Eerste wolf op de veluwe

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

De wolf in nederland; goede zaak of niet?

Goede zaak!
307 (74%)
Geen goed plan
106 (25%)

Totaal aantal stemmen: 413


colunder

Berichten: 3548
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:07

Hij heeft donderdag bij ons in Bennekom gelopen,is onze straat overgestoken.

Asciugamano
Berichten: 5853
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:00

safina schreef:
SusanH schreef:
Wel duidelijk dus dat het hier in Nederland geen haalbare kaart is. Veel te druk en te vol voor een dier wat zulke afstanden af legt per dag.


Je kunt t ook anders zien. Als je bedenkt hoeveel wegen zo'n dier al overgestoken heeft.....en hij leeft nog steeds. Misschien gaan ze het dan toch wel redden hier. De tijd zal het leren.

Precies! Hij (ze) is/zijn er toch al?
Dezelfde dieren hoeven toch ook niet perse in Nederland te blíjven? Doen de meeste vogels ook niet.

Macs

Berichten: 7657
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:08

Hoeveel herten en zwijnen er worden aangereden... en die zijn toch ook inheems (behalve het damhert).
Dus dat zegt niks over of het hier wel of niet "hoort". Het dier zal vanzelf wel merken of het hier prettig leeft of niet. Voortplanting is daar een duidelijke meetstaaf van.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:10

Gister bij RTL late night werd er verteld dat het voornamelijk om jonge wolf(ven) zou gaan die op zoek zijn naar een nieuwe roedel, kleine kans dat ze hier blijven dus :)

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:04


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:40

Ik ben wel benieuwd waar de wolf in Nederland nu verblijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:45

Monique schreef:
Ik ben wel benieuwd waar de wolf in Nederland nu verblijft.


Ik ook wel. Maar ik hoop ook dat als mensen dat weten, ze het voor zich houden. Heeft t beest ook een beetje rust.

En wie weet is ie al lang weer vertrokken...

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:59

Voor zich houden is ook niet ideaal. Als je een wolf ziet: doorgeven aan Wolven in Nederland!

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:37

Vanmorgen in het nieuws; 12 lammetje dood gevonden in Limburg.
Vermoedelijke dader is een wolf maar dit moeten ze nog bevestigen. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk een wolf geweest is!

Alleen jammer dat ze bij het item spreken over een wolf maar de foto van een wolfhond gebruiken.

Anoniem

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:23

Wat zal die boer balen zeg ..

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:40

Eerst maar eens afwachten of het wel een wolf is. Die doden normaal gesproken niet voor de fun. Die doden om te eten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37447
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:01

Dat dacht ik ook ja. Die doden wat ze kunnen eten, en niet willekeurig alles doden wat er staat. Vossen doen dat wel net als honden die gewoon rondhappen omdat het kan.

De hysterie maakt denk ik dat mensen snel roepen het is een wolf

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:33

Boeren. Volgens mij was het bij meerdere. Wel 12 in totaal...

Ik wacht het inderdaad ook af. Het nieuwsitem kwam in ieder geval niet betrouwbaar over.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:13

Sar schreef:
Vanmorgen in het nieuws; 12 lammetje dood gevonden in Limburg.
Vermoedelijke dader is een wolf maar dit moeten ze nog bevestigen. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk een wolf geweest is!

Alleen jammer dat ze bij het item spreken over een wolf maar de foto van een wolfhond gebruiken.

Kan niet, ik heb hier op bokt geleerd dat wolven dat nóóit doen. Die rennen zich liever lam achter reeën, en ze houden las ik ook niet van wol. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:39

karuna schreef:
Dat dacht ik ook ja. Die doden wat ze kunnen eten, en niet willekeurig alles doden wat er staat. Vossen doen dat wel net als honden die gewoon rondhappen omdat het kan.


Dan had deze wolf zeker heel veel honger?
http://www.hessenschau.de/panorama/wolf ... d-104.html

En deze ook:
http://m.tt.com/panorama/natur/12961812-91/dna-bestätigt-schafe-im-stubaital-wurden-von-wolf-gerissen.csp

Het zijn vaker honden dan wolven. Dus redelijke kans dat de wolf onterecht de schuld krijgt. Maar dat wolven alleen maar doden wat ze kunnen eten lijkt me echt onzin.

colunder

Berichten: 3548
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 03:00

Wij kregen vanavond een melding bij de dierenambulance van iemand die een hond had gevangen die samen met een andere hond achter de schapen aanzat.
de tweede hond was zoek.
toen we de eerste hond in de bus hadden en naar de eigenaar wilde brengen,kwam iemand ons halen met de mededeling dat de andere hond in zijn voortuin lag met een dood schaap.(ze hadden de schapen door een schrikdraad heining heen gejaagd)
in inderdaad daar lag een rotweiler naast een dood(dachten wij)schaap.
overal lagen plukken wol in de tuin.
toen we de hond bij het schaap weg hadden gehaald,bleek het gelukkig nog te leven maar had wel flinke bijtwonden.
dit was een volwassen schaap,zou dit een lammetje zijn geweest dan had het diertje dat vast niet overleeft.

