Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:07

Maar is de politie nu ook al met een verklaring naar buiten gekomen? Want daar zit ik eigenlijk nog steeds op te wachten, want ik vind de nieuwsberichten ook steeds 'gekker' worden. Heb ook wel een beetje het gevoel alsof die allemaal met alle speculaties mee gaan. ik ben benieuwd wat er dus door de politie gezegd gaat worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:09

tienus63 schreef:
Ik denk zelf als er geen strafbare feiten aan het licht komen, ze weinig anders kunnen doen dan iedereen weer terug te laten keren naar ruinerwold.

Tot dusver hebben zij niemand gekrenkt.

Neem aan dat de meeste buitenstaanders erover eens zijn dat de kinderen hun jeugd ontnomen is, maar buiten de kring en het hout, hebben ze ook niks.
Als zij allen tevreden zijn met hoe hun kleine wereld was, wie zijn wij dan om ze te veroordelen.

Het geen medische hulp inschakelen voor de man met het herseninfarct is wel degelijk een strafbaar feit. Je mag iemand die hulp nodig heeft bv na ongeluk ook niet laten liggen als je er langs komt, laat staan als je er mee samen leeft/woont/voor zorgt.
Dat jongere generatie juist uit de sektewereld stapt is typisch trouwens, iets met verboden vruchten en gras is groener aan de andere kant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:09

Waarom dat forensisch onderzoek als het gewoon een sekte is?

Begint wel enigszins een anticlimax te worden :')

Arabesk

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:20

Dan zijn ze op zoek naar een lijk.... Wellicht het lichaam van de moeder. Ik gok zo maar dat die moon sekte niet aan regulier begraven of cremeren doet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:20

Janine1990 schreef:
Waarom dat forensisch onderzoek als het gewoon een sekte is?

Begint wel enigszins een anticlimax te worden :')

Omdat het je afkeren van de maatschappij niet altijd stopt bij jezelf/groep er buiten plaatsen, maar er ook soms agressieve stappen genomen worden tegen die maatschappij en/of er gewoontes bij komen die wij te gevaarlijk achten voor zwakkere leden van zo'n groep ongeacht de motivatie of verdere levensvisie. Zaken als misbruik,manier van straffen of veiligheid leefomgeving (schimmel door vocht, instortingsgevaar, gebruikte verf, etc.) Het geisoleerd leven en vrijwel zelfvoorzienend zijn op zich is inderdaad geen strafbaar feit, echter zeker als er religie bij komt, dan gaat dat helaas nog wel eens hand in hand met omstandigheden die bewezen ongezond zijn en of tegen de mensenrechten in gaan die wij als fundering onder om het even welke samenlevingsvorm ook hebben afgesproken.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:21

Ze moeten elk half uur in een rondje lopen? Ook ´s nachts of mogen ze dan gewoon slapen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:22

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:32

Cookies schreef:
Volgens dit artikel waren ze al jaren geleden uit de sekte gezet.

https://www.ad.nl/binnenland/vader-gezi ... ~add09270/

Dat neem ik ook niet meteen voor waarheid aan, kan maar zo zijn dat ze dit zeggen om niet negatief in het nieuws te komen. Ze werden wel financieel ondersteund, of door die huurder of door de kerk want rekeningen en huur van diverse panden werd nog steeds gewoon voldaan.

En wanneer ze nog wel lid van de kerk zijn dan kunnen die oudste drie kinderen ipv eruit gestapt ook uitgehuwelijkt zijn aan een ander lid.

Allemaal maar afwachten, de waarheid zal wel een keer boven water komen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:55

Ik zit al een tijdje mee te lezen, en heb zo het gevoel dat we in een ander universum of ander jaar belandt zijn :') Ik ben heel benieuwd wat uiteindelijk de uitkomst is.. Echt heel bizar allemaal.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:03

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:28

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:30

Nouja, vaststaande feiten... dat moet je altijd maar afwachten bij een paar punten natuurlijk.
Bijvoorbeeld: is die vader nou 62 of 67 jaar?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:51

Fijn overzicht! Ik was de draad een beetje kwijt inmiddels :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:54

Arabesk schreef:
Bokt is super handig omdat hier alle linkjes makkelijk terug te vinden zijn. Beter dan gewoon googlen. Toch een beetje de dorpspomp voor de laatste nieuwtjes zeg maar :+

kijk vaker hier dan dat ik het nieuws nu volg :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:23

tamary schreef:
tienus63 schreef:
Ik denk zelf als er geen strafbare feiten aan het licht komen, ze weinig anders kunnen doen dan iedereen weer terug te laten keren naar ruinerwold.

Tot dusver hebben zij niemand gekrenkt.

Neem aan dat de meeste buitenstaanders erover eens zijn dat de kinderen hun jeugd ontnomen is, maar buiten de kring en het hout, hebben ze ook niks.
Als zij allen tevreden zijn met hoe hun kleine wereld was, wie zijn wij dan om ze te veroordelen.

Het geen medische hulp inschakelen voor de man met het herseninfarct is wel degelijk een strafbaar feit. Je mag iemand die hulp nodig heeft bv na ongeluk ook niet laten liggen als je er langs komt, laat staan als je er mee samen leeft/woont/voor zorgt.
Dat jongere generatie juist uit de sektewereld stapt is typisch trouwens, iets met verboden vruchten en gras is groener aan de andere kant.

