Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:46

Djilna schreef:
Als mensen een eerlijke prijs voor vlees gaan betalen kan de boer af met minder vee om wel genoeg te verdienen. Dus minder vlees eten en daardoor minder dieren is niet persé einde boer. Maar dan moet wel de prijs van vlees omhoog. En dan niet alleen voor de tussenhandel, dat geld moet naar die boer.

De wereld vleesvrij maken gaat echt niet lukken, maar ik denk wel dat er een hoop mensen wat minder (vaak) vlees zouden kunnen eten.


Dat klinkt al heel wat realistischer dan waar die vegan terroristen op uit zijn. en ik zou er ook niets op tegen hebben als vlees duurder zou worden als groente en fruit dan gelijktijdig maar flink in prijs verlaagd zou worden.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:48

Deze activisten geven anders ook erg weinig om het natuurlijke dieet van een aantal diersoorten. Op de Instagram pagina's van een aantal activisten heb ik honden gezien die een plantaardig dieet moeten volgen ( #vegandog ). Helemaal van het padje af en blijkbaar mag je een hond wel zo in zijn vrijheid beperken.

Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:51

Shae schreef:
Deze activisten geven anders ook erg weinig om het natuurlijke dieet van een aantal diersoorten. Op de Instagram pagina's van een aantal activisten heb ik honden gezien die een plantaardig dieet moeten volgen ( #vegandog ). Helemaal van het padje af en blijkbaar mag je een hond wel zo in zijn vrijheid beperken.


Sommige vegans doen dit zelfs met katten. Volledig gestoord noem ik zoiets. Ik begin hoe langer hoe meer afkeer te krijgen van veganisten.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:52

Ho Ho, niet iedereen over 1 kam scheren Loretta. Dat vinden carni- en omnivoren ook niet fijn :)

Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:56

Selka schreef:
Ho Ho, niet iedereen over 1 kam scheren Loretta. Dat vinden carni- en omnivoren ook niet fijn :)


Als iemand een veganistisch dieet wil volgen moet die persoon dat helemaal zelf weten uiteraard. Maar val mij er niet mee lastig. die veganterreur loopt de laatste tijd echt de spuigaten uit. En het wordt ook hoe langer hoe gekker. Een paar weken geleden was de Efteling aan de beurt. Ook toen probeerden boeren aandacht te vragen voor deze veganterreur waar boeren zo enorm veel last van hebben. En nu doen ze het nog wat extremer en komen ze met een klein legertje een varkensbedrijf slopen.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:57


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110907
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:59

Loretta schreef:
Shae schreef:
Deze activisten geven anders ook erg weinig om het natuurlijke dieet van een aantal diersoorten. Op de Instagram pagina's van een aantal activisten heb ik honden gezien die een plantaardig dieet moeten volgen ( #vegandog ). Helemaal van het padje af en blijkbaar mag je een hond wel zo in zijn vrijheid beperken.


Sommige vegans doen dit zelfs met katten. Volledig gestoord noem ik zoiets. Ik begin hoe langer hoe meer afkeer te krijgen van veganisten.


Daar zag ik laatst een filmpje over voorbij komen. Een kat volledig vegan houden 8)7
Die beesten zagen er vreselijk uit en kwamen duidelijk voedingsstoffen tekort.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:00

Loretta schreef:
Dat klinkt al heel wat realistischer dan waar die vegan terroristen op uit zijn. en ik zou er ook niets op tegen hebben als vlees duurder zou worden als groente en fruit dan gelijktijdig maar flink in prijs verlaagd zou worden.


En het welzijn van de komkommer dan? :')
Zonder gekheid: Volgens mij willen die boeren ook wel een boterham verdienen.

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:00

Plof komkommer :')

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:00

Binnen elke groep zijn er mensen die dingen tot in extremen doortrekken. Triest dat ze niet zien dat ze hun dier leed aandoen door hun eigen overtuigingen terwijl ze andere dieren proberen te redden :n

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:03

Loretta schreef:
Shae schreef:
Deze activisten geven anders ook erg weinig om het natuurlijke dieet van een aantal diersoorten. Op de Instagram pagina's van een aantal activisten heb ik honden gezien die een plantaardig dieet moeten volgen ( #vegandog ). Helemaal van het padje af en blijkbaar mag je een hond wel zo in zijn vrijheid beperken.


Sommige vegans doen dit zelfs met katten. Volledig gestoord noem ik zoiets. Ik begin hoe langer hoe meer afkeer te krijgen van veganisten.

Houden deze activisten zelf honden en katten? Voor hun plezier? Vreemd.
Wat is een echte veganist eigenlijk? Ik dacht altijd dat er geen dieren gebruikt mochten.
Dat zou ook betekenen dat veel groente en fruit (zoals o.a. een groot deel van de avocado’s) niet gegeten mogen worden door echte veganisten. Hierbij worden grootschalig bijenvolken ingezet door rondreizende imkers.
Maar hey, zo lekker hè, een avocado die al de halve wereld rond is geweest voordat ‘ie in je pokebowl terecht komt.

