Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:59

Imandra, nu geef je toch te veel credits aan haar, breng haar niet op ideeen . Kan ze ook nog er onderuit door te zeggen dat haar account gehackt was door de KGB .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:05

bigone schreef:
Imandra, nu geef je toch te veel credits aan haar, breng haar niet op ideeen . Kan ze ook nog er onderuit door te zeggen dat haar account gehackt was door de KGB .

haha eerder dat ze gewoon te weinig kennis heeft om te snappen hoe het werkt (zoals blijkt uit haar reacties en antwoorden) met als gevolg dat ze als een schaapje de ironie achter dat soort trollen aanloopt en alles gelooft wat ze delen :'). Ze kan er natuurlijk niets aan doen dat ze die kennis niet heeft, maar dan is o.a. hier reageren alsof je alle wijsheid in pacht hebt toch wel een beetje vreemd. Dus dan lijkt het alsof ze niet weet dat ze die kennis mist. En ik moet bekennen dat ik ook niet meer weet hoe ik dat op een constructieve manier over kan brengen zodat ze het snapt, omdat ze werkelijk alles oppakt als aanval op haar als persoon, waarna er flauwe en idiote reacties komen die imo niet thuishoren in een discussietopic met de regels die wij hebben in de OP.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:11

Volgens mij gaat dit topic over de herverkiezing van Trump en hebben complottheorieën hun eigen topic.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:38

Ja, negeren is het beste. Al wil ik nog wel even kwijt dat de KGB al heel lang niet meer bestaat en de FSB heel erg gericht is op beïnvloeding via social media. Dus dat de niet zo snuggeren die trollen quoten of zelf desinformatie (ten behoeve van) verspreiden met als doel politieke en maatschappelijke ontwrichting, is inmiddels wel duidelijk. Zelfs voor mij, met een zwakke plek voor alles wat Russisch is. En uiteindelijk heeft dat ook weer invloed op een eventuele herverkiezing van Trump. Ik hoop toch zo dat je gelijk hebt, Karl. En we niet alsnog een verrassende zege zien in het najaar.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:55

Recente peilingen van CNN vallen Trump tegen. De (voorspelbare) reactie van Trump en zijn campagneteam: shoot the messenger
https://www.nos.nl/l/m/2336912

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:23

Er valt best wel iets af te dingen op de peiling van CNN, die is namelijk negatiever dan gemiddeld voor Trump. Maar het maakt niet uit welke peiling je op dit moment pakt, je ziet overal een negatieve tendens voor Trump. Zelfs Fox News geeft Biden een voorsprong van acht procentpunten.

Los daarvan is het natuurlijk belachelijk dat je een zender aanvalt omdat de peiling je niet bevalt. Maar dat is natuurlijk de bekende stijl van Trump, de aanval zoeken en de aandacht af proberen te leiden van wat er echt speelt.

Maar wat misschien wel het grootste probleem is voor Trump, daardoor misschien ook voor de VS en daardoor ook voor de rest van de wereld, is dat hij behoorlijk in de juridische problemen kan komen als hij niet herverkozen wordt. Op dit moment heeft hij de minister van justitie in zijn zak, kan hij vervelende onderzoekers ontslaan en heeft hij het congres in een houdgreep, omdat de republikeinen hun eigen president niet willen afvallen. Maar op het moment dat hij niet wordt herkozen, dan is hij die bescherming kwijt en een rechter en jury overtuig je niet met boze tweets. Dan moet hij zich op de inhoud verdedigen en dat is een probleem. En de vraag is dan in hoeverre hij dan een boze, gewapende achterban kan mobiliseren en hoever hij daarbij wil gaan om zichzelf uit de juridische problemen te houden. Want zelfs Trump zal niet zo dom zijn om terug denken dat hij, als hij straks geen president meer is, gewoon weg kan lopen en dat dan ook alle aanklachten, die hij als president af heeft kunnen houden, opeens spontaan op een magische manier verdwenen zijn. Het geweld, dat dat kan oproepen, daar maak ik me wel zorgen over.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:13

Stel dat Trump niet herkozen wordt. Dan is het niet moeilijk te raden wat er door zijn tegenstanders in hun overwinningsroes massaal gescandeerd gaat worden.

En dat is het inderdaad de vraag wat dat vervolgens weer los gaat maken bij de Trump-stemmers, die dan toch al zwaar gefrustreerd zijn door zijn nederlaag. Ik vermoed dat er ongeacht de uitslag sowieso onrust zal uitbreken, is het niet aan de ene, dan is het wel aan de andere kant. De polarisatie slaat nu zover door dat de sfeer nog wel langere tijd explosief zal blijven.

