Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:59

8nnemiek schreef:
Wilders te radicaal? :+
Baudet is toch echt veel radicaler, op een veel breder niveau, van vrouwenrechten tot klimaatproblemen en onderwijs/wetenschap. Een mensenleven terug willen in de tijd, dat is niet radicaal? :=
Het verschil met Wilders is dat Baudet zijn boodschap verpakt in mooie woorden en teksten/essays, waardoor mensen het gevaar er schijnbaar niet in zien..

Je moet uitspraken van Baudet niet verwarren met de partijstandpunten. En of het handig is dat hij ze doet en juist nu, we zullen zien.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:00

janderegelaa schreef:
8nnemiek schreef:
Wilders te radicaal? :+
Baudet is toch echt veel radicaler, op een veel breder niveau, van vrouwenrechten tot klimaatproblemen en onderwijs/wetenschap. Een mensenleven terug willen in de tijd, dat is niet radicaal? :=
Het verschil met Wilders is dat Baudet zijn boodschap verpakt in mooie woorden en teksten/essays, waardoor mensen het gevaar er schijnbaar niet in zien..

Je moet uitspraken van Baudet niet verwarren met de partijstandpunten. En of het handig is dat hij ze doet en juist nu, we zullen zien.

Als iemand het gezicht van een partij is die nog niks concreets in de politiek heeft gedaan, dan mag je dat natuurlijk wel in acht nemen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:10

janderegelaa schreef:

Als je je mede-partijoprichter de deur uit werkt omdat zijn ideeën niet stroken met jouw visie, dan mag je er wel vanuit gaan dat de partijstandpunten uiteindelijk niet ver meer zullen afwijken van Baudets eigen uitspraken.
Gematigde standpunten presenteren, dat is gewoon zieltjes winnen, maar een narcist als Baudet zal toch steeds meer zijn eigen ideeën in zijn partij gaan inbrengen, zijn manier is immers dé enige manier om onze boreale beschaving te redden van de ondergang, en hopelijk wordt dat uiteindelijk zíjn ondergang..

Shaggy09

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:22

Ik vind Baudet en Wilders niet hetzelfde. Oké, beide conservatief rechts. That´s it.
Ik vind Wilders niet eng, die man zegt waar hij voor staat, is weliswaar een moslim hater maar daar is het ook mee gezegd.
Baudet daarentegen heeft niet alleen een hekel aan moslims, maar ook aan vluchtelingen, geëmancipeerde vrouwen, klimatologen en blijkbaar heeft hij het ook niet erg te doen met oude/zieke mensen aangezien hij euthanasie liever niet meer ziet.

Ik vind hem een adder.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:33

Karl66 schreef:
Baudet moet het hebben van rechtsextremisten en proteststemmers, dat is een minderheid van de stemmers in Nederland, die stemmers moet hij ook nog eens delen met de andere protestpartijen en dat betekent dat hij niet veel groter meer kan groeien. De reden waarom hij op dit moment de meeste stemmen krijgt van de proteststemmers is omdat hij the new kid on the block is. maar op het moment dat hij de volgende is die niet levert, dan is hij die stemmen ook net zo gemakkelijk weer kwijt.

Met dit soort essays versnelt hij zijn eigen afgang alleen maar. Want dat hij nou moet reageren met een verhaal dat hij verkeerd geïnterpreteerd wordt en dat het een aanval op hem is en al die blabla die vrolijk gekopieerd wordt door fans als janderegelaa is natuurlijk niks anders dan schadebeperking van iemand met zo weinig politiek besef dat hij niet eens snapt dat je niet in de VS altright invloed kan verwerven zonder dat het terugslaat op je politiek in Nederland.

Baudet is iemand dat zijn eigen politieke kapitaal heel snel opbrandt, gewoon door incomptentie en ijdelheid.