En het niet aangeven van kinderen is ook strafbaar, het feit dat de vader eigenlijk de vader niet is geeft ook de vraag of deze mensen wettelijk wel de voogdij hebben, en de leerplicht niet nakomen is ook strafbaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:24

Mwoah je mag je kinderen gewoon thuisscholing geven hoor. Als ze nooit naar school zijn geweest (maar wel thuisscholing hebben gehad) doen ze wat dat betreft officieel niks verkeerd :) Wat bedoel je met dat de vader eigenlijk de vader niet is....?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:32

Arabesk schreef:
Dan zijn ze op zoek naar een lijk.... Wellicht het lichaam van de moeder. Ik gok zo maar dat die moon sekte niet aan regulier begraven of cremeren doet.

Moeder was al overleden voor ze vertrokken naar de boerderij vertelde de buurvrouw in de vorige woonplaats

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:46

pmarena schreef:
Mwoah je mag je kinderen gewoon thuisscholing geven hoor. Als ze nooit naar school zijn geweest (maar wel thuisscholing hebben gehad) doen ze wat dat betreft officieel niks verkeerd :) Wat bedoel je met dat de vader eigenlijk de vader niet is....?

Dat mag in Nederland niet 'gewoon', je moet vrijstelling vragen en krijgen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:51

pmarena schreef:

Dan moet je dit aangeven en is een hoop papierwerk, dit mag zeker niet zomaar. Aangezien dit nooit gebeurd zal zijn want die kinderen bestaan wettelijk niet eens is dat wel degelijk strafbaar. Ik had meermaals gelezen dat 'de vader' niet de vader is van de kinderen? Of ging dat dan over de timmerman?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:05

Blussem schreef:
Kinderen zaten daar op vrijwillige basis. Was een soort klooster voor jongeren die zich wouden afzonderen van de buitenwereld.

Blussem je hebt het goed aangevoelt hoor , moonsekte is nu sprake van.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:33

CalipsoLover: je gooit nogal snel met "feiten" die volgens mij helemaal geen feiten zijn.

Dat mag wel "gewoon". Er zijn uiteraard regels, maar kinderen die niet naar een school gaan meteen wegzetten als "de leerplicht niet nakomen is strafbaar" is nogal speculeren want wie weet kregen ze (in eerste instantie) wel vrijstelling vanwege 1 of andere vorm van thuisscholing.

Net als zeggen dat de vader niet de vader is. Op dit moment wijst alles er op voor de gewone man, dat die vader daar dus op bed lag na zijn herseninfarct of wat er ook met die man gebeurd is. En dat die "Jozef de Oostenrijker" het gezin al heel lang kent en er al lang close mee is, en de vader "helpt" nu met het "opvoeden" van de kinderen in de lijn zoals die vader altijd gedaan heeft.

Het "niet aangeven van kinderen" lijkt me ook nogal uit de lucht gegrepen, het lijkt me sterk dat deze kinderen nooit bij de burgerlijke stand zijn aangegeven. Het lijkt er op dat ze pas onder de radar verdwenen zijn nadat moeder gestorven was. Ik ben wel benieuwd of ze voor die tijd wel naar school gingen, gezien alles dat de buurvrouw van destijds vertelt...dat de kinderen met een tasje naar school gebracht leken te worden :)

Het lijkt er "gewoon" op dat de vader nog verder doorgeslagen is in dat sekte gedoe in de jaren nadat zijn vrouw overleed.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:46

Nou.. volgens mij deed vader de bevallingen zelf. Dat vertelde de oude buurvrouw. Dat was algemeen bekend daar.

Dus dat ze op papier niet bestaan kan heel goed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:58

Het blijft een raar verhaal.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:03

pmarena schreef:
CalipsoLover: je gooit nogal snel met "feiten" die volgens mij helemaal geen feiten zijn.

Dat mag wel "gewoon". Er zijn uiteraard regels, maar kinderen die niet naar een school gaan meteen wegzetten als "de leerplicht niet nakomen is strafbaar" is nogal speculeren want wie weet kregen ze (in eerste instantie) wel vrijstelling vanwege 1 of andere vorm van thuisscholing.

Net als zeggen dat de vader niet de vader is. Op dit moment wijst alles er op voor de gewone man, dat die vader daar dus op bed lag na zijn herseninfarct of wat er ook met die man gebeurd is. En dat die "Jozef de Oostenrijker" het gezin al heel lang kent en er al lang close mee is, en de vader "helpt" nu met het "opvoeden" van de kinderen in de lijn zoals die vader altijd gedaan heeft.

Het "niet aangeven van kinderen" lijkt me ook nogal uit de lucht gegrepen, het lijkt me sterk dat deze kinderen nooit bij de burgerlijke stand zijn aangegeven. Het lijkt er op dat ze pas onder de radar verdwenen zijn nadat moeder gestorven was. Ik ben wel benieuwd of ze voor die tijd wel naar school gingen, gezien alles dat de buurvrouw van destijds vertelt...dat de kinderen met een tasje naar school gebracht leken te worden :)

Het lijkt er "gewoon" op dat de vader nog verder doorgeslagen is in dat sekte gedoe in de jaren nadat zijn vrouw overleed.

Die vrijstelling moet je jaarlijks aanvragen en dan zouden de kinderen wel ergens op de radar zijn. Overigens, als ze ooit naar school zijn geweest, krijg je de vrijstelling eigenlijk alleen nog als de kinderen om fysieke of psychische redenen niet naar school kunnen, en dan moet er een arts/psycholoog een advies geven.