Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:07

Vanmorgen mijn kinderen naar school gebracht. Wat een verdriet en verslagenheid, het gaat door merg en been. Bij mijn kinderen in de klas is het stoeltje leeg, maar de tafeltjes zijn gevuld met bloemen, knuffelbeertjes en tekeningen.

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:08

Jemig Marlies, ik heb er geen woorden voor. Echt heel veel sterkte voor jou en je kinderen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:09

Heftig marlies.. Zag op het nieuws dat er vandaag ook extra begeleiding op de school is? En meteen weer heen is denk ik wel het beste, hoe moeilijk ook.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:09

enjoymyhorse schreef:
Oke, ik stap wel uit het topic.
Voor mij onbegrijpelijk dat mensen niet verder willen borduren over hoe veiligheid in de toekomt meer gewaarborgd kan worden voor kleine kindjes.
Nadenken hoe vervoer misschien beter kan.
Maar ik heb deze leeftijd kindjes gelukkig niet, dus ja inderdaad waar maak ik me druk om. Gewoon mijn manier van medeleven, maar shoot me :)

Goede voortzetting van het topic :)

Maar dan kan je toch gewoon een eigen topic openen die daar over gaat?
Mensen willen dat hier gewoon niet, die willen hier hun emotie en verdriet delen. Dat is toch logisch?

marlies85 schreef:
Vanmorgen mijn kinderen naar school gebracht. Wat een verdriet en verslagenheid, het gaat door merg en been. Bij mijn kinderen in de klas is het stoeltje leeg, maar de tafeltjes zijn gevuld met bloemen, knuffelbeertjes en tekeningen.

Jeetje wat enorm heftig voor jullie als ouders en voor de kinderen.
Hoe zijn je kinderen er onder?
Ik vind het zo erg voor jullie, de ouders en eigenlijk iedereen die betrokken was bij dit ongeluk en dit grote verlies

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:10

Moderatoropmerking:
Dit is een onderwerp waarbij emoties begrijpelijk hoog oplopen. Wees een beetje lief voor elkaar, iedereen reageert anders op zo'n bericht. Ik wil wel vragen of jullie terughoudend willen zijn met het delen van onbevestigde informatie. Natuurlijk wil je vertellen wat je hebt gelezen maar zulke berichten zorgen voor veel (onnodige) onrust.

Verder bieden we op NM vaak ruimte voor offtopic discussies. Het is logisch dat mensen vragen hebben bij de veiligheid van de Stint en die vragen mogen hier gesteld worden. Maar het moet niet het topic volledig overnemen, want veel mensen hebben ook behoefte aan dit topic om hun verdriet en medeleven te delen. Voor een uitgebreid gesprek over de veiligheid van het vervoersmiddel en wie er wel/niet mee zou mogen rijden mag desgewenst een nieuw topic worden aangemaakt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 09:11

enjoymyhorse schreef:
Maar Boras, dan ligt je topic stil. Er is namelijk nu geen enkel nieuws meer.
Hopelijk snel nieuws dat het met de zwaargewonde goed gaat, maar meer nieuws kan er niet meer komen.

Dan is het toch verstandig te praten over dat zoiets verschrikkelijks niet nog eens kan gebeuren met zoveel kindjes tegelijkertijd?

Ik word er een beetje moedeloos van dat je weer een discussie probeert aan te gaan.

Dit topic, of het nu stil komt te liggen of niet, is bestemd om gevoelens te delen, geen meningen. Komt het stil te liggen, dan is de behoefte er blijkbaar niet meer. Prima.

Nogmaals: open een ander topic. Ik zeg niet dat je de discussie niet mag voeren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:13

Marlies wat vreselijk heftig. Hoe pakken de kinderen het op? Is er op school ook plek voor ouders om met elkaar dit te delen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:16

De school wordt bijgestaan door de GGD en er is slachtofferhulp aanwezig. Bij het binnengaan van de school werden we opgevangen door politie, de schooldirecteur en de intern begeleiders van de school. In de aula kunnen ouders samenkomen en ook daar is hulp aanwezig.

Mijn kinderen hebben verdriet, huilende moeders op de gang en in de klas een juf waarbij stilletjes tranen over de wangen rollen. De sfeer die zo voelbaar is, maar met geen pen te beschrijven is...

Jorex

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:18

Sterkte Marlies ook voor je kindjes en iedereen daar op school :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:18

Oh jongens wat oneerlijk en wat grijpt dit veel mensen aan.
Ik heb ook echt een potje zitten janken gisteren en mijn dochter nog even geknuffeld in haar slaap (ik moest tot laat werken)...
Die arme ouders.. en andere betrokkenen uiteraard.. ook jij sterkte Marlies!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:19

marlies85 schreef:
De school wordt bijgestaan door de GGD en er is slachtofferhulp aanwezig. Bij het binnengaan van de school werden we opgevangen door politie, de schooldirecteur en de intern begeleiders van de school. In de aula kunnen ouders samenkomen en ook daar is hulp aanwezig.

Mijn kinderen hebben verdriet, huilende moeders op de gang en in de klas een juf waarbij stilletjes tranen over de wangen rollen. De sfeer die zo voelbaar is, maar met geen pen te beschrijven is...

Vreselijk..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:20

marlies85 schreef:

Kippenvel ;( wat een verdriet en gemis. Wat een vreselijk ongeluk..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:21

Jemig Marlies wat ontzettend heftig. Het is ook gewoon niet te bevatten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:22

xDenies schreef:
Zes lege bedjes. Ik heb nergens gelezen dat de begeleidster(32) en het zwaar gewonde kindje (11) of gehoord dat deze al thuis zijn.

Ik hoor en lees uberhaupt nergens meer iets daarover. Net het nieuws op rtl 4 bekeken en het word totaal vergeten.

Dat iemand intens meeleeft met je kindjes en de ouders, wilt niet zeggen dat ze ook niet meeleeft met de begeleidster, machinist, hulpverleners e.d.
En natuurlijk worden de begeleidster en het kind dat in het ziekenhuis ligt te vechten voor haar leven niet vergeten.
Ik snap dat het menselijk is om je af te vragen hoe het met ze is. Dat doe ik ook. Maar wellicht wilt de familie dit zelf niet in het nieuws, wat heel begrijpelijk is. Dit is een privéaangelegenheid en al triest genoeg. Ik denk dat de families meer hebben aan rust vanuit de media, dan dat heel Nederland op de hoogte gehouden wordt over de toestand van deze twee mensen.

marlies85 schreef:

Kippenvel, zo tragisch. Heel veel sterkte ook voor jullie en jullie kinderen die beide een klasgenootje verloren hebben. Tranen in mijn ogen na je laatste post Marlies. Ik weet even niet veel te zeggen. Hopelijk kunnen jullie troost bij elkaar vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:22

marlies85 schreef:

Wat goed en ook zo nodig om die emotie er te laten zijn en het er met elkaar over te hebben en het te delen. Wat vreselijk zwaar en heftig maar school wordt hierin zo te lezen ook in bij gestaan.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:23

purny schreef:
Die dingen zouden gewoon apk gekeurd moeten worden en een noodstop.
Je rijd toch met een groot gewicht op zo'n ding

Noodstop is al aanwezig dacht ik

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:23

o marlies...tranen schieten in mijn ogen....
en daar wij allemaal gezond weer op staan zijn er verschillende gezinnen die er nu zo anders bij zitten pfff

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:24

dito schreef:
o marlies...tranen schieten in mijn ogen....
en daar wij allemaal gezond weer op staan zijn er verschillende gezinnen die er nu zo anders bij zitten pfff

Nou dat besef vooral..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:26

Idd je kent de ouders en de kinderen. Je ziet de lege plekken in de klas. Niet te bevatten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:28

marlies85 schreef:

Vreselijk....
Wat zijn al onze dagelijkse ergernissen toch te belachelijk voor woorden als je dan weet dat er mensen dagelijks zullen opstaan en blijven opstaan met dit verdriet....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:29

Het doet helemaal niets af aan al het verdriet en het leed wat de nabestaanden en de familie van de 2 zwaargewonden nu doormaken, maar ik heb het idee dat de hulpverlening heel goed opgezet is. Ook netjes tenten over de bloemen en knuffels i.v.m. het weer.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 09:36

Het zijn moeilijke tijden voor jullie, Marlies. Fijn dat er aandacht Is voor iedereen. Maar moeilijk blijft het natuurlijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:41

marlies85 schreef:

Jeetje, die arme kindjes ook. Hoe ga je ze uitleggen dat hun vriendje/vriendinnetje er niet meer is ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:43

Marlies en alle andere direct betrokken, ontzettend veel sterkte de komende periode die nog wel even zal duren. Wij allen kunnen zeggen hoe erg het is maar zullen tevens blij zijn dat het niet onze kinderen, kleinkinderen of naasten betreft. Woorden schieten hier eigenlijk aan alle kanten te kort en ergens wil je meer doen maar buiten een kaartje naar school of opvang of ouders sturen komen we niet.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:47

marlies85 schreef:

|(
Dit raakt me echt vreselijk...