Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Alcohol en kinderen zijn geen onderwerp van discussie bij dit wetsvoorstel.
Mijn ouders rookten vroeger ook binnen. Men wist niet beter. Uiteindelijk beide gestopt. Ik ben wel mijn moeder aan longkanker verloren toen ze 45 was. Ik hoop met heel mijn hart dat mijn kinderen (1,5 en 0,5 jaar) rookvrij kunnen opgroeien.
arno8 schreef:ik vind dat een rare manier van ‘vergelijken’ die je in de paardensport ook vaak terugziet. Stel een springruiter wordt betrapt op het afranselen van zijn paard en hij wordt hiervoor gestraft, dan hoor je al heel snel mensen zeggen. Maar die dressuursport! Dat is veel erger! Laat ze daar eerst eens wat aan doen!
En omgekeerd ook. Dan denk ik altijd: huh???? Doet iemand eens iets goed, gaan ze bedenken dat er iets anders is dat erger is dat eerder aangepakt had moeten worden. Stel een agent ziet een boef een oud omaatje in elkaar slaan en hij arresteert de boef, gaan we dan ook zeggen: “Tsssss, wat er in Syrië gebeurt is veel erger, die agent had veel beter daar zijn tijd aan kunnen besteden.”
Of gaan we een hoop geleerden bij elkaar zetten die dan jarenlang gaan vergaderen over wat het ergste probleem op aarde is en als ze eruit zijn gaan we dat probleem aanpakken en de rest pakken we dan in de juiste volgorde aan? Zoiets is toch niet realistisch? We zijn toch in staat meerdere problemen tegelijk aan te pakken?
Sommigen zeggen: auto’s vervuilen ook. Ja, en daar is men al jaren mee bezig om dat minder te maken. De eisen van nu zijn echt niet meer hetzelfde als die van 10 jaar geleden. En daar komt nog bij dat auto’s, of we dat fijn vinden of niet, een belangrijke rol spelen in de samenleving. Als er morgen opeens geen auto’s meer zijn hebben we een hoop problemen te overwinnen (ik zou overigens voor zijn maar dat is een ander verhaal). Als er
Morgen opeens geen sigaretten meer zijn, dan is er eigenlijk niks aan de hand. Naar voor de verslaafden maar na een paar weken ontwennen ook voor iedereen beter.
Maureen_M schreef:Vanmiddag op het terras gezeten met een ‘kritische’ blik naar aanleiding van dit topic. Toch zaten er met mijzelf meegeteld continue 6 a 7 rokers. Het was druk dus de ene plek was leeg en de volgende vulde zich al op. Ook mensen die rookte naast gezinnen met kinderen of baby’s. Daar werd voor zo ver als ik kon zien niks van gezegd.
Het lijkt me dus dat als ze dit verbod er echt door duwen het nog redelijke opstand kan opleveren. Ondanks deze ‘rookvrije’ generatie roken er echt nog kei veel mensen!
gohya schreef:Quote: Wat mij betreft is en blijft het beste plan om het vanaf (bijvoorbeeld) iedereen die geboren is in 2010 te verbieden tabak te verkopen en te gebruiken.
Dan krijg je uiteindelijk een rookvrij land zonder dat de rokers die er al zijn gepest hoeven te worden.
Een rookvrij land? dan moet je toeristen die roken weren.Wat zal het stil worden dan in Amsterdam, ook Blowen is roken en daar komen veel toeristen voor naar Amsterdam.
_Reneee schreef:Maureen_M schreef:Vanmiddag op het terras gezeten met een ‘kritische’ blik naar aanleiding van dit topic. Toch zaten er met mijzelf meegeteld continue 6 a 7 rokers. Het was druk dus de ene plek was leeg en de volgende vulde zich al op. Ook mensen die rookte naast gezinnen met kinderen of baby’s. Daar werd voor zo ver als ik kon zien niks van gezegd.
Het lijkt me dus dat als ze dit verbod er echt door duwen het nog redelijke opstand kan opleveren. Ondanks deze ‘rookvrije’ generatie roken er echt nog kei veel mensen!
En dat baseer jij op een middag op het terras? Er rookt nog maar 24% van de mensen boven de 25, dus dat is hartstikke netjes.
Ik zag de vergelijking roken met alcohol weer. Appels met peren...
Elk argument voor roken kan zo makkelijk van tafel worden geveegd.
_Reneee schreef:Maureen_M schreef:Vanmiddag op het terras gezeten met een ‘kritische’ blik naar aanleiding van dit topic. Toch zaten er met mijzelf meegeteld continue 6 a 7 rokers. Het was druk dus de ene plek was leeg en de volgende vulde zich al op. Ook mensen die rookte naast gezinnen met kinderen of baby’s. Daar werd voor zo ver als ik kon zien niks van gezegd.
En dat baseer jij op een middag op het terras? Er rookt nog maar 24% van de mensen boven de 25, dus dat is hartstikke netjes.
_Reneee schreef:Maar alcohol in het verkeer is al verboden. Daar gaat het enkel om handhaving. En alcohol gaan ze niet verbieden hoor, want dan ga je alleen maar criminaliteit en de zwarte markt in de hand werken. Met het legaliseren van wietteelt gaan ze ook veel problemen oplossen