Sabri schreef:Ik snap zowiezo niet waarom er geregeld wordt gesuggereerd hier dat de wajongers er blij mee zouden moeten zijn dat ze tenminste nog een uitkering krijgen. Er is toch geen wajonger hier die zegt niet blij ermee te zijn? Hoewel de term blij ook wat raar gekozen is, alsof je blij wordt van een zodanig erge handicap op jonge leeftijd dat je niet eens kunt werken en daarom een uitkering krijgt!
Blij dat er een zorgklimaat is

beter lezen! En er is zeker een groep Wajongers die echt wel meer kan, maar als het niet hoeft?
Overigens is er nu een regeling om mensen met een uitkering mer extra subsidie aan te nemen, maw voorrang krijgen op een baan....met een lichte handicap of veminderde geestelijke weerstand kan men zeker wel licht werk aan, als is het maar 1 dag per week, maar ja dan wordt dat verdiende geld van je uitkering afgetrokken en dan noemt men dat gekort.
Als ik 1 dag per week ga werken, wordt mijn inkomen opgeteld bij mijn echtgenoot en dan stijgt zijn bruto jaarinkomen en gaat hij meer belasting betalen, sterker nog, zijn werk vereist regelmatig overwerken, dus een week van 16 uur per dag, fijn toch? Maar eind van het jaar wel extra belasting betalen door het verhoogde bruto jaarinkomen, vinden we allemaal normaal....
Wat we echter niet normaal vinden als iemand met uitkering,betaald door de opgehaalde belastinggelden, een dagje gaat werken omdat de gemeenschap dat een eerlijke ruil vind ineens zijn verdiende geld aangevuld krijgt met zijn uitkering ipv extra bovenop zijn uitkering, of een extra subsidie verminderd....
Kwestie van denken, heb ik recht erop dus eis of ben ik blij dat ik door een zorgstaat niet in de steek gelaten wordt...
Dus ja je mag blij zijn, kijk eens hoe andere Europese landen dit hebben geregeld? Is niet zo ver weg hoor, misschien wel je geliefde vakantieland....