Verder eens met wat je zegt over CNN. Die peiling geeft ongetwijfeld een wat te rooskleurig beeld van Bidens voorsprong. Het ging me vooral om Trumps reactie, waarbij ik mij wel afvraag of die van hemzelf komt of van zijn campagneteam/inner circle.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:06

Askja schreef:
Stel dat Trump niet herkozen wordt. Dan is het niet moeilijk te raden wat er door zijn tegenstanders in hun overwinningsroes massaal gescandeerd gaat worden.

En dat is het inderdaad de vraag wat dat vervolgens weer los gaat maken bij de Trump-stemmers, die dan toch al zwaar gefrustreerd zijn door zijn nederlaag. Ik vermoed dat er ongeacht de uitslag sowieso onrust zal uitbreken, is het niet aan de ene, dan is het wel aan de andere kant. De polarisatie slaat nu zover door dat de sfeer nog wel langere tijd explosief zal blijven.

Verder eens met wat je zegt over CNN. Die peiling geeft ongetwijfeld een wat te rooskleurig beeld van Bidens voorsprong. Het ging me vooral om Trumps reactie, waarbij ik mij wel afvraag of die van hemzelf komt of van zijn campagneteam/inner circle.

Oh de verkiezing gaat sowieso een flink ding worden, wie ook wint. Wint Trump dan gaat het andere kamp los vanwege de corruptie in de Trump regering en diens racistische uitingen etc, wint Biden dan gaat Trump vol inzetten op hoe er bij de verkiezing is gefraudeerd want het kán natuurlijk niet zijn dat hij verliest.

De CNN poll zal vast geen 100% accurate weergave zijn, maar dat vind ik nog geen reden om zo te reageren als Trump deed. Ze zijn transparant in hun methode en bovendien blijft het een onafhankelijke nieuwsorganisatie... zou wat zijn als de nieuwsorganisaties alleen naar buiten zouden brengen wat Trump oké vindt..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:50

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:52

Och , Trump en CNN is hetzelfde als Femke met de Telegraaf.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:54

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:17

Rinske schreef:
IMANDRA schreef:
Lol :+. Ja nee die CNN poll was echt slechter hoor :j

https://www.donaldjtrump.com/landing/20 ... s-dem-poll

:') :') :') :') :')
Totaaaaaal geen biased vragen inderdaad, hahahahahaha. :(:) _O- :')
Die oelewapper heeft nog het lef om na de uitslag om een forse (maandelijkse) gift te vragen _O- _O- _O-

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:28

Ja natuurlijk, daar draait de hele Amerikaanse politiek op, geld binnenhalen van je aanhangers.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:30

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:42

Het lijkt wel satire joh :D Zit hier echt geen Russische trol achter?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:43

Askja schreef:
Ik doe telkens mijn ogen dicht en vergelijk Trump met Rutte, stel je voor dat die maar 1% v.d. uitspraken van Trump zou doen :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:57

Is het geen satire dan?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:03

mysa schreef:
Is het geen satire dan?

Nope, geen satire. Ik heb nog ergens een screenshot van een mail die is verstuurd door het team van de week. Zo bizar. En wie is ingeschreven voor zijn "nieuwsbrief" ontvangt dagelijks een stuk of vijf mails.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:05

Ailill schreef:
Askja schreef:
Ik doe telkens mijn ogen dicht en vergelijk Trump met Rutte, stel je voor dat die maar 1% v.d. uitspraken van Trump zou doen :')

In de ogen van Trump en zijn aanhangers is Rutte gewoon een criminele communist, die achter je geld aan zit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:07

Karl66 schreef:
In de ogen van Trump en zijn aanhangers is Rutte gewoon een criminele communist, die achter je geld aan zit.

Ja dat zie je hier inmiddels ook vaak op social media, alles behalve de FvD vinden ze extreem links :+ :+ :') :') .

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:37

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:41

Weet je wat ook bizar is, hij laat alle mensen die naar zijn verkiezingsbijeenkomsten komen een formulier tekenen dat ze geen actie kunnen ondernemen wanneer ze daar besmet worden met Corona .

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:51

bigone schreef:
Weet je wat ook bizar is, hij laat alle mensen die naar zijn verkiezingsbijeenkomsten komen een formulier tekenen dat ze geen actie kunnen ondernemen wanneer ze daar besmet worden met Corona .

Is dat serieus? Het kan echt niet gekker :roll: Waar kan ik dat vinden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:23

Hoewel dit mensen zijn die ook echt naar Trump rally's gaan (en dus niet per se gaat om iedereen die op Trump heeft gestemd) is het wel een indruk hoe weinig zinvol het lijkt om hier iets te bereiken met feiten en logica:
https://www.youtube.com/watch?v=NzDhm808oU4

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:25

Fineapple schreef:
bigone schreef:

Is dat serieus? Het kan echt niet gekker :roll: Waar kan ik dat vinden?

Ja, als je 'Trump Tulsa contract' googlet dan krijg je verschillende nieuwssites te zien. Ik heb het gisteren gelezen, ik geloof in het nederlands, maar kan het artikel niet meer vinden.