Loretta schreef:
Djilna schreef:
Als mensen een eerlijke prijs voor vlees gaan betalen kan de boer af met minder vee om wel genoeg te verdienen. Dus minder vlees eten en daardoor minder dieren is niet persé einde boer. Maar dan moet wel de prijs van vlees omhoog. En dan niet alleen voor de tussenhandel, dat geld moet naar die boer.

De wereld vleesvrij maken gaat echt niet lukken, maar ik denk wel dat er een hoop mensen wat minder (vaak) vlees zouden kunnen eten.


Dat klinkt al heel wat realistischer dan waar die vegan terroristen op uit zijn. en ik zou er ook niets op tegen hebben als vlees duurder zou worden als groente en fruit dan gelijktijdig maar flink in prijs verlaagd zou worden.


Groente en fruit productie is alleen ook al geen vetpot, ik zou niet zo goed weten waar deze prijsverlaging vandaan moet komen.

Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:04

Cayenne schreef:
Daar zag ik laatst een filmpje over voorbij komen. Een kat volledig vegan houden 8)7
Die beesten zagen er vreselijk uit en kwamen duidelijk voedingsstoffen tekort.


en veel van die vegans zien er zelf ook niet al te gezond uit. Er zijn nu zelfs ex vegans die bij vegan festivals staan te demonstreren dat het veganisme ongezond is. Het is zo langzamerhand een religie aan het worden compleet met afvalligen. en sommige van hun Youtube voorgangers zijn ook al betrapt op zelf stiekem vlees of vis eten omdat hun dat vegan dieet toch wel zwaar viel.

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:04

Rebecca schreef:
Plof komkommer :')


:') _O-
Wel zonder plastic er omheen graag.

Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:05

dakplaat schreef:
Loretta schreef:
Dat klinkt al heel wat realistischer dan waar die vegan terroristen op uit zijn. en ik zou er ook niets op tegen hebben als vlees duurder zou worden als groente en fruit dan gelijktijdig maar flink in prijs verlaagd zou worden.


En het welzijn van de komkommer dan? :')
Zonder gekheid: Volgens mij willen die boeren ook wel een boterham verdienen.


Zoiets kan toch prima geregeld worden met accijnzen en de BTW. Als groente en fruit bijvoorbeeld vrijgesteld zijn van BTW en er een accijns op vlees komt zou het al heel veel schelen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:06

Loretta schreef:
Cayenne schreef:
Daar zag ik laatst een filmpje over voorbij komen. Een kat volledig vegan houden 8)7
Die beesten zagen er vreselijk uit en kwamen duidelijk voedingsstoffen tekort.


en veel van die vegans zien er zelf ook niet al te gezond uit. Er zijn nu zelfs ex vegans die bij vegan festivals staan te demonstreren dat het veganisme ongezond is. Het is zo langzamerhand een religie aan het worden compleet met afvalligen. en sommige van hun Youtube voorgangers zijn ook al betrapt op zelf stiekem vlees of vis eten omdat hun dat vegan dieet toch wel zwaar viel.


Dus... om vegans te redden moeten we met z'n allen bij een bloemkoolteler in de schuur gaan zitten?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:07

Rebecca schreef:
Plof komkommer :')

:')

Even alle gekheid op een stokje: die gekken gaan nu aangifte doen voor de auto vernieling ???

Dus, als ik bij jou kom inbreken, mag ik 10 uur in jouw huis zitten, om vervolgens boos te worden als je mijn spullen vernielt. Terwijl ik ervoor zorg dat je je huis niet in kan en je dieren niet kan verzorgen en feitelijk gewoon een inbraak pleeg.

Ik vind dit zo krom. Ik kan hier met mijn kop niet bij. Wat is dit voor land? Als ze een bank hadden bezet waren ze met groot geweld opgepakt.

Kan het bijna niet fatsoenlijk typen, zo krom vind ik het.

Winged

Berichten: 33091
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:08

imaudy schreef:
Ashleytjuhh schreef:
https://www.bd.nl/dossier-actie-varkens ... ~a3d51efc/

hebben jullie dit gelezen met een :') heb ik dit zitten lezen


Verbaas mij er over dat de lucht in die stallen zo slecht is, daar krijg je vast een lekker stukje vlees van. Stressspeklapje }:0

De kwaliteit in de stallen is in principe prima, dit vanwege de luchtsystemen. Deze actievoerders zaten zelf in de 'gewone' luchtkanalen... Daarnaast was de stroom uitgeschakeld waardoor het luchtsysteem ook stil kwam te liggen.

Veronica2
Berichten: 2703
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:09

PlantsTho schreef:
Relaxed schreef:
Maar wat wil jij dan? Alle dieren laten leven en ze een natuurlijke dood laten sterven? Dat is toch meteen de doodvonnis voor moeder aarde? Wat vind jij dan realistisch?

Als je er geen dieren meer bijfokt valt dat met de belasting voor moeder aarde wel mee. Deze dieren zouden er niet hoeven zijn als we (meer) plantaardig zouden leven.

Ben je uit op een wereld zonder dieren?

