Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:10

Ik hoop dat de kinderen een mooie toekomst tegemoet gaan!

Wat betreft het zogenaamde criminele gedrag , ik snap dat mensen die hier willen blijven het onderste uit de kan willen halen. Als de mogelijkheden er zijn zou iedereen dat toch doen voor een betere toekomst? Ligt niet zo zeer aan de mensen maar aan de regelgeving en vooral ook de tijdsduur tussen de processen.

Bedenk dat er heel veel beroepen zijn waar het zoeken naar mazen in de wet het verdienmodel is. Daar wordt ook heel veel geld mee verdiend.
Als het ten gunste van jezelf is het slimmigheid als iemand anders het doet waarover geen voordeel van ziet is het ineens crimineel.

Berdien

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:21

Moderatoropmerking:
Het is nergens voor nodig om in deze discussie persoonlijk te worden en je discussiepartner persoonlijk aan te vallen. Vanaf nu graag weer terug ontopic, en ook niet meer reageren op eerder gemaakte persoonlijke opmerkingen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:36

Petpa schreef:
verootjoo schreef:
We weten toch helemaal niet of de moeder ook terug mag komen :? Het gaat toch om de kinderen, niet om de criminele asielzoekers :?

Dat weten we wel. Als minderjarigen mogen blijven kan de ouder een beroep doen op gezinshereniging.

Ze kán een beroep doen dus we weten níet of ze terug mag.

En hoe blij ik ook ben dat die kinderen mogen blijven, als die moeder hier mag wonen vind ik dat echt falen. Ze hebben hun grootouders hier en het is wat mij betreft kiezen of delen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:46

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:48

Deze moeder word nu uitgemaakt voor van alles en nog wat,maar ik vind dit een super moeder.Ze is blijven vechten voor haar kinderen,ZIJ weet wat haar kinderen willen en ZIJ heeft niet opgegeven.
Zij wil het beste voor haar kinderen en offert zichzelf op om zonder haar kinderen te moeten leven voorlopig.Zo zie ik dat.
En ik vind het terecht dat ze mogen blijven! niet met 2 maten meten!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:00

gohya schreef:
Deze moeder word nu uitgemaakt voor van alles en nog wat,maar ik vind dit een super moeder.Ze is blijven vechten voor haar kinderen,ZIJ weet wat haar kinderen willen en ZIJ heeft niet opgegeven.
Zij wil het beste voor haar kinderen en offert zichzelf op om zonder haar kinderen te moeten leven voorlopig.Zo zie ik dat.

Inderdaad ze heeft heel wat offers gebracht en heeft gestreden als een leeuwin om haar kinderen een beter leven te geven. Wat ik nooit begrijp, waarom maken mensen zich toch zo kwaad op een arm gezin die door te vechten iets voor elkaar krijgt. Maar waarom kan het niemand iets schelen als topmensen criminele activiteiten plegen en daar steevast mee wegkomen.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 09-09-18 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:09

En zo is Nederland weer een stel gelukszoekers rijker door het falende beleid van de overheid. Want de moeder zal in het kader van gezinshereniging ook snel in Nederland zijn. Ik hoop dat de overheid er wat van heeft geleerd en de wetgeving heel snel gaat veranderen zodat gelukszoekers niet jaren lang kunnen doorprocederen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:13

Gelukszoekers? nou dat zijn degene die [bijna] allemaal in het AZC zitten.Daar zitten een hele hoop Gelukszoekers, niet deze kinderen,die zitten al 10 jaar hier.Logisch dat ze willen blijven,ze hebben hier alles en daar hebben ze niks als alleen hun moeder die ze niks kan bieden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:14

gohya schreef:

Ze heeft haar kinderen misbruikt en getraumatiseerd. Dit had allemaal voorkomen kunnen worden door gewoon naar Armenie te gaan toen deze kleintjes nog echt klein waren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:15

lieveli schreef:
gohya schreef:

Ze heeft haar kinderen misbruikt en getraumatiseerd. Dit had allemaal voorkomen kunnen worden door gewoon naar Armenie te gaan toen deze kleintjes nog echt klein waren.

Zo zie jij dat,ik zie het anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:17

Nou nee, dat zijn gewoon feiten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:17

Ben het met Lieveli eens.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:19

lieveli schreef:
Nou nee, dat zijn gewoon feiten.

Inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:22

Met Lieveli eens, wat je er ook van vindt, deze kinderen hebben nu wel een trauma wat voorkomen had kunnen worden. In plaats daarvan is moeders jarenlang door gegaan met procederen.
Ze mogen nu in NL blijven, maar een gelukkig en onbezorgd leven? Ik weet het niet, inmiddels kent iedereen ze...

damian23

Loretta schreef:
Wat ik nooit begrijp, waarom maken mensen zich toch zo kwaad op een arm gezin die door te vechten iets voor elkaar krijgt. Maar waarom kan het niemand iets schelen als topmensen criminele activiteiten plegen en daar steevast mee wegkomen.

Omdat er ruim 1 miljoen Nederlandse gezinnen onder de armoedegrens leven die ook vechten voor een beter bestaan. Ouderen waar we niet goed voor kunnen zorgen omdat er geen geld is.

Mensen die echt vluchten vanwege bv oorlog zijn hier welkom. Maar voor gelukszoekers is hier geen ruimte.

Het is aan de overheid te wijten dat dit gezin jaren lang heeft kunnen doorprocederen waardoor de kinderen hier een thuis hebben opgebouwd. En dat topmensen met criminele feiten weg kunnen komen ligt aan diezelfde falende overheid.

verootjoo

damian23 schreef:
En zo is Nederland weer een stel gelukszoekers rijker door het falende beleid van de overheid. Want de moeder zal in het kader van gezinshereniging ook snel in Nederland zijn. Ik hoop dat de overheid er wat van heeft geleerd en de wetgeving heel snel gaat veranderen zodat gelukszoekers niet jaren lang kunnen doorprocederen.

Ach ja... ons wordt het geluk in de schoot geworpen doordat we uit puur toeval in een westers rijk eerste wereldland geboren zijn :z

Waarom hebben mensen die dat geluk niet hebben geen recht op ook een beetje geluk? Had jij niet hetzelfde gedaan als de zaken omgedraaid waren? En jij je kinderen in een armoedig land op moet laten groeien terwijl je een betere toekomst voor ze wilt en alles op alles wilt zetten om ze dat te kunnen geven in Nederland? Of zouden wij dan wel netjes blijven wachten tot we doodgaan van ellende omdat het misschien niet volgens de regels is wat we doen, of omdat de rijke Nederlanders misschien wel niet op ons zitten te wachten.

En echte vluchtelingen, of gelukszoekers. Laat me niet lachen... Alsof iemand zijn leven wil riskeren en alles op wil geven als er ook maar niet een klein beetje hoop is dat het beter zal worden... :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:27

Myrthe3 schreef:
Met Lieveli eens, wat je er ook van vindt, deze kinderen hebben nu wel een trauma wat voorkomen had kunnen worden. In plaats daarvan is moeders jarenlang door gegaan met procederen.
Ze mogen nu in NL blijven, maar een gelukkig en onbezorgd leven? Ik weet het niet, inmiddels kent iedereen ze...

Mauro is afgestudeerd en vader geworden, ik zie niet in waarom deze 2 niet eenzelfde leven zouden kunnen hebben. Overmorgen zijn deze kinderen weer vergeten en is er iets anders waar Nederlanders zich druk om maken.

verootjoo schreef:
damian23 schreef:

Ach ja... ons wordt het geluk in de schoot geworpen doordat we uit puur toeval in een westers rijk eerste wereldland geboren zijn :z

Waarom hebben mensen die dat geluk niet hebben geen recht op ook een beetje geluk? Had jij niet hetzelfde gedaan als de zaken omgedraaid waren? En jij je kinderen in een armoedig land op moet laten groeien terwijl je een betere toekomst voor ze wilt en alles op alles wilt zetten om ze dat te kunnen geven in Nederland? Of zouden wij dan wel netjes blijven wachten tot we doodgaan van ellende omdat het misschien niet volgens de regels is wat we doen, of omdat de rijke Nederlanders misschien wel niet op ons zitten te wachten.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar het AZC zit vol met mensen die ik ook een gelukje gun en die níet terug kunnen naar hun land/ouders hebben. Ik lees er zo nu en dan voor en 2 vriendinnen komen uit wat Joegoslavië was en hebben dus een tijd in het AZC gezeten. Vreselijk.

Dus ik ben heel blij dat deze 2 mogen blijven maar laat het zo lang procederen aan banden leggen.

Overigens vind ik de term gelukszoekers echt heel vies.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 09-09-18 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:28

Moerder zal vast haar redenen hebben om kostte wat kost de kinderen in NL te willen hebben. Ik vind het ook nogal wat en vraag me af of ze in Armenië niet gelukkiger op hadden kunnen groeien dan waar ze nu doorheen gegaan zijn. Maar ik weet het simpelweg niet waarom moeder ze daar per-sé weg wilde hebben.

Ze was als ik het goed begrijp eerder al naar Rusland vertrokken gezien gezegd wordt dat de kinderen daar geboren zijn. En in het licht daarvan is het ook niet zo raar om te vermoeden dat ze daarom Engels gesproken zal hebben met de kinderen ipv Armeens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:30

pmarena schreef:
Moerder zal vast haar redenen hebben om kostte wat kost de kinderen in NL te willen hebben. Ik vind het ook nogal wat en vraag me af of ze in Armenië niet gelukkiger op hadden kunnen groeien dan waar ze nu doorheen gegaan zijn. Maar ik weet het simpelweg niet waarom moeder ze daar per-sé weg wilde hebben.

Ze was als ik het goed begrijp eerder al naar Rusland vertrokken gezien gezegd wordt dat de kinderen daar geboren zijn. En in het licht daarvan is het ook niet zo raar om te vermoeden dat ze daarom Engels gesproken zal hebben met de kinderen ipv Armeens.

Moeder heeft ook gezegd dat ze psychisch niet voor de kinderen kan zorgen maar volgens het AD wil ze nu wel weer terugkeren om in NL voor ze te zorgen. Moeder manipuleert, denk ik.

En nee ik doe het haar niet na, kinderen krijgen in een vreemd land en van Rusland naar Nederland vluchten. Voor wat dan ook.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:44

purny schreef:
Ben het met Lieveli eens.

Ik ook. Moeder is een heks

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:38

damian23 schreef:
Omdat er ruim 1 miljoen Nederlandse gezinnen onder de armoedegrens leven die ook vechten voor een beter bestaan. Ouderen waar we niet goed voor kunnen zorgen omdat er geen geld is.

Mensen die echt vluchten vanwege bv oorlog zijn hier welkom. Maar voor gelukszoekers is hier geen ruimte.

Het is aan de overheid te wijten dat dit gezin jaren lang heeft kunnen doorprocederen waardoor de kinderen hier een thuis hebben opgebouwd. En dat topmensen met criminele feiten weg kunnen komen ligt aan diezelfde falende overheid.

Wat is je bron voor de ruim 1 miljoen gezinnen? Zijn er toch een paar 100.000 minder volgens mij?

Gelukzoekers met een negatieve klank vind ik ook een rare term. Feitelijk wil iedereen toch het beste voor zijn gezin, en zichzelf. Denk niet dat je dat mensen kunt verwijten?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:42

fransje23 schreef:
damian23 schreef:

Wat is je bron voor de ruim 1 miljoen gezinnen? Zijn er toch een paar 100.000 minder volgens mij?

Gelukzoekers met een negatieve klank vind ik ook een rare term. Feitelijk wil iedereen toch het beste voor zijn gezin, en zichzelf. Denk niet dat je dat mensen kunt verwijten?

Dat vind ik ook.
Stel het gaat enorm downhill met Nederland. Ik moet met mijn kind schrapen voor een beetje voedsel. Onderwijs is slecht.
En 2500 km verderop is een welvarend land. Waar mijn kind een goede scholing kan krijgen. En elke dag een gezonde maaltijd. Geen seconde dat ik er aan twijfel om te vertrekken. Niet zozeer voor mij zelf. Maar wel voor mijn kind.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:03

Myrthe3 schreef:

Ik betwijfel of dat een probleem geeft. Heel Nederland lijkt juist blij met deze beslissing dus verwacht niet dat ze negatief bejegend zullen worden. En dingen en gebeurtenissen zijn toch snel weer vergeten hoor. Als dit uit het nieuws raakt gaat iedereen weer over tot de orde van de dag en zijn ze hen zo 'vergeten'.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:13

Ik ben bang dat het draagvlak voor ons asielbeleid nu onderuit gaat en dat mensen dat zullen laten blijken in hun stemgedrag. Daar zullen toekomstige asielzoekers dan het slachtoffer van worden.

Nog even voor de duidelijkheid... In asielzoekerscentra zitten zowel mensen die vluchteling zijn en die uiteindelijk zullen mogen blijven als 'gelukszoekers' die absoluut geen kans maken om te blijven en dus weten dat ze binnen een paar maanden weg worden gestuurd. En natuurlijk nog allerlei tussenvormen. De eerste groep gedraagt zich over het algemeen voorbeeldig, want die zijn veel te bang om terug te moeten. Het is de tweede groep die zich niet zelden misdraagt, omdat ze toch wel zullen moeten vertrekken. Ze kunnen ook geen straf krijgen, want dan moeten ze weer blijven voor hun proces. Burgemeesters worstelen hier erg mee en vragen Den Haag de procedures voor mensen die geen kans maken zo kort mogelijk te houden. Er wordt nu ook aan alle kanten geprobeerd dit soort mensen steeds zo snel mogelijk weg te krijgen. Ik hoop maar dat dit besluit rond H&L geen spaak in de wielen gaat zijn, want daar zullen heel veel mensen last van krijgen, zowel omwonenden als goedwillende asielzoekers.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:17

Myrthe3 schreef:

Beetje te somber hoor. Binnen een paar weken zijn ze weer anoniem, tenzij natuurlijk moeders weer de media zoekt