Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:52

Ik ben benieuwd of ze hem meteen in z'n geheel uitzenden. 4 uur is nogal een zit :=

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:57

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:01

Tivoli schreef:
*kruipt onder meeleessteen vandaan* ( ben pas bij pagina 11 :list: )
Hier nog een link over 8 maart.

Documentaire over Michael Jackson ook in Nederland uitgezonden
https://www.nu.nl/media/5726661/documen ... onden.html

Dat vroeg ik mij ook al af Cayenne.

In de link die je plaatst staat dat hij in z'n geheel te zien is. Dus 4 uur achter elkaar. Heftig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:25

MarcoBorsato schreef:
Dan zijn er dus een hoop mensen niet betrouwbaar meer. Dat is een treurig wereldbeeld.

Klopt.Helaas is dat zo ja.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:28

anjali schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dan zijn er dus een hoop mensen niet betrouwbaar meer. Dat is een treurig wereldbeeld.

Klopt.Helaas is dat zo ja.

Dat vind ik oprecht heel naar voor je. Ik had je een positievere kijk op de wereld gegund.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:30

Afgelopen maandag zag ik iemand fietsen in Michael Jackson-outfit.Helemaal in het zwart,grote zwarte hoed,en met een tas waar op de klep een levensgrote foto van MJ stond. Hij heeft heel veel fans ook zo lang na zijn dood,en die zullen hem blijven verdedigen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:31

Hij is ook veel fans kwijt na de docu. Dat is het leven. Er zijn radiostations die zijn muziek niet meer draaien, net zoals bij R. Kelly.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:33

Zo. Eindelijk bijgelezen.

Zonder de docu te hebben gezien, durf ik er nog geen oordeel over te vellen.
Enerzijds toen ik dit nieuws vluchtig voor het eerst voorbij zag komen, dacht ik: ‘Oh god, daar gaan we weer. Amerika en iemand die weer geld ziet.’
Het is ten slotte zo dat je in Amerika tot in den treuren iemand kan aanklagen of aan de schandpaal kan nagelen als je maar denkt dat je er geld uit kan slepen.
Want dat er geen geld is betaald voor het maken van die docu? Wie weet dat zeker? Er zijn in zoveel zaken stiekem dingen onderhandeld die niet in de media naar buiten gebracht worden.
Wij als simpele zieltjes weten helaas alleen maar de dingen die in de media naar buiten worden gebracht en vellen daarmee (onbewust) ons eigen oordeel, samen met de rest van de wereld.

Anderzijds, nu ik me verder heb ingelezen, zie ik erg veel rode vlaggen en ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de inhoud van de documentaire.
Om te zien of te tweestrijd tussen ‘geld’ en ‘eindelijk de waarheid’ zo zwart-wit te bepalen is zonder alle juridische kennis en stukken die een rechter en/of jury daarvoor gebruiken. (Iets wat vaak niet voor niks máánden duurt, met juryoverleg van soms wel dagen).

Cer

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:36

Maar waar komen die rode vlaggen dan vandaan.. (ik heb niet alles gelezen hoor) , komen die uit een docu, komen die uit een rechtszaak (onder ede), is het hearsay..?

Ik vind nl een zgn docu, waarin iemand zelf niet aan het woord komt, en zichzelf niet kan verdedigen (want dood) een soort ramptoerisme en laster..
Ik ben dan heel benieuwd wat de bronnen zijn.. staat dat omschreven ergens?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:41

Cer schreef:
Maar waar komen die rode vlaggen dan vandaan.. (ik heb niet alles gelezen hoor) , komen die uit een docu, komen die uit een rechtszaak (onder ede), is het hearsay..?

Ik vind nl een zgn docu, waarin iemand zelf niet aan het woord komt, en zichzelf niet kan verdedigen (want dood) een soort ramptoerisme en laster..
Ik ben dan heel benieuwd wat de bronnen zijn.. staat dat omschreven ergens?

Voor mij zijn de rode vlaggen toch het honderden (!) keren slapen met jonge jongetjes in 1 bed. De verzoeken daarvoor en de openlijkheid daar over.
Zoals al veelvuldig werd aangehaald: als jij een buurman had die elke dag jongetjes mee naar zijn bed neemt, trekt iedereen aan de bel...
of er dan wel of niet misbruik is gepleegd zullen wij nooit zeker weten, maar een grote alarmbel moet er dan toch wel af gaan.

Cer

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:44

Ja maar even serieus, want ik ken de man niet, en ik heb niet heel veel over hem gelezen..
De bron dat hij honderden keren met jongetjes geslapen heeft.. wie zegt dat? Zijn daar fotos van of video's of weet ik veel.. ?
Zeggen ze dat zelf, zegt het personeel dat, heeft MJ het zelf gezegd.. ik heb echt geen idee..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:45

Ik ben vooral zo benieuwd naar wat er in de docu gezegd of getoond wordt dat zo 'oogopenend' is dat diehard fans het fandom verlaten want ik kan me er nu nog niks bij voorstellen.

Cer schreef:
Ja maar even serieus, want ik ken de man niet, en ik heb niet heel veel over hem gelezen..
De bron dat hij honderden keren met jongetjes geslapen heeft.. wie zegt dat? Zijn daar fotos van of video's of weet ik veel.. ?
Zeggen ze dat zelf, zegt het personeel dat, heeft MJ het zelf gezegd.. ik heb echt geen idee..

Hijzelf en de jongetjes.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:46

Ja doeg, in dat geval is er ook nog nooit een vrouw verkracht of mishandeld, want geen filmpjes en als er wel filmpjes zijn, dan is het nep.
Zo kan ik het ook.
Het is altijd het woord van de een tegen de ander...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:47

Cer schreef:

https://abcnews.go.com/GMA/story?id=128070&page=1

Admitted repeatedly betekent zoveel als 'meermaals toegegeven'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:49

MarcoBorsato schreef:
Ik ben vooral zo benieuwd naar wat er in de docu gezegd of getoond wordt dat zo 'oogopenend' is dat diehard fans het fandom verlaten want ik kan me er nu nog niks bij voorstellen.

Ben ik ook wel heel erg benieuwd naar! Het schijnt nogal expliciet te zijn, maar dat zijn wij in Nederland wel redelijk gewend. Al moet ik zeggen, ik ken verhalen van kindermisbruik van heel dichtbij en dat is echt zó awkward om te horen, zo afschuwelijk, beschamend, je weet je er echt geen houding bij te geven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:50

ja en zn zus kan er ook wat van:
"LaToya claimed to have proof of Jackson's pedophilia and offered to disclose it for $500,000. A bidding war between US and UK tabloids began, but fell through when they realized that her revelations were not what she had claimed.[34][clarification needed] The rest of the family disowned her, and in later years she insisted she had been forced to make the allegations by her then-husband Jack Gordon for financial gain.[34] Just prior to making the allegations, her husband had been arrested for assaulting her.[36] By the turn of the millennium Jackson had forgiven his sister.[34] "

https://en.wikipedia.org/wiki/1993_chil ... ya_Jackson

"Meermaals" is niet 'honderden keren', of tellen we nu ineens anders??

En in hetzelfde stuk uit ABCNews haal ik:
"But Jackson has never said that he spends the night in the same bedroom as the children", dus nee, niet toegeven nee..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:53

Sanet schreef:
Ja doeg, in dat geval is er ook nog nooit een vrouw verkracht of mishandeld, want geen filmpjes en als er wel filmpjes zijn, dan is het nep.
Zo kan ik het ook.

Let op, ik zeg niet dat als er geen filmpje van is, dat het dan niet waar is... wel een beetje oppassen met aannames.. :j

maar er moet ergens wel bewijs zijn denk ik, anders vallen we terug in de heksenjacht van de middeleeuwen.. Als je blijft drijven ben je een heks en ..ach.. je zonk.. was je toch geen heks.. maar wel dood nu #probleemopgelost

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:54

Er staan echt meerdere ijzersterke bronnen in dit topic. Dat je zomaar een discussie binnen komt vallen en allerlei bewering doet zonder enige kennis vind ik wat vreemd.

Hieronder quotes van Ygritte, deze getuigen waren destijds nog van mening dat er niets vreemds aan de hand was. Ik denk daar op basis van wat zij zelf zeggen toch al anders over.
Ygritte schreef:
Ik heb de directe quote gevonden uit het overhoren van de zus van Brett:

10 Q. Okay. So 365 nights he spent the night
11 alone with your brother in his room?
12 A. Yes.

(https://www.mjfacts.com/transcripts/Cou ... 6_2005.pdf, pagina 223)
Ygritte schreef:
Het meest bizarre is dat één van de moeders haar zoon zelfs om 1 uur 's nachts heeft "afgeleverd" bij Neverland omdat Jackson haar 's avonds belde dat hij eenzaam was:

18 Q. You came home, and then both of you, late in

19 the night, drove to Neverland Valley Ranch, correct?

20 A. Correct.

21 Q. When you got to Neverland Valley Ranch, it

22 was about 1:30 in the morning, correct?

23 A. Correct.

24 Q. When you got there, you went to the guest

25 quarters and your son went to Mr. Jackson’s bedroom,

26 correct?

27 A. I don’t remember where I slept, but he did

28 go to Michael’s bedroom.

(https://www.mjfacts.com/transcripts/Cou ... 6_2005.pdf, p. 57).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:57

Cer schreef:
Sanet schreef:
Zo kan ik het ook.

Let op, ik zeg niet dat als er geen filmpje van is, dat het dan niet waar is... wel een beetje oppassen met aannames.. :j

maar er moet ergens wel bewijs zijn denk ik, anders vallen we terug in de heksenjacht van de middeleeuwen.. Als je blijft drijven ben je een heks en ..ach.. je zonk.. was je toch geen heks.. maar wel dood nu #probleemopgelost

Er zijn vreemde foto's gevonden in zijn huis maar als je met echt bewijs hoopt op beeldmateriaal van de dingen waar hij van beschuldigd is, nee dat is er niet.

Maar daarom ben ik ook zo benieuwd naar de documentaire.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:58

Cer schreef:
ja en zn zus kan er ook wat van:
"LaToya claimed to have proof of Jackson's pedophilia and offered to disclose it for $500,000. A bidding war between US and UK tabloids began, but fell through when they realized that her revelations were not what she had claimed.[34][clarification needed] The rest of the family disowned her, and in later years she insisted she had been forced to make the allegations by her then-husband Jack Gordon for financial gain.[34] Just prior to making the allegations, her husband had been arrested for assaulting her.[36] By the turn of the millennium Jackson had forgiven his sister.[34] "

https://en.wikipedia.org/wiki/1993_chil ... ya_Jackson

"Meermaals" is niet 'honderden keren', of tellen we nu ineens anders??

En in hetzelfde stuk uit ABCNews haal ik:
"But Jackson has never said that he spends the night in the same bedroom as the children", dus nee, niet toegeven nee..

Admitted repeatedly verwijst naar het feit dat MJ de feiten heeft toegegeven. Niet naar aantallen kinderen...

Overigens... Googlen we even verder naar een artikel waarin wordt geschreven dat MJ in een documentaire van 2003 al heeft aangegeven dat hij met Macaulay Culkin en zijn broertje in een bed sliep.

En in 2004 zegt zijn advocaat iets anders... vraag me af of die advocaat de docu dan niet heeft gekeken...

Edit link: https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/a ... ckson.html
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 06-02-19 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:59

Nies_ schreef:
Er staan echt meerdere ijzersterke bronnen in dit topic. Dat je zomaar een discussie binnen komt vallen en allerlei bewering doet zonder enige kennis vind ik wat vreemd.

Als dit tegen mij gericht is, mag je dat even uitleggen, asjeblieft

Volgens mij stel ik nl vragen... en beweer ik weinig. Dat doen anderen hier al genoeg :j

Maar mag je dan geen vragen stellen meer tegenwoordig? Dat lijkt me een slechte zaak.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:59

In de interviews van de politie was er personeel die zich zorgen maakte. Toen het uitkwam dat ze verklaring moesten afleggen (hoe ze aan die info geraakt waren weet niemand advocaat grijpt dan ook in) en personeel heeft een hele andere verklaring afgelegd

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:01

Cer schreef:
Nies_ schreef:

Als dit tegen mij gericht is, mag je dat even uitleggen, asjeblieft

Volgens mij stel ik nl vragen... en beweer ik weinig. Dat doen anderen hier al genoeg :j

Maar mag je dan geen vragen stellen meer tegenwoordig? Dat lijkt me een slechte zaak.
Het is een beetje nutteloos om vragen te stellen die al lang beantwoord zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:01

Cer schreef:
Sanet schreef:
Zo kan ik het ook.

De documentaire zal waarschijnlijk helemaal niet de bedoeling hebben om oude zaken op te rakelen. Er wordt meteen geroepen dat mensen geld willen zien, maar doorgaans gaat het in dit soort zaken om erkenning. Een slachtoffer heeft eindelijk erkend dat X is gebeurd en wil dit ook erkend zien in de buitenwereld. Ze leven als het ware nog steeds in een soort van onzekerheid over zichzelf.

Daarnaast is het een zeer relevant onderwerp vandaag de dag. Ik denk dat ze hiermee ook een hele hoop erkenning geven aan #metoo slachtoffers. In Hollywood, maar ook daarbuiten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:04

Janine1990 schreef:
Overigens... Googlen we even verder naar een artikel waarin wordt geschreven dat MJ in een documentaire van 2003 al heeft aangegeven dat hij met Macaulay Culkin en zijn broertje in een bed sliep.

Nou als dat idd op beeld staat, is het een ander verhaal al..
Overigens, in de interviews die k van hem gezien heb, komt ie al niet echt over als iemand waar ik mn kinderen achter zou laten.. sowieso niet bij die hele familie niet.. :n