Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FiveSports schreef:MCE schreef:wie roept ze een halt toe b.v.
De "achterban" doet dat, alleen blijven er altijd idioten ongeacht afkomst/religie/huidskleur bestaan die zieke dingen doen. Ik denk dat je dat nooit gaat voorkomen, denk niet dat er een tijd heeft bestaan zonder geweld en denk ook niet dat dat er ooit zal komen.
MCE schreef:FiveSports schreef:De "achterban" doet dat, alleen blijven er altijd idioten ongeacht afkomst/religie/huidskleur bestaan die zieke dingen doen. Ik denk dat je dat nooit gaat voorkomen, denk niet dat er een tijd heeft bestaan zonder geweld en denk ook niet dat dat er ooit zal komen.
dank u wel, lees net in de krant dat het niet de "achterban" is die moskeeën sluit maar de regering in Oostenrijk,
Babootje schreef:Dat zeg ik dus ook. Vervolgens zijn er dan een paar kinderen die zich niet aan de wet houden in NL en een leraar hier bedreigen. Het gesprek aan tafel bij Jinek tussen Elsa v.d. Loo (de advocate die de leerlingen bijstaat die de leraar hebben bedreigd om de spotprent) en VVD kamerlid Yilan Yesilgöz was in dit opzicht ook heel verhelderend. De spagaat / fuik die je ingaat op het moment je enerzijds zegt dat je veroordeelt wat ze hebben gedaan en er vervolgens een "maar" achter plakt om een beetje begrip te kweken voor wat zij hebben gedaan. Nee, we moeten met elkaar in gesprek discussie over hoe ver de vrijheid van meningsuiting mag gaan als het gaat om belediging van de profeet. Dan ga je zo'n hellend vlak op, dat je er zelf niet meer uitkomt (zie filmpje).
https://www.evajinek.nl/onderwerpen/art ... n-yesilgoz
Daar gaan we de problemen echt niet mee oplossen (als die nog op te lossen zijn)
We leven in een land waar de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Doe iets aan je weerbaarheid en het wederzijds respect. Maak het jezelf niet zo moeilijk. Hoe minder je reageert op "pesten" hoe eerder het ophoudt is ook waar. En Allah kan prima voor zichzelf zorgen.
Babootje schreef:FiveSports schreef:Ik zie niet wat er mis mee is, zolang ze zich aan de wet houden hebben ze dat recht.
Dat zeg ik dus ook. Vervolgens zijn er dan een paar kinderen die zich niet aan de wet houden in NL en een leraar hier bedreigen. Het gesprek aan tafel bij Jinek tussen Elsa v.d. Loo (de advocate die de leerlingen bijstaat die de leraar hebben bedreigd om de spotprent) en VVD kamerlid Yilan Yesilgöz was in dit opzicht ook heel verhelderend. De spagaat / fuik die je ingaat op het moment je enerzijds zegt dat je veroordeelt wat ze hebben gedaan en er vervolgens een "maar" achter plakt om een beetje begrip te kweken voor wat zij hebben gedaan. Nee, we moeten met elkaar in gesprek discussie over hoe ver de vrijheid van meningsuiting mag gaan als het gaat om belediging van de profeet. Dan ga je zo'n hellend vlak op, dat je er zelf niet meer uitkomt (zie filmpje).
https://www.evajinek.nl/onderwerpen/art ... n-yesilgoz
Daar gaan we de problemen echt niet mee oplossen (als die nog op te lossen zijn)
We leven in een land waar de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Doe iets aan je weerbaarheid en het wederzijds respect. Maak het jezelf niet zo moeilijk. Hoe minder je reageert op "pesten" hoe eerder het ophoudt is ook waar. En Allah kan prima voor zichzelf zorgen.
Babootje schreef:Sorry FiveSports, maar dan heb je gewoon niet goed geluisterd. Snap je niet dat door dit te zeggen "Oke het mag niet dat ze dit hebben gedaan" MAAR er moet wel een een discussie worden gevoerd over hoever de vrijheid van meningsuiting man gaan als we het hebben over het "beledigen van de profeet" een glijdende schaal is naar het begrip hebben voor dit soort uitingen van geweld?. Hetzelfde als dat een meisje wordt aangerand en haar gevraagd wordt "Hoe kort was je rokje?"
Citaat:Toen Jinek daar eens scherp op doorvroeg werd duidelijk dat Elsa toen ze dat wat ze had gezegd een aantal keren had geprobeerd af te zwakken er eigenlijk zelf ook niet meer zo uitkwam. Ze sprak zichzelf meermalen tegen "aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen, maar die hebben we eigenlijk al in de wet, maar we moeten discussie voeren over die grenzen, moeten we een verbod op het beledigen van de profeet? Nee we hebben al de wet. Ja we moeten een discussie voeren over de grenzen van vrijheid van meningsuiting etc etc. Echt tenenkrommend.
Citaat:De discussie moet niet gaan over de vrijheid van meningsuiting versus beledigen van de profeet. De discussie moet gaan over hoe het nu in hemelsnaam kan dat kinderen zich over een spotprent zo beledigd voelen dat ze overgaan tot intimidatie en geweld?
Citaat:Dilan had groot gelijk en jij vind haar irritant?
Askja schreef:Goh, echt?
'Ik ben links en stem op de VVD', leiderschap Rutte trekt nieuwe kiezers'
https://www.nos.nl/l/m/2355510
elnienjo schreef:Rutte moet zijn verkiezingspropaganda waar maken dat hij keihard de immigratie gaat aanpakken. Op dat punt laten de meeste partijen het echt liggen waardoor een tegenstem nodig is. De VVD spreekt wel vaker ferme taal vlak voor de verkiezingen, maar maakt het nooit waar.
Rutte is een uitermate charismatische leider, maar hij moet wat meer ballen tonen.
elnienjo schreef:Rutte is een uitermate charismatische leider, maar hij moet wat meer ballen tonen.
Loretta schreef:Ik zal dubbel liggen van het lachen als Rutte straks na de verkiezingen in bed kruipt met Wilders en Baudet. Dat zagen al die "linkse" VVD kiezers dan uiteraard niet aankomen. Maar Rutte is zo glad als een aal wat dat betreft dus het zal mij niet eens verbazen.
Electra63 schreef:Loretta schreef:Ik zal dubbel liggen van het lachen als Rutte straks na de verkiezingen in bed kruipt met Wilders en Baudet. Dat zagen al die "linkse" VVD kiezers dan uiteraard niet aankomen. Maar Rutte is zo glad als een aal wat dat betreft dus het zal mij niet eens verbazen.
Ik snap niet zo goed waarom je daar dubbel om zou liggen?
Best wel sneu als je zo denkt.
Ik wil graag wat meer saamhorigheid en solidariteit.
Dat krijg je zeker niet met populisten in een regering.
Karl66 schreef:Rutte heeft al een keer met Wilders samengewerkt. Het schijnt dat als hij er aan terugdenkt dat nog steeds het schuim op zijn lippen komt. De kans dat er een VVD FvD PVV kabinet komt is echt verwaarloosbaar klein. Nog los van het feit dat zo'n kabinet waarschijnlijk geen meerderheid krijgt.
VVD en CDA keren een klein beetje terug naar het centrum. Eindelijk zien ze het licht en ontdekken dat ongebreideld neoliberalisme misschien toch niet zo'n goed idee is. Maar het blijft tot nu toe bij het wegslijpen van de scherpste randjes en dat is iets heel anders dan opeens links worden.
Electra63 schreef:Het grootste deel van de kiezers wil stabiliteit en bevindt zich in het midden. Soms een beetje links en soms een beetje rechts van het midden.
Met de komst van steeds meer (1-issue) partijen, kiezen sommigen toch voor een grote partij.
Met name huizenbezitters voelen zich toch het meest veilig bij de VVD.
En het immigratiebeleid.
Als je PVV en FvD te extreem vindt, blijft dr CDA en VVD over.