Ik denk niet dat die 12 lammetjes door een wolf zijn gedood,zijn vast gewoon honden geweest.

Anoniem

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:20

Volgens mij gebeurt het best vaak, dat honden schapen mollen. En als het dan een enkele keer een wolf is, is men opeens in rep en roer...

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:09

Het gebeurd ook heel vaak dat honden schapen aanvallen. Daarom geldt in de meeste gemeenten hier in de buurt een aanlijnplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:54

damian23 schreef:
Het gebeurd ook heel vaak dat honden schapen aanvallen. Daarom geldt in de meeste gemeenten hier in de buurt een aanlijnplicht.


Waar geen hond zich dan weer aan houdt... :+

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:05

Safina, precies!!!! Ik kreeg van de week zelfs een brief van de gemeente met de spelregels nog maar een keer uitgelegd. Er zat netjes een kaartje bij waar je hond wel los mag. Maar inderdaad, geen hond die zich er aan houdt. Triest hoor, want mensen weten niet wat voor overlast ze veroorzaken. En het wordt steeds erger met bijtincidenten tussen honden, mensen en ander vee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:23

Breek me de bek niet open. Hier in de buurt worden kippen regelmatig doodgebeten omdat lakse hondeneigenaren hun hond niet aanlijnen. Je leest ook steeds vaker dat reeën door honden kapot worden gebeten in gebieden waar honden helemaal niet los mogen. En dan al die schapen dus....

Maar owee als het een keer eventueel, heel misschien, een wolf geweest zou kunnen zijn... Dan is het al heel snel: "de vermoedelijke dader is een wolf". Terwijl mijn gut feeling zegt dat de kans nog altijd tig keer groter is dat het gewoon weer eens een hond was....

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:26

Ik denk ook de kans groter is dat deze schapen zijn gedood door een hond. Raar dat de boeren dan snel roepen dat het een wolf is geweest.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:30

safina schreef:
Breek me de bek niet open. Hier in de buurt worden kippen regelmatig doodgebeten omdat lakse hondeneigenaren hun hond niet aanlijnen. Je leest ook steeds vaker dat reeën door honden kapot worden gebeten in gebieden waar honden helemaal niet los mogen. En dan al die schapen dus....

Maar owee als het een keer eventueel, heel misschien, een wolf geweest zou kunnen zijn... Dan is het al heel snel: "de vermoedelijke dader is een wolf". Terwijl mijn gut feeling zegt dat de kans nog altijd tig keer groter is dat het gewoon weer eens een hond was....

Dat soort incidenten stoppen volgens mij razendsnel wanneer het slopen van vee gewoon einde hond betekent. Moet je zien hoe goed mensen dan ineens zijn in het aanlijnen van hun hond.

8nnemiek

Berichten: 43528
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Eerste wolf op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:37

Ik heb zelfs eens gezien dat een paar idioten hun hond opjutte om achter een paard in een wei aan te gaan. En maar lachen.. Zo'n hond kan daar natuurlijk niets aan doen, maar de eigenaar zou in zo'n geval zijn leven lang geen dieren meer mogen houden wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:50

oomens schreef:
safina schreef:
Breek me de bek niet open. Hier in de buurt worden kippen regelmatig doodgebeten omdat lakse hondeneigenaren hun hond niet aanlijnen. Je leest ook steeds vaker dat reeën door honden kapot worden gebeten in gebieden waar honden helemaal niet los mogen. En dan al die schapen dus....

Maar owee als het een keer eventueel, heel misschien, een wolf geweest zou kunnen zijn... Dan is het al heel snel: "de vermoedelijke dader is een wolf". Terwijl mijn gut feeling zegt dat de kans nog altijd tig keer groter is dat het gewoon weer eens een hond was....

Dat soort incidenten stoppen volgens mij razendsnel wanneer het slopen van vee gewoon einde hond betekent. Moet je zien hoe goed mensen dan ineens zijn in het aanlijnen van hun hond.


Wel beetje sneu voor die hond. Die kan er ook niks aan doen dat z'n eigenaar een kl-zak is....

Meestal zijn ze hem trouwens al gepeerd voordat je ze hebt gezien. En laten ze ook nog gerust een zwaargewond dier achter zonder even bij je aan te bellen om het te melden.

Maar je hebt helemaal gelijk. Als wolven ooit preventief geschoten mogen worden, dan vind ik dat dat ook moet gelden voor honden die loslopen waar het niet mag. }>