Ik denk eerlijk gezegd dat Baudets populariteit hier nauwelijks onder zal lijden. De meeste mensen die op hem stemmen, doen dat vanuit het idee dat hij hier en daar wel een punt heeft, en omdat de tijdgeest simpelweg in het voordeel is van het rechts-populisme. Feitelijk hoeft hij dus niet zo veel moeite te doen om zieltjes te winnen. Gewoon blijven zorgen voor reuring en aandacht, en daarbij vooral duidelijk maken dat het allemaal de schuld is van de linkse elite.
Wat dat betreft Janderegelaa wordt er door populistisch rechts veel harder aangetrapt tegen links dan omgekeerd. Linkse media, linkse universiteiten, linkse gevestigde orde, alles wat establishment is, is links en dus verantwoordelijk voor alles wat er op maatschappelijk vlak misgaat. Links en tevens de middenpartijen blijven juist veel te lief tegen Baudet c.s.

Overigens denk ik dat het met FvD uiteindelijk dezelfde kant op gaat als Leefbaar Nederland, de LPF en in mindere mate de PVV: hoe groter de partij, hoe meer onderlinge ruzies en verdeeldheid er zal ontstaan omdat de grote leider met zijn grote ego geen tegenspraak duldt. Als regeringspartij zullen ze snel door het ijs zakken omdat ze dan compromissen moeten sluiten en omdat het niet mee zal vallen om uit een vijver van baantjesjagers, opportunisten en boze witte mannen voldoende capabele bestuurders te vissen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:19

Askja schreef:
Karl66 schreef:
Baudet moet het hebben van rechtsextremisten en proteststemmers, dat is een minderheid van de stemmers in Nederland, die stemmers moet hij ook nog eens delen met de andere protestpartijen en dat betekent dat hij niet veel groter meer kan groeien. De reden waarom hij op dit moment de meeste stemmen krijgt van de proteststemmers is omdat hij the new kid on the block is. maar op het moment dat hij de volgende is die niet levert, dan is hij die stemmen ook net zo gemakkelijk weer kwijt.

Met dit soort essays versnelt hij zijn eigen afgang alleen maar. Want dat hij nou moet reageren met een verhaal dat hij verkeerd geïnterpreteerd wordt en dat het een aanval op hem is en al die blabla die vrolijk gekopieerd wordt door fans als janderegelaa is natuurlijk niks anders dan schadebeperking van iemand met zo weinig politiek besef dat hij niet eens snapt dat je niet in de VS altright invloed kan verwerven zonder dat het terugslaat op je politiek in Nederland.

Baudet is iemand dat zijn eigen politieke kapitaal heel snel opbrandt, gewoon door incomptentie en ijdelheid.

Ik denk eerlijk gezegd dat Baudets populariteit hier nauwelijks onder zal lijden. De meeste mensen die op hem stemmen, doen dat vanuit het idee dat hij hier en daar wel een punt heeft, en omdat de tijdgeest simpelweg in het voordeel is van het rechts-populisme. Feitelijk hoeft hij dus niet zo veel moeite te doen om zieltjes te winnen. Gewoon blijven zorgen voor reuring en aandacht, en daarbij vooral duidelijk maken dat het allemaal de schuld is van de linkse elite.
Wat dat betreft Janderegelaa wordt er door populistisch rechts veel harder aangetrapt tegen links dan omgekeerd. Linkse media, linkse universiteiten, linkse gevestigde orde, alles wat establishment is, is links en dus verantwoordelijk voor alles wat er op maatschappelijk vlak misgaat. Links en tevens de middenpartijen blijven juist veel te lief tegen Baudet c.s.

Overigens denk ik dat het met FvD uiteindelijk dezelfde kant op gaat als Leefbaar Nederland, de LPF en in mindere mate de PVV: hoe groter de partij, hoe meer onderlinge ruzies en verdeeldheid er zal ontstaan omdat de grote leider met zijn grote ego geen tegenspraak duldt. Als regeringspartij zullen ze snel door het ijs zakken omdat ze dan compromissen moeten sluiten en omdat het niet mee zal vallen om uit een vijver van baantjesjagers, opportunisten en boze witte mannen voldoende capabele bestuurders te vissen.