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:09

Loretta schreef:
Zoiets kan toch prima geregeld worden met accijnzen en de BTW. Als groente en fruit bijvoorbeeld vrijgesteld zijn van BTW en er een accijns op vlees komt zou het al heel veel schelen.


Wil je überhaupt die kant op gaan.. Ik zou niet in een land willen leven met dat soort betutteling. En als boer zou ik sowieso vertrekken.

Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:09

Shae schreef:
Dus... om vegans te redden moeten we met z'n allen bij een bloemkoolteler in de schuur gaan zitten?


Dat zeg ik nergens. Ik schrijf alleen maar op hoe geradicaliseerd het veganwereldje inmiddels geworden is.

YoeriTinker

Berichten: 257
Geregistreerd: 02-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:11

Loretta schreef:
Cayenne schreef:
Daar zag ik laatst een filmpje over voorbij komen. Een kat volledig vegan houden 8)7
Die beesten zagen er vreselijk uit en kwamen duidelijk voedingsstoffen tekort.


en veel van die vegans zien er zelf ook niet al te gezond uit. Er zijn nu zelfs ex vegans die bij vegan festivals staan te demonstreren dat het veganisme ongezond is. Het is zo langzamerhand een religie aan het worden compleet met afvalligen. en sommige van hun Youtube voorgangers zijn ook al betrapt op zelf stiekem vlees of vis eten omdat hun dat vegan dieet toch wel zwaar viel.


Dat viel mij dus ook op... Als je die foto's ziet van ze. Die mensen zien er echt heel ongezond uit.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:11

Winged schreef:
imaudy schreef:

Verbaas mij er over dat de lucht in die stallen zo slecht is, daar krijg je vast een lekker stukje vlees van. Stressspeklapje }:0

De kwaliteit in de stallen is in principe prima, dit vanwege de luchtsystemen. Deze actievoerders zaten zelf in de 'gewone' luchtkanalen... Daarnaast was de stroom uitgeschakeld waardoor het luchtsysteem ook stil kwam te liggen.


Die varkens horen gewoon lekker buiten. punt.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:12

Loretta schreef:
Selka schreef:
Ho Ho, niet iedereen over 1 kam scheren Loretta. Dat vinden carni- en omnivoren ook niet fijn :)


Als iemand een veganistisch dieet wil volgen moet die persoon dat helemaal zelf weten uiteraard. Maar val mij er niet mee lastig. die veganterreur loopt de laatste tijd echt de spuigaten uit. En het wordt ook hoe langer hoe gekker. Een paar weken geleden was de Efteling aan de beurt. Ook toen probeerden boeren aandacht te vragen voor deze veganterreur waar boeren zo enorm veel last van hebben. En nu doen ze het nog wat extremer en komen ze met een klein legertje een varkensbedrijf slopen.


En dan ga je gewoon vrolijk door met het over één kam scheren, jammer.

Verwar (extreme) dierenactivisten niet met veganisten. Elke koe is een dier maar niet elk dier is een koe. A.K.A. Misschien is elke extreme dierenactivist wel veganist, maar niet elke veganist is extreme dierenactivist.

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:12

Djilna schreef:
Als mensen een eerlijke prijs voor vlees gaan betalen kan de boer af met minder vee om wel genoeg te verdienen. Dus minder vlees eten en daardoor minder dieren is niet persé einde boer. Maar dan moet wel de prijs van vlees omhoog. En dan niet alleen voor de tussenhandel, dat geld moet naar die boer.

Alsof de vleesetende consument dat accepteert. ;)

dakplaat schreef:
Je suggereert dat er niks gebeurd, maar dat is niet waar. Er zijn de afgelopen jaren heel wat ontwikkelingen geweest. Het gaat misschien voor jou niet zo snel, maar je moet het als boer ook maar kunnen bijbenen he

Ja maar hier word dus een financieel plaatje boven dieren welzijn gezet.
De boer moet het maar bij kunnen benen, de consument moet het maar kunnen betalen.
Dierenwelzijn kost nou eenmaal geld. Geld dat men niet wil betalen maar, er moet wel vlees op tafel komen.

Het is een cirkel, verbeteringen komen er niet of te langzaam. De enige oplossing willen de meeste mensen niet aan. ;)

Ja, in een land waar wel vaker zotte acties worden gehouden kun je zoiets dan wel een keer verwachten.

Jessix

Berichten: 16506
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:13

YoeriTinker schreef:
[quote="Loretta"
en veel van die vegans zien er zelf ook niet al te gezond uit. Er zijn nu zelfs ex vegans die bij vegan festivals staan te demonstreren dat het veganisme ongezond is. Het is zo langzamerhand een religie aan het worden compleet met afvalligen. en sommige van hun Youtube voorgangers zijn ook al betrapt op zelf stiekem vlees of vis eten omdat hun dat vegan dieet toch wel zwaar viel.


Citaat:
Dat viel mij dus ook op... Als je die foto's ziet van ze. Die mensen zien er echt heel ongezond uit

We zijn gewoon hele enge, nare mensen. :D
Laatst bijgewerkt door Jessix op 14-05-19 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt