mee begonnen en worden winkeliers en bezoekers van Ede centrum geterroriseerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:18

Cookies schreef:
Ik ben mei dit jaar verhuisd. Ik woonde eerst in Ede. Daar begonnen ze begin oktober al met knallen. Dit jaar zijn ze daar nog eerder mee begonnen en worden winkeliers en bezoekers van Ede centrum geterroriseerd.

Ik woon in Rhenen, ook hier al regelmatig knallen vanaf eind oktober.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:31

Hier (Heerlen, zuid Limburg) is het ook al bijna 1,5 maand elke avond raak in de omgeving. Op dit moment ook net weer een aantal knallen gehoord. Ben er ook echt helemaal klaar mee, bah.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 00:52

Cookies schreef:
Hier in het buurdorp is er tot 2 x toe zwaar vuurwerk door een brievenbus gegooid afgelopen week. De huizen hebben grote schade.

Vannacht ging hier ergens op straat ook een zwaar stuk vuurwerk af om 4 uur 's nachts. 8)7

Levensgevaarlijk.. Je zal maar net langs de brievenbus lopen op het moment dat ze het er doorheen gooien.
Imo is dat op z'n minst een poging tot zware mishandeling/doodslag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 01:21

Cayenne schreef:
Cookies schreef:

Levensgevaarlijk.. Je zal maar net langs de brievenbus lopen op het moment dat ze het er doorheen gooien.

Nou, idd :\. Wat bezielt die mensen...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:18

Of je huisdier in de gang hebben liggen.... vreselijk! Gewoon echt gruwelijk...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:31

Helaas herkenbaar. Wij hebben een keer een lawinepijl door de brievenbus gehad. Goddank zat er een degelijke hardhouten post opvangbak achter waardoor de schade "beperkt" bleef en er geen brand uitbrak. Rond een uur of 3 s nachts een klap, rookmelder ging af. De gang was een houtsplinterravage, de bak was volledig versplinterd. Gang vol rook, een ontzette deur, slot werkte niet fijn meer en een scheur in de muur naast de deur. En twee bazen en twee honden over de zeik. En een stinkend huis. Echt zo eng. Die bak heeft voorkomen dat de pijl in de gang explodeerde. Dan was er een fikse brand ontstaan. %)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:24

Ik heb in de nacht van oud en nieuw een slot/klem op mijn brievenbus zitten. Maar ja inderdaad kunnen ze dat ook in de weken ervoor doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:29

Cayenne schreef:
Cookies schreef:

Hoewel dat hier gelukkig maar heel zelden voorkomt is dat de reden dat we december de brievenbus deden afplakken. Ik zou teveel krijgen als zoiets naar binnen wordt gegooid en één of meerdere van onze honden raken gewond of nog erger...

Echt verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:39

Ik wil dit jaar ook de brievenbus afsluiten. Hoe doe je dat t best? Hij zit gewoon in mn voordeur.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:03

Wij maken hem dicht met tape zowel buiten als binnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 09:06

Wij hebben hem gelukkig aan de buitenkant van de gevel zitten.
Hoewel je daar ook niet blij van wordt wanneer ze hem opblazen :=
En er hangt een camera onder de carport. Dat scheelt ook wel veel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:35

Oh man daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Ik woonde een paar maanden geleden nog 3 hoog en de brievenbus beneden. Maar nu woon ik op ooghoogte. Vanaf wanneer plakken jullie de brievenbus dicht?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:55

Denken jullie wel aan de postbode als je weken de brievenbus dicht doet? Overigens heb je daar haken voor die je van binnenuit om de klep doet

Hier is het geknal al bezig vanaf eind augustus en ook zwaar spul. Heb voorgaande jaren een aantal keer de politie gebeld toen ze borden en prullenbakken aan het opblazen waren en de hond helemaal in paniek was. Maar die hebben nooit tijd om te komen. Dus ik heb er een hard hoofd in dat dat verbod veel gaat doen. De liefhebbers weten hun weg toch wel te vinden en dat gaat allemaal zwaarder vuurwerk zijn

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:37

Humpiedumpie schreef:
Ik wil dit jaar ook de brievenbus afsluiten. Hoe doe je dat t best? Hij zit gewoon in mn voordeur.

Daar bestaan sluiters voor. Een rvs plaatje waar je de klep in vastzet. Google maar eens op brievenbusklem.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:39

Mijn eerste telefoontje op mijn werk was ook de beste om de werkdag mee te beginnen :( , schade aan toiletcabine bij een klant van ons. Zo leuk al dat vuurwerk. Verniel je eigen spullen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:56

Suzanne F. schreef:
Humpiedumpie schreef:

Daar bestaan sluiters voor. Een rvs plaatje waar je de klep in vastzet. Google maar eens op brievenbusklem.

Oh tof! Heb er meteen 1 besteld!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:55

Ik denk dat ik die ook maar ga halen. De boel dichtplakken met ducttape zie ik niet zo zitten. Heb net de boel mooi in de verf zitten.
Bedankt voor de tip!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:28

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:35

mvdende schreef:
https://www.volkskrant.nl/cs-b7b883c6

Tot zo ver het vuurwerkverbod verbod. Wordt nu al overtreden.

Citaat:
Boefjes
Toch is het aanmerkelijke rustiger in Baarle dan in andere jaren, zegt bedrijfsleider Pedro Kipping van Zena. Dat heeft volgens hem niets te maken met de huidige lockdown in België, waardoor alle ‘niet-essentiële’ winkels dicht zijn, waaronder ook de vuurwerkwinkels. Want afhalen bij de winkels mag wel, en alle zaken hebben dat in hun nieuwsbrieven en op sociale media breed uitgemeten: bestellen via internet, afhalen bij het afhaalloket van de winkel tijdens het aangegeven tijdslot.

‘Je merkt toch dat de brave burgers nu thuisblijven. Alleen de boefjes komen nog’, zegt Kipping met een knipoog.
(...)
‘In voorgaande jaren hadden we op zo’n zaterdag medio november 300 tot 500 klanten’, aldus Kipping. ‘Nu hebben maar twaalf mensen via internet een bestelling geplaatst, die ze vandaag komen halen. Normaal zouden hier vijftien medewerkers in de zaak staan, nu sta ik er alleen.’

Blijkbaar heeft het toch effect. Dat niet iedereen zich er aan zou houden was te verwachten natuurlijk.
Wat mij betreft mogen ze de mensen die door eigen toedoen vuurwerkschade hebben lekker buiten laten staan op de SEH. En ja, ik weet dat dat niet haalbaar is, maar ik vind het gewoon egocentrisch gejank over een paar knalletjes.
Laatst bijgewerkt door secricible op 16-11-20 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:37

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:37

Mars schreef:
mvdende schreef:
https://www.volkskrant.nl/cs-b7b883c6

Tot zo ver het vuurwerkverbod verbod. Wordt nu al overtreden.

Prima toch, worden vanzelf beboet.

Dat weet ik zo net nog niet. :+ Hier word echt elke avond geknald.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:45

Ja hier ook, flinke knallen ook!