Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Als ik even snel de belangrijkste argumenten van de tegenstanders van dit referendum samenvat, dan zijn het dus de volgende:
-Democratie is zonde van het geld
-Mensen zijn te dom om een democratische keuze te maken
-Het zou verboden moeten worden dat mensen spontaan topics openen om mensen op hun democratische rechten te wijzen
-Opkomen voor je grondrechten is gelul
Eigenlijk is het wel een heel treurig rijtje, zo samengevat.
Karl66 schreef:Als ik even snel de belangrijkste argumenten van de tegenstanders van dit referendum samenvat, dan zijn het dus de volgende:
-Democratie is zonde van het geld
-Mensen zijn te dom om een democratische keuze te maken
-Het zou verboden moeten worden dat mensen spontaan topics openen om mensen op hun democratische rechten te wijzen
-Opkomen voor je grondrechten is gelul
Eigenlijk is het wel een heel treurig rijtje, zo samengevat.
Karl66 schreef:Misschien moet je onder andere je eigen berichten eens teruglezen en wat je eigenlijk zegt. Maar kom dan eens met inhoudelijke argumenten, dan valt er misschien ook nog over te discussiëren...
Shiloh schreef:Ik ben wel voor democratie. Ik ben tegen het inhoudelijk mogen mee beslissen op elk wissewasje
fleur1970 schreef:Shiloh schreef:Ik ben wel voor democratie. Ik ben tegen het inhoudelijk mogen mee beslissen op elk wissewasje
De Donorwet afdoen als een WISSEWASJE is erg kort door de bocht.
Het is een wet die een boel commotie heeft veroorzaakt en nog steeds garant staat voor felle debatten kijk ook hier in de topic maar.
Shiloh schreef:En heel eerlijk wil ik helemaal niet dat het gros van de Nederlanders inhoudelijk mogen beslissen over allerlei zaken. Noem het maar arrogant, maar ik heb weinig vertrouwen in de intelligentie en evenwichtige besluitvorming capaciteiten van een groot deel van de Nederlanders.
fleur1970 schreef:De Donorwet afdoen als een WISSEWASJE is erg kort door de bocht.
Citaat:Het is een wet die een boel commotie heeft veroorzaakt en nog steeds garant staat voor felle debatten kijk ook hier in de topic maar.
Shadow0 schreef:fleur1970 schreef:De Donorwet afdoen als een WISSEWASJE is erg kort door de bocht.
Waarom?Citaat:Het is een wet die een boel commotie heeft veroorzaakt en nog steeds garant staat voor felle debatten kijk ook hier in de topic maar.
Mwah. Zelfs hier in dit topic heb ik echt niet de indruk dat er veel mensen zich werkelijk druk maken over de wetsverandering zelf. De commotie wordt opgeklopt en gehypet en heeft het blijkbaar nodig dat er heel veel niet-gerelateerde zaken en grote principes bijgehaald worden, want echt inhoudelijk komt de verontwaardiging niet echt van de grond.
Ik zie felheid genoeg inderdaad - maar niet echt om het onderwerp zelf.
enzino schreef:fleur1970 schreef:Feit is dat er overal waar dit onderwerp besproken wordt een discussie losbarst.
In kranten, op TV op fora want al met al staat dit topic vanaf vorige week woensdag strak bovenaan.
Dat komt mede door mensen die 20 topics hierover openen
fleur1970 schreef:Er loopt een topic over de wet en deze over de wenselijkheid van een referendum daar over.
Ik zit hier op hetzelfde Bokt.nl als jij waar tel jij die andere 18
enzino schreef:fleur1970 schreef:Er loopt een topic over de wet en deze over de wenselijkheid van een referendum daar over.
Ik zit hier op hetzelfde Bokt.nl als jij waar tel jij die andere 18
Al die andere topics lopen op andere fora, waar iemand met dezelfde gebruikersnaam als dat jij hebt, of soms een andere gebruikersnaam, precies dezelfde onderwerpen start
Nikass schreef:Door dit topic, met name door de goede inhoudelijke argumenten van Karl66 en het feit dat ik tegen de donorwet ben, heb ik besloten toch een handtekening te gaan zetten voor het referendum.
Echter nu weet ik niet meer waar ik dat kan doen; er stond toch eerder een link in de OP?
Karl66 schreef:Als er iemand tegen een wet is, dan komt er geen referendum. Je zal namelijk minstens 300.000 handtekeningen moeten hebben voor een aanvraag.