Natuurlijk ageert rechts tegen links. Dat is normaal, en andersom ook.

Het grote verschil is dat links het op de persoon speelt, waar kan demoniseert en basht.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:25

Als er iets is dat op de persoon speelt is het rechts. Je kunt me niet gaan vertellen dat je vind dat links dat doet.

Verder vind ik links en rechts stomme termen, je hebt linkse media die probeert te demoniseren maar vanuit rechts is ook echt niet alles koek en ei. Beide partijen kunnen fel tegen elkaar zijn.
Ik kijk liever naar een politicus op zichzelf, of een partij op zichzelf zonder teveel met de termen links en rechts bezig te zijn.

Want links en rechts zijn immers ook de toverwoorden om zieltjes mee te winnen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:19

janderegelaa schreef:

Het grote verschil is dat links het op de persoon speelt, waar kan demoniseert en basht.

Goh, demoniseren, waar heb ik die term eerder gehoord.
Probleem van Baudet, Wilders c.s is dat ze zo obvious met twee maten meten. Exact wat jij hier ook doet Jan. Voortdurend aankomen met de linkse kerk en linkse indoctrinatie, maar als ze zelf kritiek krijgen spreken ze van demoniseren.
Ook weer zo'n beproefde populistische tactiek.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:54

Askja schreef:
janderegelaa schreef:

Probleem van Baudet, Wilders c.s is dat ze zo obvious met twee maten meten. Exact wat jij hier ook doet Jan. Voortdurend aankomen met de linkse kerk en linkse indoctrinatie, maar als ze zelf kritiek krijgen spreken ze van demoniseren.

Nazi
Vrouwenhater
Racist
Narcist
Zijn moeder had hem beter door kunnen slikken
Flapdrol
Misselijkmakend
Omhoog gevallen gladjakker
Eng en naar ventje
Boreaal gelul
Slijmerige blaaskaak
Rasidioot
Engerd
Domme blaaskaak
Ariosofisch gelul
Randdebiel
Vuile vent
Laf ventje

En dan ben ik tot pagina 7 van dit topic gekomen. En dan pak ik alleen de kwalificaties die direct betrekking hebben op hem. Ik lees nooit zoiets over Kees van der Staaij, die nog conservatiever is dan Baudet. Of over Jesse Klaver die iedereen de auto uit wil hebben maar zelf een dikke bak rijdt. Of over Pechtold die een appartementje aanpakt. Of over de SP die gewoon het communisme aanhangt en ook tegen de massa immigratie is.

Met dat geschop tegen Fortuyn, Wilders en Baudet is het nog nooit gelukt. Reageer met argumenten, niet met demoniseren en bashen. Het probleem is denk ik dat die argumenten er eigenlijk niet zijn. Althans, jullie noemen ze niet. Onderbuik reacties, daar zijn jullie wel goed in.

Gelukkig zitten er in dit topic ook een paar mensen die er wel met een open blik naar kijken en die wel inhoudelijk kunnen reageren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:57

Van der Staaij is toch serieus aanbod geweest toen hij laatst voor dat Abortusgebeuren tekende.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 18:01

Tjsa als ik iemand een flapdrol vind zeg ik dat ook gewoon :+ rutte heeft dat ook al eens over zich gezegd gehad en wel meer hoor

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:04

Benzz schreef:
Van der Staaij is toch serieus aanbod geweest toen hij laatst voor dat Abortusgebeuren tekende.

Nou zeker :j

En ook toen van der Staaij meende dat je van verkrachting niet zwanger kon raken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:08

En ook hier zie je weer waar onze maatschappij van naar de klote gaat:
Ik ben links, jij bent rechts.
Ik denk dat de meeste mensen, incl ik, gewoon midden willen!
Maar ja, wat is er voor de media interessant aan midden.
Dus zie je de extremen alleen in beeld.

Ik zag pas een interessant filmpje over polarisatie en de (gevaarlijke) gevolgen ervan.
We zijn goed opweg in NL die kant op.

Ik vindt echter wel dat nuancering soms niet geplaatst is @janderegelaar.
En bij iemand die publiekelijk schrijft dat hij vrouwen verkrachten goedpraat, is het lelijkste woord nog niet lelijk genoeg.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:12

Jan heb je aandelen? Je reageert wel heel erg aangebrand :) ga lekker naar buiten en geniet van het zonnetje. Niets is het waard om je zo druk om te maken.

En Baudet? Ik hoop dat ie nooit de grootste wordt en zowel dat het daarna ook weer snel klaar is.

En polarisatie, ja het zou fijn zijn als het allemaal wat gemoedelijker wordt. In mijn ogen moet er wel wat gebeuren maar gok niet dat Baudet daar de oplossing voor is.. hij maakt het eerder erger.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:16

MarjanB schreef:
Jan heb je aandelen? Je reageert wel heel erg aangebrand :) ga lekker naar buiten en geniet van het zonnetje. Niets is het waard om je zo druk om te maken.

En Baudet? Ik hoop dat ie nooit de grootste wordt en zowel dat het daarna ook weer snel klaar is.

En polarisatie, ja het zou fijn zijn als het allemaal wat gemoedelijker wordt. In mijn ogen moet er wel wat gebeuren maar gok niet dat Baudet daar de oplossing voor is.. hij maakt het eerder erger.

En ook geen Jesse Klaver.
Dan is heel NL straks een soort Amsterdam.
Ik begin alvast te bidden. :D :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:16

Benzz schreef:

Nashville-verdrag toch

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:19

ik was vroeger altijd verbaasd als ik op de tv zag dat in sommige landen bij verkiezingen enorme rellen uitbraken. Maar nu begin ik dat te begrijpen.Ik denk ook wel dat er momenteel ook in Nederland meer polarisatie is de laatste tijd.Enfin,we zullen het morgen wel zien.Iedereen mag in het stemhokje gewoon zijn\haar mening geven zonder geruzie en gescheld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:22

@Jan; hoe kom je erbij dat er hier alleen een onderbuikgevoel wordt geuit?

Vooral de eerste paar pagina's (die je gezien je lijstje goed gelezen hebt) wordt toch echt inhoudelijk beargumenteerd waarom de mening van meneer Baudet niet klopt en dat de verschuivingen in de maatschappij hele andere oorzaken hebben.

Het is juist meneer Baudet die vrouwonvriendelijke onderbuik uitspraken doet ipv een gefundeerd betoog houdt......

En nee ik ben echt geen linkse hippie. Ik vind dat we onze westerse cultuur en identiteit met hand hand en tand moeten verdedigen als die om drogredenen door een gekwetste minderheid wordt aangetast of wanneer wij ons op onze eigen grond ten koste van onzelf moeten aanpassen aan anderen. Maar niet op deze manier waarbij we terug in het verleden stappen de vrouw duidelijk een minderwaardige plaats in het leven heeft ten opzichte van de blanke man.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-19 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 18:23

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:28

janderegelaa schreef:
Askja schreef:

Nazi
Vrouwenhater
Racist
Narcist
Zijn moeder had hem beter door kunnen slikken
Flapdrol
Misselijkmakend
Omhoog gevallen gladjakker
Eng en naar ventje
Boreaal gelul
Slijmerige blaaskaak
Rasidioot
Engerd
Domme blaaskaak
Ariosofisch gelul
Randdebiel
Vuile vent
Laf ventje

En dan ben ik tot pagina 7 van dit topic gekomen. En dan pak ik alleen de kwalificaties die direct betrekking hebben op hem. Ik lees nooit zoiets over Kees van der Staaij, die nog conservatiever is dan Baudet. Of over Jesse Klaver die iedereen de auto uit wil hebben maar zelf een dikke bak rijdt. Of over Pechtold die een appartementje aanpakt. Of over de SP die gewoon het communisme aanhangt en ook tegen de massa immigratie is.

Met dat geschop tegen Fortuyn, Wilders en Baudet is het nog nooit gelukt. Reageer met argumenten, niet met demoniseren en bashen. Het probleem is denk ik dat die argumenten er eigenlijk niet zijn. Althans, jullie noemen ze niet. Onderbuik reacties, daar zijn jullie wel goed in.

Gelukkig zitten er in dit topic ook een paar mensen die er wel met een open blik naar kijken en die wel inhoudelijk kunnen reageren.

Ik hoef geen open blik te hebben naar iemand die vrouwen wil onderdrukken.
En ooit eens gelezen wat Jesse Klaver of Rutte over zich heen krijgen op social media? En er wordt hier goed beargumenteerd hoor, zeker in het begin van het topic. Dat jij het niet met die argumenten/feiten eens bent is een tweede.

Ga mee met Gloa.

Net stemwijzer gedaan voor de EU, en voor mij staat FvD gevoelsmatig op de juiste plek in de lijst. Helemaal onderaan mijn stem overeenkomsten :j
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-05-19 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:28

verootjoo schreef:
Benzz schreef:

Nashville-verdrag toch

Klopt, had geen zin om het op te zoeken wat het nou precies was.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:32

IMANDRA schreef:
Net stemwijzer gedaan voor de EU, en voor mij staat FvD gevoelsmatig op de juiste plek in de lijst. Helemaal onderaan mijn stem overeenkomsten :j

Hier precies hetzelfde, volledig onderaan. En bovenaan inderdaad de partij waar ik al voor ging kiezen. Ik ben namelijk Pro Europa.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:33

Gloa schreef:
@Jan; hoe kom je erbij dat er hier alleen een onderbuikgevoel wordt geuit?

Vooral de eerste paar pagina's (die je gezien je lijstje goed gelezen hebt) wordt toch echt inhoudelijk beargumenteerd waarom de mening van meneer Baudet niet klopt en dat de verschuivingen in de maatschappij hele andere oorzaken hebben.

Het is juist meneer Baudet die vrouwonvriendelijke onderbuik uitspraken doet ipv een gefundeerd betoog houdt......

En nee ik ben echt geen linkse hippie. Ik vind dat we onze westerse cultuur en identiteit met hand hand en tand moeten verdedigen als die om drogredenen door een gekwetste minderheid wordt aangetast of wanneer wij ons op onze eigen grond ten koste van onzelf moeten aanpassen aan anderen. Maar niet op deze manier waarbij we terug in het verleden stappen de vrouw duidelijk een minderwaardige plaats in het leven heeft ten opzichte van de blanke man.

Dat wil hij ook niet, hij stelt het ter discussie. Hij heeft, notabene op televisie, gezegd dat hij niet tegen abortus is en dat hij het prima vindt als vrouwen carrière willen maken.

Onderdeel van demoniseren is woorden op een weegschaal leggen en er een zo negatief mogelijke draai aan geven. En weet je, werkt niet. Het enige dat je er mee bereikt is dat er weer zo’n linkse gek als Volkert opstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:33

karuna schreef:

Hij zal het natuurlijk wel gedeeld hebben om een maatschappelijk debat aan te slingeren. Natuurlijk is dit geen inhoud waar hij zelf achter zou staan O:) . Hoe kunnen ze hem nu zo verkeerd begrijpen O:) . Hoe kunnen ze denken dat hij zo'n kortzichtig persoon is O:) . Hoe kunnen ze.....hoe kunnen ze..... hoe kunnen ze.........MAMA ZE DOEN NIET LIEF TEGEN MIJ ^) ^) ^) ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 18:36

Hij heeft op tv na heel lang aarzelen gezegd dat hij niet happig is op abortus. Dat is een eerlijkere conclusie dat zeggen dat hij niet tegen is.

Het blijft een griezel die dingen blijft roepen en daarna boos gaat stampvoeten of mensen voor dom uitmaken omdat we hem alweer heeeeelllleeeemaaaaaal verkeerd begrepen hebben :n :r

En wat betreft die link, als politicus zou je beter moeten weten dingen niet te delen als ze je kunnen schaden. Kneus :P
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-05-19 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt