Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:16

Er gebeurd toch niets??
Er zullen vast mensen dood gaan. Dat hoor je mij niet zeggen. Maar om mensen die niet vaccineren daarvan te beschuldigen.

Maar dat is met griep enz enz ook.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:19

Avalanche81 schreef:
Karl66 schreef:
Op het moment dat de antivaccers hier in Nederland de feitenvrije meningen van FB en aluhoedjessites belangrijker vinden dat wetenschappelijke feiten, dan kunnen zij in Nederland ook een te lage vaccinatiegraad veroorzaken met een epidemie en doden als gevolg.

Eh, anti-vaxxers...... jullie zijn er toch van overtuigd dat die ziektes zo erg niet zijn, het immuunsysteem versterken, en dat alles maar hysterie is?

Anoniem schreef:
Pardon?
Nu ga je echt te ver!
Ik mag toch hopen dat je voor deze uitspraak minstens een tijdelijke ban krijgt.

Anoniem schreef:
Een aantal mensen bij naam beschuldigen van dood door schuld, besef jij niet wat dat inhoudt?

quera schreef:
Maar voor moordenaar uitgemaakt worden daar pas ik voor..

Waarom dan je nu zo druk maken? Volgens jullie gebeurt er toch niets? Wat is het probleem dan?

Dit is niet discussiëren, het is provoceren, en dit komt geen enkele discussie ten goede.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:23

quera schreef:
Er zullen vast mensen dood gaan.

Hoe dat dan? Het is toch onschuldig? Vroeger kreeg iedereen het toch, en er was niets aan de hand?

quera schreef:
Maar om mensen die niet vaccineren daarvan te beschuldigen.

Maar als het onschuldig is, dan gaan er toch geen mensen dood aan dan?
Wat is het probleem dan? Dan kunnen antivaxxers dat toch gewoon naast zich neerleggen?

veerledec schreef:
Dit is niet discussiëren, het is provoceren, en dit komt geen enkele discussie ten goede

Imo niet. Of die ziektes zijn gevaarlijk, of ze zijn het niet.
Of vaccinaties zijn nodig, of ze zijn dat niet. Of je neemt een risico, en riskeert daarmee ook het leven van andere mensen, of je doet dat niet.

Of Karl heeft dus gelijk, of hij heeft dat niet.
Als hij geen gelijk heeft, zie ik het probleem niet, dan kun je dat toch even makkelijk naast je neerleggen als alle andere argumenten die hier aangevoerd zijn?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:24

quera schreef:
Er gebeurd toch niets??
Er zullen vast mensen dood gaan. Dat hoor je mij niet zeggen. Maar om mensen die niet vaccineren daarvan te beschuldigen.

Als er meer mensen niet vaccineren, komen er weer meer uitbraken.

En dat jou kind nu niet ziek wordt, is mede omdat ze meelift op de kuddeimmuniteit van diegene die wel vaccineren, tot dat die te laag wordt...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:24

Nou, op zich vind ik dat ook wel een lompe uitspraak :=

Maar ik vind wel dat anti-vaccinatie promoten zoals op die sites gebeurt echt aan banden moet worden gelegd en misschien zelfs strafbaar moet worden. Dat is opzettelijk opruien met valse info en slecht voor de volksgezondheid.

dromertje2

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:25

Dat vind ik ook, verootjoo.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:29

Avalanche81 schreef:
quera schreef:
Er zullen vast mensen dood gaan.

Hoe dat dan? Het is toch onschuldig? Vroeger kreeg iedereen het toch, en er was niets aan de hand?

quera schreef:
Maar om mensen die niet vaccineren daarvan te beschuldigen.

Maar als het onschuldig is, dan gaan er toch geen mensen dood aan dan?
Wat is het probleem dan? Dan kunnen antivaxxers dat toch gewoon naast zich neerleggen?

veerledec schreef:
Dit is niet discussiëren, het is provoceren, en dit komt geen enkele discussie ten goede

Imo niet. Of die ziektes zijn gevaarlijk, of ze zijn het niet.
Of vaccinaties zijn nodig, of ze zijn dat niet. Of je neemt een risico, en riskeert daarmee ook het leven van andere mensen, of je doet dat niet.

Of Karl heeft dus gelijk, of hij heeft dat niet.
Als hij geen gelijk heeft, zie ik het probleem niet, dan kun je dat toch even makkelijk naast je neerleggen als alle andere argumenten die hier aangevoerd zijn?

Sorry maar dit is niet eens de discussie waard. Jij bent alleen aan het provoceren....

Als je daar mee klaar bent prima wil ik het best uitleggen. Maar zo :O

Ik ga weg hier. Krijg steeds meer walgelijke Pb’s

Succes verder in dit topic. Bokt op zn laagst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:36

Ik ben een iedereen-moet-het-zelf-weten-vaxxer.
Ik pleit voor de erkenning van vaccinatieschade, dat er meer aan de hand is dan de informatie van het RIVM weergeeft. Dat men zich dat ook kan realiseren, dat het RIVM leugens verspreid enz enz

Ik accepteer een beschuldiging van poging tot doodslag van niemand, ongeacht of deze in iemands theoretische hoofdspinsels gegrond is of niet, ongeacht wie deze uitspraak doet.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:39

quera schreef:
Er gebeurd toch niets??

Het ding is dus juist dat als er minder gevaccineerd wordt er wel dingen gaan gebeuren. En er ook meer mensen/kinderen onnodig dood zullen gaan.
Daarom ben ik het met Verootje eens dat het strafbaar zou mogen worden om op basis van anekdotisch bewijs, onderbuikgevoelens of het verwijzen naar niet kloppende en obscure bronnen je anti-vaccinatie standpunten op het www te verspreiden.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:39

Anoniem schreef:
Ik pleit voor de erkenning van vaccinatieschade, dat er meer aan de hand is dan de informatie van het RIVM weergeeft. Dat men zich dat ook kan realiseren, dat het RIVM leugens verspreid enz enz

Ik accepteer een beschuldiging van poging tot doodslag van niemand, ongeacht of deze in iemands theoretische hoofdspinsels gegrond is of niet, ongeacht wie deze uitspraak doet.

Welke leugens dan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:41

Repelsteel: Denk dat je zelf is naar de linken die je zelf post is objectief moet kijken.
Je pleit voor erkenning, maar je gaat die niet krijgen als je zelf leugenachtige en foutieve informatie verspreid. Enkel gericht om zoveel mogelijk mensen bang te maken.
Mijn inziens, zou het verspreiden van derg foutieve informatie strafbaar mogen zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:45

Qerty schreef:
quera schreef:
Er gebeurd toch niets??

Het ding is dus juist dat als er minder gevaccineerd wordt er wel dingen gaan gebeuren. En er ook meer mensen/kinderen onnodig dood zullen gaan.
Daarom ben ik het met Verootje eens dat het strafbaar zou mogen worden om op basis van anekdotisch bewijs, onderbuikgevoelens of het verwijzen naar niet kloppende en obscure bronnen je anti-vaccinatie standpunten op het www te verspreiden.

Maar hoe ga je die antivaccers voor de rechter krijgen? Want wie is er schuldig voor de dood van diegene? Je weet niet wie wie heeft aangestoken. Je bent namelijk 2 dagen voor de uitbraak al besmettelijk.

Je kan simpelweg nooit zeker weten dat een bepaald kind een ander kind heeft aangestoken. Want ziektes kunnen ook a symptomisch verlopen. Waarbij de ziekte dus niet uit maar wel besmettelijk is.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:47

Dat zeg ik ook niet. Ik vind dat het strafbaar zou moeten zijn zulke gevaarlijke en ongefundeerde verhalen verder te verspreiden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:03

Daar gaat het dus juist om, als iedereen vaccineerd, heb je die issues niet en de kinderen die wegens bepaalde redenen niet gevaccineerd kunnen worden, zijn ook beschermd.

Ik zal het zo benoemen en hoe ik het zie, is dat ik mij niet een verantwoorde ouder zou vinden, indien ik niet vaccineer. Zo bescherm ik ten 1ste mijn eigen kind en ten 2de help ik mee aan het niet terug komen van gevaarlijke ziektes, die er niet zouden hoeven te zijn, nog buiten beschouwingen gelaten dat ze handicapmakend en fataal kunnen zijn, wil ik dat mijn kind dat niet krijgt en afziet.

Als het risico nu enkel zou zijn voor het kind zelf dat niet gevaccineerd is, is dat de verantwoordelijkheid van de ouder van het kind zelf, ik vind dat heel erg voor dat kind maar ik ben niet de ouder. Maar niet vaccineren reikt veel verder dan je eigen kind...
En die beide verantwoordelijkheden, daar kan ik niet blind voor zijn...

Ik respecteer ieders mening, iedereen kan het niet eens zijn met elkaar maar hierin , geef ik toe, dat ik het daar heel moeilijk mee heb omdat het over mensenlevens gaat.
En ook dat men bepaalde genetische aandoeningen toeschrijft aan vaccinaties wat niet alleen gewoon belachelijk is, maar ook mensen bang maakt of zich schuldig laten voelen over iets waar ze zich niet schuldig over moet voelen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:10

Ik heb ook nooit gezegd dat het autisme zou veroorzaken. Omdat dit al genetisch bepaald is vaak. Alleen het tot uiting komen kan wel getriggerd worden denk ik.

Maar het zou voor mij niet meewegen in het wel of niet vaccineren. Aangezien het hoe dan ook wel tot uiting zou komen.

Dus dat dat verteld wordt vind ik ook heel erg en is onnodig bang maken. Ik kan juist prima werken met mensen met een autistische stoornis. :j ze zijn niets meer of minder dan andere mensen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:16

Ik heb dat zeker niet op u, quera. Bepaalde aandoeningen wordt je gewoon mee geboren, sommige zie jecdirect bij geboorte, sommige komen later tot uiting. Je kan op den duur alles aan vaccineren wijten. In het artikel dat er gepost werd eerder, doen ze dat ook,autisme, auto immuunziektes, kanker, ....
En dat vind ik zo fout.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:18

Dat heb jij ook niet gezegd, Quera, dus dat verwijt ik je ook niet.
Ik verwijt het wel de mensen die het wel gezegd hebben, plus de rest van de onnodige bangmakerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:20

Qerty schreef:
[naam] schreef:

Welke leugens dan?

Nou deze bijvoorbeeld:

[naam] schreef:
Tetanus is ook zo'n vreemd verhaal.

Het RIVM zegt over tetanus dit:

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/T/Tetanus

Er moet in het bloed een bepaald niveau van antistoffen aanwezig zijn om de bacterie direct bij binnenkomst op te ruimen. Dit niveau bereik je alleen door vaccinaties.

Maar....

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... 5-0275.pdf

Literature on natural immunity to tetanus is scarce. We examined antitetanus antibody levels with the enzyme-linked immunosorbent assay in 200 people living in an isolated community and clarified the influence of age and sex on immunity. In 197 subjects, antitoxin antibodies were measured. No sex differences were noted, and 30% had protective levels (above 0.01 IU/ml). The percentage of those considered protected was age dependent.

There is enough evidence today to challenge the axio- matic statement that only active immunization is the key to disease prevention.

Je mag er toch vanuit gaan dat het RIVM het allemaal het beste weet. Zij zijn degenen die zich met de gezondheid van je kind bemoeien. Het moet toch niet zo zijn dat de gemiddelde burger met een internetverbinding op dit gebied zichzelf beter in kennis stelt van de wetenschap dan de zogenaamde professionals van een regeringsinstantie die voor God lopen te spelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:22

Dat artikel van Gatti is wetenschappelijke onzin. In feite laten ze juist zien dat vaccins enorm puur zijn en enkel wat sporen van trace elements hebben die werkelijk overal in zitten.
De inttroductie laat al zien dat ze een sterke bias hadden en gebruiken een methode die zo gevoelig is dat je alles wat ver (en dan bedoel ik echt heeeeel ver) beneden de veilige toegelaten waardes zit kunt aantonen.
Controles missen bovendien ook en daarnaast is het een vorm van preditory journal met een nep peer review proces.
Vind het niet zo raar dat niemand daar opgewonden van werd destijds in iedegeval.

henny_w

Karl66 schreef:
... En wat mij betreft zijn mensen als Henny, Quera of Repelsteel dan keihard verantwoordelijk voor dood door schuld, omdat zij dit soort ideeën en het antivaccineren keihard promoten...

Tsjonge jonge hoe laag kan en mag het peil op Bokt zinken :(

Zie hieronder een zeer recent artikel van de AAPS. Lees vooral ook de laatste vetgedrukte zin.

https://www.ninefornews.nl/vereniging-a ... chirurgen/

Vereniging van Amerikaanse artsen en chirurgen spreekt zich fel uit tegen verplicht vaccineren. Zie hier waarom vaccins riskant zijn

in Gezondheid 8 maart 2019

De vereniging van Amerikaanse artsen en chirurgen (AAPS = the American Association of Pharmaceutical Scientists )is fel tegen verplicht vaccineren, zo laat zij in een verklaring weten.

Het is aan ouders om te beslissen of ze hun kinderen al dan niet laten vaccineren, aldus de AAPS.

Volgens de vereniging moet eerst worden gekeken of de voordelen wel opwegen tegen de risico’s die vaccins met zich meebrengen, zoals sterfte, kanker of complicaties.

Gevaarlijk

Vaccins zijn riskant, zo hebben ook het Amerikaanse Hooggerechtshof en Amerikaanse Congres erkend.

Het Vaccine Injury Compensation Program heeft inmiddels vier miljard dollar aan schadevergoedingen uitgekeerd aan mensen die letsel hebben overgehouden aan vaccins.

Het pokkenvaccin is zo gevaarlijk dat je het nu niet kunt krijgen, benadrukt de AAPS.

Permanente hersenschade

“Het vorige kinkhoestvaccin werd van de Amerikaanse markt gehaald, 10 jaar later dan in Japan, vanwege meldingen over permanente hersenschade,” klinkt het.

De media verspreiden angst over mazelenuitbraken, maar de AAPS merkt op dat mensen die besmet raken in vrijwel alle gevallen volledig herstellen en de rest van hun leven immuun zijn.

In de Verenigde Staten overleed er in 2015 voor het laatste iemand aan de mazelen, blijkt uit cijfers van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC.
Niet aansprakelijk

Verplicht vaccineren zal deze ziekte niet uitroeien, stelt de AAPS.

De beroepsvereniging merkt op dat de BMR-prik heeft geleid tot vele complicaties, die ook in de bijsluiter worden vermeld.

Verder is het zo dat vaccinmakers niet aansprakelijk kunnen worden gesteld. Zij hebben er dus weinig belang bij om veiligere producten te maken.

Geen gevaar

Er is sprake van enorme belangenverstrengelingen en onderzoek naar bijwerkingen van vaccins wordt tegengehouden.

De AAPS stelt dat patiënten en ouders het recht hebben om vaccinatie te weigeren. Ongevaccineerde mensen vormen geen gevaar, besluit zij.

Dan nog even over de AAPS.
The American Association of Pharmaceutical Scientists (AAPS) is a professional, scientific organization of approximately 10,000 members employed in academia, industry, government, and other research institutes worldwide.

Als zo'n organisatie van zoveel deskundigen aangeeft dat ongevaccineerden geen gevaar vormen wat wil je als Bokker dan nog bewijzen Karl66 en sterker nog, mensen die niet vaccineren zwaar schofferen.

Karl66

Door niet vaccineren te promoten ben je mede verantwoordelijk voor het verlagen van de vaccinatiegraad. Een te lage vaccinatiegraad veroorzaakt doden. Dus door niet vaccineren te promoten maakt je jezelf daar mede verantwoordelijk voor. Als je actief gaat promoten dat alcoholgebruik geen invloed op je gedrag heeft en dat je dus rustig kan gaan autorijden met drank op, dan ben je ook medeschuldig aan de alcoholdoden die in het verkeer vallen. In allebei de gevallen gaat het om het actief promoten van gedrag dat de kans op doden vergroot.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:23

Wat voor mij heel erg zou helpen is goede duidelijke informatie met alle voor en nadelen.
Het is belachelijk dat de bijsluiter voor ouders anders is als voor artsen.
De informatie die er nu is, is vaak of totaal pro of totaal anti.

Ik zou graag vaccinaties uit elkaar zien.
Ik wil namelijk niet alles vaccineren. Maar moet dat wel doen als ik bepaalde ziektes wil vaccineren.
Bijv. De bmr.

Bof hoef ik niet( heb 2 meiden)
Mazelen overweging waard
Rode hond zou ik pas voor de puberleeftijd willen vaccineren. Als zij het dan nog niet heeft gehad( titeren want antistoffen kunnen wel aanwezig zijn)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:28

Als je oprecht meer wilt weten, en de informatie niet gelijk onderuit gaat halen, wil ik best eens voor je kijken, Quera, ik heb diverse artsen in mijn familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:31

dromertje2 schreef:
[naam]: Denk dat je zelf is naar de linken die je zelf post is objectief moet kijken.
Je pleit voor erkenning, maar je gaat die niet krijgen als je zelf leugenachtige en foutieve informatie verspreid. Enkel gericht om zoveel mogelijk mensen bang te maken.
Mijn inziens, zou het verspreiden van derg foutieve informatie strafbaar mogen zijn.

Deze post is daadwerkelijk het bewijs van dat je niet eens de linken van de onderzoeken hebt gelezen die ik hier plaats.
Het zijn officiële onderzoeken en vaak zelfs pagina's van het RIVM.

Ik heb bij jou al langer het gevoel dat je dergelijke informatie niet begrijpt en dit probeert de verbloemen door er allerlei vage kreten op los te laten.
Tot nu toe heb ik dit veelal genegeerd omdat ik niet in wil gaan op de vaak aanvallende uitingen die je doet, zonder dat je hierbij met onderbouwde tegenargumenten geeft.
Het geeft ook niet als je niet alles begrijpt, maar ga dan niet zo'n onzin op mij afvuren zoals je nu doet.
Het raakt echt kant noch wal wat je loopt te beweren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:33

Anoniem schreef:
dromertje2 schreef:
Repelsteel: Denk dat je zelf is naar de linken die je zelf post is objectief moet kijken.

Deze post is daadwerkelijk het bewijs van dat je niet eens de linken van de onderzoeken hebt gelezen die ik hier plaats.
Het zijn officiële onderzoeken en vaak zelfs pagina's van het RIVM.

Ik heb bij jou al langer het gevoel dat je dergelijke informatie niet begrijpt en dit probeert de verbloemen door er allerlei vage kreten op los te laten.
Tot nu toe heb ik dit veelal genegeerd omdat ik niet in wil gaan op de vaak aanvallende uitingen die je doet, zonder dat je hierbij met onderbouwde tegenargumenten geeft.
Het geeft ook niet als je niet alles begrijpt, maar ga dan niet zo'n onzin op mij afvuren zoals je nu doet.
Het raakt echt kant noch wal wat je loopt te beweren.

Dus als ik het er niet mee eens bent, begrijp ik het niet, ben ik eigenlijk dom?
Maar wel lief dat je mijn dommigheid begrijpt.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 10-03-19 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt