Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:18

De hele wereld is je eigen volk. Maar dat schijnen sommigen zich niet te beseffen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:19

geerke schreef:
Volgens mij hebben Baudet,Marine en Wilders niets tegen gewone hard werkende marokkanen...daar kun je gewoonweg niets tegen hebben.

De controleurs in de tweet waren anders wel werkende Marokkanen, en zelfs die waren (in zijn ogen) intimiderend en slecht voor Nederland.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:19

Citaat:
Er zijn nogal wat problemen hier in de banlieus...en dat zijn inderdaad heel vaak algerijnen en marokkanen,het is niet anders.Ik sympatiseer helemaal niemand,heb alleen het partij programma eens doorgelezen van marine ondat iedereen haar extreem rechts noemt.Maar dat is dus niet zo...en nee,ik ben niet rechts.Ik ben gewoon voor een samenleving die gezellig is,met marokkanen,afganen,chinezen...maakt mij niets uit.Mensen die gewoon homos accepteren en ze niet in elkaar meppen.Mensen moeten zich gedragen...maakt niets uit wat voor kleur ze hebben

...hier in Nederland wordt de eerste zin uit dit citaat
- nu ja, de gedachtegang van deze zin,
op racistische manier gebruikt.

"De Marokkanen/ de islam is het probleem", heet het dan
want die mensen trappen zoveel rotzooi in de achterstandswijken -

...en dat alle gedonder ook te maken heeft met slecht onderwijs in de wijk,
belabberde voorzieningen in de wijk,
huisvesting die te wensen overlaat,
mensen met geldproblemen, gezondheidsproblemen (en een overwerkte huisarts)
die geen krachtig netwerk hebben van mensen die de weg weten
(en ik ben vast nog wel wat vergeten)

...al die problemen praat de pvv niet over (forum idem)
qua stemgedrag maken deze partijen (je bent rechts of je bent het niet) de problemen erger
(huursubsidie verlagen, huur verhogen, zorgen dat er steeds minder huurwoningen komen/ corporaties hun huizen moeten verkopen, minder geld naar scholen, minder geld naar probleemwijken, etc etc etc.)

....en dan TOCH volhouden 'dat het allemaal komt omdat het Marokkanen/ moslems zijn'.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:29

Electra63 schreef:
@Geerke,
Eigen volk vind ik altijd griezelig klinken.
Waarschijnlijk omdat mijn man en kinderen niet volledig Nederlands zijn en een buitenlandse achternaam hebben. Al zijn ze hier geboren en hebben zij de Nederlandse nationaliteit.
Waar horen zij dan bij?

Hangt er van af of ze bedoelen alles wat niet X generaties hier hoort er uit OF eerst zorgen dat je de basis op orde hebt voor degenen die er al zijn voordat je nieuw gaat toevoegen.
Integratie is zeker voor een aantal groepen problematisch gebleken en de huidige aanpak werkt niet. Om dan al proefballonnetjes oplatend door te modderen lost het niet op.
Australisch model, zal net als Nieuw-Zeeland en Canada inderdaad focussen op kan deze immigrant zijn eigen broek ophouden en dus meebetalen aan ons sociale vangnet (wat van wege teveel druk er op kraakt aan alle kanten) of zal deze immigrant al dan niet doelbewust in dat sociale vangnet eindigen. Gezien de problemen dus met het betaalbaar houden van al deze regelingen is daar zeker wat voor te zeggen. Dat was eigenlijk ook het doel van immigratie naar West-Europa, mensen die hier kwamen voor een baan zodat ons sociale stelsel genoeg input kreeg om te blijven werken. Echter blijkt dat een groot deel van deze mensen geen baan heeft (laat de reden even buiten beschouwing) en dus aanspraak maakt op een sociaal stelsel dat door combi vraag en slechtere economie onbetaalbaar aan het worden is. En het wordt steeds duidelijker dat de aansluiting op onze arbeidsmarkt van veel mensen die nu binnen komen ook slecht tot niet bestaand is. De kritiek en zorgen over immigratie zijn terecht, de tegenreactie op liegende politici (nl dat deze mensen wel hier rap een baan zullen/kunnen/willen? vinden), is begrijpelijk en ook terecht. Echter is de boodschap die vervolgens door bijbehorende partijen uitgedragen wordt ernstig gekleurd en incompleet. Alles = hosanna is net zo fout als alles = gelukszoekers -> exit er mee.
Graag eens eerlijkheid van de politici zodat duidelijk wordt waarom de extreme partijen als fvd en pvv wel degelijk gelijk hebben en er absoluut een eind moet komen aan de geldverslindende leugens die noch Nederland nog de immigranten ten goede komen.
Ik verwacht trouwens van geen van beide kampen een echte oplossing -O-

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:52

geerke schreef:
Volgens mij hebben Baudet,Marine en Wilders niets tegen gewone hard werkende marokkanen...daar kun je gewoonweg niets tegen hebben.

Blijkbaar wel. Als Baudet al niet door had dat het geen mannen van Marokkaanse afkomst waren die gewoon hun werk deden kan hij onmogelijk hebben geweten of zij wél-of-niet hardwerkend zijn in het dagelijks leven.

Ik vind het sowieso een bizarre redenering.
Mensen van Nederlandse afkomst die te lui zijn om te werken of buiten hun betaalde baan om mensen lastigvallen. Waarom zouden die meer recht hebben om hier te mogen bestaan dan iemand wiens ouders of grootouders ooit hebben besloten zich hier te vestigen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:58

tamary schreef:
Electra63 schreef:
@Geerke,
Waarschijnlijk omdat mijn man en kinderen niet volledig Nederlands zijn en een buitenlandse achternaam hebben. Al zijn ze hier geboren en hebben zij de Nederlandse nationaliteit.
Waar horen zij dan bij?

Hangt er van af of ze bedoelen alles wat niet X generaties hier hoort er uit OF eerst zorgen dat je de basis op orde hebt voor degenen die er al zijn voordat je nieuw gaat toevoegen.
Integratie is zeker voor een aantal groepen problematisch gebleken en de huidige aanpak werkt niet. Om dan al proefballonnetjes oplatend door te modderen lost het niet op.
Australisch model, zal net als Nieuw-Zeeland en Canada inderdaad focussen op kan deze immigrant zijn eigen broek ophouden en dus meebetalen aan ons sociale vangnet (wat van wege teveel druk er op kraakt aan alle kanten) of zal deze immigrant al dan niet doelbewust in dat sociale vangnet eindigen. Gezien de problemen dus met het betaalbaar houden van al deze regelingen is daar zeker wat voor te zeggen. Dat was eigenlijk ook het doel van immigratie naar West-Europa, mensen die hier kwamen voor een baan zodat ons sociale stelsel genoeg input kreeg om te blijven werken. Echter blijkt dat een groot deel van deze mensen geen baan heeft (laat de reden even buiten beschouwing) en dus aanspraak maakt op een sociaal stelsel dat door combi vraag en slechtere economie onbetaalbaar aan het worden is. En het wordt steeds duidelijker dat de aansluiting op onze arbeidsmarkt van veel mensen die nu binnen komen ook slecht tot niet bestaand is. De kritiek en zorgen over immigratie zijn terecht, de tegenreactie op liegende politici (nl dat deze mensen wel hier rap een baan zullen/kunnen/willen? vinden), is begrijpelijk en ook terecht. Echter is de boodschap die vervolgens door bijbehorende partijen uitgedragen wordt ernstig gekleurd en incompleet. Alles = hosanna is net zo fout als alles = gelukszoekers -> exit er mee.
Graag eens eerlijkheid van de politici zodat duidelijk wordt waarom de extreme partijen als fvd en pvv wel degelijk gelijk hebben en er absoluut een eind moet komen aan de geldverslindende leugens die noch Nederland nog de immigranten ten goede komen.
Ik verwacht trouwens van geen van beide kampen een echte oplossing -O-

De Marokkanen (?) in dit verhaal zijn misschien wel 2e of 3e generatie en hier geboren?
Wat heeft dat met (problemen van) immigratie of Australisch model te maken?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 01:59

Jij noemt een nationaliteit, ik juist niet.

Er is een probleem met aansluiting op de arbeidsmarkt, ook bij de generaties die hier geboren zijn. Niet alle ouders hebben de inzichten, wil of toegang tot kennis om die aansluiting via de opvoeding mee te geven aan hun kinderen. Iets wat een Nederlandse ouder meestal wel heeft of op zijn minst een referentiekader wat daar dichterbij zit.
Dingen die wij ons vaak niet eens bewust zijn en dat gaat zeker verder dan op tijd op je afspraak/werk komen.

Wat voorgespiegeld is en aangenomen werd door de politiek sinds de eerste immigrantengolven na WOII, begon met : ze gaan weer terug, dus Nederlands leren hoeft niet. Ze komen hier om te werken, als ze dat niet hebben gaan ze wel weer terug.
Maar deze mensen bleven, leerden geen Nederlands of de normen en waarden zoals die hier gebruikelijk zijn, werden samen in 1 wijk geplaatst zodat er ook geen noodzaak meer was om dat toch te doen. En overheid met roze bril deed er niks aan. Inmiddels communiceerd de overheid in verschillende talen met de burger ipv al te beginnen met : Dit is de Nederlandse overheid, en die communiceerd dus in het Nederlands met zijn burgers. Begin dus maar eens met een woordenboek te verstrekken ipv vertalen van brieven en brochures.

Net als dat begeleiding van immigranten veel de mond vol heeft over de rechten van, maar over de bijbehorende plichten wordt gezwegen (en ja ook onder de wel autochtone NLers zijn er die zo'n les nodig hebben). Leidende tot bv een overheid die speciale bus inzet ipv te stellen dat als je je niet kan gedragen in het OV (plicht) je ook geen recht op OV hebt. Maar met wat hier al rondloopt kan die consequentie wel? Meten met 2 maten is dat, en dat wrikt.

Ga je naar een selectief binnen laten model met selectie startend in land van herkomst, zoals bv Australie dat doet, dan werk je eigenlijk met een internationale sollicitatieprocedure, op die manier komen de mensen met een baan en begeleider/verantwoordelijke die de Australische nationaliteit heeft binnen ipv te belanden in een opvang waar zich bewijzen als goede arbeidskracht vrijwel onmogelijk is. Gezien het doel waarmee de Nederlandse overheid destijds de deuren open gooide, is dat Australische model een passend model. Echter zo vooruitziend is er toen al niet opgetreden, zeker omdat in eerste instantie het vaak werkgevers waren die in bv Italie en Spanje op zoek gingen naar goedkope arbeidskrachten en er dus een zekere mate van toezicht en baangarantie was. Dat systeem is echter zeer snel ontoereikend gebleken (en flink ingezet voor ontduiken allerlei arbeidswetten en belastingen, zoals dat nog steeds gebeurt al zijn het nu meer Polen). Inmiddels hobbelt de overheid met kapotte roze bril nog steeds eigenlijk achter de feiten aan en blijft tegen beter weten in hopen op de spontane binnenkomst van geschikte, hard werkende mensen die meer opleveren dan ze kosten. En vertikken meerdere politieke partijen om toe te geven dat opvang van hulpbehoevenden geen enkele garantie is op fijne buren of goede arbeidskrachten. Hoe nobel en (medisch noodzakelijk) die opvang ook is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 02:29

Australische politiek als lichtend voorbeeld? Serieus?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 06:04

Ja natuurlijk. Mensen op een eiland voor de kust dumpen en laten wegrotten is toch de perfecte oplossing?

We hebben ook helemaal geen Marokkanen probleem in Nederland. We hebben een sociaal economisch probleem. Mensen in de laagste sociaal economische groep zijn oververtegenwoordigd in bepaalde vormen van criminaliteit, uitval bij opleidingen, het hebben van uitkeringen etc. Wat je ziet is dat jonge Marokkanen uit die groep omhoog migreren, waardoor het Marokkanen probleem vanzelf verdwijnt. Wat overblijft is dat er altijd een laagste sociaal economische groep zal zijn, die in bepaalde problemen oververtegenwoordigd is, alleen zijn dat straks niet meer de Marokkanen. Alleen maakt dat voor Baudet niet uit, die heeft gewoon een zondebok nodig, die hij de schuld kan geven, of het nou waar is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 06:42

Het is dus geen marokkanen probleem, maar een immigratie probleem waar grote groepen mensen met weinig kansen, een lage opleiding en weinig motivatie Nederland binnen komen en die laagste sociaal economische groep domineren. Momenteel zijn dat voornamelijk marokkanen en in de toekomst zal dat mogelijk een andere groep immigranten zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 07:11

Welnee, ook zonder immigratie heb je die groep. Veenhuizen, Frederiksoord en Wilheminaoord bestonden allang voordat de eerste gastarbeider Nederland binnenkwam.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 07:43

geerke schreef:
Shaggy09 schreef:

Misschien komt dat door de standpunten van dergelijke partijen? Ooit over nagedacht?

