Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Ik denk zelf als er geen strafbare feiten aan het licht komen, ze weinig anders kunnen doen dan iedereen weer terug te laten keren naar ruinerwold.
Tot dusver hebben zij niemand gekrenkt.
Neem aan dat de meeste buitenstaanders erover eens zijn dat de kinderen hun jeugd ontnomen is, maar buiten de kring en het hout, hebben ze ook niks.
Als zij allen tevreden zijn met hoe hun kleine wereld was, wie zijn wij dan om ze te veroordelen.
Janine1990 schreef:Waarom dat forensisch onderzoek als het gewoon een sekte is?
Begint wel enigszins een anticlimax te worden
Cookies schreef:Volgens dit artikel waren ze al jaren geleden uit de sekte gezet.
https://www.ad.nl/binnenland/vader-gezi ... ~add09270/
tamary schreef:tienus63 schreef:Ik denk zelf als er geen strafbare feiten aan het licht komen, ze weinig anders kunnen doen dan iedereen weer terug te laten keren naar ruinerwold.
Tot dusver hebben zij niemand gekrenkt.
Neem aan dat de meeste buitenstaanders erover eens zijn dat de kinderen hun jeugd ontnomen is, maar buiten de kring en het hout, hebben ze ook niks.
Als zij allen tevreden zijn met hoe hun kleine wereld was, wie zijn wij dan om ze te veroordelen.
Het geen medische hulp inschakelen voor de man met het herseninfarct is wel degelijk een strafbaar feit. Je mag iemand die hulp nodig heeft bv na ongeluk ook niet laten liggen als je er langs komt, laat staan als je er mee samen leeft/woont/voor zorgt.
Dat jongere generatie juist uit de sektewereld stapt is typisch trouwens, iets met verboden vruchten en gras is groener aan de andere kant.
pmarena schreef:Mwoah je mag je kinderen gewoon thuisscholing geven hoor. Als ze nooit naar school zijn geweest (maar wel thuisscholing hebben gehad) doen ze wat dat betreft officieel niks verkeerdWat bedoel je met dat de vader eigenlijk de vader niet is....?
pmarena schreef:Mwoah je mag je kinderen gewoon thuisscholing geven hoor. Als ze nooit naar school zijn geweest (maar wel thuisscholing hebben gehad) doen ze wat dat betreft officieel niks verkeerdWat bedoel je met dat de vader eigenlijk de vader niet is....?
pmarena schreef:CalipsoLover: je gooit nogal snel met "feiten" die volgens mij helemaal geen feiten zijn.
Dat mag wel "gewoon". Er zijn uiteraard regels, maar kinderen die niet naar een school gaan meteen wegzetten als "de leerplicht niet nakomen is strafbaar" is nogal speculeren want wie weet kregen ze (in eerste instantie) wel vrijstelling vanwege 1 of andere vorm van thuisscholing.
Net als zeggen dat de vader niet de vader is. Op dit moment wijst alles er op voor de gewone man, dat die vader daar dus op bed lag na zijn herseninfarct of wat er ook met die man gebeurd is. En dat die "Jozef de Oostenrijker" het gezin al heel lang kent en er al lang close mee is, en de vader "helpt" nu met het "opvoeden" van de kinderen in de lijn zoals die vader altijd gedaan heeft.
Het "niet aangeven van kinderen" lijkt me ook nogal uit de lucht gegrepen, het lijkt me sterk dat deze kinderen nooit bij de burgerlijke stand zijn aangegeven. Het lijkt er op dat ze pas onder de radar verdwenen zijn nadat moeder gestorven was. Ik ben wel benieuwd of ze voor die tijd wel naar school gingen, gezien alles dat de buurvrouw van destijds vertelt...dat de kinderen met een tasje naar school gebracht leken te worden
Het lijkt er "gewoon" op dat de vader nog verder doorgeslagen is in dat sekte gedoe in de jaren nadat zijn vrouw overleed.