Ik woon in frankrijk,ken wel het partijprogramma van Marine Le pen...niets mis mee trouwens.Helemaal niet racistisch of facistisch,ze komt wel op voor de fransen...maar dat schijnt niet te mogen,opkomen voor je eigen volk

Dat is meestal niet zo tolerant, nee.
Ik walg alleen al van het woord; ‘eigen volk’.
Waarom is iemand die hier is komen wonen minder ‘eigen volk’ dan iemand die hier puur toevallig is geboren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 07:47

Karl66 schreef:
Welnee, ook zonder immigratie heb je die groep. Veenhuizen, Frederiksoord en Wilheminaoord bestonden allang voordat de eerste gastarbeider Nederland binnenkwam.

Niemand beweerd ook dat immigranten die groep uitgevonden hebben, maar immigranten houden die groep wel in stand of zorgen voor een uitbreiding van die groep.

En ik krijg het idee dat we met woorden gaan spelen om bepaalde dingen maar niet te hoeven uitspreken en daar heb ik weinig zin in.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 07:52

Resistance schreef:
De hele wereld is je eigen volk. Maar dat schijnen sommigen zich niet te beseffen.

Exact!

Migratie is al zo oud als er mensen zijn.
Is er hier niks meer te vreten, gaan we daar. (Zou jij ook doen, Geerke. ;) Waarom woon jij eigenlijk in een ander land? )

De reden dat die minderheden rotzooi gaan schoppen is omdat ze het slechter hebben. Omdat ze niet dezelfde kansen krijgen. En als het aan Wilders, Baudet en Le Pen C.s. ligt, gaan ze die kansen ook niet krijgen.
Hoe denk je dat t dan wordt opgelost? Terugsturen? En dan blijven ze daar braaf?
De oplossingen worden door veel mensen inderdaad ‘links’ genoemd.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 07:55

enzino schreef:
Het is dus geen marokkanen probleem, maar een immigratie probleem waar grote groepen mensen met weinig kansen, een lage opleiding en weinig motivatie Nederland binnen komen en die laagste sociaal economische groep domineren. Momenteel zijn dat voornamelijk marokkanen en in de toekomst zal dat mogelijk een andere groep immigranten zijn.

...en weinig motivatie? Ze nemen de -soms levensgevaarlijke- moeite om hier naartoe te komen! Dat kun je slecht ongemotiveerd noemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:08

Niet alle immigranten komen uit oorlogsgebieden en riskeren hun leven om in Nederland te komen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:24

enzino schreef:
Niet alle immigranten komen uit oorlogsgebieden en riskeren hun leven om in Nederland te komen.

Nee. Wie zegt dat?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:25

Laten we, als voorbeeld, het Geerke eens vragen waarom ze naar Frankrijk is gegaan?
Om lui, niks te doen en van de royale voorzieningen daar te profiteren, denk je?

Nog een vraag; ken je het woord ‘gastarbeider’ nog? ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:28

Ik woon in Spanje (omdat het weer er dusdanig beter is dan mijn man niet dagelijks helse pijnen heeft, maar enigszins verdraagbare pijn) en zie juist om me heen dat de gemotiveerde mensen die echt willen werken en niet bij pa en ma thuis op de bank hangen, naar landen als Nederland en Duitsland vertrekken. Dat zijn geen gemotiveerde oorlogsvluchtelingen, maar jongeren die gestudeerd hebben en niet aan de bak komen in eigen land (artsen en verpleegkundigen bijvoorbeeld) of minder hoogopgeleiden die gewoon vies werk gaand doen waar Nederlanders geen zin in hebben (de gastarbeiders van vroeger en nu).

Vertel me niet dat die naar Nederland komen om te profiteren van de bijstand of uitkeringen, die willen gewoon werken voor hun centen. Ik ben lid van een groep Spanjaarden in Nederland (ik help weleens met wat wegwijs raken daar) op Facebook en ben diep onder de indruk van hun inzet.

N.B.: ja, mijn man heeft een volledige WAO-uitkering uit Nederland, dat krijg je als je écht, écht niet meer kan werken (door een bedrijfsongeval ook nog) en wij leven verder van de verkoop van mijn bedrijf in Nederland. Noem ons maar uitkeringstrekkers voor wie dat wil, maar dan mag jij zijn ziekte hebben. En ja, binnen de EU mag je verhuizen met uitkering als je 100 procent arbeidsongeschikt bent.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:31

Volgens de Wildersen en Baudets van deze wereld, zouden jij en je man daar ook niet mogen zijn, Monique. ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:38

Nee, vertel mij wat :-)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:55

Jetta schreef:
BRON: MIEKE MEESEN
Thierry Baudet is een racist
Vanuit zijn woonplaats Genua beschouwt Ilja Leonard Pfeijffer wekelijks een onderwerp dat het nieuws beheerst. Deze week schrijft hij over de Marokkanen-tweet van Thierry Baudet.

Gepubliceerd op:05/02 | 2020 Geschreven door:Ilja Leonard Pfeijffer

Twitter

Facebook

LinkedIn
Zijn roman is vrijwel onopgemerkt gebleven, maar zijn tweet van vrijdag 31 januari is in een mum van tijd een moderne klassieker geworden. Hij is inmiddels vaker geciteerd dan het gedicht ‘Denkend aan Holland’ van Hendrik Marsman en er is dan ook geen reden om dat hier nogmaals te doen. De enige reden waarom ik hem toch integraal citeer, is dat dat mij plezier doet.

‘Vanavond,’ zo schreef de literator op voornoemde vrijdag 31 januari, ‘zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land!’

Schitterend hoe hij in zo weinig ruimte zoveel stijlregisters bespeelt. Magnifiek hoe hij van het kleine, onbeduidende voorval (‘twee vriendinnen’, ‘4 Marokkanen’) in een luttele ademtocht beweegt naar een oproep tot het grote gebaar (‘Red dit land!’). Duizelingwekkend hoe hij van een constatering via een wereldwijze beschouwing (‘Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos’) het domein van de emoties binnen vliegt (let op het gebruik van ‘Oh’). Verbluffend hoe hij het uitroepteken weet te hanteren.

Alleen bleek er een klein probleem te zijn met deze meesterlijk gecomponeerde tweet. Hij klopte niet. De twee dames die Thierry Baudet als zijn vriendinnen beschouwt (hij heeft er een handje van om elke willekeurige vrouw als zijn vriendin te beschouwen), waren niet lastiggevallen door Marokkanen, maar door controleurs van de NS in burger. Deze dienaren van de wet waren overigens ook niet van Marokkaanse afkomst.

En waar het mij om gaat, is wat er toen gebeurde. Baudet had dus een fout gemaakt. Hij diende zijn tweet te herroepen. In eerste instantie deed hij dat niet. Hij hield zich een weekend lang verborgen achter geveinsde onbereikbaarheid, zoals hij wel vaker doet. Maar de druk werd een beetje te groot en toen postte hij in tweede instantie de volgende verklaring op Facebook:

‘Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag.’

Dit is inmiddels door de medewerkers van de NS weersproken. De NS-medewerkers hebben de vrouwen ‘netjes aangesproken’. Overigens dragen controleurs van de NS geen wapens.

De feiten klopten weliswaar niet, maar het gevoel wel.

‘De vrouwen in kwestie,’ zo vervolgt Baudet zijn verklaring, ‘hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media – te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren.’

Het kan natuurlijk gebeuren dat je je onveilig voelt na een kaartcontrole in de trein, daar wil ik verder niets aan afdoen, al voelen de meeste mensen zich juist onveilig in de trein wanneer er nooit iemand komt om de kaartjes te controleren. Dat je je vervolgens tijdens de wandeling van het station naar huis nog steeds onveilig voelt, omdat je het gevoel hebt dat er vanachter elke boom of uit elk duister portiek een gemene kaartjesknipper tevoorschijn kan springen om je beleefd naar je plaatsbewijs te vragen, is natuurlijk ook heel goed voorstelbaar. De wereld is immers een grimmig en onvoorspelbaar oord.

Maar het slot van Baudets verklaring is geen herroeping of excuus, hij praat zijn eerdere tweet goed, in weerwil van de feiten. Hij maakt de feiten ondergeschikt aan zijn eigen emotie. Dit voorval, waarbij twee vrouwen naar hun plaatsbewijs is gevraagd, heeft hem persoonlijk geraakt. Vanuit deze emotie van betrokkenheid moeten wij begrijpen dat hij het volste recht heeft om een etnische minderheid te beschuldigen van crimineel gedrag. Hij zegt ook niet dat zijn eerdere tweet foutief was, hij was slechts ‘te snel en te hevig’. Hiermee bedoelt hij te zeggen dat het op zich wel klopte wat hij eerder tweette, maar dat hij vanuit zijn emotionele betrokkenheid te primair heeft gereageerd, waardoor hij bepaalde verzachtende omstandigheden of nuances niet voldoende heeft meegewogen in zijn oordeel, en dat hij het een en ander met de kennis van vandaag wellicht wat minder uitgesproken zou hebben kunnen formuleren. Maar ja, hij handelde vanuit zijn gevoel en ga maar eens zeggen dat dat hem geen goed mens maakt. Gevoel is goed. Daar zijn de feiten onbenullige stoorzendertjes bij.

En tenslotte blijft Baudet erbij dat de Marokkanen het probleem waren. Zij zijn volgens hem namelijk altijd het probleem. Er is ‘massale immigratie’ en daardoor voelen gewone blanke Nederlanders zich dagelijks onveilig. Er is geen Marokkaan in de buurt geweest van zijn twee zogenaamde vriendinnen en als iets een probleem was, was het dat zij niet meewerkten aan een kaartjescontrole van NS medewerkers, maar toch is het volgens Baudet wederom een bewijs voor het feit dat alle problemen veroorzaakt worden door buitenlanders. De feiten klopten weliswaar niet, maar het gevoel wel. En het gevoel zegt dat Marokkanen een bedreiging vormen.

Er is maar één conclusie mogelijk: Thierry Baudet is een racist.

Precies dit. Eerder in het topic werd een aantal keer gezegd dat hij zijn excuses had gemaakt, maar dat is zeer zeker niet het geval.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:02

Loretta schreef:
Electra63 schreef:
@Geerke,
Waar horen zij dan bij?

Dat racistische van de FVD en PVV knal ik ook helemaal op af.
Maar ik zie toch ook wel dat het alleen maar groter en groter wordt. Tja zolang links niet met een goed antwoord komt ben ik bang dat het alleen maar erger wordt. Het is een treurige maatschappij geworden en op links zie je ook wel de nodige extreme denkbeelden.

Is links nou verantwoordelijk voor het racisme van bepaalde partijen?
En heeft links ooit de kans gekregen om het in hun ogen "goede antwoord" uit te voeren?
Misschien dát eens proberen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:03

tamary schreef:
Dat was eigenlijk ook het doel van immigratie naar West-Europa, mensen die hier kwamen voor een baan zodat ons sociale stelsel genoeg input kreeg om te blijven werken. Echter blijkt dat een groot deel van deze mensen geen baan heeft (laat de reden even buiten beschouwing)

Doe dat nou maar niet.

In de jaren 1960 kwamen er grote golvan 'gastarbeiders', daar doel jij kennelijk op.

Voor alle duidelijkheid: Nederland is al honderden jaren een immigratieland, mensen komen om wel honderd redenen, maar kennelijk heb jij het over de voormalige gastarbeiders.
Die zijn niet zozeer gekomen, maar gehaald.
Expres uit de minst westerse gebieden van Turkije en Marokko (Koerdistan ipv Ankara; de Rif ipv Casablanca) 'we houden ze arm en dom', Nederlands leren was verboden. (Want ze werden vaak onder het geldende CAO loon betaald.)

Accoord, in de jaren 1980 was er een giga economische crisis.
En een deel van de kinderen en kleinkinderen van deze groep migranten zit nu op de universiteit.
En een deel van de groep is idd bezig de boot te missen.

Die boot missers hebben nl te kampen met het feit dat ze in een achterstandswijk wonen. Een rottig huis, slechte voorzieningen, geen goed onderwijs: een neerwaartse spiraal.

Citaat:
En het wordt steeds duidelijker dat de aansluiting op onze arbeidsmarkt van veel mensen die nu binnen komen ook slecht tot niet bestaand is.

De meest recente 'golf' waren hoogopgeleide Syriërs.

Dus ik weet werkelijk niet wat ik aan moet met:
"Graag eens eerlijkheid van de politici zodat duidelijk wordt waarom de extreme partijen als fvd en pvv wel degelijk gelijk hebben".

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:04

enzino schreef:
Karl66 schreef:

Niemand beweerd ook dat immigranten die groep uitgevonden hebben, maar immigranten houden die groep wel in stand of zorgen voor een uitbreiding van die groep.

En ik krijg het idee dat we met woorden gaan spelen om bepaalde dingen maar niet te hoeven uitspreken en daar heb ik weinig zin in.

Wat zou er niet uitgesproken mogen worden dan?

Er is altijd een bepaald percentage van de bevolking dat in de laagste sociaal economische klasse valt. Daar verandert immigratie echt helemaal niks aan. Sommige immigranten komen in die klasse terecht en sommige niet. Het is geen immigratie probleem, het is een sociaal economisch probleem.

Het valt me trouwens wel op dat nogal wat emigranten met een behoorlijke dedain spreken over immigranten...